iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...ngen~ad80136f/

Als ik dat lees over fitness centra en sporten in een afgesloten ruimte begin ik toch zwaar schrik te krijgen voor m'n hobbies se
    Het gaat nog làng duren voor we weer mogen krachtsporten. Ik vraag me af of mijn gym het gaat overleven... Het is een familiezaak en heeft dus niet het grote geld dat een keten heeft.

Los daarvan ben ik al enorm wat kracht en massa kwijtgeraakt. Deels omdat ik ook m'n studie moet afwerken ondertussen, maar het is om depressief van te worden. Jaren werk aan het wegkwijnen

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    De zorgverleners hebben het land tijdens de coronacrisis rechtgehouden, zo zegt het christelijk ziekenfonds naar aanleiding van Rerum Novarum, het feest van de christelijke arbeidersbeweging. Voor de CM verdienen ze daarom een structurele loonsverhoging
    Dan moeten mensen in de privé ook staatsteun krijgen want zonder belastingen uit de privé gaat er niet veel bekostigd worden in de zorg!

En gisteren nog ene van de vakbond horen zeggen dat er meer verlofstelsel en andere moeten komen zodat er meer mensen nodig zijn voor zelfde werk (en extra premie's voor die verloven dan te financieren). Snap ik dus ook al niet, enige vragen die mijn vriendin nu krijgt van scholen is 'wij hebben hier mensen in verlofstelsel x en die zouden dat willen omzetten naar coronaverlof want dat is meer premie en dan kunnen ze later x terug gebruiken'. Waarbij x dus zelfs bv 'verlof voor medische bijstand is' dat ze al eens beginnen met controle uit te voeren want je kan dat voor iemand aanvragen die dat niet nodig heeft zelfs...

Er zijn meer als genoeg verlofstelsels (teveel al) en meerderheid in de zorg verdient genoeg.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    https://m.hln.be/wetenschap-planeet/...ngen~ad80136f/

Als ik dat lees over fitness centra en sporten in een afgesloten ruimte begin ik toch zwaar schrik te krijgen voor m'n hobbies se

Hoe zit 't btw met cinemas? Daar horen we precies niks van?
    Alternatieven zoeken. Ik kan zondagmorgen eindelijk weer met de club gaan fietsen ^^. Volgende week maandag en woensdagavond heb ik trainingen in de buitenlucht gereserveerd met de fitness.

Had ergens gelezen dat een evenementengroep in bespreking was voor de organisatie van een movie drive-in in verschillende steden. Vraag is echter in hoeverre ze dat als uitzondering op evenementen er gaan doorkrijgen.
    Everybody wants to be hollywood

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Vandaag een facebookpost gelezen die me wel trof:
    je mag dus nu wél het hele land doorkruisen om naar je tweede verblijf aan de kust te gaan.
    je mag niet als je aan de grens woont en daar familie hebt, die grens (met Nederland in dit geval, maar eigenlijk kan dit evengoed Frankrijk zijn) oversteken om naar familie te gaan die op 5 km woont.

Dit alles met dank aan onze liberale minderheidsregering. Na het cliëntelisme van de tsjeven aan de Boerenbond en hun tuincentra, moesten zij duidelijk ook nog eens een signaal zenden dat zij hun kiespubliek voorop durven stellen op de rest van de samenleving, nietwaar? Je moet de grap wel appreciëren: een liberale minister die een reservatiesysteem gaat uitwerken voor wie wanneer op het beste stukje kust van zijn stad mag, met uiteraard voorrang voor de eigen bewoners, tweede verblijvers en hotelgasten... De dagjesmensen mogen op de andere, minder goed gelegen stukjes strand.

Nu mij niet gelaten, Oostende was ook voor deze pandemie al een k*tstad waar ik liever niet kwam, en het was voor deze crisis ook al geweten dat het liberalisme van de Vlaamse liberalen vooral een schuilmantel was voor dienstvertoon aan bepaalde vermogende groepen in onze samenleving, maar om het dan nog zo overduidelijk te etaleren...

Diezelfde liberale politici zijn dan nog de ergste als het aankomt op het goede voorbeeld te geven: de selfie van Rutten met de Bouchée van de M.R., de lockdownparty van haar man in Aarschot, Goedele Liekens wiens dochter totaal bij haar thuis was en niet in de kast bij iemand die een lockdownbarbeque gaf, ... bij de burgemeester van Lanaken kan je zelfs tips krijgen hoe de grenscontroles best te vermijden...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Vandaag een facebookpost gelezen die me wel trof:
    je mag dus nu wél het hele land doorkruisen om naar je tweede verblijf aan de kust te gaan.
    je mag niet als je aan de grens woont en daar familie hebt, die grens (met Nederland in dit geval, maar eigenlijk kan dit evengoed Frankrijk zijn) oversteken om naar familie te gaan die op 5 km woont.

