Pagina 7 van 169 Eerste ... 345678910111757107 ... Laatste
    coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik snap de aantrekkingskracht van rashonden, maar ik heb uiteindelijk een straathond uit Servië geadopteerd en ben daar heel gelukkig mee.: "www.pawer.be" (vooral op hun facebook kan je zien welke honden kunnen worden overgebracht). Op https://www.adopteer.be/ kan je meer organisaties vinden.

De -waarschijnlijk zwaar gebiasde- mening die ik daarover hoorde van een dierenarts is dat die beesten samen worden gehouden in asielen nadat er zwangere teefjes worden binnengebracht, of ze worden van het straat geplukt. Die dieren zijn dan meestal wel mensenschuw, maar ze hebben sociale vaardigheden als het op andere honden aankomt. Soit, volgens wat die persoon zei is dat veelal beter dan dieren uit Belgische asielen die daar in veel gevallen zitten door zwaardere gedragsproblemen en/of al echt door iemand naar de knoppen werden gedaan.

Maar goed, ik wil zeker niemand bekeren, ik was gewoon eerst naar een rashond aan het kijken en dan zagen we een straathondje dat 50% dat ras was en hebben dat geadopteerd omdat we het een beetje zonde vonden. Heel tevreden mee, wat angstig maar meteen zindelijk, zit niets van agressie in, enz.
    Wij zijn bezig met het proces om een ex-racing greyhound te adopteren die is gered uit een killing station. Onze vorige hond is 6 jaar geleden gestorven en de tijd lijkt ons nu juist om een nieuwe hond in huis te halen, maar ik heb wel schrik dat wij als "baasjes" te kort zouden schieten om met zo'n getraumatiseerd dier goed om te gaan - want we hebben nog geen ervaring met rescues. Dus enerzijds ben ik heel excited en hoop ik dat het kan doorgaan, maar anderzijds moeten we ook wel eerlijk met onszelf blijven als we vrezen dat de hond bij ons niet optimaal gelukkig zou zijn. Het worden nog moeilijke beslissingen.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Brievenbus horen toevallen toen de postbode langs kwam, leeg ik dus bus net, blijkt er een bericht van aangetekende zending bij te zitten. Fucking spast, onze bel werkt perfect, bel dan ook gewoon aan!
    Nu ambetant lopen omdat ik niet weet wie mij aangetekend iets wil zenden.
    Wij hebben een brief gekregen van Fluvious om onze meterstanden op het raam te plakken. Dan kan iemand dat morgen komen bekijken of fotograferen, of ....? Fluvius is nog niet in het internet tijdperk geraakt lijkt het.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Wij hebben een brief gekregen van Fluvious om onze meterstanden op het raam te plakken. Dan kan iemand dat morgen komen bekijken of fotograferen, of ....? Fluvius is nog niet in het internet tijdperk geraakt lijkt het.
    Normaal kan dat ook bij Fluvius gewoon online. Alleen komen ze om de twee jaar (dacht ik) per definitie fysiek langs. Nu ontgaat mij het nut van die op de venster te plakken ook wel volledig, dan kunt ge ze even goed online doorgeven als de persoon die langs komt ze toch niet inspecteert.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Normaal kan dat ook bij Fluvius gewoon online. Alleen komen ze om de twee jaar (dacht ik) per definitie fysiek langs. Nu ontgaat mij het nut van die op de venster te plakken ook wel volledig, dan kunt ge ze even goed online doorgeven als de persoon die langs komt ze toch niet inspecteert.
    De fysieke inspectie leek ook mijn eerste gedachte maar het zou me straf lijken dat dat zo belangrijk is dat het niet een jaar overgeslagen kan worden.

iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Ik ben er ook ongeveer een jaar, anderhalf jaar denk ik aan 'verslaafd' geweest. Zijnde ongeveer 3 tot 5 keer per dag, anderhalf jaar lang. Om de paar weken of zoiets ging ik naar de apotheek om een nieuw flesje rhinospray. heb zowat alle apothekers in een straal van 10km rond mijn woonplaats bezocht, om niet telkens bij dezelfde te moeten gaan want die stelden zich ook vragen natuurlijk.
    Ben er dan uiteindelijk vanaf geraakt, toevallig eigenlijk. had een heel zware verkoudheid opgedaan en dokter heeft mij nasonex voorgeschreven. Heb heel dat flesje uitgenomen, heb ik ook een paar weken mee gedaan en daarna geen rhinospray meer gebruikt. Heel af en toe heb ik het terug wel eens lastig, en dan gebruik ik nog af en toe eens voor een dag of 3 nasonex en dan is't terug opgelost. (krijg je enkel op doktersvoorschrift maar mijn dokter schrijft mij dat bijna bij elke verkoudheid voor, dus heb er wel nog wat op voorraad staan)

heb ook eens (ong. 2j geleden) eens mijn neus/sinussen laten nakijken (ct scan? weet niet goed meer wat dat precies was) en daar was op zich niks mis mee, enkel een kleine afwijking genaamd Concha bullosa (https://en.wikipedia.org/wiki/Concha_bullosa). Dat zou volgens de dokter geen dergelijke problemen veroorzaken. Veel mensen hebben dat blijkbaar
    Ja heel herkenbaar allemaal.
    De stress van als je op uitstap of weekend gaat van geen flesje te vergeren, of je flesje vergeten zijn en op restaurant zitten met de famillie en daar zitten met je neus die pottoe is... blij dat ik daar van af ben.

