zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Neen, dat niet.
    Ik pikte in omdat je zei “dit jaar zal het binnenland worden”.

Eerlijk gezegd zie ik mijn reis in juli (Griekenland) rooskleuriger in dan eind september (USA, Las Vegas).
    Hou ook rekening met de verzekeringen.

Bijvoorbeeld: in theorie gaat er niemand me tegen houden als ik naar het buitenland reis vanuit noorwegen, het is 'afgeraden' maar niet verboden. De verzekeringsbedrijven hebben wel al aangegeven dat dat wil zeggen dat als er iets gebeurd je niet gedekt zal zijn.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Het is inderdaad te zot voor woorden. Iedereen snapt dat het niet leuk is dat ze er niet naartoe kunnen gaan, en het lijkt de top prioriteit van de regering om ervoor te zorgen dat het terug kan. Heb dus een beetje geduld in plaats van het klein kind uit te hangen.
    Komt omdat voor veel mensen dit de eerste keer is in hun leven dat ze te maken krijgen met limitaties op hun persoonlijke vrijheden. Mensen die nooit aversiteit gekend hebben kunnen dat niet plaatsen, en dan is het al snel ikke ikke ikke.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht

Om op een moment dat (tien)duizenden banen op de helling staan te gaan pretenderen dat uw tweedeverblijf zo belangrijk is dat je een schadevergoeding verdient is egocentrisme ten top.
    Toch nog even op inpikken: dit vind ik zo’n onnozele dooddoener. Jamaar, gedraag u eens, want dit en dat.

Het is niet omdat er kindjes dagelijks sterven van honger dat ik niet teleurgesteld mag zijn als mijne favoriete confituur op is in de winkel. Het is niet omdat er mensen terminaal ziek in het ziekenhuis liggen, dat ik niet zwaar ambetant mag lopen als ik wat hoofdpijn heb. En het is niet omdat 10.000’en jobs op de helling staan, dat ik me daar een fluit van aantrek - tot ik de mijne kwijt ben.

Egoïsme wordt altijd maar afgedaan als slecht. Ik ben het typevoorbeeld van een egoïst. Zal altijd opkomen voor mijn rechten. Had ik een tweede verblijf, ik zou mee dagvaarden. Want daarmee waren dan MIJN rechten geschonden. En al de rest kan me geen fluit schelen.

Stelletje altruïsten..
    no votes  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Op de radio: mensen hebben zich met bleekwater gewassen.
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Lol, hoe lang gaat het duren voor de media het op "Drummppfff!" gaat steken?
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Toch nog even op inpikken: dit vind ik zo’n onnozele dooddoener. Jamaar, gedraag u eens, want dit en dat.

Het is niet omdat er kindjes dagelijks sterven van honger dat ik niet teleurgesteld mag zijn als mijne favoriete confituur op is in de winkel. Het is niet omdat er mensen terminaal ziek in het ziekenhuis liggen, dat ik niet zwaar ambetant mag lopen als ik wat hoofdpijn heb. En het is niet omdat 10.000’en jobs op de helling staan, dat ik me daar een fluit van aantrek - tot ik de mijne kwijt ben.

Egoïsme wordt altijd maar afgedaan als slecht. Ik ben het typevoorbeeld van een egoïst. Zal altijd opkomen voor mijn rechten. Had ik een tweede verblijf, ik zou mee dagvaarden. Want daarmee waren dan MIJN rechten geschonden. En al de rest kan me geen fluit schelen.

Stelletje altruïsten..
    Iets in perspectief plaatsen, het is niet voor iedereen zie ik.

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    Hou ook rekening met de verzekeringen.

Bijvoorbeeld: in theorie gaat er niemand me tegen houden als ik naar het buitenland reis vanuit noorwegen, het is 'afgeraden' maar niet verboden. De verzekeringsbedrijven hebben wel al aangegeven dat dat wil zeggen dat als er iets gebeurd je niet gedekt zal zijn.
    Linkje?

Ik heb mijn reisbijstandsverzekering gebeld en naast de gebruikelijke dekkingen, is er op medisch vlak niets aangepast. Mijn medische dekking is nog steeds €100.000 en voor U.S. en Canada €1.000.000.
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Iets in perspectief plaatsen, het is niet voor iedereen zie ik.
    Ik moet er zelfs mee lachen. Kapotrelativeren noem ik dat.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Linkje?

Ik heb mijn reisbijstandsverzekering gebeld en naast de gebruikelijke dekkingen, is er op medisch vlak niets aangepast. Mijn medische dekking is nog steeds €100.000 en voor U.S. en Canada €1.000.000.
    Nochtans staat het in veel verzekeringen dat adviezen van overheden in rekening worden gehouden.
    Een negatief reisadvies kan zorgen dat je niet gedekt wordt.

Als ze spreken over afraden van niet-essentiële verplaatsingen naar buitenland kan de verzekering dit mss wel gebruiken als reden om de schade niet te dekken.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Linkje?

