coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Frapant dat er gewoon al over erfenis wordt gesproken terwijl ze mss nog 10 jaar kan blijven leven. Denk dat mijn vader hierdoor wat van zijn melk was gebracht.

Hier betreft het over een grote bouwgrond aan de cote d'azur (4-5ha waar een woning op zat..maar helaas afgebrand..reden onbekend). Zit al jaaaaren in proces. vs. mijn oma haar woning hier in België.
    Mijn nonkel stelde voor dat mijn vader de grond kreeg en hij hier de woning wel wou. Terzijde: de familie is hier ook super verdeeld.
    Ene kant van de familie had een zeer chille levensstijl qua opvoeding. Beiden leerkracht met de opvatting "We zijn leerkracht, we weten het allemaal beter" vs. de andere kant van de familie die heel streng was (veel dingen die we als kind niet mochten). Beiden hadden commentaar op elkaar. De kleinkinderen aan de kant van de chille opvoeding: doppers/fake ziekteverlof aanvragen ed. zonder enige vorm van schaamte. Kant van de familie met de strenge opvoeding: kleinkinderen zijn dokter/...
    Ge merkt de jaloezie spijtig genoeg van mijlenver. Sinds we afgestudeerd zijn is er een onderliggende rivaliteit. Moeilijk te omschrijven..Ge merkt dat het stoort dat onze studies wel gelukt zijn terwijl het bij hun kinderen niet het geval is ondanks ze leerkracht zijn. Eigenlijk wel spijtig..hoewel ik dat in mijn omgeving vaak hoor.
    Anderzijds ook mijn moeder die geen contact meer wil met de familie langs mijn vaders kant enzo..zal er ook geen goed aan hebben gedaan.
    Contact onderhouden met toxische mensen enkel en alleen omdat ze familie zijn, doe ik niet meer. Heeft me op korte termijn al een stuk gelukkiger gemaakt. Op lange termijn zullen we zien.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Frapant dat er gewoon al over erfenis wordt gesproken terwijl ze mss nog 10 jaar kan blijven leven. Denk dat mijn vader hierdoor wat van zijn melk was gebracht.

Hier betreft het over een grote bouwgrond aan de cote d'azur (4-5ha waar een woning op zat..maar helaas afgebrand..reden onbekend). Zit al jaaaaren in proces. vs. mijn oma haar woning hier in België.
    Mijn nonkel stelde voor dat mijn vader de grond kreeg en hij hier de woning wel wou. Terzijde: de familie is hier ook super verdeeld.
    Ene kant van de familie had een zeer chille levensstijl qua opvoeding. Beiden leerkracht met de opvatting "We zijn leerkracht, we weten het allemaal beter" vs. de andere kant van de familie die heel streng was (veel dingen die we als kind niet mochten). Beiden hadden commentaar op elkaar. De kleinkinderen aan de kant van de chille opvoeding: doppers/fake ziekteverlof aanvragen ed. zonder enige vorm van schaamte. Kant van de familie met de strenge opvoeding: kleinkinderen zijn dokter/...
    Ge merkt de jaloezie spijtig genoeg van mijlenver. Sinds we afgestudeerd zijn is er een onderliggende rivaliteit. Moeilijk te omschrijven..Ge merkt dat het stoort dat onze studies wel gelukt zijn terwijl het bij hun kinderen niet het geval is ondanks ze leerkracht zijn. Eigenlijk wel spijtig..hoewel ik dat in mijn omgeving vaak hoor.
    Anderzijds ook mijn moeder die geen contact meer wil met de familie langs mijn vaders kant enzo..zal er ook geen goed aan hebben gedaan.
    Hier bij de dood van een tante van mijn vader wou de hele familie twee kinderen van een (overleden) erfgenaam uitsluiten door zelf snel een testament op te stellen (dus eigelijk mooi fraude plegen). Die twee kinderen of hun vader lag niet goed in de familie en was wat vervreemd dus zouden waarschijnlijk niets vermoed hebben als al de rest deed alsof dit zo was. Mijn vader wou hierin niet meegaan, wat hem nogal werd kwalijk genomen.

Ik was een kind dus ken de exacte details niet, maar die kant van de familie hebben we dus weinig gezien of gehoord.

Het cliché wil dat veel familieruzies ontstaan uit erfeniskwesties en dat lijkt mij ook gewoon de realiteit.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    om weer even de aandacht af te leiden naar wat echt belangrijk is: mijn tandsaga continues.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Daarnet naar tandarts geweest voor afgebroken tand. Ze heeft mijn tandvlees verdooft om het stuk te kunnen uit trekken maar nu is de verdoving weg en loopt de pijn helemaal door tot aan de rechterklier in m`n keel. Vooral slikken doet zeer. Gezellig.
    Die pijn is van zijn eigen weg gegaan, maar eergisteren is dat stuk dat ze vervangen heeft los gekomen (bij het eten van een krokant frietje) en gisteren is het dan helemaal gelost. Nu heb ik dus een halve tand. Wel grappig hoe uw tong ook een geheugen heeft (bij wijze van spreken), want uw tanden voelt ge niet echt, maar dat gat valt heel de tijd op
    Mijn vertrouwen in de tandarts is nu wel weg (ook mijn vrouw heeft problemen met een vulling van bij die tandarts), maar het probleem is dat de tandartsen in de buurt een patiëntenstop hebben door Corona. Bovendien heb ik het er momenteel met Corona niet zo op dat iemand met zijn vingers in m`n mond zit. Ik weet dat ze extra ontsmetten en reinigen, maar toch.
    Dus nu zit ik hier met een halve maalkies...
    Smart enough to know I`m not smart enough.

gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Hier bij de dood van een tante van mijn vader wou de hele familie twee kinderen van een (overleden) erfgenaam uitsluiten door zelf snel een testament op te stellen (dus eigelijk mooi fraude plegen). Die twee kinderen of hun vader lag niet goed in de familie en was wat vervreemd dus zouden waarschijnlijk niets vermoed hebben als al de rest deed alsof dit zo was. Mijn vader wou hierin niet meegaan, wat hem nogal werd kwalijk genomen.

Ik was een kind dus ken de exacte details niet, maar die kant van de familie hebben we dus weinig gezien of gehoord.

Het cliché wil dat veel familieruzies ontstaan uit erfeniskwesties en dat lijkt mij ook gewoon de realiteit.
    Hier gaat sowieso ruzie van ontstaan.
    Mijn stieftante is mantelzorger van mijn oma (woont letterlijk het huis naast dat van mijn oma). Krijgt daar natuurlijk geld voor via de staat/belastingen (logisch, why not als het mogelijk is).
    Mijn ouders/vader heeft dan zoiets van "Ja euh, als er problemen zijn met mijn moeder, dat zij het dan maar oplossen. Ze krijgen er toch geld voor." (snap hem enerzijds wel, maar anderzijds denk ik "het is wel uw moeder").
    Mijn vader en nonkel bellen elkaar hooguit 2x/jaar ofzo. Familiefeestjes zijn er al +15 jaar niet meer.
    @coldplayke: inderdaad. We hebben een familie Facebook groep onder de kleinkinderen. Mijn nicht zit daar altijd vanalles in te posten/klagen/aandacht te zoeken. Ze neemt ook altijd het initiatief om elkaar te zien om de zoveel tijd (onder kleinkinderen) Zowel mijn broer en ik reageren er nooit op..en als we het doen is het altijd super laat (zo 3-4 weken later). We vinden ze echt toxisch en ze brengt geen enkele meerwaarde in ons leven

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    om weer even de aandacht af te leiden naar wat echt belangrijk is: mijn tandsaga continues.

Die pijn is van zijn eigen weg gegaan, maar eergisteren is dat stuk dat ze vervangen heeft los gekomen (bij het eten van een krokant frietje) en gisteren is het dan helemaal gelost. Nu heb ik dus een halve tand. Wel grappig hoe uw tong ook een geheugen heeft (bij wijze van spreken), want uw tanden voelt ge niet echt, maar dat gat valt heel de tijd op
    Mijn vertrouwen in de tandarts is nu wel weg (ook mijn vrouw heeft problemen met een vulling van bij die tandarts), maar het probleem is dat de tandartsen in de buurt een patiëntenstop hebben door Corona. Bovendien heb ik het er momenteel met Corona niet zo op dat iemand met zijn vingers in m`n mond zit. Ik weet dat ze extra ontsmetten en reinigen, maar toch.
    Dus nu zit ik hier met een halve maalkies...
    Dat moet de tandarts dan in principe **gratis** opnieuw vervangen hé. Maar ja wil je dat dan nog wel?

coldplayke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    @coldplayke: inderdaad. We hebben een familie Facebook groep onder de kleinkinderen. Mijn nicht zit daar altijd vanalles in te posten/klagen/aandacht te zoeken. Ze neemt ook altijd het initiatief om elkaar te zien om de zoveel tijd (onder kleinkinderen) Zowel mijn broer en ik reageren er nooit op..en als we het doen is het altijd super laat (zo 3-4 weken later). We vinden ze echt toxisch en ze brengt geen enkele meerwaarde in ons leven
    Wegblijven van familieleden die niet deel uitmaakten van ons onmiddelijke huishouden (genre nichtjes, nonkels, etc.), daar heb ik nooit moeite mee gehad. We waren sowieso geen hechte familie op dat vlak. Maar sinds een paar maanden heb ik alle contact verbroken met mijn beide ouders en die beslissing was een stuk moeilijker. Misschien zal ik hier later spijt van krijgen, maar nu op relatief korte termijn merk ik echt dat deze breuk mij deugd doet. Met erfenissen en dergelijke zit ik niet in, dat helpt ook wel. Er zullen wel mensen zijn die familie voornamelijk dicht bij zich houden om een groter deel van de koek te krijgen eens er iemand sterft.
    We are each our own devil and we make this world our hell - Oscar Wilde <3

