Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    Archaos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    1661 nieuwe besmettingen de laatste 24h, dat zetten ze er weer niet bij!
    Op 4 dagen tijd weer een verdubbeling van nieuwe besmettingen
    Dit gaat ook weer stijl omhoog en zijn allemaal mogelijke opnames/ic gevallen.
    Maw, de goed nieuws show van de regering blijft maar duren...
    *Zucht*

Waar zetten ze dat er weer niet bij? Op de site van VRT NWS staat dat cijfer er elke dag bij hoor.

Goed nieuws show? Waar dan? Omdat er gezegd wordt dat er stilaan een stabilisering van de cijfers is? Dat klopt ook gewoon. Tenzij je natuurlijk de cijfers foutief interpreteert. Daarnaast wordt er telkens duidelijk gezegd dat we er nog lang niet zijn en dat iedereen zich absoluut aan de maatregelen moet houden.

Een beetje serieus blijven hé
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Op basis van de cijfers over coronabesmettingen doet het Amerikaans consultancybureau voorspellingen over het “epidemisch scenario” per land en publiceerde die op 25 maart. Voor het zwaar getroffen Spanje voorspellen ze de piek van besmettingen in de laatste week april. Voor Italië nog een week vroeger. Maar bij ons? Pas in de derde week van mei, net zoals in Frankrijk of het Verenigd Koninkrijk. En de voorspelling voor het einde van lockdown geeft ook weinig hoop.

“Maar dat lijkt me héél vergaand”, zegt viroloog Steven Van Gucht. “Ik vraag me af of ze wel rekening hielden met de opbouw van immuniteit. Die modellen moet je met een korrel zout nemen, want de grootste onbekende is hoeveel mensen al besmet zijn geweest, en dus al immuun zijn. Dat heeft een grote impact op de voorspelling.”

“Mogen optimistischer zijn”

Sowieso kijkt Van Gucht daarvoor liever naar de situatie in China dan naar dergelijke modellen. “Daar heeft het uiteindelijk twee maanden geduurd en bereikten ze halverwege hun piek. Hun lockdown was wel iets strenger dan bij ons, maar we mogen optimistischer zijn dan die voorspelling van Boston Consulting Group.”

Wanneer hij dan wel denkt dat de piek komt? Dat blijft koffiedik kijken. “We hebben nu sinds 13 maart maatregelen, het lijkt me redelijk dat we het half mei al met minder maatregelen zullen doen, misschien zelfs nog vroeger. Want het ziet ernaar uit dat we nu een plateaufase hebben en de cijfers stabiliseren, al is het nog te vroeg om helemaal zeker te zijn. We kunnen niet anders dan de cijfers te volgen. En hoe meer we er hebben, hoe beter we de voorspellingen kunnen doen.”
    no votes  

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Er wordt nu gwn ook meer getest(vb. de bewoners en zorgpersoneel van rusthuizen, ziekenhuispatiënten die met niet-COVID19 klachten naar het ziekenhuis komen), belangrijkste blijft het nieuwe aantal ziekenhuisopnames, wat nu een stuk lager ligt dan donderdag.

In Ijsland heeft men al 5% van hun bevolking getest, waarvan de helft positief testte en niks van symptomen heeft (dit betreft wel vnl. jonge mensen tussen 20 en 40 jaar oud)
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Mijn zus werkt als verzorgende in een rusthuis en vanaf deze week werd iedereen systematisch getest. Iedereen is praktisch positief getest op het virus.
    no votes  

Prodigy's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olann Bekijk bericht
    Mijn zus werkt als verzorgende in een rusthuis en vanaf deze week werd iedereen systematisch getest. Iedereen is praktisch positief getest op het virus.
    Hoeveel mensen met symptomen als ik vragen mag?
    no votes  

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dogmatisch Bekijk bericht
    Je bent maar hooguit beperkt immuun als je covid19 hebt gehad. Dat is het probleem
    Ik heb de laaste weken toch vrij veel gelezen over dit virus, en er zijn een hele hoop zaken die elkaar tegenspreken, onder andere de mogelijke tijdsduur voor de immuniteit.

Voor zover ik begrepen heb, hangt het voor een groot deel af van de snelheid waarmee het virus muteert, hoe trager, hoe langer dat men immuun kan blijven, en dit virus zou veel trager muteren dan het griepvirus, waardoor een vaccin langer zal werken, en dat betekent dus ook dat de mensen die dit virus al gekregen hebben ook langer immuun zullen blijven.
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Klopt wat je zegt.. aantal besmettingen weer toegenomen.. daar zegt men niet echt iets over idd. De andere aantallen stabiliseren nu al een paar dagen maar dat is zeker geen reden om maatregelen te lossen.. Ik hou mijn hart vast met dit goede weer en de Paasvakantie.. Zou me niet verbazen moesten de cijfers binnen dit en een paar weken de hoogte inschieten. Ik hoop van niet. Duimen zeker..
    Waarom wordt er zo veel gesproken over de paasvakantie? Wat is het verschil met nu?
    De kinderen zitten al de hele tijd thuis of in de opvang en voor zover ik weet gaat die opvang gewoon door.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timothy555 Bekijk bericht
    Het begint eerlijk gezegd toch ook m’n kl*ten uit te hangen, en ik kan me voorstellen dat er elk weekend bijkomen.

