Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ja, maar gij maakt daarvan dat er 21 miljoen users verdwenen zijn door het virus. Dat wordt op geen enkel moment zelfs maar gesuggereerd in het artikel.
    Lol, ik post gewoon de titel van het artikel.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lavabo Bekijk bericht
    Zijn de cijfers uit China te vertrouwen volgens jullie?

Zelfs Bloomberg post dit:

https://www.bloomberg.com/news/artic...as-virus-bites

China’s Mobile Carriers Lose 21 Million Users as Virus Bites
    Ik denk niet dat er iemand is die alle cijfers van China aanneemt zonder bedenkingen.
    Maar jouw artikel zegt helemaal niet wat je denkt dat het zegt. Je leest alleen de titel, en verbindt daar conclusies aan die zelfs het artikel niet maakt. Even verduidelijken:
    - Tenminste een deel van de terugval is heel logisch te verklaren: "Part of the drop could be caused by migrant workers -- who often have one subscription for where they work and another for their home region"
    - De terugval moet je wel in het geheel zien: While the drop in users is unusual, the total is small relative to total wireless subscriptions which have risen to a combined 1.6 billion for the three carriers.

Dus er is ook maar één conclusie die het artikel eraan verbindt, zijnde:
    "The rare industrywide slump in subscribers shows the pandemic crisis that first emerged in China late last year is crimping growth even at businesses that provide essential services and earn monthly revenue."

Dus dat zelfs "essentiële" industriën de gevolgen van de crisis zullen voelen. Het bedrijf deed het de laatste tijd al niet zo heel goed, en hoopte op dit jaar om te verbeteren, volgens dat artikel. Lijkt me logisch dat dat gezien de omstandigheden niet zal lukken.

Edit: En niet flauw doen over dat je gewoon de titel post, hè. Je post het in combinatie met de suggestie dat je het dodental van China niet gelooft. Dat is er conclusies aan koppelen, of wat wilde je dan doen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ter vergelijking, China heeft 1.6 miljard mobiele gebruikers op een bevolking van 1.43 miljard.

https://techblog.comsoc.org/2020/01/...re-population/

Vraag me af of we zo nog effecten gaan zien. Ik denk dat na deze crisis er veel meer volk blijvend gaat mogen blijven telewerken. Met als gevolg minder nood aan auto's (in België getemperd door bedrijfswagencultuur) en minder verbruik van benzine/diesel. Mogelijks meer mensen die hun tweede wagen wegdoen, wat dan weer slecht is voor de autoindustrie, de servicehandel daarrond, de verzekeringssector en de staatskas. Maar dan misschien wel iets hoger elektriciteitsverbruik en verwarmingsverbruik door gezinnen. Op het eerste zicht veel mogelijke verliezers op beleggingsvlak.
    Laatst gewijzigd door LSDsmurf; 24 maart 2020 om 10:36
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Ik erger me aan de constante stroom wielertoeristen door ons dorp. welliswaar alleen of soms met twee. De bedoeling van de regeling is dat je in de onmiddellijke omgeving van je huis kan bewegen.

Mij maak je niet wijs dat die fanatici in volledig koerspak mooi bij huis blijven.
    En wat doen ze nu weer verkeerd? Ze houden zich aan de regels van wat er gevraagd wordt. Wees blij dat ze niet allemaal op de dijk liggen crossen, dan gaat het spelletje snel gedaan zijn voor iedereen hoor!

Als ge maar kunt kakken op iemand zeker?

Ik ga deze middag ook nog eens fietsen, bewust de kleine paadjes in de polders opzoeken. Want de gemiddelde mens die nu ineens begint te sporten kent precies alleen maar de jaagpaden waar het stervensdruk is. In de kleine baantjes kom je nu zelden iemand tegen (en ook veel minder auto's nu ze die sluiproutes niet meer hoeven op te zoeken)
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    En wat doen ze nu weer verkeerd? Ze houden zich aan de regels van wat er gevraagd wordt. Wees blij dat ze niet allemaal op de dijk liggen crossen, dan gaat het spelletje snel gedaan zijn voor iedereen hoor!

Als ge maar kunt kakken op iemand zeker?

Ik ga deze middag ook nog eens fietsen, bewust de kleine paadjes in de polders opzoeken. Want de gemiddelde mens die nu ineens begint te sporten kent precies alleen maar de jaagpaden waar het stervensdruk is. In de kleine baantjes kom je nu zelden iemand tegen (en ook veel minder auto's nu ze die sluiproutes niet meer hoeven op te zoeken)
    Waarschijnlijk dat die in het gros van de gevallen het samenscholingsverbod niet overtreden, maar wel afspreken om met iemand te gaan fietsen uit een ander huishouden terwijl dat eigenlijk ook niet de bedoeling is. Net zoals het niet de bedoeling is om uren op een dag rond te bollen op uw fiets. Of anderhalf uur te gaan lopen.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Er is een samenscholingsverbod. Wat wil je nog meer?
    En waarom zou je in de Ardennen mogen gaan wandelen?
    uit een interview met onze beleidsmakers vorige week bleek dat het niet verboden was (De Block en Jambon).
    ge mocht uw lief 30 km verder gaan halen om in het bos te gaan wandelen,
    en daarna raden ze enkel af als ge van plan zijt de bomma te bezoeken, die Van Gucht dit weekend

In een land als Belgie is dit soort communicatie vernietigend voor uw eigen beleid, zeker als ge daarvoor al en masse hebt liggen relativeren
    no votes  

