Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    In januari is er een oude vrouw tegen een auto gereden die op mijn naam stond, maar ik reed niet. Die oude vrouw haar auto werd total loss verklaard. Nu krijg ik dus een aangetekende dat ik aangeklaagd word voor het beschadigen van een voertuig, ik zou ongeveer 45.000 euro moeten betalen.
    Er heerst geen twijfel over wie deze rechtszaak wint, maar gewoon het feit dat zulke marginalen er voor zorgen dat justitie extra werk krijgt terwijl ze al achter zitten met zowat alles. Ik kan mij daar dus echt aan storen he.
    Plus dat ik daar nog eens een halve dag ga mogen gaan verdoen, want heb geen zin om enkel de advocaat te sturen, zo'n dingen moet ik bij zijn.
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    In januari is er een oude vrouw tegen een auto gereden die op mijn naam stond, maar ik reed niet. Die oude vrouw haar auto werd total loss verklaard. Nu krijg ik dus een aangetekende dat ik aangeklaagd word voor het beschadigen van een voertuig, ik zou ongeveer 45.000 euro moeten betalen.
    Er heerst geen twijfel over wie deze rechtszaak wint, maar gewoon het feit dat zulke marginalen er voor zorgen dat justitie extra werk krijgt terwijl ze al achter zitten met zowat alles. Ik kan mij daar dus echt aan storen he.
    Plus dat ik daar nog eens een halve dag ga mogen gaan verdoen, want heb geen zin om enkel de advocaat te sturen, zo'n dingen moet ik bij zijn.
    Zie Tonerider, dat er iemand tegen uw brommer urineert, is zo erg nog niet.
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Door dat die mij aanklagen heb ik wel hun adres gekregen (via dossier). Dus eens op hun klink gaan pissen lijkt me terecht.
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    Inderdaad, mijne motor een brommer noemen is nog erger
    De wereld is echt om zeep.
    Smart enough to know I`m not smart enough.
    no votes  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    En dat is wat ik aanklaag. We willen allemaal dat nieuwkomers onze taal leren én werken, maar zaken die dan zorgen voor een betere kans op werk die maken we moeilijker. Maar wél de ingurgeringscursus volgen, waar men je uitlegt dat je recht hebt op kindergeld en een hoop andere sociale voordelen. En als je er niets van hebt begrepen is dat ook ok, want je bent er geweest.
    Ik begrijp perfect dat het moeilijk is om (de finesse van) een nieuwe taal te leren. Maar again, waar zit de eigen inzet om (vooraf) al een deftige basis aan te leren? Waarom moet dat verhaald worden op onze overheid? Bijna van eender waar ter wereld als je hier terecht komt, dan val je letterlijk met uw gat in de boter. Dan mag je als nieuwkomer zelf ook wel eens de mouwen opstropen?

Dat is precies altijd een grote misvatting. Niemand zit hier persé te wachten op de zoveelste inwijkeling hé. We hebben hier al katjes genoeg te geselen ondertussen.

En gewoon uit interesse: Stel dat jij naar uw madam haar land zou emigreren, voorziet de overheid daar dan ook een tolk Nederlands?
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eddy Kannibaal Bekijk bericht
    En gewoon uit interesse: Stel dat jij naar uw madam haar land zou emigreren, voorziet de overheid daar dan ook een tolk Nederlands?
    Is niet nodig hé, daar krijgen ze hun rijbewijs zo hé.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik begrijp perfect dat het moeilijk is om (de finesse van) een nieuwe taal te leren. Maar again, waar zit de eigen inzet om (vooraf) al een deftige basis aan te leren? Waarom moet dat verhaald worden op onze overheid? Bijna van eender waar ter wereld als je hier terecht komt, dan val je letterlijk met uw gat in de boter. Dan mag je als nieuwkomer zelf ook wel eens de mouwen opstropen?

Dat is precies altijd een grote misvatting. Niemand zit hier persé te wachten op de zoveelste inwijkeling hé. We hebben hier al katjes genoeg te geselen ondertussen.

Wij betalen €50 euro + de gewone som van €15 hoor. Dat wordt georganiseerd zodat ze iedereen tegelijk doen. Veel zal de overheid niet moeten betalen dus.