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Wegblijven van familieleden die niet deel uitmaakten van ons onmiddelijke huishouden (genre nichtjes, nonkels, etc.), daar heb ik nooit moeite mee gehad. We waren sowieso geen hechte familie op dat vlak. Maar sinds een paar maanden heb ik alle contact verbroken met mijn beide ouders en die beslissing was een stuk moeilijker. Misschien zal ik hier later spijt van krijgen, maar nu op relatief korte termijn merk ik echt dat deze breuk mij deugd doet. Met erfenissen en dergelijke zit ik niet in, dat helpt ook wel. Er zullen wel mensen zijn die familie voornamelijk dicht bij zich houden om een groter deel van de koek te krijgen eens er iemand sterft.
    Ik heb ook gebroken met mijn vader. Het is een toxische, manipulatieve man en hij was eigenlijk nooit een vader.
    Het is al 15 jaar dat ik die niet gezien heb en ik heb er geen spijt van.
    Ik snap `familie eerst` niet. Dat is natuurlijk ook omdat ik nooit in een hechte familie ben opgegroeid. Nonkels en tantes zagen we misschien een keer in een jaar.
    Meeste personen hebben geen interesses die overeen komen met de mijne, noch hebben ze een persoonlijkheid die me aantrekt. Niet dat het allemaal slechte mensen zijn, ze zijn gewoon anders. Of ik ben anders, tis maar hoe ge het bekijkt.
    Op zich vind ik vrienden veel belangrijker dan familie.

Bovenstaande is ook een van de redenen waarom ik zo`n afkeer heb van `proficiat` te wensen bij het krijgen van kinderen. Iedereen denkt daar het mooiste van, maar voor ge het weet staan ze te kibbelen om hun erfenis. (ik weet het: ik ben net als mijn vader ook toxisch. Maar ik weet het van mezelf en daarom dat ik ook geen kinderen heb )

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Grootmoeder gaat waarschijnlijk permanent naar een WZC. Ze heeft wat fysieke kwaaltjes, maar geen drama om het zo te zeggen.
    Mijn nonkel die mijn vader heeft aangesproken "seg voor de erfenis, kunnen we ni verdelen dat gij woning X krijgt en ik Y?"
    Eens bespreken wat er best met haar huis gebeurt, lijkt me nu wel niet zo achterlijk. Nu al alles verdelen is er idd wel wat over.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    The vultures are circling.
    Triestig toch eigenlijk.
    Hier ook een grootmoeder die twee jaar terug permanent naar een rusthuis ging, haar huis staat sindsdien leeg.
    Door een familievete zal er met dat huis niets gebeuren voor ze komt te sterven. ('mijn' kant blokkeert alles)
    Tegen dan is haar huis nog de bouwgrond - de afbraakwerken waard. Vind ik eveneens triestig...
    Laatst gewijzigd door TNTim; 5 augustus 2020 om 16:12

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Uw hersenen filteren dat signaal weg hé, niet uw tong

iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tha_nOn Bekijk bericht
    Uw hersenen filteren dat signaal weg hé, niet uw tong
    hence the `bij wijze van spreken`

Ik vind dat echt een van de fantastische zaken van onze hersenen. We doen kousen, schoenen, (onder)kledij aan, slapen onder lakens of dekens, allemaal verschillende gewichten en texturen en onze hersenen filteren dat allemaal, maar o wee als er een labeltje verkeerd zit of als er een klein vliegje op ons landt. Onze tanden mogen schots en scheef staan, kunnen uren kauwen op een tuttefrut of lopen rond met een tandenstoker in ons bakkes, maar o wee als er een stukske van uw tand breekt of er iets tussen de tanden zit.

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Been there, couple of times. Contact met familie langs 1 kant volledig verloren wegens absurde ruzies over erfenissen. Als in "iedereen krijgt een appartementsgebouw" en dan klagen dat het 1e wel 10 jaar recenter is dan het andere.
    hebben ze u in het zak gezet?

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Been there, couple of times. Contact met familie langs 1 kant volledig verloren wegens absurde ruzies over erfenissen. Als in "iedereen krijgt een appartementsgebouw" en dan klagen dat het 1e wel 10 jaar recenter is dan het andere.
    Klinkt heel bekend, alleen ging het hier over heel wat minder. Ook van collega's op het werk al een paar keer dergelijke verhalen gehoord.
    Ik kan dat echt niet begrijpen. Ofwel is er een testament en is er geen discussie mogelijk, ofwel verdeel je de boel eerlijk zodat ieder zijn deel heeft zoals het hoort.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman De Croo Bekijk bericht
    Een tandarts krijgt 20 EUR voor een telefonisch consult, volledig terugbetaald door Riziv.
    Een kinesist krijgt 26 EUR om een half uur fysiek met mij bezig te zijn.
    Wtf, een telefonisch consult bij een tandarts? Wat kan die nu via de telefoon doen? Bij een huisarts kan ik dat nog begrijpen, maar een tandarts?

utred?'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat is enkel voor opvolging tijdens covid, als het echt niet anders kan.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Maar wat kan een tandarts doen via een telefonisch consult, niks, 0,0.
    Voor een huisarts kan dat idd nog wel, help zelfs een oogarts zou dat nog kunnen voor bepaalde zaken, maar een tandarts?

Regels voor berichten