iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Hier legt de baas onze loonbrieven (2 administratieve krachten 1 poetsvrouw) in een open enveloppe (1 in totaal, niet per personeelslid) op het bureau in het secretariaat

Gelukkig maakt niemand van ons er een probleem van maar ik vind het ook serieus fout, principieel. Iedereen die het vraagt mag gerust mijn loon kennen.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hier legt de baas onze loonbrieven (2 administratieve krachten 1 poetsvrouw) in een open enveloppe (1 in totaal, niet per personeelslid) op het bureau in het secretariaat

Gelukkig maakt niemand van ons er een probleem van maar ik vind het ook serieus fout, principieel. Iedereen die het vraagt mag gerust mijn loon kennen.
    Ja hier in gesloten enveloppen van de firma in ieders postvak. Mja als ge die open doet pakt ge dus gewoon ne nieuwe envelop en steekt em zo terug.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja hier in gesloten enveloppen van de firma in ieders postvak. Mja als ge die open doet pakt ge dus gewoon ne nieuwe envelop en steekt em zo terug.
    Die tip moet je wel geven aan diegene die het briefgeheim schendt he pipo! Zet dát maar in die brief!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Jack-in-the-box's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Loonbrieven op papier? Dat is dan toch nog ingeburgerd? Ik krijg die al jaren digitaal.

iTrader
    0
    Mentioned
    12 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja ga nu een brief opstellen dat de schuldige 2 werkdagen heeft om zich te melden. Anders wordt iedereen apart geroepen en gaan er zwaardere sancties komen als we er achter komen wie dat gedaan heeft.
    Zo te horen zit die persoon dan wel in de shit

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Bij ons hetzelfde.
    Loonbrieven worden dan wel digitaal verstuurd, maar niemand maakt er een geheim van.

Soms helpt het zelfs om eens te vergelijken.
    Personeelsdienst kan altijd wel bij de ene een premie of verhoging vergeten in te geven.

Helpt wel dat we op onze dienst eigenlijk meer goede vrienden/vriendinnen zijn dan collega's.

Een voorstel van hoofdzetel om jaarlijks enkele bonussen uit te delen aan de 3 toppers van die periode werd door ons ook gecounterd door voor te stellen om de bonuspot gewoon te verdelen over de hele groep.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Bij ons hetzelfde.
    Loonbrieven worden dan wel digitaal verstuurd, maar niemand maakt er een geheim van.

Soms helpt het zelfs om eens te vergelijken.
    Personeelsdienst kan altijd wel bij de ene een premie of verhoging vergeten in te geven.

Helpt wel dat we op onze dienst eigenlijk meer goede vrienden/vriendinnen zijn dan collega's.

Een voorstel van hoofdzetel om jaarlijks enkele bonussen uit te delen aan de 3 toppers van die periode werd door ons ook gecounterd door voor te stellen om de bonuspot gewoon te verdelen over de hele groep.
    Maar dat wil dan zeggen dat iedereen evenveel hoort te verdienen? Ik ben van mening dat je moet krijgen wat je waard bent en naar je prestaties.. ik heb altijd een stuk meer gehad dan rechtstreekse collega's, maar ik bereikte daar ook meer dan hun.

't zou voor mij best demotiverend zijn om serieuze optimalisaties door te voeren en op het einde van de rit evenveel over te houden dan de tamzak tegenover bijvoorbeeld.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Maar dat wil dan zeggen dat iedereen evenveel hoort te verdienen? Ik ben van mening dat je moet krijgen wat je waard bent en naar je prestaties.. ik heb altijd een stuk meer gehad dan rechtstreekse collega's, maar ik bereikte daar ook meer dan hun.

't zou voor mij best demotiverend zijn om serieuze optimalisaties door te voeren en op het einde van de rit evenveel over te houden dan de tamzak tegenover bijvoorbeeld.
    100% mijn visie.
    De persoon waarvan ik 99.9% zeker ben die dit gedaan heeft werkt hier 1.5 jaar en zal het zuur vinden dat ze minder verdient (want mijn loon is oa rond gegaan).
    Ik werk er wel al 7 jaar, heb een paar jaar moeten wachten tot mijn eerste opslag, doe een pak meer dossiers, breng meer klanten aan, verlies amper klanten en doe nog een hoop ander zaken naast mijn werken + ben verantwoordelijk voor een deel volk.

Sommige mensen menen maar dat alles in hun schoot geworpen moet worden en zien alleen het resultaat van iemand zijn werk en niet wat hij er effectief voor doet of gedaan heeft.
    En dan klagen ze dat ze niet genoeg verdienen.
    Mijn mening is altijd geweest dat ik mij wel zal bewijzen en als dat gedaan heb dan vraag ik wel opslag. Geven ze hem mij niet dan zoek ik het wel op een ander.
    Maar als je 0.0 bewezen hebt en ondermaats presteert moet je ook niet naar opslag komen vragen.

