Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Eerste supermarkt medewerker overleden. Colruyt denkt eraan om het personeel te belonen met een cadeau bon, die ze enkel kunnen gebruiken in Colruyt winkel wat het hen quasi-niets kost.
    Ja, want colruyt krijgt natuurlijk hun voorraad voor niks. En die spullen stockeren en vervoeren naar de winkel is ook gratis (met camions die op lucht rijden en zo), alwaar andere medewerkers die onbezoldigd op de rekken gaan leggen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olann Bekijk bericht
    Vanaf maandag start het rode kruis met het opsporen van anti-stoffen bij de bevolking.
    Daar ben ik echt wel eens benieuwd naar. Ongeveer 20k positieve tests op dit moment. Als men aan de hand van een steekproef kan besluiten dat het werkelijke aantal bv. 10x hoger ligt is dat nog altijd maar 1.7% van de bevolking dat het heeft gehad. Het zal hoe dan ook niet hoog genoeg zijn om versoepelingen te kunnen invoeren.
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Helemaal niet, mijn bevinding is gebaseerd op het volgende:
    - De Gucht geeft te kennen dat men Corona doden heeft geklasseerd op basis van vermoedens, zonder testen uit te voeren. Dit betekent dat er sowieso sterftegevallen tussen de Corona-doden zitten die eigenlijk niets met Corona te maken hebben.
    Neen. Dat kan, maar is geen zekerheid. De gevallen die gerapporteerd worden, zijn met quasi zekerheid corona-overlijdens. Bijvoorbeeld mensen met de symtomen uit een rusthuis waar het virus prominent aanwezig is.

- De huidige sterftecijfers zijn in lijn met de historische gemiddelden, die typisch hoog liggen rond deze periode van het jaar.
    Neen. In Nederland bijvoorbeeld is het verwachte sterftepatroon in maart tussen de 2.700 en 3.000 overlijdens. De huidige cijfers voor die maand zijn de volle 3.892 sterfgevallen. Da's om en bij de 30% meer dan normaal.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    22 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spyronamic Bekijk bericht
    Daar ben ik echt wel eens benieuwd naar. Ongeveer 20k positieve tests op dit moment. Als men aan de hand van een steekproef kan besluiten dat het werkelijke aantal bv. 10x hoger ligt is dat nog altijd maar 1.7% van de bevolking dat het heeft gehad. Het zal hoe dan ook niet hoog genoeg zijn om versoepelingen te kunnen invoeren.
    Alle voorlopige checks op dat vlak wijzen erop dat het een pak meer zal zijn. Hopelijk is dat ook effectief zo.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Waarom zou ge alleen naar Europa kijken als ge de cijfers wereldwijd hebt? Wereldwijd komt ge momenteel aan een 5%, als ge dan rekent dat de effectieve factor besmettingen eerder tien keer zo hoog ligt als het aantal bevestigde gevallen, zit ge aan 0.5%. Zelfs als sommige landen onderrapporteren, blijft ge volgens mij nog altijd onder de 1% hoor.

Maar eerlijk, het is veel te vroeg om dit uit te maken.
    Het is idd nog te vroeg.
    De cijfers van Azië zou ik niet gebruiken omdat die overwegend China en Iran zijn, en die betrouwbaarheid mag sterk in vraag gesteld worden.
    Z-Korea heeft wel nuttige cijfers, al was de uitbraak daar vooral in jongere leeftijdsgroepen. Z-Korea hun cijfers zouden dan eerder nuttig zijn om te kijken hoe de ziekte zich presenteert bij jongere leeftijdscategorieën.

Ik denk dat er nog heel wat analyses zullen gemaakt worden de komende jaren over wat de effectieve R0 nu is, en de echte sterftecijfers. Want momenteel trekken de data van vele landen echt op niets.
    Nederland bijvoorbeeld dat records in algemene sterftecijfers toont, en daaruit zou ook af te leiden zijn dat er minstens 600 corona doden niet gerapporteerd zijn. Duitsland dat corona sterftes als longontsteking of hartconditie rapporteert, mensen die thuis sterven en niet in corona cijfers geraken in Italië en Spanje. Een Indonesië waar de sterftes enorm hoog liggen, maar er officieel amper corona doden zijn.

Dan hebt ge ook rare situaties waar het aantal doden door longontstekingen in de VS veel lager liggen dan normaal, en die afwijking begon al sinds het begin van het jaar, ook al begonnen de corona doden pas een week of twee op te lopen.

