AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Akkoord dan eigenlijk denk ik .

Al hang ik misschien graag de positivist uit door te zeggen dat voorgaande regels zogezegd ook slecht werden nageleefd, mensen met te veel op straat kwamen, etc etc en dat viel dan mee. Dan zijn er maar twee grote opties toch, niet? Ofwel leefde men de regels wél en masse goed na (ik hoop het) ofwel was de piek misschien dan gewoon al voorbij? Maar ik ben akkoord dat dat daarom zeker nog niet zegt dat de regels niet nuttig of te streng waren.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Gaat toch hand in hand? Vroeger = exponentiële groei direct stoppen = veel minder lange lockdown nodig om virus onder controle te krijgen.
    Nee, ik heb het over een harde tegenover een zachte lockdown, niet hoe lang de lockdown duurt.

M.a.w. dat het beter zou geweest zijn om een paar weken vroeger te starten, maar met een zachtere lockdown. Maar zoals ik al zei valt dat moeilijk te bewijzen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Nee, ik heb het over een harde tegenover een zachte lockdown, niet hoe lang de lockdown duurt.

M.a.w. dat het beter zou geweest zijn om een paar weken vroeger te starten, maar met een zachtere lockdown. Maar zoals ik al zei valt dat moeilijk te bewijzen...
    Denk dat die discussie hier al enkele keren gevoerd is. Hoe ga je een lockdown uitgelegd krijgen als het virus hier nog niet is. Enkele weken is in mijn ogen minstens 3 a 4 weken. We zouden dus al van voor de krokusvakantie in lockdown gegaan zijn, zonder dat er een bevestigde besmetting is. De eerste echte bevestigde besmetting was op 29 februari, op 1 maart is fase 2 van het coronaplan in werking gezet en 13 maart is de lockdown aangekondigd. Veel vroeger kon men dus ni beginnen.

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Allee, de 202,68eur van de overheid voor de water- en energievergoeding is gestort. Dat compenseert toch een beetje de 800eur nettoverlies loon tov technisch werkloos van de maand April.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Landtlord Bekijk bericht
    Denk dat die discussie hier al enkele keren gevoerd is. Hoe ga je een lockdown uitgelegd krijgen als het virus hier nog niet is. Enkele weken is in mijn ogen minstens 3 a 4 weken. We zouden dus al van voor de krokusvakantie in lockdown gegaan zijn, zonder dat er een bevestigde besmetting is. De eerste echte bevestigde besmetting was op 29 februari, op 1 maart is fase 2 van het coronaplan in werking gezet en 13 maart is de lockdown aangekondigd. Veel vroeger kon men dus ni beginnen.
    Ik bedoelde het niet als kritiek ofzo hoor.
    Ik redeneer gewoon vanuit het feit dat het virus waarschijnlijk al veel vroeger circuleerde (zie bv. Frankrijk), en dat landen met hardere lockdown er niet eenduidig beter uit komen dan landen met een zachtere lockdown.
    Plus dat er met de versoepelingen (niet enkel in België) voorlopig nog geen sprake is van een nieuwe piek...

Dus ja, misschien krijg je het niet uitgelegd aan de bevolking op dat moment, zoals jij aanhaalt, maar ik vermoed dat een vroegere (maar zachtere) lockdown een groter effect zou gehad hebben dan een latere, hardere lockdown...
    Nogmaals, dat is natuurlijk heel moeilijk te bewijzen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik bedoelde het niet als kritiek ofzo hoor.
    Ik redeneer gewoon vanuit het feit dat het virus waarschijnlijk al veel vroeger circuleerde (zie bv. Frankrijk), en dat landen met hardere lockdown er niet eenduidig beter uit komen dan landen met een zachtere lockdown.
    Plus dat er met de versoepelingen (niet enkel in België) voorlopig nog geen sprake is van een nieuwe piek...

Dus ja, misschien krijg je het niet uitgelegd aan de bevolking op dat moment, zoals jij aanhaalt, maar ik vermoed dat een vroegere (maar zachtere) lockdown een groter effect zou gehad hebben dan een latere, hardere lockdown...
    Ik versta eigenlijk niet goed dat er zo een angst is voor een 2e piek.

We kunnen nergens meer op nen hoop samenkomen (horeca, events, familiefeestjes) en de enige plaatsen waar nog veel volk samenkomt (supermarkt) beperken hoeveel volk er tegelijk binnenkan. Iedereen loopt met bogen om elkaar heen en mondmaskers zijn normaal geworden.