Dit alles met dank aan onze liberale minderheidsregering. Na het cliëntelisme van de tsjeven aan de Boerenbond en hun tuincentra, moesten zij duidelijk ook nog eens een signaal zenden dat zij hun kiespubliek voorop durven stellen op de rest van de samenleving, nietwaar? Je moet de grap wel appreciëren: een liberale minister die een reservatiesysteem gaat uitwerken voor wie wanneer op het beste stukje kust van zijn stad mag, met uiteraard voorrang voor de eigen bewoners, tweede verblijvers en hotelgasten... De dagjesmensen mogen op de andere, minder goed gelegen stukjes strand.

Nu mij niet gelaten, Oostende was ook voor deze pandemie al een k*tstad waar ik liever niet kwam, en het was voor deze crisis ook al geweten dat het liberalisme van de Vlaamse liberalen vooral een schuilmantel was voor dienstvertoon aan bepaalde vermogende groepen in onze samenleving, maar om het dan nog zo overduidelijk te etaleren...

Diezelfde liberale politici zijn dan nog de ergste als het aankomt op het goede voorbeeld te geven: de selfie van Rutten met de Bouchée van de M.R., de lockdownparty van haar man in Aarschot, Goedele Liekens wiens dochter totaal bij haar thuis was en niet in de kast bij iemand die een lockdownbarbeque gaf, ... bij de burgemeester van Lanaken kan je zelfs tips krijgen hoe de grenscontroles best te vermijden...
    je kan zo wel nog even doorgaan,
    met de moto rijden mag, met de oldtimer niet
    de oma van 64 mag kinderen opvangen, die van 66 niet,
    de tuincentra mochten open, de boemenwinkels hebben 2 weken langer moeten wachten

ergens moeten er keuzes gemaakt worden, en bij elke keuze gaan er mensen blij zijn, waar er andere totaal niet mee akkoord zijn.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    je kan zo wel nog even doorgaan,
    met de moto rijden mag, met de oldtimer niet
    de oma van 64 mag kinderen opvangen, die van 66 niet,
    de tuincentra mochten open, de boemenwinkels hebben 2 weken langer moeten wachten

ergens moeten er keuzes gemaakt worden, en bij elke keuze gaan er mensen blij zijn, waar er andere totaal niet mee akkoord zijn.
    Daar heb je absoluut gelijk in.

Het wraakroepende in deze is dan niet zozeer dat er keuzes gemaakt worden die bepaalde groepen bevoordelen en anderen benadelen, want zoals je zelf zegt: je kan onmogelijk iedereen gelukkig maken. Het wraakroepende is dat je tussen bijna elke keuze die er gemaakt is een lijn kan trekken naar het cliëntelisme van de bestuurspartijen in de regering. Als die regering nog op z'n minst een democratische meerderheid zou hebben, quod non, dan was dit een andere discussie, en zelfs dan zou ik mij er aan ergeren.

Ik vind het zelfs schandalig dat er gesproken wordt over nu in september alsnog een regering te vormen op basis van een verkiezingsuitslag in mei 2019. Nieuwe verkiezingen zouden het doel moeten zijn, een verkiezingsuitslag die niet benut kan worden om binnen het jaar een nieuwe regering te vormen daar hoort een geldigheidsduur van maximum een jaar op te staan wat mij betreft. Zeker aangezien ons parlement vooral een schouwspel is van duurbetaalde knopjesduwers, de facto is ons land een particratie.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    @SomeDude: Het was toch jij die ook aan het wachten was op een operatie he? Weet je ondertussen al iets meer voor wanneer dat gaat zijn?
    Ik denk dat dat heel hard van ziekenhuis tot ziekenhuis en dokter tot dokter afhangt.
    Sinds een tweetal weken weet ik dat er al terug minder dringende operaties uitgevoerd worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik vind het zelfs schandalig dat er gesproken wordt over nu in september alsnog een regering te vormen op basis van een verkiezingsuitslag in mei 2019. Nieuwe verkiezingen zouden het doel moeten zijn, een verkiezingsuitslag die niet benut kan worden om binnen het jaar een nieuwe regering te vormen daar hoort een geldigheidsduur van maximum een jaar op te staan wat mij betreft. Zeker aangezien ons parlement vooral een schouwspel is van duurbetaalde knopjesduwers, de facto is ons land een particratie.
    Moeten we dan elke crisis opnieuw verkiezingen gaan doen? Mijn politieke keuze is alleszins niet veranderd tov vorig jaar.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nineshots Bekijk bericht
    Moeten we dan elke crisis opnieuw verkiezingen gaan doen? Mijn politieke keuze is alleszins niet veranderd tov vorig jaar.
    Neen hoor, maar als er verkiezingen plaatsvinden en er is na X aantal maanden geen nieuwe regering gevormd met een volwaardige meerderheid ofwel een minderheidssteun voor een volledige legislatuur - gedrochten zoals de huidige Wilmes 0.2 tellen dus wat mij betreft niet - dan zouden nieuwe verkiezingen een automatisme moeten zijn. In andere landen is dat overigens het geval.

