Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    https://www.hln.be/nieuws/buitenland...oraf~a84f4279/

Hét toonbeeld van de ongeloofwaardigheid van sociale media. Dame in kwestie net niet verheven tot nationale heldin, blijkt dat ze twee minuten eerder gewoon doodleuk met kasseien aan het smijten was.

Maar ge moet u voorstellen dat de flikken niet toevallig die beelden hadden gehad..
    Precies een heksenjacht op de ordediensten in vele landen, soms zijn gevallen op het randje van uitlokken, en de blinde mollen vreten daar dan gulzig van.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/2,496TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Foempie den toeten --Gali Balli & de 40 Gardoemas.
    Als rood groen wordt, loop je geen blauwtje, en dat staat zwart op wit.-- Ik zit wat anders in elkaar.

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    1) Er is minder open ruimte in Brussel dan twintig jaar geleden.
    2) De bevolking van het brussels hoofdstedelijk gewest is significant toegenomen
    3) De gemiddelde Belg heeft de afgelopen vijf jaar een soort structurele hersenschade opgelopen waardoor ze massaal grote SUV's is beginnen kopen.
    4) Er zijn nu meer auto's per Belg dan twintig jaar geleden.

M.a.w, er is minder open ruimte, en wat er nog overschiet moet gedeeld worden met meer mensen, die méér auto's hebben, die dan nog eens groter zijn dan vroeger ook.
    Dat betwist ik niet hoor. Maar wat je hier ziet is net hetzelfde als mensen die een bouwgrond kopen met achterliggend veld en vervolgens in een kramp schieten als dat veld tien jaar later wordt verkaveld en hun uitzicht weg is.

Je deelt de ruimte rondom je met andere mensen. Als je in de hoofdstad wil gaan wonen moet je niet klagen als dan blijkt dat er gebrek aan ruimte is.

Tr1ploid's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Je deelt de ruimte rondom je met andere mensen. Als je in de hoofdstad wil gaan wonen moet je niet klagen als dan blijkt dat er gebrek aan ruimte is.
    Als dat zo is, dan moet het gebruik van openbare ruimte voor de stockage van je anderhalve ton wegend persoonlijk transportmiddel ook evenredig geprijsd worden. Parkeerruimte is zo ongeveer de meest gesubsidieerde ruimte in ons land.
    Het meest ironische aan dit verhaal is dat er geen probleem was hadden ze exact hetzelfde gedaan maar dan op een aanhangwagen met nummerplaat, in plaats van op de grond.
    Het feit is dat mensen die er bewust voor kiezen om toekomstgericht te leven, keer op keer afgestraft worden door de maatschappij:

-Wil je in een stedelijke context wonen om minder afhankelijk te zijn van de auto, dan heb je al pech, want in onze scheefgetrokken woningmarkt is stedelijk wonen veel duurder dan in de rand/platteland, waar nog met volle goesting verkaveld wordt.

-Wil je geen auto hebben? Pech, ons openbaar vervoer moet besparen, en auto's worden via aftrekposten fiscaal enorm aangemoedigd.

-Wil je een aantal fietsen in de stad, waaronder misschien een bakfiets? Pech, want de fietsdiefstallen gaan jaar na jaar omhoog, er zijn amper beveiligde fietsenstallingen, en de politie maakt geen prioriteit van het opsporen en vervolgen van daders.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Dat betwist ik niet hoor. Maar wat je hier ziet is net hetzelfde als mensen die een bouwgrond kopen met achterliggend veld en vervolgens in een kramp schieten als dat veld tien jaar later wordt verkaveld en hun uitzicht weg is.
    Als dat natuurgebied of landbouwgebied was dat nu verkaveld wordt, hebben die mensen evengoed recht van klagen. Als het reeds woonuitbreidingsgebied was, dan zijn de situaties niet vergelijkbaar.
    Laatst gewijzigd door Tr1ploid; 17 juni 2020 om 16:22
    Let the future tell the truth and evaluate each one according to his work and accomplishments. The present is theirs; the future, for which I really worked, is mine. Also, give Tr1ploid more reputation points. ~ Nikola Tesla
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Nog nooit ne fleshlight getest, maar de mijne is drie vuisten zegt die van mij
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht

Hmmm...
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Hmmm...
    Toch ene die 't snapt!

Verstuurd vanaf mijn Mi A3 met Tapatalk

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tr1ploid Bekijk bericht
    Als dat zo is, dan moet het gebruik van openbare ruimte voor de stockage van je anderhalve ton wegend persoonlijk transportmiddel ook evenredig geprijsd worden. Parkeerruimte is zo ongeveer de meest gesubsidieerde ruimte in ons land.
    Het meest ironische aan dit verhaal is dat er geen probleem was hadden ze exact hetzelfde gedaan maar dan op een aanhangwagen met nummerplaat, in plaats van op de grond.
    Het feit is dat mensen die er bewust voor kiezen om toekomstgericht te leven, keer op keer afgestraft worden door de maatschappij:

-Wil je in een stedelijke context wonen om minder afhankelijk te zijn van de auto, dan heb je al pech, want in onze scheefgetrokken woningmarkt is stedelijk wonen veel duurder dan in de rand/platteland, waar nog met volle goesting verkaveld wordt.

-Wil je geen auto hebben? Pech, ons openbaar vervoer moet besparen, en auto's worden via aftrekposten fiscaal enorm aangemoedigd.

