Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Rechtstreekse collega van mij heeft die premie gisteren ontvangen, ik nog niet. Allebei niet aangesloten bij een vakbond
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Rechtstreekse collega van mij heeft die premie gisteren ontvangen, ik nog niet. Allebei niet aangesloten bij een vakbond
    Of je bij de vakbond bent of niet, maakt in deze niets uit. Het is de Vlaamse overheid die betaalt, op basis van info bij de RVA.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Is er iemand op de hoogte van het budget waarvan dit betaald wordt? Geld toveren kan niet dus is er een ander doel dat niet gerealiseerd kan worden.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Is er iemand op de hoogte van het budget waarvan dit betaald wordt? Geld toveren kan niet dus is er een ander doel dat niet gerealiseerd kan worden.
    Die vraag past misschien beter hierzo:
    https://www.9lives.be/forum/politiek...corona-35.html
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    of je maakt de put gewoon nog wat dieper en zoekt later uit hoe je die weer wat kan vullen

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    Mensen hebben nood aan hoop. En niet de ganse tijd negatieve doomsday berichten of onnozele faits-divers dat kleuters in een hoepel staan om de social distancing te bewaren.
    Wat een gezaag en geklaag zeg.. blijkbaar worden realistische berichten aanzien als negatief en zwartgallig.. Dat we in lockdown zijn geweest voor een virus dat we nog altijd niet helemaal kennen.. (--> ondertussen is er trouwens al helemaal geen sprake meer van strikte lockdown) was wel degelijk nodig om het gezondheidssysteem niet te laten instorten.. Nu gaan we stap voor stap naar versoepelingen en bewijst dat de experten over het algemeen het goed gedaan hebben vind ik.. Moesten we niets gedaan hebben wil ik u nog wel eens horen klappen eerlijk gezegd..

Er is meer dan genoeg hoop... de cijfers blijven dalen, de economie wordt langzaam opgestart.. enzovoorts.. En ja er is een 'nieuwe normaal' waar iedereen op termijn zal aan wennen op den duur.. niks mis mee vind ik persoonlijk..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

mrslave's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hopsakee, de tweedeverblijvers hebben hun slag binnen.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrslave Bekijk bericht
    Gohja, slag... Op zich maakt dat toch niet uit of ze in hun eigen huis zitten of in hun huis/app/caravan aan zee of in de ardennen... Het protest tegen die regel was wel enigsinds terecht, zat niet veel wetenschappelijke/virologische basis achter.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Is er hier al een consensus hoe grootouders op kleinkinderen kunnen passen met de 1,5meter regel?

Karry98's schermafbeelding
    iTrader
    158 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mrslave Bekijk bericht
    Behalve dat het weer verwarring troef is wanneer het aankomt op de startdatum van de maatregel. Jambon zegt dat het gewoon toegelaten is en dat er vandaag nog een ministerieel besluit volgt met aanpassing van de faq. Beetje later zegt hij dat het vreemd is dat dat nog niet is gebeurd omdat er een consensus was. Wilmès zegt dan weer dat het “spoedig” zal zijn, nog geen concrete datum. Met de melding dat het geen zin heeft dit onnodig uit te stellen.

Ik begrijp gewoon niet waarom ze niet gewoon eenduidig kunnen communiceren, zo moeilijk is dat toch niet.

Voor alle duidelijkheid: Ja, wij hebben een tweede verblijf in de Ardennen waar ik zeer graag terug naartoe wil gaan, dus ik ben zeker biased. Echter kan je niet ontkennen dat het weer een communicatieve klucht van jewelste is. Nogmaals, communiceer dan niets en kom pas naar buiten met een verklaring waarbij het duidelijk is...

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Is er hier al een consensus hoe grootouders op kleinkinderen kunnen passen met de 1,5meter regel?
    Niet. Daarom is het ook maar in bepaalde gevallen.
    Oa: "De grootouders in kwestie mogen niet tot een risicogroep behoren. Zo mogen ze niet ouder zijn dan 65 jaar en moeten ze in een goede gezondheid verkeren. Ze kunnen ook niet tegelijk mantelzorger zijn."
    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200517_...n-uit-den-boze

En hier: Onvermijdelijk wordt de afstandsregel van 1,5 meter moeilijk, bevestigt virologe Erika Vlieghe, die de expertengroep leidt rond de exitstrategie. “Dit blijkt het goede moment om dit te doen”, aldus Vlieghe, die onder meer wijst op de dalende trends en de beperkte ziektelast voor -65-jarigen. Of dit betekent dat kinderen ook weer bij de grootouders kunnen blijven slapen? “Dat is niet mijn beslissing”, benadrukt Vlieghe. “We hebben er nooit een chronometer bijgezet, gezond verstand is belangrijk in deze gezondheidscrisis. We hebben in elk geval geen avondklok ingevoerd voor grootouders.” Volgens Yves Stevens, de woordvoerder van het Crisiscentrum, is het niet de bedoeling dat de kleinkinderen bij hun grootouders overnachten.
    https://www.hln.be/de-krant/sommige-...ssen~a15de1ce/

En er wordt aangeraden om die afstand zo veel mogelijk te bewaren. Dit is van in het begin van deze aanpassing toch heel duidelijk gemaakt?

