Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
110. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

19 17,27%
  • Ik werk deeltijds thuis

11 10,00%
  • Ik werk volledig thuis

63 57,27%
  • Ik ben economisch werkloos

13 11,82%
  • Ik ben ziek

4 3,64%
    JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    101 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo the Great Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dat kinderen eerder latente dragers zijn, er amper symptomen of amper last van hebben wisten we al hoor, alsook dat ze het waarschijnlijk minder hard verspreiden. Maar dat is helemaal de vraag niet. De vraag is hoeveel effect het openen van scholen zal hebben op de algemene besmettingsgraad. En dan spelen er nog factoren. Die besmettingsgraad werd gisteren wel bijgesteld van 0,8 naar 0,7 maar dat blijft fragiel.

heel kinderlijk uitgelegd:

die invloed is recht evenredig met hoe hard kinderen het zelf verspreiden (dus die factor had je)

maar dit zijn de factoren die jij nu even buiten beschouwing liet:
    1. recht evenredig met hoeveel snottebellen kinderen van mekaar opeten
    2. omgekeerd evenredig met de distancing maatregelen van scholen en hoe goed ze werken
    3. recht evenredig met de knuffelfactor met hun ouders
    4. recht evenredig met het aantal contacten die hun ouders hebben

Niet simpel om op de andere factoren een correct absoluut getal te plakken, vind je ook niet?
    Slechts de combinatie van al die factoren zal je invloed bepalen op je algemene besmettingsgraad van 0,7, en dan ontbreken er waarschijnlijk nog factoren. Ze mogen dan niet "de motor" zijn zoals bij sommige andere ziektes, maar ze kunnen wel de 0,7 voor een stukje mee om zeep helpen.
    Los van het feit dat het NIET recht evenredig is de meeste van je factoren (je kan niet oneindig veel contacten met mensen hebben voor dezelfde intensiteit), ken ik weinig kinderen van 1-2e leerjaar, laat staan hoger, die snottebellen van elkaar opeten. Je mag me ook eens de knuffelfactor uitleggen uitleggen en waarom het aantal contacten die hun ouders hebben noodzakelijk een hogere invloed zou betekenen.
    “ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk wel dat ik het kan"
    Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Los van het feit dat het NIET recht evenredig is de meeste van je factoren (je kan niet oneindig veel contacten met mensen hebben voor dezelfde intensiteit), ken ik weinig kinderen van 1-2e leerjaar, laat staan hoger, die snottebellen van elkaar opeten. Je mag me ook eens de knuffelfactor uitleggen uitleggen en waarom het aantal contacten die hun ouders hebben noodzakelijk een hogere invloed zou betekenen.
    Nu doe je toch ook wel moeilijk eh. Het is toch redelijk simpel dat de impact van besmet kind met ouders die niet buitenkomen heel verschillend is met de impact van een besmet kind met ouders die elke dag tientallen random mensen tegenkomen
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dat is dus letterlijk het tegenovergestelde van anekdotisch. Van Sciensano:
    https://covid-19.sciensano.be/sites/...e%20update.pdf

Het totale aantal besmettingen in België volgens geslacht en leeftijd. Besmettingen, dus zoals onderaan het kaartje staat: Geeft de ernst van de ziekte niet weer.
    Dus nee, kinderen zijn niet immuun. Maar ze zijn veruit, maar dan ook veruit de kleinste risicogroep. Niet alleen raken ze héél veel minder snel besmet dan 20-jarigen en ouder, als ze besmet raken, is de kans dat ze er ernstig ziek van worden nog eens héél veel kleiner dan bij 20-plussers.

Als je dan kijkt naar sterfgevallen in de VS op 14 april, dan zie je dit:
    https://www.worldometers.info/corona...-demographics/

0,04% van alle doden zijn 0-17-jarigen. 3 doden in totaal, op de 6.800 doden. Waarvan er al 3 underlying conditions hadden.

