Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En ondertussen gaat een mens zich meer en meer afvragen wat Europa eigenlijk doet,...
    Binnen 2j landen als belgie beboeten omdat de economische doelstellingen niet gehaald weRden en ze moeten besparen? Met als grote voorbeeld nederland die wel overschotten hebben?

Wel geen gezondheidszorg waardoor er nu een bloedbad dreigt, maar niet relevant voor de EU want da is geen europese bevoegdheid.

Zoiets?
    no votes  

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    Binnen 2j landen als belgie beboeten omdat de economische doelstellingen niet gehaald weRden en ze moeten besparen? Met als grote voorbeeld nederland die wel overschotten hebben?

Wel geen gezondheidszorg waardoor er nu een bloedbad dreigt, maar niet relevant voor de EU want da is geen europese bevoegdheid.

Zoiets?
    Hopelijk krijgen we dan wel een schouderklopje omdat de klimaat doelstellingen beter zijn dan verwacht aangezien al een maand nog maar x% auto's rond rijden.
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Wanneer ik nu buitenkom ruik ik lijk vaker stank van passerende wagens.
    Heeft iemand anders dat ook?
    Unlimited Potential!
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Nee, ruikt hier nog steeds naar varkensstal.
    no votes  

soulreaper's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Nee, ruikt hier nog steeds naar varkensstal.

Maar het is idd wel zo dat het hier in de straat ook relatief gezien drukker is dan anders? Kan me toch niet voorstellen dat dit allemaal essentiele verplaatsingen zijn?
    In your life you'll be amazed at all the love you lose
    You can never live that life again
    The one thing you will never lose is the singing in your head
    That will still be with you until the end RIP LEMMY
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Prikkelontwenning heet dan
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht

Maar het is idd wel zo dat het hier in de straat ook relatief gezien drukker is dan anders? Kan me toch niet voorstellen dat dit allemaal essentiele verplaatsingen zijn?
    Ik merk meer wandelaars en fietsers, maar qua auto's blijft het hetzelfde (4 per dag ). Fietsers tot nu toe ofwel alleen, ofwel met twee. Wandelaars ook enkel mensen uit de streek die met hun hond of gezin gaan wandelen en eens wat verder gaan dan anders. Op een paar bejaarden na die zondag met de auto reden nog niks gezien dat niet binnen de regels past. Onze woonplaats is natuurlijk niet relevant voor de rest van het land.
    Wat wel in rekening gebracht moet worden is dat ik hier al 11 dagen 24h per dag zit en nog steeds hetzelfde aantal voertuigen opmerk, terwijl ik normaal gesproken in deze periode gemiddeld 14 a 16u per dag weg ben, dus het totaal aantal zal sowieso gezakt zijn. Onze buren (1 gezin met 3 werkenden en 1 schoolgaander) is ook continue thuis nu en doorgaand verkeer vanuit het dorp is er totaal niet. Als er nog iets passeert zijn het directe buren, vrachtwagens met brandstof of dierenvoer, maar vooral tractoren van de lokale boeren die blijven werken.
    In het dorp zijn er wel wat leuke initiatieven genomen om brood en dergelijke te voorzien zonder contact. Er staan nu automaten voor brood en niet bederfelijke waren, die er vorige week nog niet stonden.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Iemand die toevallig weet wat er gebeurt als je tijdelijk werkloos gezet wordt in volgende gevallen:
    - je zit momenteel ziek thuis (familielid van me)
    en in mijn geval zit het er waarschijnlijk ook aan te komen, wat gebeurt er dan als ik wil gaan werken in bv een voedingsfabriek of een landbouwbedrijf als tijdelijke hulp? Verlies je dan volledig die uitkering of? Heb niet echt veel zin om hele dagen thuis te zitten, maar als deze situatie verlengd wordt zal ik waarschijnlijk wel werkloos gezet worden.

alvast bedankt!
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Zijt blij dat ge ze nog ruikt.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Als je gewoon doorwerkt blijf je toch gewoon betaald. Is in de privé zo en in de ambtenarij best ook denk ik.

De ambtenaren die nu gewoon thuis zitten kan je op disponibiliteit zetten en verhogen naar 70% ipv 60% van het brutoloon misschien ja + dezelfde steunmaatregelen uit de privé
    Al vraag ik me ook af welke diensten momenteel echt stilliggen (bepaalde leerkrachten ? Dienst bevolking ? Kadaster ? Inschrijving voertuigen ? al zullen die nog wel administratieve taken hebben achter gesloten deuren)
    Ik werk sinds 2 maart voor een lokaal bestuur. Hier verloopt alles correct, mensen die niets kunnen doen van thuis uit (er mag ook niemand naar kantoor) staan inderdaad op disponibiliteit (of iets dergelijk) voor andere mensen worden er taken voorzien binnen eigen dienst of erbuiten en er wordt gepushed om indien mogelijk vrijwilligers werk te doen tijdens de uren om die uren op te vullen.
    Ik durf zelf zeggen dat de meerderheid van onze werknemers nu net harder werkt om alle verschillende diensten naar de bevolking toe net beschikbaar te houden en extra's te voorzien.