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Waarschijnlijk dat die in het gros van de gevallen het samenscholingsverbod niet overtreden, maar wel afspreken om met iemand te gaan fietsen uit een ander huishouden terwijl dat eigenlijk ook niet de bedoeling is. Net zoals het niet de bedoeling is om uren op een dag rond te bollen op uw fiets. Of anderhalf uur te gaan lopen.
    En de topsporters mogen uit verveling wel ritjes maken van 300km en meer? Slaat toch op niets. Dan mogen die wielertoeristen van mij gerust ook als ze alleen rijden.
    Laatst gewijzigd door Cerv.Be; 24 maart 2020 om 11:06
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ik denk niet dat er iemand is die alle cijfers van China aanneemt zonder bedenkingen.
    Maar jouw artikel zegt helemaal niet wat je denkt dat het zegt. Je leest alleen de titel, en verbindt daar conclusies aan die zelfs het artikel niet maakt. Even verduidelijken:
    - Tenminste een deel van de terugval is heel logisch te verklaren: "Part of the drop could be caused by migrant workers -- who often have one subscription for where they work and another for their home region"
    - De terugval moet je wel in het geheel zien: While the drop in users is unusual, the total is small relative to total wireless subscriptions which have risen to a combined 1.6 billion for the three carriers.

Dus er is ook maar één conclusie die het artikel eraan verbindt, zijnde:
    "The rare industrywide slump in subscribers shows the pandemic crisis that first emerged in China late last year is crimping growth even at businesses that provide essential services and earn monthly revenue."

Dus dat zelfs "essentiële" industriën de gevolgen van de crisis zullen voelen. Het bedrijf deed het de laatste tijd al niet zo heel goed, en hoopte op dit jaar om te verbeteren, volgens dat artikel. Lijkt me logisch dat dat gezien de omstandigheden niet zal lukken.

Edit: En niet flauw doen over dat je gewoon de titel post, hè. Je post het in combinatie met de suggestie dat je het dodental van China niet gelooft. Dat is er conclusies aan koppelen, of wat wilde je dan doen?
    Er kan meer aan de hand zijn in China, de abrupte stop van binnenlandse besmettingen is zeer raar ondanks hun draconische maatregelen en het artikel probeert ook maar gewoon een reden te vinden voor de plotse daling in users. (maar waarschijnlijk zal dat wel de verklaring zijn)

Hoe dan ook ik vertrouw niet alle cijfers dat uit China komen.
    no votes  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik mag toch aannemen dat chemo tot dringend gerekend wordt?
    In Nederland zijn er mensen wiens behandeling tijdelijk gestopt is.
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    https://www.hln.be/sport/voetbal/bel...loon~a1d9e794/

Zou men niet aan ambtenaren kunnen voorleggen om hetzelfde te doen. Als solidariteit 1 maand inkomsten opofferen? Is misschien een druppel op een hete plaat, maar misschien wel een PR stunt die de ambtenaren eens positief in het daglicht stelt in plaats dat men ze altijd als profiteurs en luilakken verslijt...

Voordat men het lumineuze idee krijgt om dit in het belang van het land te doen.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tweede daling op rij van aantal ziekenhuisopnames, 34 doden

Er zijn in ons land 265 bijkomende patiënten opgenomen in het ziekenhuis. Dat is een tweede daling op rij. Zestig mensen hebben het ziekenhuis kunnen verlaten. Momenteel zijn er 1.859 mensen nog opgenomen in het ziekenhuis. Er is wel een stijging met 59 patiënten op intensieve zorgen. Jammer genoeg zijn er ook opnieuw 34 mensen overleden aan het virus. Er zijn nu ook 4.269 bevestigde gevallen in België.
    11:00

Ook zijn een meer besmettingen dan gisteren MAAR nog minder dan eergisteren.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renegadexxripxx Bekijk bericht

Zou men niet aan ambtenaren kunnen voorleggen om hetzelfde te doen. Als solidariteit 1 maand inkomsten opofferen? Is misschien een druppel op een hete plaat, maar misschien wel een PR stunt die de ambtenaren eens positief in het daglicht stelt in plaats dat men ze altijd als profiteurs en luilakken verslijt...

Voordat men het lumineuze idee krijgt om dit in het belang van het land te doen.
    en waarom niet alle privé-werknemers? "in het belang van het land en de bedrijven"?

Er is geen enkele reden waarom je dit enkel voor ambtenaren zou doen, behalve als je iets tegen ambtenaren hebt.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)

Als je dan toch een grote vraag crisis een duwtje in de rug wilt geven, waarom niet gelijk alle mensen in loondienst? En diegenen die in economische werkloosheid zitten, kunnen misschien ook 1 maandje uitkeringen opofferen?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Als je dan toch een grote vraag crisis een duwtje in de rug wilt geven, waarom niet gelijk alle mensen in loondienst? En diegenen die in economische werkloosheid zitten, kunnen misschien ook 1 maandje uitkeringen opofferen?
    Ik vind ook dat de banken 1 maand gratis rente moeten uitdelen + moeten toestaan dat er deze maand geen kapitaal wordt afgelost. Die maand moeten ze er op het einde maar bijtellen dan. Iedereen moet zijn duit in het zakje doen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

Tuurlijk ambtenaren (Politie, douane, Fod volksgezondheid,..) gaan momenteel gratis werken
    En de rest van het land zal even een uitkering krijgen + steunmaatregelen

Iedereen die gewoon werkt in de privé krijgt toch zijn loon op het eind van de maand hé ?
    Leerkrachten die momenteel thuis zitten is misschien een andere situatie
    no votes  

Regels voor berichten