Svartálfar's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vraag me af of al dat gepeupel dat loopt te roepen dat die kat dood moet etc zich zelf strikt aan de coronamaatregelen houden. Wat een opgeblazen en hypocriet gedoe.
    Opgeblazen zeker en vast maar de mensen die dat mens nu liggen verdedigen omdat "ocharme dat katje" is ook gewoon belachelijk e. Dat beestje kan er niks aan doen maar het is dat wicht haar fout en niet het FAVV dat het zover is moeten komen e. En dat verliezen toch veel mensen uit het oog.

Wat mijn ergernis daar vooral aan is, is dat ik ieder seizoen zie dat er VZW's zich keihard inzetten voor alle katten en nieuwe kittens op te vangen en een leuk thuisje te zoeken en dat zo'n del het dan nodig vind om eentje uit Peru te gaan halen uit een kattencafe.

edit: klinkt precies als een eigen katten eerst pleidooi

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    In eerste instantie (zie ander topic ivm poezen) dacht ik ook eerst: Waarom stelt de FAVV zich zo aan? Is dit niet overdreven?

MAAR nu ik er meer over kan nadenken denk ik dan: Als de FAVV een vinger geeft, dan gaan er morgen meteen tientallen mensen een katje uit Peru naar België halen hé. Als je mensen een vinger geeft dan nemen ze meteen de volledige arm. Dus ik begrijp het absurde en veel te harde standpunt wel van de FAVV. Ze kunnen die vinger niet geven want dan is het hek van de dam. Dus ze moeten net ultrastreng zijn.

Anderzijds - als die dame, dat katje -laten we zeggen- 6 maanden lang kan verborgen houden en er is tegen dan nog niemand overleden, dan is de kans dat dat katje hondsdolheid heeft nog 0%. Gaan ze dat katje dan nog steeds euthanaseren? Dan is die dame nog altijd 200% fout en heeft ze mogelijke doden op haar geweten als die kat toch besmet is, maar feiten zijn feiten: De kans op die ziekte na 6 maanden, is dan effectief nog 0%.

Ik wil zowiezo niet in de plaats zijn van de rechter, die gaat straks een lastige beslissing moeten nemen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Als dat dom wicht ermee weggeraakt om die kat te "redden" is er eigenlijk niets dat mij verbied schattige vleermuizen van een lokaal marktje uit wuhan te halen...
    Strak plan toch?
    Don't be a worrier, be a warrior!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deckard Bekijk bericht
    Ja, want ik gebruik geen Chrome.
    Aan youtube zal het toch ook niet liggen, want bij mij vertaald die zijn titels toch niet.
    En ik heb firefox.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Mensen die doen alsof de natuur een bewustzijn heeft en bewust keuzes maakt
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Anderzijds - als die dame, dat katje -laten we zeggen- 6 maanden lang kan verborgen houden en er is tegen dan nog niemand overleden, dan is de kans dat dat katje hondsdolheid heeft nog 0%. Gaan ze dat katje dan nog steeds euthanaseren? Dan is die dame nog altijd 200% fout en heeft ze mogelijke doden op haar geweten als die kat toch besmet is, maar feiten zijn feiten: De kans op die ziekte na 6 maanden, is dan effectief nog 0%.
    For what it's worth, dat klopt niet. Er staat geen termijn op het opspelen van symptomen van rabiës. Dus dat beest kan perfect zes maanden in quarantaine zitten en toch rabiës hebben.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik wil zowiezo niet in de plaats zijn van de rechter, die gaat straks een lastige beslissing moeten nemen.
    De correcte beslissing voor die kortgeding rechter is volgens mij toch dat de kat aan het FAVV gegeven wordt.
    Dat het FAVV daarna de kat afmaakt, daar heeft de rechter an sich niks mee te maken.
    Daar kan later opnieuw een rechtzaak voor worden opgestart door het slachtoffer (Selena).
    Volgens Gaia zou dit namelijk niet stroken met de europese verordening 576/2013 die zegt 1. terugsturen 2. quarantaine 3. euthanasie.

De vraag is maar:
    - gaat zij die kat effectief afgeven, of gaat ze een nieuwe uitvlucht introduceren zoals "de kat is weg en ik weet niet waar". Thans dat was wel een voorwaarde voor het uitstel denk ik.
    - gaat het favv het risico nemen dat de kat foetsjie is, of gaan ze in deze tussenperiode een compromis achter gesloten deuren trachten maken