Een jaar is wat mij betreft zeker genoeg. Deze crisis is eerder een verzwarende omstandigheid.
    Ik zou op basis van het beleid dat ik op Vlaams niveau gezien heb alvast een andere keuze zeker overwegen.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Ik denk dat dat heel hard van ziekenhuis tot ziekenhuis en dokter tot dokter afhangt.
    Sinds een tweetal weken weet ik dat er al terug minder dringende operaties uitgevoerd worden.

Maar door deze crisis zijn er toch bepaalde problemen urgenter geworden en andere wat in perspectief geplaatst.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Het gaat nog làng duren voor we weer mogen krachtsporten. Ik vraag me af of mijn gym het gaat overleven... Het is een familiezaak en heeft dus niet het grote geld dat een keten heeft.

Los daarvan ben ik al enorm wat kracht en massa kwijtgeraakt. Deels omdat ik ook m'n studie moet afwerken ondertussen, maar het is om depressief van te worden. Jaren werk aan het wegkwijnen
    Het goeie nieuws is dat ge, als ge het een beetje onderhoudt (desnoods met bodyweight oefeningen als ge geen materiaal hebt), uw achteruitgang echt wel serieus kunt beperken. En dat als ge ooit moet terugtrainen naar een punt waar ge ooit geweest zijt qua kracht (na een blessure bijvoorbeeld), dat ge daar veel sneller terug zult komen als de eerste keer (muscle memory).

Maar het belangrijkste is om te blijven bewegen en uw spieren te blijven activeren om verval tegen te gaan. Ik heb zelf tijdens de lockdown alternatief getraind, heel veel bodyweight en links en rechts een beetje met twee dumbells van 20kg en een KB van 32kg. Ben nu sinds 10 mei terug met de bar aan het trainen en heb amper iets van kracht kwijtgespeeld. Een week veel spierpijn gehad maar mijn eerste twee checks (daily max back squat en 1RM close grip bench) waren respectievelijk een 4.5kg PB en een status quo.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Had het niet gezien maar: vorige week maandag huisarts laten bellen en ik stond niet op de planning voor mei.
    Heb dan zelf gebeld en gevraagd hoe dat kwam want ik als een van de eerste afgebeld was dus ook verwacht dat ik dan als eerste mocht. (Aangezien dringende operaties wel mochten doorgaan tijdens de lockdown).
    En gevraagd of het aan honoraria of lange arm lag dat ik er niet op stond Maar volgens receptioniste was de volgorde door de dokter bepaald en konden ze er niets aan doen maar ze gingen het dokter laten weten. (Was rond 12u)

Om 17u bellen ze me 'ja we hebben hier nog een mail in onze mailbox van uw behandeld arts en je mag toch al komen. We zaten wat achter' dus ben afgelopen woensdag al geopereerd (50% bezetting, heb wel eenpersoonskamer honoraria ondertekend maar volgens mij hebben ze zelfs geen 2 persoonskotjes meer (kamer kan je dat niet noemen) maar soit is toch voor de verzekering

Of het echt een mail was die achter was betwijfel ik ten zeerste, net als dat een arts zich met de planning bezig houdt maar soit

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Het goeie nieuws is dat ge, als ge het een beetje onderhoudt (desnoods met bodyweight oefeningen als ge geen materiaal hebt), uw achteruitgang echt wel serieus kunt beperken. En dat als ge ooit moet terugtrainen naar een punt waar ge ooit geweest zijt qua kracht (na een blessure bijvoorbeeld), dat ge daar veel sneller terug zult komen als de eerste keer (muscle memory).

Maar het belangrijkste is om te blijven bewegen en uw spieren te blijven activeren om verval tegen te gaan. Ik heb zelf tijdens de lockdown alternatief getraind, heel veel bodyweight en links en rechts een beetje met twee dumbells van 20kg en een KB van 32kg. Ben nu sinds 10 mei terug met de bar aan het trainen en heb amper iets van kracht kwijtgespeeld. Een week veel spierpijn gehad maar mijn eerste twee checks (daily max back squat en 1RM close grip bench) waren respectievelijk een 4.5kg PB en een status quo.
    't Schijnt zijn de dumbbells al 2 maand uitverkocht

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.bol.com/nl/l/dumbbells/N/14773/?country=BE

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik heb voor de lockdown nog rap wat materiaal uit mijn gym geleend.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Balsaus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht

Ik ben ook verbaasd hoe maintainen niet zo dramatisch is na een lange periode zonder fitness. Maar volgens mij doet voeding ook veel voor het maintainen.

Is er nog steeds niets gezegd over de gyms? Ik had gehoord dat het mogelijks van 8 juni zou gaan maar dan moeten leden op voorhand reserveren om te gaan fitnessen?
    The road to success is always under construction.

Regels voor berichten