Zal interessant zijn om er over 5-10 jaar op terug te kijken.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    78 Post(s)
    Idd, en ik geloof nooit dat in Italië en Spanje elke Corona-dode getest is op Corona en we dus 100% zeker kunnen zijn dat het om Corona ging. Dit verhoogt zo het sterftecijfer enkel nog meer. Het reële cijfer zal wss niet boven de 0.2% uitkomen.
    Je zegt ‘inderdaad’ maar zegt het tegenovergestelde van Nesja.

@Nesjamag: letaliteitscijfers. Mortaliteit of fataliteit? En hoe normaal of wetenschappelijk aanvaard is het om een definitief fataliteitscijfer te verbinden aan een virus na een paar maanden? Tijdens de uitbraak? Spoiler: totaal niet. Totaal onwetenschappelijk. Beter kun je uitgaan van mortaliteitscijfers, want fataliteitscijfers zijn volkomen bepaald door aantal testen, kwaliteit van de testen en manier waarop doden worden geclassificeerd, en false positives. Maar daarover doe je liever geen uitspraken, omdat je dan niet kunt goochelen met cijfers van 7% (wat je tot voor kort nog ‘zeker 10’ noemde en even geleden nog 20%)
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Neen. Dat kan, maar is geen zekerheid. De gevallen die gerapporteerd worden, zijn met quasi zekerheid corona-overlijdens. Bijvoorbeeld mensen met de symtomen uit een rusthuis waar het virus prominent aanwezig is.
    Dat kan jij niet weten.

Neen. In Nederland bijvoorbeeld is het verwachte sterftepatroon in maart tussen de 2.700 en 3.000 overlijdens. De huidige cijfers voor die maand zijn de volle 3.892 sterfgevallen. Da's om en bij de 30% meer dan normaal.
    Wat is jouw bron voor die 3.000 verwachte overlijdens en hun gemiddelde sterftecijfer?
    Momenteel zit Nederland een 15% hoger qua sterftegevallen dan België (https://www.worldometers.info/coronavirus/), en hun bevolking is 50% hoger dan de Belgische. In maart 2018 zaten we in België rond de 400 doden per dag, als ik dan uitga dat Nederland hetzelfde % doden heeft zou dat dagelijks rond de 600 moeten liggen. Het huidige sterftecijfer in Nederland in slechts 1.766 (https://www.hartvannederland.nl/nieu...open-tot-1766/).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Wetenschappers zeggen dat sommige patiënten permanente longschade aan het virus gaan overhouden. Het mortaliteitscijfer zal op lang termijn dus hoger liggen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...virus-covid-19
    Laatst gewijzigd door Olann; 5 april 2020 om 19:23
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Dat kan jij niet weten.
    Wat is jouw bron voor die 3.000 verwachte overlijdens en hun gemiddelde sterftecijfer?
    Momenteel zit Nederland een 15% hoger qua sterftegevallen dan België (https://www.worldometers.info/coronavirus/), en hun bevolking is 50% hoger dan de Belgische. In maart 2018 zaten we in België rond de 400 doden per dag, als ik dan uitga dat Nederland hetzelfde % doden heeft zou dat dagelijks rond de 600 moeten liggen. Het huidige sterftecijfer in Nederland in slechts 1.766 (https://www.hartvannederland.nl/nieu...open-tot-1766/).
    gaan we ons nu blijven baseren op de cijfers die individuele landen doorgeven?
    elk land hanteert eigen criteria en politieke belangen spelen ook een rol

uiteraard heeft N-Korea 0 coronadoden en zijn de cijfers van Ecuador perfect accuraat. Dat daar lijken op de openbare weg en in woning liggen weg te rotten en de hulpdiensten ze neit allemaal kunnen ophalen (complete crash vh systeem). Bekijk de statistieken en dan si duidelijk dat Duitsland, Nederland en Belgie compleet anders tellen en je de cijfers onmogelijk kunt vergelijken.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    39 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    gaan we ons nu blijven baseren op de cijfers die individuele landen doorgeven?
    elk land hanteert eigen criteria en politieke belangen spelen ook een rol

uiteraard heeft N-Korea 0 coronadoden en zijn de cijfers van Ecuador perfect accuraat. Dat daar lijken op de openbare weg en in woning liggen weg te rotten en de hulpdiensten ze neit allemaal kunnen ophalen (complete crash vh systeem). Bekijk de statistieken en dan si duidelijk dat Duitsland, Nederland en Belgie compleet anders tellen en je de cijfers onmogelijk kunt vergelijken.
    Ik zou graag de juiste cijfers gebruiken als we hier over het aantal doden discussiëren (gezien de materie toch min of meer serieus is). Puni zegt dat we 3.892 doden hebben in Nederland en elke officiële bron/nieuwspagina houdt het op minder dan de helft. Wel redelijk essentieel om dat cijfer juist te hebben vooraleer je uitspraken over gaat doen.
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Bedoel je per week ?

