Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Das nog steeds hoor. Bij mijn vrouw op het werk was er ook iemand positief getest. Onze huisarts wist haar gisteren te vertellen dat er enkel testen voor handen waren bij spoed en enkel voor mensen die symptomen hebben. De media stelt het volgens hem zelfs nog veel te rooskleurig voor.

Blijkbaar heeft het ook geen zin om mensen te testen die geen symptomen hebben omdat je dan toch negatief test (again : dixit onze huisarts eh).
    Ik vraag mij echt af hoe het nu zit met die aantallen van die testen ( en eigenlijk hetzelfde met mondmaskers en dergelijke). De ene zegt je moet al half dood zijn eer ze u kunnen testen. Ik zie hier nu het totaal andere uiteinde: bij mijn vrouw op het werk (bureau werk dat ze al weken thuis doet en met een beurtrol 1 dag in de week op de bureau zelf met een heel beperkt aantal mensen om de geldende afstanden te kunnen behouden om de logistiek ginder wat te kunnen draaiende houden) gaan ze volgende week iedereen vrijblijvend testen zowel de Covid test als bloed trekken om immuniteit na te gaan.
    Als (als?) die testen dan toch zo schaars zijn dan zijn dat toch weggesmeten testen die ze beter voor echt zieken houden of voor in de rusthuizen op tijd te kunnen gevallen isoleren.
    Trouwens zo een test zegt nog niets en al zeker niet voor gezonde jonge mensen zonder enige ziektesymptomen.

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Die testen zijn toch al lang niet meer schaars?

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Trek het eens niet in het belachelijke.. je weet heus wel wat ik hier mee wil bedoelen. Heeft trouwens niets met dramatiek te maken maar met realisme dat is alles.. comprendo?

Bv: Gaan we straks nog allemaal in de auto springen voor een vergadering? Ik kan het me niet voorstellen. We gaan meer Skypen, Zoomen, sowieso meer thuiswerken, en misschien zullen scholen meer inzetten op online onderwijs, omdat het gewoon veel efficiënter kan werken. Je bereikt ineens 100 leerlingen met een les, in plaats van een paar of hoogstens dertig. Net zoals de online bezorging van boodschappen en maaltijden: relatief nieuwe business, die nu echt groot groeit. Helemaal niet verkeerd. En zo zijn er nog honderden voorbeelden.. Wen er alvast aan..
    Indien je spreekt over hoger onderwijs op afstand zie ik dat misschien gebeuren. Maar alles wat betreft middelbaar en lager zal gewoon terug op school gebeuren hoor. Wat ga je doen, gaan werken en uw kleine van 10 mag thuis via skype de les volgen? Kan toch niet.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Ge hoort toch dat veel bedrijven al terugkeren naar de oude werkwijze.
    En voor scholen is het ook verre van efficient gebleken: groepen jongeren die je niet kon bereiken, individuele begeleiding is onmogelijk, even meekijken over de schouder van de kinderen/jongeren om hen te begeleiden of bij te sturen bij een taak is niet doenbaar.
    Online onderwijs zal nooit beter zijn dan IRL. Als toevoeging kan het, maar dat bestond daarvoor al, dus dat is ook niet echt een verbetering.

Zelfs de staat doet weinig qua verandering: bijv. examens voor de politie gaan nog altijd gewoon door in Brussel (zelfs tijdens volle corona crisis)

Ik denk dat we nog redelijk snel terug gaan keren naar vroeger. Richtlijnen zoals van 1.5m op de werkvloer gaan op den duur ook vervagen en niet meer nagevolgd worden (behalve als er zo eens regelmatig een virus de kop opsteekt). Mensen zijn gewoon laks op dat vlak. Als er geen directe dreiging meer is, worden regels rap (door de werknemers) versoepeld. Kijk maar naar veiligheidsregels: hoeveel worden die niet overbrugd? Of hygiëneregels.: Ik heb zelf nog via interim in de voeding gewerkt. Voordat je er mocht beginnen, moest je een film van een uur bekijken i.v.m. gezondheid- en hygiëneregels. Dan een examen en pas als je geslaagd was mocht je beginnen. En dan kom je op de werkvloer en zie je ze de helft van die regels in de wind slaan