Je lijkt mijn punt niet te begrijpen. Het is dus voor jou beter om mensen wat langer laten aan te modderen uit principe, zodat ze wat langer allerhande hulp nodig hebben? Want jij zit misschien op niemand te wachten, maar de grenzen zijn niet dicht hoor. Misschien dan de mensen die willen werken en vooruitgang maken geen stokken in de wielen steken? Heel onze inburgering is gericht op mensen helpen, maar ze toch nog net een tikkeltje hulpbehoevend houden, heb ik de indruk.

Als ik naar daar ga komt daar heel wat minder administratieve rommel bij kijken hoor. Rijden? Ok doe maar! Werken? Direct! En ik zal zelf een tolk mogen meenemen, ik gok eender wie zelfs.

Die mentaliteit is ook een ergernis, hier over het laatst ook gepost: toen ze nog werk zocht is mijn vrouw eens een dag gaan testen bij een redelijk deftig restaurant vlakbij. Een hele keuken vol anderstaligen die in het zwart werkten van 10 tot 22u met 1u pauze. Lekker gemakkelijk voor die uitbater, kenden hun rechten toch niet. Wij hadden het geld niet nodig dus mijn vrouw is er weggebleven. Als inwijkeling die nergens anders werk vindt sta je daar dan in de keuken voor een hongerloon. Krijgen ze waarschijnlijk nog de vraag waarom ze geen Nederlands kennen van iemand. Beter dan gewoon een uitkering trekken en cursussen "volgen".
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Eddy Kannibaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Wij betalen €50 euro + de gewone som van €15 hoor. Dat wordt georganiseerd zodat ze iedereen tegelijk doen. Veel zal de overheid niet moeten betalen dus.

Je lijkt mijn punt niet te begrijpen. Het is dus voor jou beter om mensen wat langer laten aan te modderen uit principe, zodat ze wat langer allerhande hulp nodig hebben? Want jij zit misschien op niemand te wachten, maar de grenzen zijn niet dicht hoor. Misschien dan de mensen die willen werken en vooruitgang maken geen stokken in de wielen steken? Heel onze inburgering is gericht op mensen helpen, maar ze toch nog net een tikkeltje hulpbehoevend houden, heb ik de indruk.
    Ik denk dat jij mijn punt ook niet begrijpt. Ik heb er geen probleem mee dat mensen naar hier komen, maar ik verwacht wel dat mensen hun "huiswerk maken" voor ze naar hier komen. Niet gewoon naar hier komen en dan hangmatgewijs verwachten dat anderen hun problemen maar voor hun oplossen.

Als ik naar daar ga komt daar heel wat minder administratieve rommel bij kijken hoor. Rijden? Ok doe maar! Werken? Direct! En ik zal zelf een tolk mogen meenemen, ik gok eender wie zelfs.
    Wat houdt u tegen? Laat me raden, alles genomen is het hier tóch beter?
    Die mentaliteit is ook een ergernis, hier over het laatst ook gepost: toen ze nog werk zocht is mijn vrouw eens een dag gaan testen bij een redelijk deftig restaurant vlakbij. Een hele keuken vol anderstaligen die in het zwart werkten van 10 tot 22u met 1u pauze. Lekker gemakkelijk voor die uitbater, kenden hun rechten toch niet. Wij hadden het geld niet nodig dus mijn vrouw is er weggebleven. Als inwijkeling die nergens anders werk vindt sta je daar dan in de keuken voor een hongerloon. Krijgen ze waarschijnlijk nog de vraag waarom ze geen Nederlands kennen van iemand. Beter dan gewoon een uitkering trekken en cursussen "volgen".
    Dit soort shit moet er inderdaad uit. Heb je daar dan aangifte van gedaan?
    no votes  

iTrader
    17 (95%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Misschien kan ze toch eens proberen om een stukje van de regels te leren in het Nederlands? Als ze al een goede basis heeft, dan leert ze die specifieke woorden ook wel gemakkelijk erbij. Er komen, voor het theoretisch examen, toch in elke taal nieuwe termen aan bod die specifiek zijn voor de verkeerswetgeving/regels.

Bij mijn vrouw is dat toch redelijk vlot gegaan met zelfstudie (rijbewijsonline dacht ik) en ze was er in één keer door. Heel veel woorden kende ze ook niet in haar eigen taal of waren specifiek voor België.

