Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Geef nu eens een scenario dat regelmatig kan voorkomen waarin een wielertoerist die ten alle tijden 1.5m afstand houdt iemand gaat besmetten.
    GE stopt ergens om te plassen of om iets weg te smijten in de vuilbak. Waar je echter niet aan hebt gedacht is dat je 1 km eerder moest hoesten of niezen en je nu het virus aan u handen hebt.
    Je smijt je afval in de vuilbak, 1 van je verpakkingen valt ernaast.
    1 uur later ziet een wandelaar jouw vuil in de berm liggen.
    Die raapt het op zonder handschoenen en smijt het in de vuilbak.
    100 meter verder zet die eprsoon zijn/haar bril terug geod, hierbij raakt ze haar gezicht aan, net onder de neus .
    Wat later snuift die persoon zijn snot op en zo komt het virus i ndie persoon zijn lichaam.

Voila, u hebt succesvol de ziekte verspreid.
    En dit is maar 1 voorbeeld van een ontelbaar andere mogelijke scenario's
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.demorgen.be/nieuws/advie...zorg~b27afeff/

Zijn we dan nu al in de positie dat we mensen moeten opofferen? Wanneer de bedden enzo echt te kort komen snap ik dat, maar in de media horen we heel de tijd dat we nog goed zitten.

Mijn vader is ondertussen zwaar onder de voet van dit soort berichtgeving. Hij heeft kanker die (wellicht) niet meer te genezen valt dus valt momenteel onder de categorie "terminaal". Maar die mens heeft nog héél veel levenslust en een topconditie (zelfs met de chemo therapie). Met behandeling kan die nog een fijne periode tegemoet gaan. Maar die mens is nu dus (terecht) héél bang.
    Kan mij inbeelden dat er nog erg veel mensen in vergelijkbare situaties erg gechoqueerd zijn als ze dat lezen.
    PSN: Shaddix-be
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Heeft weer lang geduurd boorsat de wielertoerist de ultieme coromaverspreider is.. Man man man..

(...)

//endrant

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Ik denk dat die discussie inderdaad wel een beetje op z'n eind is.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Beste advies voor uw vader, en voor héél wat mensen die stress krijgen van deze berichtgeving: je weet nu toch wat je moet doen: binnenblijven en als je toch buitenkomt om te sporten afstand houden. Doe dat, en negeer het nieuws de eerstkomende tijd, want veel écht positiefs buiten geforceerde feel-good berichten zal je daar niet horen. Als wat je zegt klopt behoort je vader inderdaad tot een risicogroep, maar dat betekent nog niet dat hij per se de ziekte zal krijgen, noch dat hij in een situatie zou verzeilen waarin er bedden tekort zijn. Dat dergelijke berichten choquerend zijn, begrijp ik best. De keuze is op zich een logische (daarom dat er ook zo'n internationale "fitheidsschaal" is) maar iedereen: gaande van politici tot zorgpersoneel tot burgers die hun plicht doen, hopen natuurlijk dat die keuzes niet gemaakt moeten worden. Als we ons er géén hol van aantrokken, dan hadden we kunnen doen zoals in het V.K. of Nederland, waar ze nu pas tot hun zinnen beginnen te komen.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht

Maar het is idd wel zo dat het hier in de straat ook relatief gezien drukker is dan anders? Kan me toch niet voorstellen dat dit allemaal essentiele verplaatsingen zijn?
    Bij mij vandaag ook redelijk druk in de straat, continu auto's heen en weer. Net gaan lopen in het park en daar was het ook druk (toch +- 150 man op een redelijk kleine grootte). Daarmee ga ik al liever wat verder van de deur lopen.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Mijn vader is ondertussen zwaar onder de voet van dit soort berichtgeving. Hij heeft kanker die (wellicht) niet meer te genezen valt dus valt momenteel onder de categorie "terminaal". Maar die mens heeft nog héél veel levenslust en een topconditie (zelfs met de chemo therapie). Met behandeling kan die nog een fijne periode tegemoet gaan. Maar die mens is nu dus (terecht) héél bang.
    Kan mij inbeelden dat er nog erg veel mensen in vergelijkbare situaties erg gechoqueerd zijn als ze dat lezen.
    Ik zou uw vader adviseren niet teveel naar het nieuws te kijken en zeker zich niet teveel mee te laten slepen. De media doen er nu alles aan om het telkens zo explosief mogelijk te laten klinken en het aantal doden met grote flikkerende headliners continu te updaten (hoewel het imo allemaal niet zo dramatisch is doen ze er alles aan om het zo fel mogelijk op te blazen).
    Het is mooi weer buiten en de natuur staat in de bloei, ik denk dat je vader zich daar beter op kan richten.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Los van wat hier al gezegd is, denk ik dat dat ook redelijk.. standaardprocedure is. Iemand die zwaar (al dan niet terminaal) ziek is, en een longontsteking oploopt, is cru gesteld een vogel voor de kat.

Het belangrijkste is dus in zijn geval, niet ziek worden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://www.demorgen.be/nieuws/advie...zorg~b27afeff/

Zijn we dan nu al in de positie dat we mensen moeten opofferen? Wanneer de bedden enzo echt te kort komen snap ik dat, maar in de media horen we heel de tijd dat we nog goed zitten.

Ik lees dat anders dan jij.
    Zoals de triage daar beschreven wordt, is het ten eerste het vermijden van therapeutische hardnekkigheid. Dat is het sterven van mensen uitrekken, de behandeling heeft eigenlijk geen kans op slagen.
    De middelste categorie zal er op neer komen dat éénieder waarvan de artsen overtuigd zijn dat die nog een kwalitatief leven kan hebben na behandeling opgenomen zal worden.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Los van wat hier al gezegd is, denk ik dat dat ook redelijk.. standaardprocedure is. Iemand die zwaar (al dan niet terminaal) ziek is, en een longontsteking oploopt, is cru gesteld een vogel voor de kat.