Wat Puni dus bedoelt, is dat bij een griepseizoen je kinderen ongeveer evenveel of meer kans lopen om zwaar ziek te worden:
    https://www.cdc.gov/flu/about/burden/2018-2019.html

en

(wat neerkomt op 10% van de hospitalisaties en 1,1% van de doden (tov 0,04%) , of 480 in absolute cijfers)

Hoewel het dus volkomen te begrijpen is, je kinderen angstvallig binnenhouden en zeggen dat de scholen heropenen gelijkstaat aan experimenteren op onze jeugd, is overtrokken. En het is alles behalve anekdotisch bewijs om daarop te wijzen.
    Weten we waarom vrouw zo veel meer besmet zijn al mannen? Dat valt op in die grafiek.
    no votes  

Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Weten we waarom vrouw zo veel meer besmet zijn al mannen? Dat valt op in die grafiek.
    Omdat vrouwen hun handen niet zoveel wassen als mannen. Wij zijn properder

Geen idee wat de verklaring is. Bij 80+ zou ik het nog kunnen begrijpen, aangezien de groep vrouwen daar gewoon groter is waarschijnlijk.
    Bij de jonge mensen is het verschil ook wel heel opvallend...
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik ga het niet met zekerheid zeggen, maar dit lijkt mij een logische veronderstelling:
    Er wordt veel personeel getest in ziekenhuizen/de zorgsector.
    +
    3 op de 4 werknemers (76% VTE) in een ziekenhuis zijn vrouwen en die verhouding is stabiel over de jaren heen.
    Dit sectorrapport heeft het zelfs over 82% vrouwen in de sector (p9).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Omdat er meer vrouwen zijn van die leeftijd? Bij de ouderen dan. Ook zullen vrouwen wel wat socialer zijn dan mannen door hun beroep.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door nestorius; 24 april 2020 om 10:35
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    81 Post(s)
    Dat kinderen eerder latente dragers zijn, er amper symptomen of amper last van hebben wisten we al hoor, alsook dat ze het waarschijnlijk minder hard verspreiden. Dat zijn nuttige studies, maar dat is wel maar een stukje van de totale vraag die we ons moeten stellen. De totale vraag is hoeveel effect het openen van scholen zal hebben op de algemene besmettingsgraad. En dan spelen er nog veel factoren. Die besmettingsgraad werd gisteren wel bijgesteld van 0,8 naar 0,7 maar dat blijft fragiel.

heel kinderlijk uitgelegd:

die invloed is recht evenredig met hoe hard kinderen het zelf verspreiden (dus die factor had je)

maar dit zijn de factoren die jij nu even buiten beschouwing liet:
    recht evenredig met hoeveel snottebellen kinderen van mekaar opeten
    omgekeerd evenredig met de distancing maatregelen van scholen en hoe goed ze werken
    recht evenredig met de knuffelfactor met hun ouders
    recht evenredig met het aantal contacten die hun ouders hebben

Niet simpel om op de andere factoren een correct absoluut getal te plakken.
    Slechts de combinatie van al die factoren zal je invloed bepalen op je algemene besmettingsgraad van 0,7, en dan ontbreken er waarschijnlijk nog factoren. Kinderen op school kunnen dit keer misschien niet "de motor" zijn zoals bij sommige andere ziektes, maar ze kunnen wel de 0,7 voor een stukje mee om zeep helpen.

En als je denkt: wat een duimzuigerij en flauw gezwets is dat nu weeral, denk dan aan het volgende:

https://www.weforum.org/agenda/2020/...cial-explains/

"There no absolutes here. There are no answers. There are no numbers that say, 'If this number is this than you do this.' That doesn’t exist," he noted."

Dus nu gewoon heel even niets versoepelen en toch heel even wachten hoe het openen van scholen in bvb Denemarken uitpakt is nog steeds de beste optie volgens mij.
    Laat Denemarken maar het "petri dish" spelen zoals deze interviewer heel gepast als term gebruikte in een discussie over Las Vegas
    https://www.axios.com/las-vegas-mayo...491a417f3.html

In een vorig artikel sprak het WHO dat het moment van echt versoepelen slechts daar is als je nog "clusters van infecties" hebt. Dus voor sommigen hier zin krijgen om voorzichtiger mensen als onheilsprofeten, fantasten of panikeurs te gaan zien, besef dat het advies van het WHO toch nog voorzichtiger is dan wat de meeste westerse landen nu van plan zijn. Het WHO spreekt nu ook wel van fases, maar wanneer het een goed idee is om die fases te laten ingaan, houdt het WHO zich heel hard op de vlakte, en zijn die ook heel heel voorzichtig.
    De reactie was evenzeer op Funky als op jou. Jij schrijft wel "dat wisten we al, hoor", maar @Funky22 , @knusters et al. zeiden toch heel andere dingen.
    Bovenstaande geeft dus aan dat kinderen 1 heel veel minder besmettelijk zijn en 2 heel veel minder erg ziek worden. Nu mag jij kiezen hoe je van de lockdown naar beneden komt: Een ziekenhuis openen waarin de populatie van de hoge-risicogroep doorsnee veel groter is, of een school openen, waar de populatie van de laagste-risicogroep doorsnee heel veel groter is.

