Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
Pagina 9 van 334 Eerste ... 56789101112131959109 ... Laatste

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ondertussen in het VK gisteren. Halve marathon van Bath... die mocht dus gewoon doorgaan - 6000 man aan de start en veel volk aan 't kijken en supporteren

Ik denk dat het VK Italië snel gaat voorbijsteken.
    Hallucinant.
    no votes  

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vriendin en ik wonen 15km uit elkaar. Ik mag haar vanavond toch gewoon bezoeken? Ik rij nog wel terug naar huis vannacht. (woon alleen)
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    i.p.v. iets blind over te nemen (en dan nog 1 zinneke te cherrypicken) van sensatiekranten, bekijk eens de originele boodschap. De ondertoon is compleet anders.
    Ik snap niet hoe ge daaruit zo'n conclusie kunt trekken. Laat ons even naar de feiten kijken:
    • Er zijn besmettingen in alle leeftijdgroepen
    • Er zijn risicogroepen waar het sterftecijfer veel hoger ligt, zoals ouderen en kwetsbare mensen
    • Er zijn mensen die weinig tot geen symptomen vertonen maar toch besmet en besmettelijk zijn, vooral jongere mensen zonder andere aandoeningen

Lijkt mij geen onlogische raad dat ze geven. Het immuunsysteem van jongeren is een pak sterker en heeft meer kans om het virus te bestrijden.

Neem daar nog eens bij (en dit is geen feit maar een observatie) dat het vooral "jongere mensen" zijn die meegedaan hebben met de lockdown feestjes, hun laars lappen aan bepaalde maatregelen, ... Zie je overal, ook op dit forum.
    Die lockdownfeestjes wel. Maar ik heb, op basis van persoonlijke ervaring tot nu toe, toch eerder het gevoel dat het vooral oudere mensen zijn die zich niet houden aan de sociale isolatie..
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Mijn vriendin en ik wonen 15km uit elkaar. Ik mag haar vanavond toch gewoon bezoeken? Ik rij nog wel terug naar huis vannacht. (woon alleen)
    Je mag met haar gaan wandelen, maar moet een afstand van 1.5 m respecteren volgens de voorschriften
    no votes  

AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je mag met haar gaan wandelen, maar moet een afstand van 1.5 m respecteren volgens de voorschriften
    Ik ga naar haar thuis, samen iets eten.
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Gisteren bij de Q&A van de politie had iemand die vraag ook gesteld en het antwoord was NEEN. Wordt niet gezien als een noodzakelijke verplaatsing.
    no votes  

Saint's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Gisteren bij de Q&A van de politie had iemand die vraag ook gesteld en het antwoord was NEEN. Wordt niet gezien als een noodzakelijke verplaatsing.
    Denk ik ook. Wandelen met vriend(in) mag met social distancing, maar niet als je daardoor een verplaatsing moet doen, want die is niet noodzakelijk.
    When the last light warms the rocks and the rattlesnakes unfold
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand een idee waarom het dodental in Duitsland zo laag blijft in vergelijking met België ? Meer ICU lijkt me momenteel niet aan de orde omdat de capaciteit hier nog lang niet volzet is.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    https://www.eoswetenschap.eu/gezondh...6wnIjbUxmFmqps

Ik vind het zeer verontrustend dat er nog altijd niet gecommuniceerd wordt dat/of het opsporen van besmette personen tot de strategie behoort. Meer zelfs, dat mensen met symptomen gewoon naar huis worden gestuurd en alleen getest als de situatie ernstig genoeg is. Zo blijven we gewoon achter de feiten aanlopen.

