Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Binnenkort nog allemaal onze vingerafdrukken afgeven en 't is compleet.
    no votes  

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Petje af voor Iran. Dat is bijna 30 dagen op stuk dat ze elke dag tussen de 1500 en 3000 nieuwe besmettingen rapporteren, en tussen de 110 en 150 doden per dag. 30 dagen lang! Geen pieken, niks. Eerst rustig opbouwen naar 3.000, en dan dag na dag 100 gevallen minder per dag. Aantal doden ook mooi consistent elke dag. Straf, straf.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    FWIW, drie landen met een lagere gemiddelde leeftijd als ons. Italië zit op 45.5, Spanje op 42.7, wij op 41.4, Noorwegen op 39.2, Australië op 38.7 en Nieuw-Zeeland op 37.9. Dat speelt volgens mij een grotere rol.
    Nee.

Heel erg veel testen + razendsnelle lockdown geeft gigantisch verschil in sterfte. Zie dat toch eens onder ogen ipv Maggie de Block steeds goed te praten. De cijfers liggen op tafel. Dat scheelt geen 1 of 2% he, maar we hebben 20 tot 30 keer zoveel doden te betreuren.

no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Scholen in Noorwegen waren volgens mij gewoon dicht op 12 maart. Scholen in België zijn gesloten op 13 maart (respectievelijk een donderdag en een vrijdag), volgens wat ik terugvind?
    Bij ons zijn de scholen toch dicht gegaan op maandag 16 maart?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    9 jan.
    Het mysterieuze Wuhan-virus is meer dan waarschijnlijk een nieuw coronavirus (zoals SARS en MERS). Waarschijnlijk kwam het via een dier naar de mens. Bij coronavirussen zijn vleermuizen vaak het dierlijk reservoir.

9 jan.
    De symptomen zijn koorts en ademnood. De ernstige gevallen hebben een longontsteking. Coronavirussen kunnen ziekte veroorzaken die kan variëren van een banale verkoudheid tot een levensbedreigende longontsteking tot multi-orgaanfalen.

20 jan.
    Voorspelling: de verdere wereldwijde verspreiding van dit virus gaat gebeuren via vliegroutes, primair vanuit Wuhan. Op deze kaart zie je alle directe vluchten vanuit Wuhan: In West-Europa komen er vluchten toe in Londen, Parijs en Rome.
    20 jan.
    Op 25 januari starten de festiviteiten van het Chinees Nieuwjaar en die duren tot 8 februari. Op drieweken gebeuren er 3 miljard reisverplaatsingen. Dit is de grootste massamigratie op de planeet. En de virussen reizen mee.

20 jan.
    Ik vrees dat we een verdere verspreiding van dit virus buiten China gaan zien. Ondertussen zijn er gevallen in Thailand, Zuid-Korea. Daar gaan nog landen bijkomen deze week, nu meer en meer laboratoria dit virus gaan kunnen opsporen.

22 jan.
    Wuhan coronavirus: 440 gedetecteerde gevallen en 9 doden. Dit nieuwe virus komt in het rijtje van SARS en MERS.

23 jan.
    WHO beslist om voorlopig geen internationaal gezondheidsalarm uit te vaardigen. Het is inderdaad te vroeg. Ik zou wachten tot er meer informatie is over doorgedreven mens-op-mens transmissie buiten Wuhan.

24 jan.
    Update: de eerste schattingen van de het basisreproduciegetal (R0) van het Wuhan coronavirus lopen binnen en variëren tussen 1,4 en 4. Dat is iets meer dan influenza en vergelijkbaar met SARS.

24 jan.
    Wanneer je zelf ziek bent gaat een chirurgisch mondmaskertje wanneer je hoest je grote druppels goed kunnen tegenhouden. Echter, om infectie te voorkomen zijn chirurgische maskers niet afsluitend genoeg. Daarvoor heb je professionele FFP2, FFP3 of N95 maskers nodig.

25 jan.
    Noem dit Wuhan-coronavirus geen “killer virus”. Vorig jaar stierven 140.000 mensen aan mazelen, 770.000 aan HIV, 405.000 aan malaria, en 1.500.000 aan tuberculosis. Ik kan u garanderen dat al deze mensen even dood zijn als diegenen die sterven aan het Wuhan coronavirus.

25 jan.
    Het paniekvirus is superbesmettelijk en heel moeilijk te behandelen.

16 feb.
    China lijkt de epidemie in Hubei/wuhan enigszins onder controle te krijgen dankzij draconische maatregelen. Miljoenen mensen zitten in steden onder lockdown. Iedereen draagt een mondmasker. En vandaag geldt een verbod op niet-essentieel auto/vrachtverkeer.