Denk wel echt dat er bij mij iets onderliggend moet zijn want ne cortisonenspray werkt niet bij mij, ook niet na 2 weken (duurt zeker een week eer dat werkt) en pseudoepherine werkr ook totaal niet.

Ik heb een zware allergie voor huissfofmijt maar dat is onder controle door 1x om de 3 dagen een pilleke ceterizine te nemen. Maar die allergie was er al jaren voor de neusspray dusja.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    De fysieke inspectie leek ook mijn eerste gedachte maar het zou me straf lijken dat dat zo belangrijk is dat het niet een jaar overgeslagen kan worden.
    misschien willen ze die controleurs gewoon aan het werk houden en is dit hun idiote oplossing.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Wij zijn bezig met het proces om een ex-racing greyhound te adopteren die is gered uit een killing station. Onze vorige hond is 6 jaar geleden gestorven en de tijd lijkt ons nu juist om een nieuwe hond in huis te halen, maar ik heb wel schrik dat wij als "baasjes" te kort zouden schieten om met zo'n getraumatiseerd dier goed om te gaan - want we hebben nog geen ervaring met rescues. Dus enerzijds ben ik heel excited en hoop ik dat het kan doorgaan, maar anderzijds moeten we ook wel eerlijk met onszelf blijven als we vrezen dat de hond bij ons niet optimaal gelukkig zou zijn. Het worden nog moeilijke beslissingen.
    Ik ben van mening dat een dier tevreden zal zijn met de juiste zorgen en geduldige baasjes. In het begin gaat dat moeilijk zijn, ik denk dat altijd een harnas én een leiband geen overbodige luxe is. Je hart gaat misschien een paar keer breken als dat beest in een hoekje bij elkaar gekrompen zit, maar op termijn komt dat wel los. Bepaalde geluiden of zaken gaan trauma's blijven oprakelen hoor, maar als zo'n dier begint te beseffen dat er een soort van veiligheid wordt geboden door jullie worden die toch wel trouw (nuja ik kan maar van 1 geval spreken, onze hond).

De onze heeft een week zich verstopt achter de verwarming en wou bijvoorbeeld niet drinken uit een metalen drinkbak omdat die lawaai maakt bij het schuiven over de vloer. Wandelen was de eerste weken goed uitkijken aangezien hij bij een hard geluid of een fiets begon te trekken om weg te geraken. Zo in de eerste week eens voorgehad dat de leiband op die manier uit mijn hand werd gerukt, hij dan verder in paniek schoot omdat ik als man hem te snel benaderde, hij dan naar de voordeur terug liep, daar volle kracht opsprong om die open te krijgen, dat niet lukte, en hij terug de andere richting uitliep toen ik naderde. Het was donker, mijn vrouw heeft toen meegeholpen om hem terug te vinden en hij zat ergens tegen een muurtje uitgeput zich klein te maken. Zij als vrouw kon hem gewoon oppakken. Sinsdien altijd wandelen met een zekere paranoia maar dat is nooit meer gebeurd.

Ondertussen doet hij niets liever dan tussen ons in de zetel liggen en met ons wandelen. Als ik hem loslaat blijft hij gewoon zitten tot ik aangeef verder te gaan. Enige dat een trauma blijft (voor een of andere reden) zijn kartonnen dozen en zaken zoals skateboards die veel lawaai maken. Maar hij loopt wel niet meer ongecontroleerd weg. Dit zonder hondenschool.
    Laatst gewijzigd door Sylverscythe; 5 mei 2020 om 15:43
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Net eens opgezocht, miljaar dat zijn lelijke beesten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Vriendin heeft iets gelijkaardig, fantastische beest wel. Alleen kwijlen voor zot.
    Goh, het hangt er natuurlijk vanaf wat je zoekt, uiteindelijk is dat qua karakter grotendeels zoals een Engelse Bulldog maar dan de gezonde variant met een normale snuit. Je hebt dan binnen het ras wel nog wat verschillen. De onze is bijvoorbeeld redelijk slank en atletisch/gespierd maar er zijn ook de echt brede exemplaren. Kwijlen doet die van ons totaal niet. :-)

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    In normale omstandigheden volledig akkoord, maar niet te rijmen met de Corona regels + het onderzoek dat zegt dat je peer dan 20 m afstand moet houden dan.