Eenmaal de angst wat gaat liggen , gaan we voor een groot deel snel terug naar het oude hoor
    Ik denk dat niet.. Reizen zal ook niet meer zijn zoals het vroeger was (dit was vandaag nog in het journaal trouwens).. Verplichte mondmaskers op vliegtuigen en buffetten in hotels zullen ook niet meer mogelijk zijn in de huidige vorm werd al geopperd. Ik vrees dat er veel mensen dit nogal onderschatten en vermoeden van.. ochja.. alles zal op den duur wel in zijn oude normaal hervallen... Ik denk dat we binnen x-aantal jaar het normaal gaan vinden om geregeld mondmaskers te dragen om maar een simpel voorbeeld te geven. Men moet er zich van bewust zijn dat er door dit corona-virus en eventuele toekomstige virussen sowieso een invloed gaan blijven hebben op ons leven.. Is dat raar? In het begin wel ja.. Worden we dat gewoon? Zeer zeker..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik denk dat niet.. Reizen zal ook niet meer zijn zoals het vroeger was (dit was vandaag nog in het journaal trouwens).. Verplichte mondmaskers op vliegtuigen en buffetten in hotels zullen ook niet meer mogelijk zijn in de huidige vorm werd al geopperd. Ik vrees dat er veel mensen dit nogal onderschatten en vermoeden van.. ochja.. alles zal op den duur wel in zijn oude normaal hervallen... Ik denk dat we binnen x-aantal jaar het normaal gaan vinden om geregeld mondmaskers te dragen om maar een simpel voorbeeld te geven. Men moet er zich van bewust zijn dat er door dit corona-virus en eventuele toekomstige virussen sowieso een invloed gaan blijven hebben op ons leven.. Is dat raar? In het begin wel ja.. Worden we dat gewoon? Zeer zeker..
    Inderdaad, eigenlijk een wake up call. Bij een iet of wat ander virus was onze economie of zorgsysteem er misschien wel volledig onderdoor gegaan. Nu kunnen we onze maatschappij aanpassen om ons beter te beschermen voor de volgende uitbraak van weer een ander virus. + dat men in China wel eens iets moet gaan doen aan die beesten markten, please.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    We zullen zien als die resterende 4,5 miljoen verdeeld zijn over dood/genezen. Véél andere keuze heb je niet hé?
    Uiteraard. Alleen zijn dat zéér verkapte statistieken om mee te werken omdat het aantal werkelijk genezen personen hoogstwaarschijnlijk tig keer hoger ligt, en het aantal besmettingen nog wat meer. Ik vond uw conclusie van een op zes dood dan ook serieus van de pot gerukt.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Uiteraard. Alleen zijn dat zéér verkapte statistieken om mee te werken omdat het aantal werkelijk genezen personen hoogstwaarschijnlijk tig keer hoger ligt, en het aantal besmettingen nog wat meer. Ik vond uw conclusie van een op zes dood dan ook serieus van de pot gerukt.
    Maar so far, als er vermoeden is dat je besmet bent, én je wordt getest dan val je in deze statistieken waarbij 1 op 6 besmette geteste personen dood gaat.

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Toch nog even op inpikken: dit vind ik zo’n onnozele dooddoener. Jamaar, gedraag u eens, want dit en dat.

Het is niet omdat er kindjes dagelijks sterven van honger dat ik niet teleurgesteld mag zijn als mijne favoriete confituur op is in de winkel. Het is niet omdat er mensen terminaal ziek in het ziekenhuis liggen, dat ik niet zwaar ambetant mag lopen als ik wat hoofdpijn heb. En het is niet omdat 10.000’en jobs op de helling staan, dat ik me daar een fluit van aantrek - tot ik de mijne kwijt ben.

Egoïsme wordt altijd maar afgedaan als slecht. Ik ben het typevoorbeeld van een egoïst. Zal altijd opkomen voor mijn rechten. Had ik een tweede verblijf, ik zou mee dagvaarden. Want daarmee waren dan MIJN rechten geschonden. En al de rest kan me geen fluit schelen.

Stelletje altruïsten..
    Het is dankzij mensen met een gedachtengang en je m'en foutisme zoals u dat de wereld voor een groot deel blijft stilstaan en er strengere of voor sommigen "debiele" regels noodzakelijk zijn.. Het persoontje-ik is maatschappelijk gezien een rem op elke vooruitgang dan ook..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dan ook verplichte mondmaskers in cinema's, bij het uitgaan, op festivals?

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Van "tot 30%", wss o.a. afhankelijk van het goed opvolgen van de staalafname en zoals nestorius zegt van de negatieven en direct al 1/3, zit een WERELD van verschil.

5% is OOK tot 30%, hé.
    Ik snap uw punt niet echt. Ze bepalen het % niet geval per geval he. Ze zeggen tot 30%, dan kan ik er moeilijk van uit gaan dat het in het geval van mijn zoontje maar 5% zal zijn.

Punt blijft dat ze zeggen dat ge moet thuis blijven, zelf al test ge negatief.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk bericht
    Maar so far, als er vermoeden is dat je besmet bent, én je wordt getest dan val je in deze statistieken waarbij 1 op 6 besmette geteste personen dood gaat.
    Er is lang zelfs niet getest geweest bij vermoeden van besmetting, alleen bij mogelijke ziekenhuisopname. Los daarvan klopt uw statistiek niet om tal van redenen.

1) Officieel genezen is niet gelijk aan effectief genezen.
    2) Officieel besmet is niet gelijk aan effectief besmet.
    3) Het duurt geen drie weken om dood te gaan van corona, het duurt zeker bij hospitalisaties wel makkelijk drie weken om ervan te genezen. De twee cijfers die ge (nog altijd onterecht) probeert te vergelijken, lopen dus gewoon niet gelijk.