19 feb.
    Farmaceutische firma's in China beginnen terug volop chloroquine te produceren om te gebruiken bij Covid-19 patiënten.

22 feb.
    #COVID19 is becoming a bona fide pandemic: human-to-human transmission in multiple countries on multiple continents.

26 feb. (Retweet)
    @WHO just published guidance on how to prevent the spread of #COVID19 in a workplace & protect your customers, contractors &\ employees. We advise these measures to be taken now, even if #coronavirus hasn't arrived in communities where you operate. http://bit.ly/2T0Ggim
    -> Ensure that face masks1and / or paper tissues are available at your workplaces, for those who develop a runny nose or cough at work, along with closed bins for hygienically disposing of themo
    Why? Because good respiratory hygiene prevents the spread of COVID-19

15 mrt.
    Als antwoord op de mondmaskers
    Voor burgers die op straat rondlopen is dit onnuttig. Voor verpleegkundigen en artsen die levens van COVID19-patiënten redden zijn maskers cruciaal.

4 mrt.
    UPDATE COVID19 - 4/3/2020 De terugkeer van vakantiegangers (vooral uit Noord-Italië) na het krokusverlof zorgde zoals voorspeld voor een aantal positieve COVID19 diagnoses. De volgende dagen zullen we waarschijnlijk ook meerdere lokaal verworven COVID19 infecties zien opduiken.

Nu in de 7e dag:
    Sommigen vinden dat de skiërs bij hun terugkeer een tijdje in quarantaine geplaatst hadden moeten worden, maar dat vindt Van Ranst flauwekul. "Er was op dat moment geen enkele reden om te zeggen dat de skiërs niet mochten terugkeren of in quarantaine geplaatst moesten worden."
    "Kan je je de kritiek voorstellen moest dat toen gebeurd zijn? Politiek gezien was dat gewoon niet haalbaar."
    11 mrt.
    Ik doe niet aan politiek. Ik zie als expert dat er politici zijn die aanbevelingen volgen, en dat er politici zijn die er vierkant hun voeten aan vegen. Deze laatste categorie nemen een enorm en onverantwoord risico.

Dus hij voorspelde al in januari een wereldwijde verspreiding, wist dat dit superbesmettelijk (meer dan de griep en Sars) en moeilijk te behandelen is.
    Eind februari wist hij al dat het een wereldwijde pandemie was in verschillende landen en op alle continenten
    Begreep dat China het onder controle kreeg via lockdowns en heftige maatregelen

Komt achteraf leuk verkondigen dat het hoge aantal besmettingen komt door de vele vakantiegangers die terugkeerde maar het politiek gezien niet haalbaar deze mensen in quarantaine te zetten ?

& deze doet er niet toe, maar wil hm toch toevoegen om aan te tonen hoe deze man over ons denkt
    30 dec. 2019
    Twintig procent van de Vlamingen stemt voor leugenaars. Vijfentwintig procent van de Vlamingen verkiest racisten. Het goede nieuws is dat vijfenvijftig procent van de Vlamingen gewoon normaal doet.
    Aanvulling: Het gaat uiteraard over onze nationale held M. Van Ranst
    Laatst gewijzigd door Loser; 8 april 2020 om 08:26
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ik vertrouw op het oordeel van de overheid. Ik vermoed dat reizen mogelijk zal zijn, maar niet naar overal.
    Reisadviezen naar broeihaarden zullen negatief zijn.
    Als er iets is wat ik na deze crisis niet meer ga doen, dan is het vertrouwen op het oordeel van de overheid.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Ik vraag me af of de temperatuur in Nieuw-Zeeland en Australië daar iets mee te maken heeft ook? Hoe warm is het daar nu?
    Als ik even kijk via google, dan liggen die in de buurt van onze temperaturen momenteel.
    Maar daar gaan ze wel zakken, want zij gaan richting winter.
    Laatst gewijzigd door knight-rider; 8 april 2020 om 01:27
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Klopt toch niet als je de tijdlijn volg Italie was pas het 4de land ofzo met een besmetting?
    Het lijkt toch te kloppen als we de gegevens bekijken?

Eerste uitbraak in Ischgl is terug te brengen tot begin februari. Toen was daar zelfs nog geen sprake van. Nogmaals, hindsight.