Zo hebben we een aantal laptops ter beschikking voor kinderen die geen laptop hebben zodat ze ook hun schoolwerk kunnen blijven doen.
    Op de begraafplaats is er in record tijd een livestream camera gemonteerd en de hele service errond uitgebouwd, een hele loketruimte aangepast zodat we toch die dienstverlening kunnen blijven geven, acties coördineren voor het zorgpersoneel te ondersteunen, zorgcentra voorzien van tablets zodat de bewoners via videocall hun bezoekers kunnen zien, etc....

Ik kan u zeggen dat vorige week een heel drukke week was voor ons.
    Gelukkig deze week al een pak rustiger
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Misschien goed nieuws

Nieuwe studie die suggereert dat COVID zich toch seizoensgebonden zou gedragen
    https://papers.ssrn.com/sol3/papers....act_id=3556998

Washington Post
    A new study uploaded to the research site SSRN over the weekend finds that 90 percent of the coronavirus transmissions have occurred within a specific temperature (37 to 63 degrees) and absolute humidity range. For areas outside this zone, the virus is still spreading, but more slowly, according to the study by two scientists at the Massachusetts Institute of Technology.

"The paper, which was shared with the public before peer review for the benefit of public health officials, notes that even in warm parts of the United States, such as Texas and Florida, cases are not exhibiting the same exponential growth rates as they have in New York and Washington state.

The best-case scenario, according to the study’s authors, is that the rate of spread in parts of the Northern Hemisphere will slow as temperatures warm and humidity increases. However, they warn that if absolute humidity — the total mass of water vapor in a volume of air — is a more important factor in coronavirus transmission, then many cities experiencing a surge in cases, including Boston and Paris, may not get much of a respite in the summer. This is because they don’t get hot and humid enough to put a dent in viral spread.

Other researchers are examining the stability of coronavirus particles in various temperature and humidity conditions.

One of the most puzzling things about the unfolding pandemic in Asia is why many countries and territories in the region, such as Cambodia, Thailand, Vietnam and the Philippines, have apparently been spared major, rapidly growing outbreaks, despite close contact with China, where the outbreak began."
    no votes  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Dit, denk dat de helft van de wat jongere generatie hier zijne pa hier wel op trekt en in die leeftijdsgroep zit.
    Rokers zijn ook al risico patiënten wegens hun slechte longen.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    no votes  

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heeft weer lang geduurd boorsat de wielertoerist de ultieme coromaverspreider is.. Man man man..

En al die oude rammelaars met hun elektrische fiets die hem in de koffer steken om hier een toer te komen rijden. En al degene die nu plots moeten beginnen lopen en wandelen terwijl ze heel het jaar liggen toe vetten in de zetel?

Als ik mijn vaste toer doe met de hond kwam ik vroeger max 2 personen tegen. Nu zijn er dat zeker 10.

Maar nee het is de wielertoerist die een toer gaat fietsen die de besmetter van heel Europa is.

De helft van degene die daarover aan het janken is zat wss zelf in een café of restaurant een lock down party houden.

Ik blijf sowieso zelf rond mijn kot fietsen, maar blijf erbij dat het dikke zever is. Val ik plat ? Dan los ik dat zelf op, weg kwijt? Gps op gsm, andere stukken? Bel ik mijn vrouw. Ergens anders aan komen? Ik kom alleen aan mijn fiets en mijn drinkbus. Inhalen? Hou ik 1,5m afstand en bij kruisen ook

Wie besmet ik dan? Aja morgen mss 50 man als ik naar de collruyt ga met een hoop Onnozelaars die doen alsof het de laatste keer is dat ze hun hol gaan kunnen afvegen.

Zelfs op HLN hebben we nog dat triest niveau niet gehaald. Proficiat.
    //endrant

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Sinds dat we thuiswerken draait het afwasmachine wel overuren. Ben het al kotsbeu dat hele tijd uitladen
    no votes  

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Heeft weer lang geduurd boorsat de wielertoerist de ultieme coromaverspreider is.. Man man man..

En al die oude rammelaars met hun elektrische fiets die hem in de koffer steken om hier een toer te komen rijden. En al degene die nu plots moeten beginnen lopen en wandelen terwijl ze heel het jaar liggen toe vetten in de zetel?

Als ik mijn vaste toer doe met de hond kwam ik vroeger max 2 personen tegen. Nu zijn er dat zeker 10.

Maar nee het is de wielertoerist die een toer gaat fietsen die de besmetter van heel Europa is.

De helft van degene die daarover aan het janken is zat wss zelf in een café of restaurant een lock down party houden.

Ik blijf sowieso zelf rond mijn kot fietsen, maar blijf erbij dat het dikke zever is. Val ik plat ? Dan los ik dat zelf op, weg kwijt? Gps op gsm, andere stukken? Bel ik mijn vrouw. Ergens anders aan komen? Ik kom alleen aan mijn fiets en mijn drinkbus. Inhalen? Hou ik 1,5m afstand en bij kruisen ook

Wie besmet ik dan? Aja morgen mss 50 man als ik naar de collruyt ga met een hoop Onnozelaars die doen alsof het de laatste keer is dat ze hun hol gaan kunnen afvegen.

Zelfs op HLN hebben we nog dat triest niveau niet gehaald. Proficiat.
    //endrant

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Vandaar dat we jullie wielerterroristen noemen.
    no votes  

Regels voor berichten