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Zo lang we niet kunnen gaan en staan waar en met wie we willen, noem ik dat een lockdown, zij het in een mildere vorm.
    Ik ook .

Ben niet de enige dan hier toch blijkt die vindt dat men de regels onderhand stevig mag verder versoepelen. Zoals men overigens in relatief veel landen ook al volop aan het doen is en/of gedaan heeft.

Ik geloof hier ook in:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Misschien spelen er nog andere factoren maar het zou best kunnen dat veel van de zwaardere maatregelen een relatief kleine opbrengst hebben tegenover pakweg afschaffen grote bijeenkomsten en de gedragswijziging die vanuit de meeste mensen en bedrijven zelf al kwam nog voor de implementatie van de corona lockdown.
    Maar voor de duidelijkheid, neen ik heb daar géén bewijs voor.

Edit: En voor al de mensen die beginnen met grow a pair etc, meh iedereen is anders. Paar weken terug vond ik zelf ook nog dat de lockdown zeer draaglijk was maar ondertussen mis ik normaal sociaal contact met vrienden en familie wel enorm. En ik heb dan nog behoorlijk veel tuin met terras om nu te gaan zitten met het warme weer, heb altijd mijn vriendin bij mij gehad, ... . Mensen die alleen op een appartement wonen of mensen met vier kinderen op appartement daar versta ik ondertussen echt wel van dat ze de lockdown (want die is er nog he, niet zo streng als ervoor maar als je niet alles mag doen vind ik dat er een lockdown is) kots en kotsbeu zijn.
    Laatst gewijzigd door AreVee; 20 mei 2020 om 17:14
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zijt ge dan niet heel uw leven in lockdown, want er zijn veel plaatsen waar we niet kunnen gaan en staan ook al zouden we willen

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Ik ook .

Ben niet de enige dan hier toch blijkt die vindt dat men de regels onderhand stevig mag verder versoepelen. Zoals men overigens in relatief veel landen ook al volop aan het doen is en/of gedaan heeft.

Ik geloof hier ook in:

Maar voor de duidelijkheid, neen ik heb daar géén bewijs voor.

Edit: En voor al de mensen die beginnen met grow a pair etc, meh iedereen is anders. Paar weken terug vond ik zelf ook nog dat de lockdown zeer draaglijk was maar ondertussen mis ik normaal sociaal contact met vrienden en familie wel enorm. En ik heb dan nog behoorlijk veel tuin met terras om nu te gaan zitten met het warme weer, heb altijd mijn vriendin bij mij gehad, ... . Mensen die alleen op een appartement wonen of mensen met vier kinderen op appartement daar versta ik ondertussen echt wel van dat ze de lockdown (want die is er nog he, niet zo streng als ervoor maar als je niet alles mag doen vind ik dat er een lockdown is) kots en kotsbeu zijn.
    Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt, hoor. In wisselende mate, en op sommige dagen beter dan andere dagen. Maar we zijn op dit moment aan het lossen. Duidelijk zo sterk als de wetenschappers denken dat mogelijk is, en heel vergelijkbaar met andere landen. Dus lijkt me dat er gebeurt waar je om vraagt.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Zijt ge dan niet heel uw leven in lockdown, want er zijn veel plaatsen waar we niet kunnen gaan en staan ook al zouden we willen
    Ik herinner me er toch weinig. Maar misschien wil ik op de verkeerde plekken staan, het kan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt, hoor. In wisselende mate, en op sommige dagen beter dan andere dagen. Maar we zijn op dit moment aan het lossen. Duidelijk zo sterk als de wetenschappers denken dat mogelijk is, en heel vergelijkbaar met andere landen. Dus lijkt me dat er gebeurt waar je om vraagt.
    Min of meer ja, al had ik graag een snellere evaluatie gehad na 18 mei. Maar goed ik kan niet alles willen natuurlijk, versoepeling komt er beetje bij beetje dat is zeker correct.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Regels voor berichten