Met wie heb je gebeld? Want die 1.000.000 voor VS en Canada klopt meestal zelfs al niet meer. Bij Mutas ligt het al een paar jaar anders, maar enige duidelijkheid krijgen is héél moeilijk. 1.000.000, maar wel maar het bedrag terugbetaald van wat de behandeling hier zou kosten, is bijvoorbeeld een regel die vaak wordt aangehaald.
    Daarnaast klopt zowel wat Zara zegt als wat Bassie82 zegt: Reisadvies telt zeer zeker mee. Ze gaan heus geen polis aanpassen voor elke situatie. Ze gaan zeggen dat als jouw situatie duidelijk onveilig was (negatief reisadvies), je niet gedekt bent.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Met wie heb je gebeld? Want die 1.000.000 voor VS en Canada klopt meestal zelfs al niet meer. Bij Mutas ligt het al een paar jaar anders, maar enige duidelijkheid krijgen is héél moeilijk. 1.000.000, maar wel maar het bedrag terugbetaald van wat de behandeling hier zou kosten, is bijvoorbeeld een regel die vaak wordt aangehaald.
    Daarnaast klopt zowel wat Zara zegt als wat Bassie82 zegt: Reisadvies telt zeer zeker mee. Ze gaan heus geen polis aanpassen voor elke situatie. Ze gaan zeggen dat als jouw situatie duidelijk onveilig was (negatief reisadvies), je niet gedekt bent.
    Akkoord van dat reisadvies hoor, als dat negatief is ga ik ook gewoon niet, laat dat duidelijk zijn.

Maar als het geel is (= niet negatief), ga ik.

Ik belde met mijn verzekeraar, ING Assistance. Heb het ook op papier wanneer ik wel en wanneer ik niet gedekt ben.
    no votes  

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Lid werkt halftijds als schoonmaakster in een ziekenhuis, op corona-afdeling en halftijds als poetsvrouw (dienstencheques), met bejaarde klanten. Werkgever wil nu per se dat ze opstart...

Idioot.
    Bij Daoust hebben ze het redelijk goed aangepakt, alvast het kantoor waar mijn vrouw werkt toch, weet niet of het overal hetzelfde is gebeurd...

Ze hebben hun tijd genomen om alles voor te bereiden (ze zijn pas sinds maandag terug aan het werk), hebben iedereen afgelopen week, één voor één volgens een gedetailleerd uitgewerkte planning, langs het kantoor laten komen, uitgevraagd over eventuele Covid gevallen waar ze mogelijk mee in contact gekomen zijn, gevolgd door een degelijke uitleg naar veiligheid toe bij de klanten, rechten en plichten, en het nodige beschermingsmateriaal overhandigd...
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...ntigifcentrum/

Nooit onderschatten hoe dom mensen kunnen zijn zeker?

EDIT: en de volgende gevallen zitten er ook aan te komen https://www.standaard.be/cnt/dmf20200519_04965087
    (al heb je er in België gelukkig wel een voorschrift voor nodig, want al die antimalaria pillen kunnen stevige bijwerkingen hebben)
    Laatst gewijzigd door JorisBlack; 19 mei 2020 om 10:07
    no votes  

StruikGewas's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Trek het eens niet in het belachelijke.. je weet heus wel wat ik hier mee wil bedoelen. Heeft trouwens niets met dramatiek te maken maar met realisme dat is alles.. comprendo?

Bv: Gaan we straks nog allemaal in de auto springen voor een vergadering? Ik kan het me niet voorstellen. We gaan meer Skypen, Zoomen, sowieso meer thuiswerken, en misschien zullen scholen meer inzetten op online onderwijs, omdat het gewoon veel efficiënter kan werken. Je bereikt ineens 100 leerlingen met een les, in plaats van een paar of hoogstens dertig. Net zoals de online bezorging van boodschappen en maaltijden: relatief nieuwe business, die nu echt groot groeit. Helemaal niet verkeerd. En zo zijn er nog honderden voorbeelden.. Wen er alvast aan..
    Ik hoop dat je gelijk hebt! Dan kunnen we toch iets positiefs meenemen uit deze crisis.
    Ik geef les aan de hogeschool. Ik heb nu via teams online theorielessen gegeven voor 100 man. Dat ging héél goed. Ik zit thuis voor de laptop, studenten die willen opletten worden niet gestoord door andere medestudenten en alles wordt opgenomen zodat ze eventueel later kunnen herbekijken.
    Ik zie het dan ook zitten dat dit meegenomen wordt en de theorielessen dus in de toekomst op deze manier gegeven kunnen worden. Labo's is natuurlijk iets anders.

Ik ben het stilaan wel beu hoe de media ons nog constant blijft bang maken. Dat negativisme mag wel eens gaan stoppen.
    De feiten zijn er dat het al heel lang de goede kant opgaat, en toch blijven ze ons "waarschuwen".

Over het egoïsme: het is zo dat mensen die het meeste voor hun eigen rechten opkomen meer gedaan krijgen dan brave schapen.
    Maar ikzelf ben geen egoïst, heb daarvoor veel te veel respect voor de anderen.
    Dus: het is maar hoe je zelf bent. Zou maar erg zijn als we allemaal op dezelfde manier denken en doen. Leven zou saai zijn.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JorisBlack Bekijk bericht
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/05...ntigifcentrum/

Nooit onderschatten hoe dom mensen kunnen zijn zeker?

EDIT: en de volgende gevallen zitten er ook aan te komen https://www.standaard.be/cnt/dmf20200519_04965087
    (al heb je er in België gelukkig wel een voorschrift voor nodig, want al die antimalaria pillen kunnen stevige bijwerkingen hebben)
    Ik vind die uitspraken van Trump zo een heerlijke voorbeelden van het verschil tussen correlatie en causaliteit ...

Want ja, inderdaad, mensen die zich grondig met bleekwater wassen en het injecteren, krijgen daarna geen corona
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten