Pagina 8 van 10 Eerste ... 45678910 Laatste
    blub's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Beste nieuws sinds lang! Hier twijfelen we geen seconde hoor, de kleine kijkt er zelf ook al zot lang naar uit om eindelijk naar school te mogen!

Als je moet wachten tot er nooit meer kans is dat ze iets van ziekte oplopen, dan kan je ze hun leven lang thuis houden hoor.
    Kleuterscholen hebben nu niet zoveel te maken met economisch belang..
    Hoist Your Colours High!

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kleuterscholen hebben nu niet zoveel te maken met economisch belang..
    Dit dus. Heeft vooral te maken met het feit dat sommige werknemers elk excuus aangrijpen om hun kinderen niet naar school te laten gaan zodat ze zelf niet hoeven te gaan werken.

Wees maar zeker dat werknemers die het tijdens Corona al te bont hebben gemaakt hiermee, op einde van het jaar zullen krijgen wat ze graag willen: definitief thuiszitten

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Het zal stormloop worden bij de huisartsen om een briefje te krijgen dat ze (de leerkracht) in een risicogroep zitten en dus niet kunnen gaan werken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door neutrofiel Bekijk bericht
    Ga je ze dan nooit meer naar school sturen? Het is niet dat corona op een dag zomaar weg zal zijn.
    Er wordt nog volop test gedaan om deze virus te leren kennen. Wij verwachten niet dat het tegen september opgelost is. We kopen enkel tijd.

Mocht ik m'n dochter naar school kunnen sturen vanaf 1 mei, zou ik eerder neigen om haar wel op sturen. Maar voor enkel de maand juni? Gaat dat het verschil maken?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    56 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht
    Er wordt nog volop test gedaan om deze virus te leren kennen. Wij verwachten niet dat het tegen september opgelost is. We kopen enkel tijd.

Mocht ik m'n dochter naar school kunnen sturen vanaf 1 mei, zou ik eerder neigen om haar wel op sturen. Maar voor enkel de maand juni? Gaat dat het verschil maken?
    vraag het aan elke leerkracht: JA. Daar is geen enkele twijfel over.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dadels Bekijk bericht

Helemaal mee eens in het geval van kleinere kinderen, jonger dan 5j.
    Onze dochter is deze week voor het eerst terug naar de crèche. 3 dagen echt wennen, niet in haar normale doen. Noch thuis, noch ginder. Daar zegt ze blijkbaar nauwelijks nog een woord en thuis heel brutaal, snel huilen,...
    Ze is dus 3 dagen mogen gaan en moet nu dus 4 dagen weer thuis blijven. Ze snapt het ècht niet, gisteren wou ze natuurlijk terug naar de crèche. Vandaag een kalender gemaakt met symbooltjes zodat ze kan zien of ze vandaag (en de komende dagen, als ze het concept van de kalender zal snappen) naar de crèche gaat of thuis moet blijven.
    Maar voor een klein kind dat eerst 2 maanden thuis moest blijven, dan 1 maand wel mag gaan en dan nog eens 2 maand thuis moet blijven naar school te sturen, zou ik ook vriendelijk bedanken. Op voorwaarde dat het wel allemaal haalbaar is natuurlijk naar opvang /werk/ niet horendol worden als ouder.

Voor de kinderen vanaf het 3de kleuterklasje vind ik het zeker wél een meerwaarde hebben.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Helemaal mee eens in het geval van kleinere kinderen, jonger dan 5j.
    Onze dochter is deze week voor het eerst terug naar de crèche. 3 dagen echt wennen, niet in haar normale doen. Noch thuis, noch ginder. Daar zegt ze blijkbaar nauwelijks nog een woord en thuis heel brutaal, snel huilen,...
    Ze is dus 3 dagen mogen gaan en moet nu dus 4 dagen weer thuis blijven. Ze snapt het ècht niet, gisteren wou ze natuurlijk terug naar de crèche. Vandaag een kalender gemaakt met symbooltjes zodat ze kan zien of ze vandaag (en de komende dagen, als ze het concept van de kalender zal snappen) naar de crèche gaat of thuis moet blijven.
    Maar voor een klein kind dat eerst 2 maanden thuis moest blijven, dan 1 maand wel mag gaan en dan nog eens 2 maand thuis moet blijven naar school te sturen, zou ik ook vriendelijk bedanken. Op voorwaarde dat het wel allemaal haalbaar is natuurlijk naar opvang /werk/ niet horendol worden als ouder.
    Denk dat je verbaasd zal zijn over hoeveel kinderen in de kleuterschool leren... Crèche, tot daartoe. Maar zelfs vanaf de 1e kleuterklas leren de kinderen al heel veel en wordt er echt "les" gegeven. Die leeftijdsdrempel van 5j vind ik dus een beetje uit de lucht gegrepen. Trek dan de lijn (als dat moet) tussen crèche/onthaalmoeder en kleuterschool.
    \0/

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vega Bekijk bericht
    Denk dat je verbaasd zal zijn over hoeveel kinderen in de kleuterschool leren... Crèche, tot daartoe. Maar zelfs vanaf de 1e kleuterklas leren de kinderen al heel veel en wordt er echt "les" gegeven. Die leeftijdsdrempel van 5j vind ik dus een beetje uit de lucht gegrepen. Trek dan de lijn (als dat moet) tussen crèche/onthaalmoeder en kleuterschool.
    Bwoa, na jarenlang met kleuters gewerkt te hebben, denk ik wel dat ik 1 en ander kan inschatten ;p
    Ik beweer nergens dat ze niets "leren" he, maar op die leeftijd passen ze zich doorgaans traag aan aan veranderende omstandigheden waardoor ze op heel wat vlakken (emoties, slaap, zindelijkheid,...) ontregeld kunnen geraken. En wie krijgt daarvoor de rekening gepresenteerd? De ouders in de eerste plaats. Om dan een maandje later weer door die aanpassingsproblemen te moeten gaan? Kosten-baten weegt het voor MIJ niet op.
    Maar dat moet elke ouder voor zichzelf bepalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mulan, je laaft je dus ook aan het corona-ouderschapsverlof ?
    Boekje, zeteltje, tuintje, kindje thuis?

Of werk je?

Tha_nOn's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Biljart Bekijk bericht
    Mulan, je laaft je dus ook aan het corona-ouderschapsverlof ?
    Boekje, zeteltje, tuintje, kindje thuis?

Of werk je?
    Ten eerste: dat Corona ouderschapsverlof is sowieso maximum halftijds.
    Ten tweede: dat verlof is er zodat ge tenminste niet continue moet werken én een jong kind opvangen tegelijkertijd. Dat is ondoenbaar. En jonge kinderen is echt niet boekje, zeteltje, tuintje. Tenzij gij grandioos geniet van om de 5 minuten brandjes blussen en nieuwe activiteiten voorstellen en wenende kindjes aan uw benen.

Altijd dat onnozel doen over ouderschapsverlof.
    En ja, als het kan zal ik in juni nog steeds ouderschapsverlof opnemen want ik heb mijn woensdag (schoolvrije namiddag) en vrijdag (crèche gesloten en oma kan tegenwoordig niet meer opvangen door aangepast werkschema dankzij Corona) nog altijd nodig om kinderen op te vangen.
    (Als alle kleuterklassen ook bij ons voltijds opstarten. Dat zullen we waarschijnlijk pas in de loop van volgende week horen, en een aanvraag moet vroeger gebeuren (3 of 6 werkdagen ervoor?)... Àls het advies gevolgd wordt door de veiligheidsraad...)
    Laatst gewijzigd door Tha_nOn; 22 mei 2020 om 21:33

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Het zal stormloop worden bij de huisartsen om een briefje te krijgen dat ze (de leerkracht) in een risicogroep zitten en dus niet kunnen gaan werken
    Die leerkrachten toch hee, allemaal te lui om te werken!

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loqui Bekijk bericht
    Die leerkrachten toch hee, allemaal te lui om te werken!
    Net als die dokters die ook "allemaal" briefjes schrijven zonder gegronde reden

loqui's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tin_Cricket Bekijk bericht
    Van de kleuterjuf had ik meer inzet verwacht. Er zijn in zijn school 3 eerste kleuterklasjes, de juffen daarvan maken samen 1 programma voor de week. Deze week? De plantjes in de tuin samen water geven, 1 kleurplaat, en 1 blad waarop ze dezelfde items moeten aanduiden. Daar heeft 1 juf welgeteld 20 minuten werk aan gehad, inclusief het doormailen. Eigenlijk zou de onderwijsinspectie daar nu wel controles kunnen op uitvoeren, dat kan perfect vanop afstand. Het is geen gemakkelijke leeftijd, maar daar is echt wel meer mogelijk.
    Interessant dit. Onze ervaring is eerder het omgekeerde. Iedere dag uitgebreid zaken voorzien en dan geen enkele ouder die er iets van uitvoert met hun kind. Beetje jammer van al het werk dat dus eigenlijk nutteloos werk is, maar goed, we doen het voor die 2 op de 30 die zo heel af en toe eens mee zouden doen.

Vega's schermafbeelding
    iTrader
    93 (99%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door loqui Bekijk bericht
    Interessant dit. Onze ervaring is eerder het omgekeerde. Iedere dag uitgebreid zaken voorzien en dan geen enkele ouder die er iets van uitvoert met hun kind. Beetje jammer van al het werk dat dus eigenlijk nutteloos werk is, maar goed, we doen het voor die 2 op de 30 die zo heel af en toe eens mee zouden doen.
    Hoe weet je dat geen enkele ouder het werk uitvoert?

En ineens vraagje gezien je blijkbaar onderwijzeres in het kleuteronderwijs bent. "Al het werk", welk extra werk heb je dan precies gedaan tegenover je normale lesvoorbereidingen? Want ik krijg de indruk dat van de 10 PDF's die ik zondagnamiddag krijg dat dit de lesvoorbereiding is die de juf sowieso al heeft... Niet dat ik dit veralgemeen als "de standaard" voor elke kleuterjuf/kleutermeester natuurlijk, maar ik vraag het me wel af.
    \0/

Regels voor berichten