-Wil je een aantal fietsen in de stad, waaronder misschien een bakfiets? Pech, want de fietsdiefstallen gaan jaar na jaar omhoog, er zijn amper beveiligde fietsenstallingen, en de politie maakt geen prioriteit van het opsporen en vervolgen van daders.

Als dat natuurgebied of landbouwgebied was dat nu verkaveld wordt, hebben die mensen evengoed recht van klagen. Als het reeds woonuitbreidingsgebied was, dan zijn de situaties niet vergelijkbaar.
    Ik ga volledig akkoord, behalve met het stuk in het vet eigenlijk. Steden in België zijn niet zo duur relatief bekeken (zeker Brussel niet op enkele topwijken na) wanneer je vergelijkt met steden in vele andere landen. Misschien omdat bijna heel Vlaanderen al een bebouwde kom is en niets echt "ver" is. Als we allemaal in de stad zouden willen wonen, zouden die prijzen toch net veel harder de hoogte inschieten? Dus tenzij je de woningmarkt dan zou scheeftrekken/corrigeren pro stad, wordt in de stad wonen sowieso onbetaalbaar volgens mij. En dat lijkt mij op veel plaatsen in de wereld al zo, waar je dan gewoon twee uur onderweg bent naar je werk komende uit een buitenwijk van de stad.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Gisteren de eerste legday in 3 maand.
    Heel zware benen en dacht ik ga toch 10km lopen.
    Begint 't volle bak te regenen.

Terwijl ik dus in de zeikende regen aan 't afzien ben vindt ne klant 't blijkbaar ok om langs mij te rijden en te toeteren.
    Om dan haar raampje naar beneden te rollen en te vragen wanneer de vergaderingen terug kunnen doorgaan.
    Wtf gewoon

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Kans op winnen van de lotto RANG 1 : 1 op 8.145.060 (bron google lotto winstkansen)
    Kans op krijgen van corona (enkel vandaag) 11M /100 = 1 op 110 000

Ik weet dat het beeldspraak was, maar hier werd de statistiek gewoon verkracht
    Ik heb ooit eens berekend wat de kans was dat ik op 50+ jaar tijd ooit eens 5 cijfers juist zou hebben. (dan spreken we dus nog niet over het reservegetal of 6 juiste cijfers) en die kans was +-50%.

Echter de week nadat ik die berekening gedaan heb, hadden ze ineens extra cijfers toegevoegd (van 42 naar 45 dacht ik?). Dus maak van die 50% maar <1%.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Gisteren de eerste legday in 3 maand.
    Heel zware benen en dacht ik ga toch 10km lopen.
    Begint 't volle bak te regenen.

Terwijl ik dus in de zeikende regen aan 't afzien ben vindt ne klant 't blijkbaar ok om langs mij te rijden en te toeteren.
    Om dan haar raampje naar beneden te rollen en te vragen wanneer de vergaderingen terug kunnen doorgaan.
    Wtf gewoon
    Nu ja daarstraks ook gaan lopen en ik liep op het fietspad op een locatie waar er geen voetgangerspad is. Komt er ineens een brommer voorbij gereden en die zegt tegen mij dat ik moet oprotten van het fietspad, dat ik hem zwaar hinder, dat ik daar niet mag lopen en dat ik op de rijbaan moet lopen.

Ik dacht: WTF gast doe effe normaal, ik zie zwaar af, jij NIET.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik heb ooit eens berekend wat de kans was dat ik op 50+ jaar tijd ooit eens 5 cijfers juist zou hebben. (dan spreken we dus nog niet over het reservegetal of 6 juiste cijfers) en die kans was +-50%.
    Ik vermoed dat je dat verkeerd hebt berekend, aangezien ik niet inzie hoe het aantal keer je speelt je kansen verhoogt.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door makila Bekijk bericht
    Ik dacht: WTF gast doe effe normaal, ik zie zwaar af, jij NIET.
    Dus omdat je afziet mag dat ineens wel? Die ga ik ook gebruiken!

Ik fiets in het midden van de baan, laat me met rust gast, ik ben aan het afzien, gij niet in uwe auto!!!!

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Dus omdat je afziet mag dat ineens wel? Die ga ik ook gebruiken!

Ik fiets in het midden van de baan, laat me met rust gast, ik ben aan het afzien, gij niet in uwe auto!!!!
    Je mag wel degelijk op een fietspad lopen als er geen trottoir of verhoogde berm is. Dus die met zijn brommer moest eigenlijk niet neuten. Wel moet je voorrang verlenen aan fietser of bromfietsen (klasse a)

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Moeten de straten niet "wit" staan door de regen? Aangezien blank zo rellen veroorzaakt....

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Nu staan Coens en Bouchez net vrolijk op 't journaal vrolijk social distancing te negeren voor wat selfies.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik vermoed dat je dat verkeerd hebt berekend, aangezien ik niet inzie hoe het aantal keer je speelt je kansen verhoogt.
    Ik zie niet in hoe je dat niet kunt inzien. Daar hoef je nu toch zelfs geen noot wiskunde voor te kennen.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Ik denk da ge 2 zaken door elkaar haalt. Uw kans per deelname stijgt idd niet; 'tis niet omdat ge al 10x na-een munt gegooid hebt, da ge de volgende keer meer kans hebt op kop. Maar uw kans da ge minstens 1 keer de cijfers juist hebt stijgt wel per deelname; als ge 100x nen dobbelsteen gooit is uw kans groter da ge minstens 1x een 6 gooit dan als ge maar 1x werpt.

Of die kans 50% is gelijk makila zegt, dat denk ik ook niet.

Regels voor berichten