En denken dat uw grenzen sluiten een virus buiten houdt, is verschrikkelijk naïef.
    Italie: 31 januari
    Oostenrijk: 25 februari, een 24-jarige man en een 24-jarige vrouw uit Lombardije, Italië. Behandeld in een ziekenhuis in Innsbruck, Tirol
    Ischgl: Eind februari (veel kans dat het hetzelfde koppel van hierboven geweest is)

Als het door dieren overgebracht kan worden geef ik u gelijk, maar bij overdracht van mens op mens is het sluiten van de grenzen toch wel interessant.

Dus eigenlijk had Italië zijn grenzen moeten sluiten van het moment dat er een bevestigde besmetting was?
    Ze hadden op tijd de grenzen moeten sluiten ja

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Vanuit China
    Oke, vanuit China, via Italië (zo beter?)
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Wat zou dat nu een rol spelen op de besmettingsgraad en het aantal testen dat ze daar uitvoeren?
    mi: als je minder zwaar ziek bent, is de periode waarin je kan besmetten ook kleiner.

Los daarvan zijn Australië en Nieuw-Zeeland eilanden, wat een gigantisch verschil maakt in het aantal mensen van andere landen die door dat land reizen, heeft Noorwegen in de praktijk maar 1 grens waar veel mensen passeren (en waar controle iets moeilijker is). En natuurlijk de bevolkingsdichtheid, wat een enorme rol speelt. Oslo heeft een bevolkingsdichtheid die zo'n 5 keer kleiner is dan Brussel. Zelfs de bevolkingsdichtheid van een randgemeente van Antwerpen zoals Hemiksem is dichter bevolkt dan Oslo, 3 miljoen mensen leven in Vlaanderen in een gemeente/stad met een hogere bevolkingsdichtheid dan Oslo. Dat is ongeveer 60% van het inwonersaantal van Noorwegen.

Of nog duidelijker: de tweedegrootste stad qua bevolkingsdichtheid in Noorwegen is Bærum . Die zou op plaats 137 staan in België.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Ik weet nog goed toen de discussie over databanken met biometrische gegevens woedde... De argumenten pro kwamen er in feite op neer dat als er ooit eens een crimineel toevallig zijn vingerafdrukken achterlaat, dat die ene crimineel dan gevat kon worden. Veel andere voordelen konden ze niet verzinnen.
    "toevallig". De kans is quasi 100%, maar dat noem jij toevallig.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Bij ons zijn de scholen toch dicht gegaan op maandag 16 maart?
    Scholen in Noorwegen zijn gesloten op 12 maart om 18u; Bij ons op vrijdag 13 maart om 23u59 (zaterdag mocht geen les meer gegeven worden in bvb deeltijds kunstonderwijs)

Het lijkt toch te kloppen als we de gegevens bekijken?

Italie: 31 januari
    3 geïsoleerde gevallen in Italië, waar geen gekende besmettingen door ontstaan zijn. Pas later, rond 19 februari, is de eerste "interne" besmetting in Italië ontstaan, waarschijnlijk door contact met een andere persoon die negatief getest had, maar wel in China geweest was. Voor 19 februari kan je dus geen deftige reden hebben om het land te sluiten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
    Oostenrijk: 25 februari, een 24-jarige man en een 24-jarige vrouw uit Lombardije, Italië. Behandeld in een ziekenhuis in Innsbruck, Tirol
    Ischgl: Eind februari (veel kans dat het hetzelfde koppel van hierboven geweest is)
    en op 27 februari werd iemand die al 10 dagen in een ziekenhuis lag, geïdentificeerd met Corona. Vanaf 17 februari, 2 dagen VOOR de eerste Italiaanse échte besmettingshaard. Toen was het dus al te laat om de grenzen met Italië te sluiten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
    Oke, vanuit China, via Italië (zo beter?)
    Nee, via China, via Italië, via Oostenrijk etc. via zovele landen. In de week voor de lockdown in België ben ik in contact geweest met wss mensen uit meer dan 100 verschillende landen op enkele meters afstand van mij. En ik ben verre van een alleenstaand geval. Zo internationaal is België. Niet zoals Australië, Noorwegen of Nieuw-Zeeland.
    Laatst gewijzigd door JPV; 8 april 2020 om 09:02
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Als er iets is wat ik na deze crisis niet meer ga doen, dan is het vertrouwen op het oordeel van de overheid.
    Nochtans is het in een land als België redelijk essentieel dat je zo'n apps op massale schaal implementeert als je het massale testen nuttig wil maken. We hebben teveel contacten met teveel mensen, als je testing nuttig wil maken moet je met het resultaat van een test ook iets kunnen doen. Dat betekent niet enkel die ene mens isoleren, maar ook zijn omgeving. En die omgeving ken je via zo'n apps.