Een compromis van het FAVV kan bijvoorbeeld ook zijn: geef ons nu de kat, en we laten alle verdere klachten vallen.
    Natuurlijk dat het FAVV dan zegt dat zij over een compromis haar mond moet houden ten straffen van xxx euro, anders creeer je weer precedenten.
    Maar ook dat is door GAIA in de pers gelekt. Dus die kans is weeral verminderd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    For what it's worth, dat klopt niet. Er staat geen termijn op het opspelen van symptomen van rabiës. Dus dat beest kan perfect zes maanden in quarantaine zitten en toch rabiës hebben.
    Welk nut had het dan dat die kat na het vaccin nog 3 maanden in quarantaine in Peru moest zitten? Want dan was alles OK geweest voor het FAVV. Als ze daarna nog altijd rabies kan hebben? Klopt toch niet hoor. De kans is dan alleszins lager dan wat het FAVV belangrijk vindt.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 18 mei 2020 om 00:19

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Mi scuzi, dacht dat het niet gevaccineerd was. Dan neem ik mijn woorden terug.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wat ik vooral raar vind is dat ze eerst toestemming heeft gekregen zowel daar in Peru als van de Belgische autoriteiten om dat katje mee te brengen.
    En dan als het katje hier is, dan gaan ze moeilijk beginnen doen? Waarom eerste toestemming geven om dan dat beest af te willen maken als het hier is?

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Wat ik vooral raar vind is dat ze eerst toestemming heeft gekregen zowel daar in Peru als van de Belgische autoriteiten om dat katje mee te brengen.
    En dan als het katje hier is, dan gaan ze moeilijk beginnen doen? Waarom eerste toestemming geven om dan dat beest af te willen maken als het hier is?
    Ze is ginds gewaarschuwd geweest wat er zou gebeuren als ze die kat mee naar België zou brengen zonder de procedure te volgen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Maar ze had de toestemming om met het katje naar België te komen, zowel van de autoriteiten daar in Peru, als van die hier in België.
    Anders was ze nooit met dat beestje op het vliegtuig geraakt om van daar te vertrekken.
    En was ze hier in België ook nooit binnen geraakt met dat beest.
    Dat is allemaal wel gelukt.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    55 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Maar ze had de toestemming om met het katje naar België te komen, zowel van de autoriteiten daar in Peru, als van die hier in België.
    Anders was ze nooit met dat beestje op het vliegtuig geraakt om van daar te vertrekken.
    En was ze hier in België ook nooit binnen geraakt met dat beest.
    Dat is allemaal wel gelukt.
    Toestemming vragen om met je kat op een vliegtuig te mogen zitten betekent niet dat je alle vaccinatieregels verder mag negeren.

De ambassade zag haar vraag mss enkel als: mag het op het vliegtuig, niet als 'voldoet het aan alle voorwaarden om België in te mogen zonder een spuitje te krijgen'. Daarvoor gingen ze mss verwijzen naar de FAVV, die haar als ik de tijdslijn goed door heb, reeds geantwoord had.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Is dit niet de uitgelezen kans voor België om die technische infrastructuur op poten te zetten waardoor die kat volgens de geijkte procedure in quarantaine kan zitten? Zoals eerder aangehaald: normaal moet zij nog drie maanden met die kat in Peru zitten en dan kon die zonder probleem overvliegen omdat de nodige vaccinaties en checkups al gedaan waren. Dat ze vroeger vertrok was een noodsituatie, net zoals voor zoveel Belgen in het buitenland.

Dit is een symbooldossier geworden voor FAVV en vooral de ernst van hondsdolheid, dat inderdaad zo gevaarlijk is, kan hierdoor nog eens onder de aandacht worden gebracht. Dit beroert duidelijk de onderbuik van Vlaanderen: zelfs de woordvoerster is met de dood bedreigd, terwijl die vrouw ook gewoon haar werk doet. Schieten op de eigenares is ook een onderbuikgevoel: zonder corona was die nog in Peru gebleven en was die kat onder de afgesproken voorwaarden later naar België gekomen. Het is dan ook wat warrig: wat vaccins en checkups bij een gewone dierenarts en drie maanden wachten als ze nog in Peru zat tegenover maandenlange quarantaine in een speciale instelling in België. Als die kat nu gewoon drie maanden consequent wordt binnengehouden zijn de voorwaarden toch vervuld? De persoon die het meeste risico loopt is in dat geval de eigenares zelf.

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow1 Bekijk bericht
    Als dat dom wicht ermee weggeraakt om die kat te "redden" is er eigenlijk niets dat mij verbied schattige vleermuizen van een lokaal marktje uit wuhan te halen...
    Strak plan toch?
    Of drugs te importeren

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Dit is voor alle partijen een symbooldossier. De enige reden waarom de publieke opinie hier een spel van maakt, is omdat het over een schattig katje gaat.

Deze polemiek zou zich nooit, nooit gesteld hebben als het ging over bijvoorbeeld een exotische spin die door een of andere spinnenliefhebber tegen de wensen van het FAVV in was meegenomen naar België. Dan liepen we nu allemaal met een schoen in de hand rond om dat beest te zoeken en zelf dood te kloppen, hoewel in die context die spin ook niks fout gedaan heeft.

Regels voor berichten