Het voordeel is dat ze dan later ook gewoon alles over verkeer en regels kan volgen en al die specifieke woordenschat al gekend is.
    blog(Linux-related)
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Ik denk dat jij mijn punt ook niet begrijpt. Ik heb er geen probleem mee dat mensen naar hier komen, maar ik verwacht wel dat mensen hun "huiswerk maken" voor ze naar hier komen. Niet gewoon naar hier komen en dan hangmatgewijs verwachten dat anderen hun problemen maar voor hun oplossen.
    Dus een tolk willen betalen in een andere taal is hangmatcultuur?

Wat houdt u tegen? Laat me raden, alles genomen is het hier tóch beter?
    Voorspelbaar. Natuurlijk is het hier beter met een stabiele job. De vraag was of ik daar een tolk Nederlands zou krijgen. Daar was dit een antwoord op.
    Dit soort shit moet er inderdaad uit. Heb je daar dan aangifte van gedaan?
    Ik heb vandaag nog een post gemaakt over hoe de huidige werkgever van mijn vrouw op voorhand wist dat de sociale inspectie eraan kwam. Denk je dat mijn vrouw die in die sector werk zocht in dezelfde buurt mij dan even liet bellen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DSK Bekijk bericht
    Misschien kan ze toch eens proberen om een stukje van de regels te leren in het Nederlands? Als ze al een goede basis heeft, dan leert ze die specifieke woorden ook wel gemakkelijk erbij. Er komen, voor het theoretisch examen, toch in elke taal nieuwe termen aan bod die specifiek zijn voor de verkeerswetgeving/regels.

Bij mijn vrouw is dat toch redelijk vlot gegaan met zelfstudie (rijbewijsonline dacht ik) en ze was er in één keer door. Heel veel woorden kende ze ook niet in haar eigen taal of waren specifiek voor België.

Het voordeel is dat ze dan later ook gewoon alles over verkeer en regels kan volgen en al die specifieke woordenschat al gekend is.
    Dat was ook mijn idee maar dat zag ze echt niet zitten, ze spreekt al haar halve leven Engels dus leek me logisch.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nog een boete gekregen van toen ik in juni op reis ben geweest in Frankrijk.

Toegelaten snelheid 80, gemeten snelheid na correctie 81

no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Een diesel voor weinig kilometers heeft sneller kosten, maar dat is niet iets dat je op de keuring pas merkt denk ik. Wat wel kan is de uitstoot die te hoog is, dan raadt de garagist al eens aan om op de snelweg te gaan rijden in een versnelling lager dan anders om alles eens uit te blazen dacht ik. Dus eigenlijk alles tegenlijk in de atmosfeer gooien zodat de uitstoottest ok is.
    Bwa, ik heb 7 jaar met een diesel gereden aan gemiddeld 10.000 km per jaar. Veel te weinig voor een diesel, maar nooit problemen mee gehad.
    Op de keuring altijd zonder problemen erdoor geraakt, enige opmerking die ik een paar keer gehad heb was dat de nummerplaat (duplicaat vooraan) slecht leesbaar was.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    45.000 euro

En waarom komt ze daar nu mee af? Hoe gaat gij dit bewijzen?
    no votes  

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    55 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het gaat hier met mijn fysiek bijlange niet goed.
    2 weken geleden het begin van weer hevige gewrichtspijnen, verbonden aan Artritis, reuma dus.
    Dit is nu +-30min. geleden mogelijks ontkracht door het bloedonderzoek van verleden week Maandag.
    Geen hoge ontstekingswaarden te zien, HLA B27 weet ik pas morgen, maar nu komt het.
    Verhoogde ijzerwaarden in mijn bloed, mogelijks aanwijzing van de erfelijke aandoening Hemochromatose.
    Deze kan ook gewrichtspijnen veroorzaken.
    Heel leuk, begint misschien het hele circus opnieuw.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,996TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten -- Gali Balli & de 40 Gardoemas. Treut, zever in pakskes, en haal die vodde uit auwe mond
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.
    no votes  

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Ik zit in een virtuele opleiding, betaald door het werk. We moeten een tool downloaden. De docent had duidelijk niet geanticipeerd dat de cursus vol boomers ging zitten die niet eens een simpele instructie als "druk op deze knop" kunnen volgen. Het duurde bij mij 30 seconden om die tool te downloaden. Bij de rest: 40 minuten and counting.

Docent probeert nu uit te leggen hoe de boomers hun scherm kunnen delen zodat ze beter kan helpen. Veel succes daarmee als op een url klikken al niet lukte.

Money/time well spent zeg. Ik heb mijn camera intussen afgezet omdat de drang om fysiek te facepalmen te groot werd.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten