Pagina 1 van 10 12345 ... Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)

[Corona] Telewerken met peuters/kleuters/kinderen: tips en hacks

Hallo allemaal

Zijn er hier nog ouders die telewerken met een peuter?(1 dochter, 3jaar oud) We kunnen alles verzamelen in deze topic, nu zie ik mensen in 3 verschillende topics schrijven over hun koterkes.

Ik lees enerzijds verhalen op gezinsbond van mensen die het amper volhouden, en ook enkelingen die zeggen dat hun 3 jarige zelfstandig speelt.

Zijn er tips om kinderen zelfstandig te laten spelen? één van de tips is om de hoeken in uw woonkamer om te toveren naar een speelhoek in een thema(vb poppenhoek) Twijfel wel dat dit helpt.
    Zijn er mss mensen die beginnen om 4u a 5u of zo? Dan moet je minder uren tijdens de dag werken. Mss kan ik dit eens overleggen met het werk.
    Nog tips van mensen?

laatste nieuws ivm coronaverlof: https://www.rva.be/nl/nieuws/corona-ouderschapsverlof
    financiële tussenkomst van coronaverlof: https://www.goedgezind.be/algemeen-g...en-op-een-rij/

Nog mensen in hetzelfde situatie?

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik denk dat situaties soms moeilijk te vergelijken zijn.

Hier 2 kleuters (5 en 3). Voordeel van twee kinderen is dat ze elkaar al eens kunnen bezighouden. Nadeel is dan weer dat ze regelmatig ook eens ruzie maken (die van mij toch )

Ik begin zelf niet extreem vroeg, maar ik zorg er toch voor dat ik om 7u achter mijn PC zit. Ik heb sowieso glijdende uren, dus dat is geen probleem. Hoe dan ook vragen de kinderen wel wat aandacht, dus ik ben genoodzaakt om ook 's avonds en in het weekend werk in te halen. Mijn partner moet enkele dagen per week op locatie gaan werken, dus sta ik er regelmatig alleen voor. Mijn verlof gaat er nu ook wel sneller door.

Het hangt ook van kind toch kind af. De oudste hier heeft altijd al vrij goed alleen kunnen spelen. Bij de jongste lukt dat wat moeilijker.
    Ik weet niet of er gouden tips zijn. Proberen genoeg variatie aan te bieden, speelgoed 'uitnodigend' opstellen, ... Het zullen zeker geen wondermiddelen zijn.

Vooral ook niet schuldig voelen als je ze eens een tijdje voor TV plaatst. Het is voor iedereen moeilijk

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier met 2 ah werk met 2 kleuters. Werk spreiden, partner werkt halftijds. Verschuiven van meetings, opleiding volgen icm kinderoppas spelen..
    Ik probeer elke dag toch iets nieuws te doen met hen (bak met modder maken, grote kartonnen doos in huis zetten, fietstocht, ...)
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hier 2 tieners van12 (6de) en 14 (2de middelbaar) en een vrouw die herscholing via volwassenonderwijs doet naar zorgkundige (reeds van pre corona) waarvan 3 dagen stage per week op een corona afdeling in het wzc.
    Er zijn al makkelijkere tijden geweest. Maar het voordeel is dat ze op deze leeftijd toch al redelijk zelfstandig kunnen zijn.

En ik denk dat onze printer wil zelfmoord plegen

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Vriend van mij werkt momenteel vanuit de badkamer
    Nu is die hun badkamer wel een halve balzaal, maar daar heeft hij het minst hinder van de kinderen van 2 en 4: geen lawaai, geen ongewenste passage,...
    Zijn vrouw werkt deeltijds, als de kinderen een dutje doen en als ze in bed liggen. Al de rest van de tijd is ze met de kinderen bezig.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Genius's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hier zoontje van bijna 3,5 jaar en dochter van 3 weken...

Zoontje speelt zelfstandig, in de voormiddag af en toe wat tv zien maar na halfuur is die dat beu geworden en speelt hem met dino’s en auto’s.

Of hij komt naast mij zitten aan tafel in de eetkamer en knipt/plakt/stempelt.

Voor corona is onze bureau een kinderkamer geworden dus moet genoodzaakt beneden zitten.

De dochter is al geluk een droombaby, eet en slaapt en huilt enkel als de pamper vol is of honger heeft.

Mss nog het grootste voordeel, mijn vriendin is kleurterjuf dus zit sowieso thuis nu en ze kan 27 kinderen entertainen dus 1tje lukt uiteraard prima.
    The ardent golfer would play Mount Everest if somebody put a flagstick on top

désiré's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoontje van 15 maanden, we hebben geluk dat hij zich goed alleen bezig kan houden (voldoende speelgoed, rond de living crossen).
    Kan ook perfect calls doen als hij erbij is, draadloze jabra (evolve 65) gekocht eind vorig jaar en dan kan je rondlopen tijdens calls (collega’s en klanten verstaan dit wel)

Vriendin (leerkracht lager) en ik wisselen af van bureau - living en we halen ons werk ‘s avonds in.

Timeblocks voorzien wannneer hij slaapt en onnodige meetings vermijden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hier is de sleutel tot succes weinig speelgoed aanbieden. Minder keus = meer concentratie (of toch alvast bij ons kind). En dan wissel ik 's avonds wat speelgoed. Zijn autootjes blijven wel altijd staan want dat is zn favoriet speelgoed. Het schema van Anna werkt hier ook goed. Hij kan goed volgen wat er van hem verwacht wordt met die prentjes.En flexibiliteit van de werkgever zodat we tijdens de dag ook tijd maken om iets samen met hem te doen. Dat wordt dan ingehaald als hij in zn bed ligt.

Van de kleuterjuf had ik meer inzet verwacht. Er zijn in zijn school 3 eerste kleuterklasjes, de juffen daarvan maken samen 1 programma voor de week. Deze week? De plantjes in de tuin samen water geven, 1 kleurplaat, en 1 blad waarop ze dezelfde items moeten aanduiden. Daar heeft 1 juf welgeteld 20 minuten werk aan gehad, inclusief het doormailen. Eigenlijk zou de onderwijsinspectie daar nu wel controles kunnen op uitvoeren, dat kan perfect vanop afstand. Het is geen gemakkelijke leeftijd, maar daar is echt wel meer mogelijk.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven

Van de kleuterjuf had ik meer inzet verwacht. Er zijn in zijn school 3 eerste kleuterklasjes, de juffen daarvan maken samen 1 programma voor de week. Deze week? De plantjes in de tuin samen water geven, 1 kleurplaat, en 1 blad waarop ze dezelfde items moeten aanduiden. Daar heeft 1 juf welgeteld 20 minuten werk aan gehad, inclusief het doormailen. Eigenlijk zou de onderwijsinspectie daar nu wel controles kunnen op uitvoeren, dat kan perfect vanop afstand. Het is geen gemakkelijke leeftijd, maar daar is echt wel meer mogelijk.
    Hier is het ook bedroevend. We hebben 1x een bundeltje gekregen en 1x een mail met wat links in naar kleurplaten en oefeningen.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hier een kleuter van 4 en peuter van 2.

Voorlopig houden we het vol, maar we beginnen serieus op ons tandvlees te zitten.
    Werken doe ik 's avonds en in het weekend, alletwee overdag werken lukt niet.

Van de juf horen we om de paar dagen eens iets.
    Maar volle werkdagen moeite steekt die daar hier toch ook niet in.
    Tja, die heeft zelf kinderen en thuiswerken met hen zal moeilijk combineerbaar zijn...

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Goed topic! Hier co-ouderschap over een 2 en een 4 jarige. De weken dat ik de kinderen niet heb, probeer ik meer meetings (calls) naar te verschuiven en/of wat langere termijn werk te doen waarbij concentratie belangrijker is. De weken dat ik de kinderen heb, begin ik om 5u30 en tegenwoordig worden ze pas wakker rond 8u30 (vandaag 9u) dus tot dan kan ik ongestoord werken. Alles ligt dan wel al zoveel mogelijk klaar van de avond ervoor (kleren, filmpje staat klaar voor tijdens de kleinste haar ochtendflesje terwijl ik de grote aankleed, alles wat onveilig kan zijn is opgeruimd, middageten staat klaar in de frigo,...). Ik vertel dan tegen de grootste dat ik moet werken en dus af en toe moet telefoneren. Hij zegt dan dat dat ok is en hij wel stil zal spelen met zijn zus. Of de kleinste dat hoort/begrijpt, weet ik niet, maar het valt me wel op dat ze voorlopig heel rustig zijn tijdens mijn calls. Ik merk wel dat de grote een sterk “grote broer” instinct ofzo heeft en het precies wel leuk vindt dat ik hem erbij betrek. Vandaag eerste keer call van 1,5 uur geprobeerd. Dat bleef verrassend lang stil, dus ik vreesde volgeschreven muren (met stift of lichaamssappen), maar behalve het gebruikelijke speelgoed op de grond, was alles ok. De kleinste begon wel hangry te worden (call was gedaan om 11u30). Tijdens het dutje van de kleinste, probeer ik in de namiddag de meest dringende items op te pikken die ik door de dag nog niet “tussendoor” heb kunnen doen, maar wil ik er ook zijn om met de grootste te spelen en te erkennen voor zijn hulp. Ik besef dat hij op deze manier veel sneller “groot” zal worden op bepaalde aspecten dan ikzelf als kind dus probeer ik de momenten samen met hem (en zijn zus) wel dubbel te laten tellen; dat vraagt veel energie maar is het sowieso waard. Ik ben 24/7 mobiel bereikbaar en mijn collega’s weten ook welke weken ik minder online ben of mails kan beantwoorden; dan bellen ze ook gewoon in noodgeval. Als ik ze niet direct kan helpen, bel ik ze terug na de pamper, zodra ze uit bad zijn,... Ideaal is het allemaal niet en het is nog belangrijker dan anders dat de ruimte waarin de kinderen spelen helemaal veilig is.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Eentje van anderhalf en eentje van vier maanden hier. Vrouw moet vanaf maandag terug naar't werk (in de zorg), ik werk in principe de komende weken nog van thuis uit. Crèche weigert kinderen zodra een van de ouders van thuis uit werkt, dus ik weet eigenlijk nog niet wat we maandag gaan doen. Ofwel ga ik toch naar kantoor moeten gaan (en openbaar vervoer nemen), ofwel moeten stoppen met werken. De combinatie werken en voor die twee zorgen is voor mij gewoon niet realistisch. De oudste kan nog geen kwartier op zijn eentje spelen en de jongste is dus nog maar vier maanden en heeft enorme last van reflux (medicatie helpt tegen de pijn, maar ze geeft wel continue melk terug).

Ik zie het even niet goed meer zitten, eerlijk gezegd.

Ik zou coronaverlof kunnen nemen, maar hoe lang gaat dat nog nodig zijn? Dat betekent ook inkomensverlies, en dat ik in de cruciale laatste fase van een project waar ik al twee jaar naartoe werk moet afhaken.

Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    251 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kan mij wel vinden in bepaalde situaties hier De ergernissen dan vooral.

Zelf 2 dochters van 2j8m en 9m.
    Mijn vrouw is zelfstandig met een equippe in de verpleging (nog geen enkele vrijje dag sinds 09/2019) en ik ben IT manager voor BE en USA. Time management zijn we dus wel al een beetje gewoon. We zijn standaard al niet veel thuis.

We rekenen volledig op 3 grootouders en tot nu toe lukt het maar het einde mag gaan komen.

Ik ga bewust naar kantoor, thuis kan ik maar 5u per dag productief zijn.

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selderijstok Bekijk bericht
    We rekenen volledig op 3 grootouders en tot nu toe lukt het maar het einde mag gaan komen.
    En dan ga je dus tegen de regels in nu. Geen verwijt he, wij zijn die afweging nu ook aan het maken. Maar het is totaal onzinnig dat als we willen werken we de regels moeten beginnen overtreden.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    En dan ga je dus tegen de regels in nu. Geen verwijt he, wij zijn die afweging nu ook aan het maken. Maar het is totaal onzinnig dat als we willen werken we de regels moeten beginnen overtreden.
    Klopt. Nu, gezien er meer en meer indicatoren zijn dat kinderen eigenlijk quasi geen besmettingsgevaar vormen, zouden ze daar wel wat soepeler in mogen worden. Adolescenten en ouderen, da's dan weer iets anders. Maar zeker (heel) jonge kinderen? Dat lijkt mij volgens wat nu geweten is echt geen probleem meer.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Regels voor berichten