Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StruikGewas Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Ik ben het stilaan wel beu hoe de media ons nog constant blijft bang maken. Dat negativisme mag wel eens gaan stoppen.
    De feiten zijn er dat het al heel lang de goede kant opgaat, en toch blijven ze ons "waarschuwen".
    Omdat het risico om besmet en ziek te worden, of om anderen te besmetten, er niet minder is op geworden he. Het virus verspreidt zich nog steeds. Als we nu doen alsof het gepasseerd is, hebben we binnen de kortste keren nieuwe besmettingshaarden en een nieuwe piek. De cijfers zijn bemoedigend in de zin dat er plek genoeg is in de ziekenhuizen als je op dit moment ziek wordt. That's it. Verder is er niets veranderd. Er is nog geen vaccin, er is nog geen groepsimmuniteit, er is nog geen medicijn, er zijn nog niet genoeg tests en de contact tracing staat nog niet op punt. Dus ja, waarschuwen blijft heel belangrijk.
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Omdat het risico om besmet en ziek te worden, of om anderen te besmetten, er niet minder is op geworden he. Het virus verspreidt zich nog steeds. Als we nu doen alsof het gepasseerd is, hebben we binnen de kortste keren nieuwe besmettingshaarden en een nieuwe piek. De cijfers zijn bemoedigend in de zin dat er plek genoeg is in de ziekenhuizen als je op dit moment ziek wordt. That's it. Verder is er niets veranderd. Er is nog geen vaccin, er is nog geen groepsimmuniteit, er is nog geen medicijn, er zijn nog niet genoeg tests en de contact tracing staat nog niet op punt. Dus ja, waarschuwen blijft heel belangrijk.
    Inderdaad, als we nu terug gewoon de draad oppikken zoals ervoor staan we terug waar we midden april stonden qua besmettingen en dan is heel deze inspanning voor niets geweest.
    Het is alleen maar de vraag waar we de balans gaan vinden tussen het normale leven en de gevolgen die daaraan gekoppeld zijn.
    no votes  

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Ik denk dat het virus sowieso niet te stoppen is, zelfs met al die maatregelen. Maar langs de andere kant denk ik ook dat er ontzettend veel mensen zijn die het virus al gehad hebben, zonder klachten.
    Ik ben niet zozeer tegen de maatregelen, die aan het versoepelen zijn, maar gewoon dat we continue banggemaakt worden.
    Laatst gewijzigd door StruikGewas; 19 mei 2020 om 10:57
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik denk dat het virus sowieso niet te stoppen is, zelfs met al die maatregelen. Maar langs de andere kant denk ik ook dat er ontzettend veel mensen zijn die het virus al gehad hebben, zonder klachten.
    Wees ook maar zeker dat er virus hier al veel langer is dan midden maart.
    Zolang dit niet bewezen is is het gevaarlijk om dit te veronderstellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Zolang dit niet bewezen is is het gevaarlijk om dit te veronderstellen.

Dat het virus al langer aanwezig is dan midden maart lijkt me bijna zeker hoor.
    Eerste geval in Frankrijk bleek achteraf al in december te zijn ( https://www.bbc.com/news/world-europe-52526554 )...

Die andere uitspraken, akkoord, dat mag je voorlopig niet veronderstellen (maar dat is wel cruciale info die we gewoon niet hebben momenteel)
    no votes  

da_flux's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Lopen met een masker? Die mensen stikken dan zo al, die moeten geen corona meer krijgen?
    Jep crazy e zie er zo wel meer fietsen en lopen. Ik zou het niet kunnen.

Edit Crew: De Amerikaanse aanpak en uitspraken van onzer aller bespreken we in het Amerikatopic: https://www.9lives.be/forum/politiek...l-3-a-238.html
    Laatst gewijzigd door Loser; 19 mei 2020 om 11:56
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    Dat het virus al langer aanwezig is dan midden maart lijkt me bijna zeker hoor.
    Eerste geval in Frankrijk bleek achteraf al in december te zijn ( https://www.bbc.com/news/world-europe-52526554 )...

Die andere uitspraken, akkoord, dat mag je voorlopig niet veronderstellen (maar dat is wel cruciale info die we gewoon niet hebben momenteel)
    Ik ben het wel eens hoor, ik hetzelfde idee maar zolang we dit niet zeker zijn blijft het maar een mening natuurlijk. En mij lijkt het best dat men geen beleid gaat voeren op meningen.

no votes  

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben het wel eens hoor, ik hetzelfde idee maar zolang we dit niet zeker zijn blijft het maar een mening natuurlijk. En mij lijkt het best dat men geen beleid gaat voeren op meningen.

Massaal testen hé. In maart en april kon je alleen een corona test krijgen als je half-dood op spoed terecht kwam.
    no votes  

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Massaal testen hé. In maart en april kon je alleen een corona test krijgen als je half-dood op spoed terecht kwam.
    Das nog steeds hoor. Bij mijn vrouw op het werk was er ook iemand positief getest. Onze huisarts wist haar gisteren te vertellen dat er enkel testen voor handen waren bij spoed en enkel voor mensen die symptomen hebben. De media stelt het volgens hem zelfs nog veel te rooskleurig voor.

Blijkbaar heeft het ook geen zin om mensen te testen die geen symptomen hebben omdat je dan toch negatief test (again : dixit onze huisarts eh).
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Das nog steeds hoor. Bij mijn vrouw op het werk was er ook iemand positief getest. Onze huisarts wist haar gisteren te vertellen dat er enkel testen voor handen waren bij spoed en enkel voor mensen die symptomen hebben. De media stelt het volgens hem zelfs nog veel te rooskleurig voor.

Blijkbaar heeft het ook geen zin om mensen te testen die geen symptomen hebben omdat je dan toch negatief test (again : dixit onze huisarts eh).
    Ineens hier even aan toevoegen:

Mijn zoontje van 8 had dit weekend koorts. Normaal mocht hij gisteren terug naar school maar ging uiteraard niet. Hij is dus gisteren getest op Corona (een redelijk pijnlijke procedure). Test komt gisteren avond terug: Negatief, geen Corona. Daar wordt dan wel direct de kanttekening bij geplaatst: de vals negatieven lopen op tot 30%, dus best toch nog binnen houden.

Wat is dan in godsnaam het nut van te testen als je toch niet kan vertrouwen op de test?
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Is er hier eigenlijk iemand die die test al eens gedaan heeft, mezelf kennende is dat niets voor mij, zo'n stok door m'n neus duwen...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht

Wat is dan in godsnaam het nut van te testen als je toch niet kan vertrouwen op de test?
    Maar wat verwachten jullie dan bij een nieuwe onbekende ziekte die wereldwijd rond gaat, dat er vanaf dag 1 iets bestaat dat perfect kan zeggen of je het hebt of niet en dat het nog eens onbeperkt beschikbaar is? Of nog beter, vanaf dag 1 een remedie of vaccin? De wetenschap heeft nu eenmaal tijd nodig om alles te ontwikkelen natuurlijk en die hebben ook geen glazen bol om te weten welke nieuwe ziekten er zitten aan te komen.

no votes  

jvc's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Is er morgen terug een veiligheidsraad?
    no votes  

Lemme's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Maar wat verwachten jullie dan bij een nieuwe onbekende ziekte die wereldwijd rond gaat, dat er vanaf dag 1 iets bestaat dat perfect kan zeggen of je het hebt of niet en dat het nog eens onbeperkt beschikbaar is? Of nog beter, vanaf dag 1 een remedie of vaccin? De wetenschap heeft nu eenmaal tijd nodig om alles te ontwikkelen natuurlijk en die hebben ook geen glazen bol om te weten welke nieuwe ziekten er zitten aan te komen.

Nee dat verwacht ik niet. Maar dan heeft het gewoon nog geen nut om te testen, als 1 op 3 gevallen toch gewoon fout is. Mij lijkt het dan gewoon weggegooid geld.
    Tobias Fünke: "Are you forgetting that I was a professional twice over - an analyst and a therapist?
    The world's first analrapist."

PSN: De_Lemme
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lemme Bekijk bericht
    Nee dat verwacht ik niet. Maar dan heeft het gewoon nog geen nut om te testen, als 1 op 3 gevallen toch gewoon fout is. Mij lijkt het dan gewoon weggegooid geld.
    Uiteraard heeft dat wel nut, want ge haalt er zo al 70% van de gevallen uit. Los daarvan zijn die vals negatieven niet noodzakelijk het resultaat van een slechte test, wel van het verkeerd afnemen van de test of het op een verkeerd moment afnemen ervan.

Uw suggestie is eigenlijk gewoon niet testen, dat is zowat het stomste wat ge kunt doen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Regels voor berichten