Het belangrijkste is dus in zijn geval, niet ziek worden.
    Er is absoluut niets mis met zijn longen, dus op dat vlak zou ik zijn kansen niet onderschatten.
    Kijk, als de bedden op zijn en ze moeten tussen hem kiezen en een (vrij) gezonde dertiger gaat dat pijn doen maar ga ik het nog snappen. Het gelinkte artikel impliceert dat het nu reeds richtlijnen zijn die gehanteerd worden, en dat vind ik heel vroeg.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Ik lees dat anders dan jij.
    Zoals de triage daar beschreven wordt, is het ten eerste het vermijden van therapeutische hardnekkigheid. Dat is het sterven van mensen uitrekken, de behandeling heeft eigenlijk geen kans op slagen.
    De middelste categorie zal er op neer komen dat éénieder waarvan de artsen overtuigd zijn dat die nog een kwalitatief leven kan hebben na behandeling opgenomen zal worden.
    Dat is inderdaad een positievere manier waarop je het kan interpreteren. Kan me inbeelden dat je bij sommige mensen voor hun eigen bestwil er gewoon niet meer aan begint.d
    Ik heb er ook al op die manier geprobeerd over te denken.
    Het erge is dat bij mijn vader die onzekerheid over een eventueel lot wel sterk knaagt. Ik snap dan ook niet waarom hier artikels over geschreven moeten worden. Doe dat achteraf, houd het nu discreet want dit brengt veel mentale schade mee. Er zullen duizende mensen zijn die zich (al dan niet terecht) aangesproken voelen door dit soort artikels.
    no votes  

Affinity's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Van Ranst zegt dat het Coronavirus wss steeds zal terugkeren zoals een griep.

Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Kwam dat virus niet vanuit een of andere vleermuizensoep in China?

Als er niemand meer besmet is, hoe kan dat virus dan plots uit het niets terug opduiken?
    Ik ben echt een leek op dat vlak, hopelijk kan iemand dit wat verduidelijken.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Affinity Bekijk bericht
    Van Ranst zegt dat het Coronavirus wss steeds zal terugkeren zoals een griep.

Hoe is dat eigenlijk mogelijk? Kwam dat virus niet vanuit een of andere vleermuizensoep in China?

Als er niemand meer besmet is, hoe kan dat virus dan plots uit het niets terug opduiken?
    Ik ben echt een leek op dat vlak, hopelijk kan iemand dit wat verduidelijken.
    https://www.newscientist.com/article...bad-this-year/

Het is een utopie om te denken dat ge besmetting volledig kunt uitroeien. Dat is de essentie bij griep, en het waarschijnlijk niet anders bij dit virus.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat is inderdaad een positievere manier waarop je het kan interpreteren. Kan me inbeelden dat je bij sommige mensen voor hun eigen bestwil er gewoon niet meer aan begint.d
    Het erge is dat bij mijn vader die onzekerheid over een eventueel lot wel sterk knaagt. Ik snap dan ook niet waarom hier artikels over geschreven moeten worden. Doe dat achteraf, houd het nu discreet want dit brengt veel mentale schade mee. Er zullen duizende mensen zijn die zich (al dan niet terecht) aangesproken voelen door dit soort artikels.
    Ik snap je afkeer waarom de pers dit nu brengt, zeker in jouw situatie. Alleen hoe wil je voorkomen dat de pers dit brengt? Overheidscensuur lijkt me niet wenselijk. Hopen op gezond verstand en enige terughoudendheid bij de redacties en de journalisten zelf? Onwaarschijnlijk in tijden van clickbait, met een crisis die voor hen dan nog eens een "dankbaar" sensationeel geschenk is om hun lezersaantallen op te drijven met liveblogs en continue updates. Ik vind dit artikel dan eigenlijk zelf nog niet eens zo erg want opnieuw het is een harde maar logische keuze die we met deze lockdown (light) net willen vermijden.

De beste manier om die mentale schade te vermijden is zelfkennis en een filter instellen op je sociale media, je televisie of streaming af te stellen op andere zaken dan actuaprogramma's, etc. Moeilijk, maar eerlijk gezegd, ook een goede oefening voor buiten crisistijden als deze, ik ben helaas zelf één van die nieuwsjunkies maar heb me al vaak de bedenking gemaakt dat ik die tijd zinvoller zou kunnen besteden.
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Ik heb net het stukje hiervan nog eens op VTM nieuws gekeken. En daar spreken ze momenteel enkel van rusthuisbewoners die al voor de corona-crisis zeer zwaar verzwakt waren en waarbij de kans groot is dat ze bij besmetting tijdens vervoer naar het ziekenhuis zouden overlijden. Dan spreken we over gevallen waarbij men zonder corona ook al wist dat het, cru gezegd, voor een van deze dagen zou zijn. Iemand die misschien wel ziek is (zoals uw vader) maar mits behandeling nog jaren kan leven zal uiteraard opgenomen worden.

Het gaat in dit geval vooral om een maatregel om mensen waardig te laten sterven in een vertrouwde omgeving ipv ze nog 2 weken in een kunstmatige coma te houden aan de beademing in een ziekenhuiskamer.
    Laatst gewijzigd door Carrion; 24 maart 2020 om 17:56
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    men zou er de hele uitleg kunnen bijsteken
    intensieve betekent vaak volledige beademing onder narcose en dat is gewoon een vrij zware ingreep. Ouderdom, onderliggende ziektes,... verlagen uw kans exponentieel of maken eht moeilijk voor de patiënt
    no votes  

Regels voor berichten