Niet iedereen zal het even nauw nemen met de 4 extra contacten regel, maar dan nog. Vergelijk dat met de situatie vlak voor de lockdown...

Dat virus kan op die manier echt niet zo snel verspreiden als voorheen. En dan nog had het 2-3 maanden nodig vooraleer de exponentiële groei alarmerend werd.

Een tweede lockdown is IMO pas realistisch als evenementen en massatoerisme weer mogelijk zijn. En dan nog, deze keer kennen we het sluipende gevaar én hebben we zowel het materieel als de gewoonte om terug aan te scherpen indien nodig. Het gaat echt niet meer zo erg zijn als de eerste keer.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    De vraag is natuurlijk "een groter effect dan wat?" we hebben helemaal geen referentiepunten.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Ineens hier even aan toevoegen:

Mijn zoontje van 8 had dit weekend koorts. Normaal mocht hij gisteren terug naar school maar ging uiteraard niet. Hij is dus gisteren getest op Corona (een redelijk pijnlijke procedure). Test komt gisteren avond terug: Negatief, geen Corona. Daar wordt dan wel direct de kanttekening bij geplaatst: de vals negatieven lopen op tot 30%, dus best toch nog binnen houden.

Wat is dan in godsnaam het nut van te testen als je toch niet kan vertrouwen op de test?
    Ik dacht dat ze net om die reden alle stalen dubbel testen, of zijn ze daarmee ergens tijdens de afgelopen weken gestopt??
    En vooral, hebben ze dat dan gemeld dat ze daarmee gestopt zijn? Want ik heb daar niks over gehoord, kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Ik snap uw punt niet echt. Ze bepalen het % niet geval per geval he. Ze zeggen tot 30%, dan kan ik er moeilijk van uit gaan dat het in het geval van mijn zoontje maar 5% zal zijn.

Punt blijft dat ze zeggen dat ge moet thuis blijven, zelf al test ge negatief.
    Het gaat er me niet over of je nu 30% of 5% neemt voor je zoon, het gaat me er over dat je 33% neemt, terwijl het meer dan waarschijnlijk maar een fractie is daarvan.

En dat je moet thuisblijven als je ziek bent, lijkt me logisch. Covid-19 of niet.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Ik dacht dat ze net om die reden alle stalen dubbel testen, of zijn ze daarmee ergens tijdens de afgelopen weken gestopt??
    En vooral, hebben ze dat dan gemeld dat ze daarmee gestopt zijn? Want ik heb daar niks over gehoord, kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb.
    dubbel testen, als dat al systematisch gebeurt (wat ik betwijfel), zal het aantal fouten bij vals negatieven niet noodzakelijk verminderen.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat werd in het begin toch constant gezegd.

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Testen testen testen .. ben benieuwd hoelang dit circus nog zal duren. De huidige Covid-19 test zijn verre van waterdicht. Testlabo’s zouden nu wel nieuwe kits hebben ontvangen van Roche. De bevolking wordt hier in een soort gevangenschap gehouden. Moet er rekening gehouden worden met het virus sowieso ja, maar de virologen mogen trots zijn op de economische en psychische schade die ze hebben aangericht.
    Het is door politiek wanbeleid dat het zover is gekomen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Vile's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Kinderen moeten kunnen spelen op speelpleintjes, zonder problemen naar school kunnen gaan, mensen moeten kunnen genieten van een drankje op terras en van vriendschappelijk/familiaal contact. De horeca wordt kapot gemaakt!!!

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Dat werd in het begin toch constant gezegd.
    Nooit gelezen bij mijn weten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vile Bekijk bericht
    De bevolking wordt hier in een soort gevangenschap gehouden.
    als je het woord "soort" uitrekt van hier tot in Tokio, ja.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Geen idee. Hier in elk geval maar 1.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Het gaat er me niet over of je nu 30% of 5% neemt voor je zoon, het gaat me er over dat je 33% neemt, terwijl het meer dan waarschijnlijk maar een fractie is daarvan.

En dat je moet thuisblijven als je ziek bent, lijkt me logisch. Covid-19 of niet.
    Ja het zal waarschijnlijk minder zijn, maar daar kan ik toch niet op verder gaan?

En uiteraard blijft hij thuis als hij ziek is maar ze hebben gezegd 2 weken thuis (want nog altijd kans op corona ondanks test), terwijl hij dit weekend koorts had en nu al lang niet meer.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

Regels voor berichten