Nu ja, tot voor kort was het geen probleem want er was minimaal autoverkeer. Nu iedereen terug gaat werken zal daar ook wel wat meer frustraties rond komen zeker.
    Ik dacht dat het ook de bedoeling was om zo veel mogelijk met de fiets te gaan werken (had daar toch iets van gehoord?)
    Dan op de tweede plaats met de auto, voor alle mensen die een auto ter beschikking hebben.
    En als laatste mogelijkheid het openbaar vervoer, voor de mensen die niet met de fiets of de auto kunnen gaan.

Ik weet niet in welke mate de mensen zich hier aan houden?

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    In de praktijk is dat allemaal niet van belang. Er is bij ons in 7 jaar nog maar 1x iemand de stand komen bekijken en dat was toen ze een nieuwe teller kwamen zetten omdat de oude lekte. Die brief om voor het raam te zetten ook al paar keer gehad, nooit gedaan en dan krijg je 2 weken later een nieuwe brief om het toch online te doen.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Onze hond aan 18 maand uit het asiel gehaald, kon en kende NIETS. Kende zijn naam niet, wist niet waarvoor een balletje diende, moesten we in het begin met de hand voeren omdat hij anders niets at,...
    We zijn er na een dikke week mee naar de hondenschool beginnen gaan, zou ik direct terug doen! Iedereen die negatief reageerde omdat er zo veel tijd en energie in kroop, kreeg hetzelfde antwoord: bij een pup moet je toch ook alles aanleren en er veel tijd en energie in steken? Waarom zou dat bij een pup wel de moeite zijn en bij een rescue hond niet?
    Veel succes alvast!

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Eigenlijk een goed moment, maar nu het hier toch over honden gaat en mijn originele post hier ook stond even een update over de onze. Zijn ballekes zal hij kunnen houden, ze kunnen het opereren door enkel zijn zak zelf af te halen en te reconstrueren. Zal enkel een tijdje moeten rondlopen met zo een lampekap, maar da's het minste.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onze 13 jaar oude golden retriever die begint te wankelen op zijn achterpoten
    Binnekort komen er enkele puppies aan, zou toch mooi zijn dat ie dat nog mee maakt.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sink Bekijk bericht
    Ik ben er ook ongeveer een jaar, anderhalf jaar denk ik aan 'verslaafd' geweest. Zijnde ongeveer 3 tot 5 keer per dag, anderhalf jaar lang. Om de paar weken of zoiets ging ik naar de apotheek om een nieuw flesje rhinospray. heb zowat alle apothekers in een straal van 10km rond mijn woonplaats bezocht, om niet telkens bij dezelfde te moeten gaan want die stelden zich ook vragen natuurlijk.
    Ben er dan uiteindelijk vanaf geraakt, toevallig eigenlijk. had een heel zware verkoudheid opgedaan en dokter heeft mij nasonex voorgeschreven. Heb heel dat flesje uitgenomen, heb ik ook een paar weken mee gedaan en daarna geen rhinospray meer gebruikt. Heel af en toe heb ik het terug wel eens lastig, en dan gebruik ik nog af en toe eens voor een dag of 3 nasonex en dan is't terug opgelost. (krijg je enkel op doktersvoorschrift maar mijn dokter schrijft mij dat bijna bij elke verkoudheid voor, dus heb er wel nog wat op voorraad staan)

heb ook eens (ong. 2j geleden) eens mijn neus/sinussen laten nakijken (ct scan? weet niet goed meer wat dat precies was) en daar was op zich niks mis mee, enkel een kleine afwijking genaamd Concha bullosa (https://en.wikipedia.org/wiki/Concha_bullosa). Dat zou volgens de dokter geen dergelijke problemen veroorzaken. Veel mensen hebben dat blijkbaar
    Wel straf. Ik heb ook al dokters horen zeggen van pas op dat verslavend maar dan wordt er niet bij uitgelegd waarom precies. Ik kan absoluut niet tegen een verstopte neus dus ik ga er nu zeker nog meer mee oppassen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Onze hond aan 18 maand uit het asiel gehaald, kon en kende NIETS. Kende zijn naam niet, wist niet waarvoor een balletje diende, moesten we in het begin met de hand voeren omdat hij anders niets at,...
    We zijn er na een dikke week mee naar de hondenschool beginnen gaan, zou ik direct terug doen! Iedereen die negatief reageerde omdat er zo veel tijd en energie in kroop, kreeg hetzelfde antwoord: bij een pup moet je toch ook alles aanleren en er veel tijd en energie in steken? Waarom zou dat bij een pup wel de moeite zijn en bij een rescue hond niet?
    Veel succes alvast!
    Daarom dat je een kat koopt
    *** Also sprach Zarathustra ***

Regels voor berichten