En ja, daar zijn problemen mee. Maar het feit dat ze contact maken met hun ouders (die nog in hun koker moeten blijven) is net de bedoeling. Dat mensen stilletjesaan worden blootgesteld aan het virus. Daarom dat het niet in één keer is. Maar elk plan spreekt van het zelfs in scholen gefaseerd te doen. Dan die-en-die jaren. Dan die-en-die leeftijden. Dat plan kun je niet ontkrachten door te zeggen dat die kinderen met elkaar in aanraking komen en met hun ouders. Dat is de bedoeling. Inclusief snottebellen en twijfelachtige social distancing.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...port~abb32c04/

Benieuwd of het dan ook echt gaat worden.
    Horeca misschien heropenen 8 juni, damn man
    Wel te verwachten dat dit nog lang gaat doen en er staat ook letterlijk "misschien"
    Voor hetzelfde geld lopen na die versoepeling de besmettingen te hoog op en zijn we terug naar ne lockdown of wordt die datum opgeschoven.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    https://www.hln.be/nieuws/binnenland...port~abb32c04/

Benieuwd of het dan ook echt gaat worden.
    Horeca misschien heropenen 8 juni, damn man
    Wel te verwachten dat dit nog lang gaat doen en er staat ook letterlijk "misschien"
    Voor hetzelfde geld lopen na die versoepeling de besmettingen te hoog op en zijn we terug naar ne lockdown of wordt die datum opgeschoven.
    Die expertengroep heeft voor mij persoonlijk compleet af gedaan. Men vindt maar wat regels uit.

Voorbeeld; kappers werd een sluiting (met bijkomende compensatie) opgelegd. Ondertussen werd geen sluiting opgelegd voor tandartsen. Die mensen boren met aerosol gekoelde Diamantboren in uw tanden. Uw mond wordt letterlijk een virusgijser.

Beetje emotionele reactie van mezelf dat snap ik. Maar als het u recht in uw familie (tandartsen) treft dan is dat soms moeilijk te plaatsen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dus nu gewoon heel even niets versoepelen en toch heel even wachten hoe het openen van scholen in bvb Denemarken uitpakt is nog steeds de beste optie volgens mij.
    Dat gebeurt nu toch? De scholen daar zijn al een week open en bij ons duurt het nog enkele weken.
    Het is nog steeds geen mei eh
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    81 Post(s)
    Die expertengroep heeft voor mij persoonlijk compleet af gedaan. Men vindt maar wat regels uit.

Voorbeeld; kappers werd een sluiting (met bijkomende compensatie) opgelegd. Ondertussen werd geen sluiting opgelegd voor tandartsen. Die mensen boren met aerosol gekoelde Diamantboren in uw tanden. Uw mond wordt letterlijk een virusgijser.

Beetje emotionele reactie van mezelf dat snap ik. Maar als het u recht in uw familie (tandartsen) treft dan is dat soms moeilijk te plaatsen.
    Ja, daar zijn zeer zeker rare beslissingen genomen. Maar er kunnen natuurlijk wel noodgevallen zijn bij een tandarts. Niet zozeer bij een kapper, hè.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Tandartsen zijn niet open hoor? Enkel voor dringende gevallen. Of bedoel je dat die sluiting niet vanuit de expertengroep werd opgelegd?
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)

Rondlopen met tandpijn of geen pintje kunnen gaan drinken, wat is het ergste?
    no votes  

Rikske_007's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Daar is toch een serieus verschil tussen tandpijn of een mooi coupke hebben hé
    Niks
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn haar is al langer aant worden, maar ben er redelijk content van. Ook handig om te experimenteren met men terroristen baard / snor

Ik lees dat ze eventueel die 10 mensen regel willen terug schroeven naar 2 mensen. Als koppel die een baby verwachten in de volgende 3 weken, gaat dat heel lastig zijn met schoonouders en gescheiden ouders. Denken om gewoon te zeggen dat niemand mag langskomen.

Verplicht mondmaskers dragen vind ik wel een goeie, maar dan moeten er wel mondmaskers beschikbaar zijn.
    no votes  

Regels voor berichten