Het alternatief is quasi elke week 11 miljoen Belgen testen. Hoe realistisch is dat?
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Nee.

Heel erg veel testen + razendsnelle lockdown geeft gigantisch verschil in sterfte. Zie dat toch eens onder ogen ipv Maggie de Block steeds goed te praten. De cijfers liggen op tafel. Dat scheelt geen 1 of 2% he, maar we hebben 20 tot 30 keer zoveel doden te betreuren.
    Die waren NA ons in lockdown hé. Een eiland is ook eenvoudiger te beschermen, minder bevolking, minder chinezen & italianen & het was daar warmer als bij ons. Geen wonder dat er minder besmettingen zijn

Alleen qua testcapaciteit was het hier idd een ramp maar of dat alleen aan de politiek ligt weet ik niet

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Die waren NA ons in lockdown hé.
    lol, dat was ik vergeten . Dan hebben wij wel een megasuperrazendsnelle lockdown.
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die waren NA ons in lockdown hé. Een eiland is ook eenvoudiger te beschermen, minder bevolking, minder chinezen & italianen & het was daar warmer als bij ons. Geen wonder dat er minder besmettingen zijn

Alleen qua testcapaciteit was het hier idd een ramp maar of dat alleen aan de politiek ligt weet ik niet
    Ge weet dat het niet uitmaakt wanneer men volgens de kalender in lockdown gaat, maar wel volgens aantal patienten in uw land? Trouwens, laat ons niet beweren alsof Belgie een goeie lockdown had. De luchthavens zijn wekenlang opengebleven tijdens de beginfase van de lockdown en NIEMAND is getest of zelfs maar in quarantaine gezet bij aankomst in Belgie, zelfs als ge van broeihaarden kwam. Wat maakt het dan uit of ge uw land in lockdown zet, als zulke mensen gewoon naar de winkel en het werk kunnen?

En weer dat fabeltje over het warmere weer. In Turkije is het ook warmer dan ons en toch hebben die ons op 2 weken reeds voorbij gestoken. In Brazilie is het ook warmer dan hier en verspreidt het zich ook razendsnel.

Eentje voor Straddle en zijn vrienden: https://www.youtube.com/watch?v=sz1bGzYdRdk
    le Général Zantas, dictateur de Palombie

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Een sociaal psycholoog in de krant naar aanleiding van de drukte aan de containerparken : "dit kan ons veel leren over een exit".

Maw : dit gaat er allemaal voor zorgen dat men nog voorzichter gaat zijn met de exit

Maar die mensen zijn toch hun afval kwijt.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Bijna alle vragen die achteraf gesteld werden door de pers, gaan over de privacy van die apps (en de onmogelijkheid daar van).
    Een journalist zei al "het is namelijk onmogelijk om zonder de privacy te schenden te weten wie waar is en wie met wie in contact komt".

Ik vind die app daarentegen een zeer goed middel, en ik hoop dat het gebrek aan technische kennis bij journalisten deze app niet gaat tegenhouden.
    Het moet imo zeker mogelijk zijn om iedereen te kunnen monitoren (contacten en locatie) en inlichten zonder de privacy te schenden.
    De vraag is alleen of de bestaande apps dit ook al kunnen, want men wil blijkbaar de beste selecteren uit de apps 'die er al zijn'.

Feit is wel, als je die app "anoniem" maakt, dat een hoop jongeren plots doodziek van Corona gaan zijn, terwijl ze gewoon thuis achter de PS zitten spelen.
    Dus hoe gaat men die data dat daaruit voort komt correct kunnen filteren, is ook een technische uitdaging.
    ik hoop met ganser harte dat die apps er niet doorkomen.
    We zijn al jaren bezig dat het toch niet kan dat in china alles gemonitorred wordt, en nu lopen we met open ogen in eenzelfde scenario.

initieel met de ANPR camera's die erop gericht waren om boeven te vangen, maar nu wel vrolijk worden gebruikt om volautomatisch te controleren of je niet naar je tweedeverblijf gaat, of je niet de file ontwijkt (antwerpen)... Als er nu nog zo'n app komt (initeel vrijblijvend waarschijnlijk) is je bewegingsvrijheid ineens zwaar beperkt!

Wat is de volgende stap? dat je verplicht een gsm met die app moet meehebben? Dat ze je ten allen tijden kunnen tracken?

Compleet van de pot gerukt idee!
    no votes  

Regels voor berichten