Feiten:

1) Momenteel vijf miljoen bevestigde besmettingen
    2) Momenteel 320k bevestigde overlijdens
    3) Momenteel maar een fractie van besmettingen die (serieuze) symptomen vertonen
    4) Uit 3) vloeit voor dat het werkelijk aantal besmettingen, en bijgevolg ook het werkelijk aantal genezingen, enorm onderschat is
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar dat is het probleem, hè. Het feit dat het paaseffect en weet-ik-veel-welk effect is uitgebleven, betekent dat de inschatting van de regel juist was. Niet te streng. Daaruit afleiden dat het iets minder streng kan, is in dat opzicht mogelijk onterecht. En wetenschappelijk gezien gewoon niet de juiste basis om beslissingen te nemen. Dat doe je niet op basis van de resultaten, maar op basis van je modellen en cijfers. Als we die piek wel hadden gehad, dan betekent dat dat de modellen iets verkeerd hadden ingeschat. Ofwel de wil van de bevolking om te luisteren, ofwel de besmettelijkheid van het virus, ofwel... Blijkbaar is die piek er niet, en dat kan het resultaat zijn van een perfecte regel.
    Ja dat is eigenlijk een onmogelijke discussie he... We kunnen de tijd niet terugspoelen om eens iets anders te proberen en te zien wat daar dan het effect van is

Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat de timing van de lockdown véél belangrijker was dan hoe 'zwaar' die lockdown was. Maar dat is ook bijna onmogelijk te bewijzen, want dan moet je verschillende landen met elkaar beginnen vergelijken, en dan komen er zoveel extra factoren bij kijken...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Ik begin meer en meer de indruk te krijgen dat de timing van de lockdown véél belangrijker was dan hoe 'zwaar' die lockdown was. Maar dat is ook bijna onmogelijk te bewijzen, want dan moet je verschillende landen met elkaar beginnen vergelijken, en dan komen er zoveel extra factoren bij kijken...
    Gaat toch hand in hand? Vroeger = exponentiële groei direct stoppen = veel minder lange lockdown nodig om virus onder controle te krijgen.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Maar dat is het probleem, hè. Het feit dat het paaseffect en weet-ik-veel-welk effect is uitgebleven, betekent dat de inschatting van de regel juist was. Niet te streng. Daaruit afleiden dat het iets minder streng kan, is in dat opzicht mogelijk onterecht. En wetenschappelijk gezien gewoon niet de juiste basis om beslissingen te nemen. Dat doe je niet op basis van de resultaten, maar op basis van je modellen en cijfers. Als we die piek wel hadden gehad, dan betekent dat dat de modellen iets verkeerd hadden ingeschat. Ofwel de wil van de bevolking om te luisteren, ofwel de besmettelijkheid van het virus, ofwel... Blijkbaar is die piek er niet, en dat kan het resultaat zijn van een perfecte regel.
    ja wie heeft er dan gelijk he, de strenge regelgevers of de mensen die vinden dat het (nu) te streng is. We weten het niet. Het kan a zijn het kan b zijn, moeilijk om daar zeker van te zijn. zeggen dat dit betekent dat de regels per definitie juist waren lijkt me ook fout.

het ging dan ook bv over mensen die de regels aan hun laars lapten met pasen of gewoon dat er terug meer mensen op straat kwamen, daar zijn weinig tot geen gevolgen van geweest en dat was dan ondanks het niet volgen van de regels
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    47 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    ja wie heeft er dan gelijk he, de strenge regelgevers of de mensen die vinden dat het (nu) te streng is. We weten het niet. Het kan a zijn het kan b zijn, moeilijk om daar zeker van te zijn. zeggen dat dit betekent dat de regels per definitie juist waren lijkt me ook fout.

het ging dan ook bv over mensen die de regels aan hun laars lapten met pasen of gewoon dat er terug meer mensen op straat kwamen, daar zijn weinig tot geen gevolgen van geweest en dat was dan ondanks het niet volgen van de regels
    het kan A zijn en het kan B zijn, maar dit is geen bewijs voor A of B. Dat is wat ik bedoel. Je kunt dit niet gebruiken als bewijs voor A of B. Je beslissing voor A of B moet gebeuren op basis van wetenschappelijke feiten en data, zoals dus ook nu gebeurt. Op basis van modellen die gedrag in kaart brengen, en de invloed van dat gedrag op het virus icm diens eigenschappen. Dat is precies wat dat coronacomité dus doet. En het uitblijven van een piek is inderdaad geen bewijs dat de regels werken. Maar het is evenmin bewijs dat de regels niet werken. Dat is achterwaarts denken en geen wetenschappelijke manier.

Dat er ondanks het minder volgen van de regels geen stijging was, kan dus evengoed betekenen dat de foutenmarge in de regel goed ingeschat was (x% van de mensen gaan toch niet volgen, dus zit dat in de regel ingebakken) als dat het te streng was. Die conclusie kun je daaraan niet koppelen.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Regels voor berichten