Vinceness's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Bij ons hetzelfde.Soms helpt het zelfs om eens te vergelijken.
    Als iemand die werkt op een personeelsdienst, wil ik hier toch een ding duidelijk maken: loonbrieven vergelijken is nooit een goed idee. Tenzij als je brutobedragen vergelijkt. En zelfs dan.

Hoe vaak wij hier niet de vraag krijgen van "waarom verdient x meer dan ik?" terwijl er een perfect wettelijke en logische verklaring voor is ... Mensen voelen zich dan in hun gat gebeten en hebben het gevoel dat ze minder geld krijgen voor hetzelfde werk, maar als je naar de brutobedragen kijkt zit er 0 cent verschil op.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vinceness Bekijk bericht
    Als iemand die werkt op een personeelsdienst, wil ik hier toch een ding duidelijk maken: loonbrieven vergelijken is nooit een goed idee. Tenzij als je brutobedragen vergelijkt. En zelfs dan.

Hoe vaak wij hier niet de vraag krijgen van "waarom verdient x meer dan ik?" terwijl er een perfect wettelijke en logische verklaring voor is ... Mensen voelen zich dan in hun gat gebeten en hebben het gevoel dat ze minder geld krijgen voor hetzelfde werk, maar als je naar de brutobedragen kijkt zit er 0 cent verschil op.
    Wij werken volgens barema. Mijn collega die er al 5j werkt versus ik die er 1j werk, heeft niet eens door dat ik een hoger uurloon heb (omdat zij meer uren werkt dan mij ligt haar loon automatisch hoger) maar ik heb wel een bachelor.
    Zij heeft vorig jaar een tankkaart gekregen als "extraatje" omdat ze gemiddeld 1x per maand een klantenbezoek doet, kan dat nog verantwoord worden. Ik heb deze week gevraagd of ik geen elektrische fiets kan krijgen als extralegaal voordeel (wat ze eens gaan bekijken). Als we iets vragen, is het eigenlijk altijd wel bespreekbaar. Combinatie van redelijkheid én welwillendheid. Alleen een hoger uurloon is niet bespreekbaar ;p (maar over 6j ga ik wel 300 euro bruto meer hebben - voltijds- dat staat wél al vast natuurlijk)

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bij ons (overheid) krijgen de tamzakken evenveel of zelfs meer ( hoger diploma of meer ancienniteit) als de serieus gemotiveerden die 10u/dag werken. Ook naar opslag toe.

Ik bedenk me vaak dat ik dom ben om mij hard in te zetten terwijl de tamzakken ermee wegkomen. Ik begin nu toch te overwegen om freelance te gaan werken.

Marginal0's schermafbeelding
    iTrader
    127 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pan Bekijk bericht
    Bij ons (overheid) krijgen de tamzakken evenveel of zelfs meer ( hoger diploma of meer ancienniteit) als de serieus gemotiveerden die 10u/dag werken. Ook naar opslag toe.
    Zo is het nu eenmaal, jammer genoeg. Het zet inderdaad gewoon aan tot het minimum te doen. Beetje zoals vroeger in... jeweetwel...
    "Ignis aurum probat"

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    8 Post(s)
    Wij stappen eindelijk vanaf deze maand ook over op een digitale versie van onze loonbrieven. Wat een gedoe is dat ook bij mijn bazen, die krijgen de loonbrieven van al onze medewerkers in één pdf en die kunnen dat niet individueel opslaan. <_< Ze drukken die dan af en steken die in aparte omslagen. Heel blij dat we daar vanaf zijn.

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Bij ons wordt dat dan nog eens via de post vanuit de hoofdzetel gestoord naar mijne baas. Dus ze spenderen daar dan nog eens elke maand een postzegel aan

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Ja en neen.

De basis is een barema-stelsel (leeftijd-functie-jaren dienst).

Dan kan je nog stijgen ik verschillende klasse's. Deze hangen vast aan behaalde vaardigheden die je behaald.
    (controleorganisme, dus het is wel een heel specifieke tak)
    Voor alles en nog wat moet je gecertificeerd zijn (EN ISO kwalificaties enzo).
    Dit zijn allemaal persoonlijke certificaten die je moet behalen bij verschillende instanties.
    Naargelang je behaalde certificaten stijg je dus in klasse.

Daarboven kan dan nog komen: weekendwerk, overuren, werken in gevaarlijke ruimtes,.....

Een tamzak, zal dus niet zo snel in klasse stijgen.
    Een tamzak in hetzelfde barema en klasse, maar die alleen het minimum doet, zal ook minder loon hebben.

Iedereen begint dus aan hetzelfde, hoe snel en hoeveel dat stijgt, hangt puur van jezelf af.

Regels voor berichten