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020...rfte-neemt-toe
    Al moet je dan ook de sterftecijfers van 2018 kaderen. Lijkt mij wel dat er een stijging is aangezien 2019 en 2020 zeer hard op mekaar gelijken.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Gezien de besmettingsgraad van dit ding, zou ik daar serieuze vraagtekens bij durven plaatsen. En dan nog, als gij bij iemand op bezoek gaat, en ge raakt daar links en rechts iets aan en uw virus overleeft een tijdje op bepaalde oppervlakken (deurklinken bijvoorbeeld), dan is er nog altijd een serieuze kans op overdracht. Nogmaals, er is een reden waarom ge weg moet blijven van andere sociale cellen.

En neen, door mensen die zich niet aan de regels houden gaan we langer moeten binnen blijven omdat de ernst van de situatie niet gaat afnemen. En zolang die niet afneemt, worden de maatregelen niet verzwakt.
    Als ik iemand bezoek om eens een babbeltje mee te doen, dan ga ik daar niet alles zitten aanraken, hooguit een paar deurklinken. Handen zo veel mogelijk wassen, ontsmetten en / of handschoenen dragen is daar een oplossing voor.
    Het grootste gevaar om het virus te verspreiden is op de werkplaatsen, toch blijven er nog heel wat mensen aan het werk (en maar goed ook, want anders zou de economie helemaal om zeep zijn).

En toch blijven vasthouden aan iets dat al meermaals ontkracht werd. Dus nogmaals, als er veel mensen zijn die zich niet aan de regels houden, dan zal de piek hoger worden, waardoor de ziekenhuizen het waarschijnlijk niet meer zullen aankunnen (wat we uiteraard niet willen, laat me daar duidelijk over zijn). Maar het zou net minder lang duren ipv langer zoals jij en enkele anderen hier constant zitten te prediken.
    We moeten dus hameren op het feit dat door die ongehoorzaamheid de ziekenhuizen het niet meer zullen aankunnen en niet dat de lockdown daardoor langer zal duren.

Als het over de regels gaat, hou je dan aub aan de regels zoals ze opgesteld zijn door de overheid en niet zoals jij zou willen dat ze zijn!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olann Bekijk bericht
    Het is geen kwestie van alleen de regelgeving te volgen (niet elke situatie kan in een regel worden vastgelegd) maar gewoon uw gezond verstand te gebruiken. En daar lijkt het veel mensen aan te ontbreken.

De fiets nemen om dan 4-5 km verder te wandelen met de kinderen ergens in een recreatiedomein getuigt van niet veel gezond verstand; ook al staat het niet zwart op wit in de uitgevaardigde regels.

De grote catch-all "alleen essentiële verplaatsingen" wordt soms wel heel flexibel geïnterpreteerd terwijl de enige echte noden van een mens voeding en gezondheid (medicijn en lichaamsbeweging) zijn. En dit kan allemaal bij de dichtstbijzijnde supermarkt/apotheek en wandelen in uw directe omgeving.
    Je vergeet één belangrijke zaak, onder gezondheid valt ook mentale gezondheid, en als er iets is waar we in deze tijden aandacht aan moeten besteden, dan is het wel die mentale gezondheid.
    Altijd rond de blok zitten wandelen gaat niet bijdragen tot een goede mentale gezondheid, al eens een stukje verder gaan zoals naar het plaatselijke park, wat sociaal contact (met de nodige afstand te behouden) zijn dan weer wel heel erg bevorderend voor die mentale gezondheid.
    no votes  

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    De CDC heeft hun richtlijnen rond mondmaskers dit weekend aangepast.
    no votes  

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik ben tijdens m'n middagpauze door Antwerpen gelopen. Ik vrees dat er toch nog veel Belgen zijn die de regels niet vatten.
    Of ze gaan gewoon moedwillig op straat, in parken en langs de Schelde zitten. Dat kan ook natuurlijk.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik zou graag de juiste cijfers gebruiken als we hier over het aantal doden discussiëren (gezien de materie toch min of meer serieus is). .
    er is geen juist cijfer, iedereen hanteert andere criteria om iemand wel/niet in die lijst te zetten

Hoeveel landen testen post-mortem op corona? Wij alleszins niet, welke landen wel? En gebeurt dat daar nationaal of enkel regionaal?
    Alleen al dat geeft een wereld van verschil in cijfers
    no votes  

Regels voor berichten