Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hospitalisaties omlaag, uitstroom ook duidelijk groter dan instroom. De goednieuwsshow gaat voort!
    Hebt gij dan concrete aanwijzingen dat men cijfers manipuleert of informatie achterwege houdt?

Het aantal op intensieve is precies ook al even afgevlakt. Vraag mij af of dit zou willen zeggen dat, als ge een ernstig geval van covid-19 hebt, dat zich dit rij snel na de besmetting uit.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Hebt gij dan concrete aanwijzingen dat men cijfers manipuleert of informatie achterwege houdt?
    Hij is ironisch, elke dag komen er een paar accounts af die zonder enige basis die cijfers afdoen als een goednieuwsshow omdat de overheid ons wil sussen ofzo. Zoals die kimme.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iamhollywood Bekijk bericht
    Ik zou mij niet zozeer de vraag stellen over hoe men het kon controleren. Eerder het signaal dat men de bevolking heeft gegeven. Het was allemaal ‘ok’. Ga maar allemaal terug naar school.

Had men toen de bezorgdheden geuit. Dan hadden meerdere mensen waarschijnlijk 2 keer nagedacht. Niet iedereen, akkoord, maar het algemeen gedrag zou anders geweest zijn.

En misschien hadden mensen dan ook paar keer nagedacht alvorens lockdownfeestjes te houden. Het besef kwam bij velen te laat door de houding de weken ervoor.
    Dit dus helemaal. Het is gewoon absurd hoe we hier van quasi geen maatregelen tot lockdown-light gegaan zijn op 13 maart. Wat er zich achter de schermen afspeelde weten we natuurlijk niet. Was het incompetentie of was dit een bewuste groepsimmuniteit-strategie in de veronderstelling dat het allemaal zo erg niet ging worden.

Maar remember hoe sommigen zoals burgemeester Maingain begin maart al maatregelen invoerden om mensen die uit risicogebied kwamen 14 dagen te weren uit scholen, sportcentra, openbare gebouwen, ... Volgens De Block was dat toen “volledig disproportioneel”. En inderdaad, het geval van bedrijven zoals BNP Paribas, ING, Belfius en anderen. Die hadden eind februari al door dat het een goed idee was om werknemers die uit risicogebied komen 7-14 dagen thuis te zetten. Had men het volledig kunnen tegenhouden? Geen idee, België op zijn eentje niet. Maar ik denk dat we het langer hadden kunnen rekken wat meer tijd tot voorbereiding gegeven zou hebben.

Na wekenlang publiekelijk corona te minimaliseren en weinig moeite te doen om het hier zo lang mogelijk te proberen indijken is men tot een enorme overreactie moeten overgaan die ons tientallen miljarden EUR gaat kosten. Vandaar ook die lockdown parties e.d. op 13 maart, de mensen snapten het gewoon niet waarom het een goed idee was om contacten te beperken of de ernst van de hele situatie. En ook op dat vlak heeft de overheid een serieuze lapsus gemaakt door de eerste lockdown light niet direct te laten ingaan.

Ik denk wel dat we zoiets gedurende ons leven niet meer gaan meemaken. Net zoals Taiwan lessen getrokken heeft uit SARS gaat het een volgende keer niet meer zo ver komen.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Dat valt nog af te wachten.. Ik zie eerder een tweede mss zelfs fellere besmettingsgolf opkomen als ze te vroeg de maatregelen 1 voor 1 loslaten. Dat is het grote gevaar trouwens. Is puur wishful thinking dat tegen de zomer alles bekoeld is en we terug a volontee kunnen reizen.
    We zullen zien, dat reizen even terzijde zou het al goed zijn als de horeca en bedrijven allemaal al weer volop gang kunnen komen tegen dan en het quarantaine gedoe wat voorbij is.

Je zegt dit vooral omdat je zelf graag zou reizen..Hier denken er een paar vanuit ik-standpunt en dat is totaal verkeerd.. egoistisch zelfs
    Ik ben de minst egoïstische persoon die je in deze thread zal tegenkomen, hoor. Van mij mag iedereen doen wat ie wilt: zich aan de regels houden, naar buiten gaan, met het hele gezin naar de zee gaan, zichzelf opsluiten in een bunker en niet naar buiten komen, ... Mij allemaal gelijk, ik heb niet de egoïstische drang om anderen regeltjes te gaan opleggen wat ze mogen doen en niet mogen doen (zoals bijv. een reis plannen).
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Regels voor berichten