Eigenlijk zou het heel simpel moeten zijn: Test, test, test (wat de WHO ook zegt). Spoort actieve gevallen op, isoleer ze, controleer hun directe omgeving, isoleer wie besmet is, en ga zo door.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    i.p.v. iets blind over te nemen (en dan nog 1 zinneke te cherrypicken) van sensatiekranten, bekijk eens de originele boodschap. De ondertoon is compleet anders.
    Ik snap niet hoe ge daaruit zo'n conclusie kunt trekken. Laat ons even naar de feiten kijken:
    • Er zijn besmettingen in alle leeftijdgroepen
    • Er zijn risicogroepen waar het sterftecijfer veel hoger ligt, zoals ouderen en kwetsbare mensen
    • Er zijn mensen die weinig tot geen symptomen vertonen maar toch besmet en besmettelijk zijn, vooral jongere mensen zonder andere aandoeningen

Lijkt mij geen onlogische raad dat ze geven. Het immuunsysteem van jongeren is een pak sterker en heeft meer kans om het virus te bestrijden.

Neem daar nog eens bij (en dit is geen feit maar een observatie) dat het vooral "jongere mensen" zijn die meegedaan hebben met de lockdown feestjes, hun laars lappen aan bepaalde maatregelen, ... Zie je overal, ook op dit forum.
    Ik bedoelde vooral de manier waarop de 'sensatiekranten' het weer op de jongeren steken. Niet de WHO, ik begrijp hun boodschap hoor. Maar het is de boodschap en de manier van deze over te brengen van de sensatiekranten die bij de meesten terecht komt, niet de originele boodschap.
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Thx..

Ze had al een paar dagen last. Lichte koorts, enorm hoesten.
    Maar vrijdag plots +38°, grote druk. En aangezien ze astma heeft geen risico genomen.
    Onder 38 is hier niet eens koorts
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ondertussen in het VK gisteren. Halve marathon van Bath... die mocht dus gewoon doorgaan - 6000 man aan de start en veel volk aan 't kijken en supporteren

Ik denk dat het VK Italië snel gaat voorbijsteken.

Ondanks een open brief van 250 wetenschappers die vragen voor harde maatregels willen ze in het VK niet te veel maatregels nemen. De bevoegde minster Hancock zegt allen rekening te houden met betrouwbare wetenschappers. Dat wordt daar echt een soort mini-Trump gedoe...
    Hancock zegt nu wel dat hij manifestaties van meer dan 500 personen gaat verbieden
    Niet te geloven dat dat mag doorgaan.
    En ook niet te geloven dat die deelnemers ook effectief in die grote getale opdagen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Iemand een idee waarom het dodental in Duitsland zo laag blijft in vergelijking met België ? Meer ICU lijkt me momenteel niet aan de orde omdat de capaciteit hier nog lang niet volzet is.
    Duitsland probeert de Koreaanse methode toe te passen. Zeer agressief testen in de omgeving van besmettingsgevallen.Volgens mij doen ze 160000 tests per week. Ze hebben dus gewoon meer zieke mensen gevonden.
    no votes  

iamhollywood's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Er heerst daar veel onduidelijkheid rond. Jambon zegt op tv dat dat zeker kan, Q&A van VRT en verschillende kranten zeggen ook dat dit mag. Politie zou wel eens ander standpunt kunnen innemen, daarom wachten wij tot er meer duidelijkheid is.
    Everybody wants to be hollywood
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    https://www.eoswetenschap.eu/gezondh...6wnIjbUxmFmqps

Ik vind het zeer verontrustend dat er nog altijd niet gecommuniceerd wordt dat/of het opsporen van besmette personen tot de strategie behoort. Meer zelfs, dat mensen met symptomen gewoon naar huis worden gestuurd en alleen getest als de situatie ernstig genoeg is. Zo blijven we gewoon achter de feiten aanlopen.

Eigenlijk zou het heel simpel moeten zijn: Test, test, test (wat de WHO ook zegt). Spoort actieve gevallen op, isoleer ze, controleer hun directe omgeving, isoleer wie besmet is, en ga zo door.
    Tja, de strategie is hier duidelijk "flatten the curve", lijkt me duidelijk dat men al heeft opgegeven om de epidemie te stoppen.
    no votes  

Regels voor berichten