Regels volgens allemaal goed en wel, maar dit is geen leven.
    Gecombineerd met je andere 50 posts over naar de zee gaan. Het komt een beetje over als een verwend kind, "ik wil wel regels volgen als ik er niet teveel last van heb". Het is omdat veel mensen zo redeneren dat je hier kan afkomen met je "#politiestaat", want in een land waar de bevolking gewoon de wet volgt moet men niet repressief optreden en continu verstrengen voor een paar idioten die er hun voeten aan vegen.

We zitten nu in deze situatie sinds 18 maart...dat is 2.5 weken. Plezant is het niet maar beginnen over geen leven en al, precies nog niet veel meegemaakt.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Misschien moet jij eens gewoon deftig de zaken nalezen, of uitwijken naar HLN en consoorten waar er nog mensen zitten die dat niet kunnen?
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prodigy Bekijk bericht
    Hoeveel mensen met symptomen als ik vragen mag?
    Mijn zus heeft vooral last van kortademigheid en hoesten na inspanningen (wat ze normaal nooit heeft) maar ze kan gelukkig thuis uitzieken.

Het is daar een klein drama omdat bijna alle personeels-leden zijn uitgevallen (ze kregen van in het begin geen maskers van de directie) en directie nu zegt dat ze toch moeten werken (alhoewel bijna iedereen positief getest is) zolang er geen hoge koorts is. Een paar bewoners zijn al overleden of zitten aan beademing en de weinige verzorgers die er nog zijn kunnen de werkdruk niet meer aan.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Je kan ook gewoon die kleine wegen afzetten dat mensen er niet meer door kunnen met auto.

En boete van 250 euro mag gerust 10k worden, of nog beter 6 maand nettoloon!
    Ik zou wel eens willen zien hoeveel van die boetes al uitgeschreven zijn (en hoeveel er effectief betaald zullen worden). Ik ben bijna elke dag op de baan en heb nog nergens politiecontroles gezien en ken ook echt niemand die al tegengehouden is door de politie. Ik hoor veel op het nieuws en op de radio over controles, maar dat is meer een beeld dat ze willen schetsen.
    Vandaag is het ook druk met het mooiere weer, ik zie in mijn straat bijna evenveel verkeer als voor de Corona maatregelen.
    no votes  

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het begint eerlijk gezegd toch ook m’n kl*ten uit te hangen, en ik kan me voorstellen dat er elk weekend bijkomen.

Daarmee dat ik me afvraag wat er zou gebeuren als er 200.000 man ‘’foert’’ zegt.
    Dat zijn er niet allemaal die ‘rustig met de politie gaan praten’.

Ik hoop toch dat we vanavond en morgen op’t nieuws zien dat de controles compleet omzeild, overlopen en genegeerd werden, en dat er veel volk aan zee is.

Beetje een collectief opgestoken vinger naar wie nog maar denkt dat je een bevolking onder de knoet kan houden.

Ik blijf binnen. Ik heb daar allemaal schrik van, en geen zin 250 kletsen aan onze staat te schenken. Zal m’n kas hier wat opfretten op’t forum!
    Ik wou hier op antwoorden, maar ik denk dat ik dat niet beter kan verwoorden dan @Regenneger
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.
    no votes  

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    27 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    We zitten nu in deze situatie sinds 18 maart...dat is 2.5 weken. Plezant is het niet maar beginnen over geen leven en al, precies nog niet veel meegemaakt.
    Of het plezant is of niet laat ik even in het midden, maar het is vooral heel duur en heel nefast voor de economie en de economische stabiliteit en werkgelegenheid van ons land.
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olann Bekijk bericht
    Mijn zus heeft vooral last van kortademigheid en hoesten na inspanningen (wat ze normaal nooit heeft) maar ze kan gelukkig thuis uitzieken.

Het is daar een klein drama omdat bijna alle personeels-leden zijn uitgevallen (ze kregen van in het begin geen maskers van de directie) en directie nu zegt dat ze toch moeten werken (alhoewel iedereen positief is) zolang er geen hoge koorts is. Een paar bewoners zijn al overleden of zitten aan beademing en de weinige verzorgers die er nog zijn kunnen de werkdruk niet meer aan.
    Mensen ziek laten komen werken is toch niet wettelijk niet ok?
    Zou mij lijken dat degenen die met coronavirus gaan werken gegeven het gevaar van het virus vervolgbaar zouden kunnen zijn moest er achteraf een inwoner van sterven. Het rusthuis zelf ook.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)

Daarmee dat ik me afvraag wat er zou gebeuren als er 200.000 man ‘’foert’’ zegt.
    Dat zijn er niet allemaal die ‘rustig met de politie gaan praten’.

Ik hoop toch dat we vanavond en morgen op’t nieuws zien dat de controles compleet omzeild, overlopen en genegeerd werden, en dat er veel volk aan zee is.

Beetje een collectief opgestoken vinger naar wie nog maar denkt dat je een bevolking onder de knoet kan houden.

Ik blijf binnen. Ik heb daar allemaal schrik van, en geen zin 250 kletsen aan onze staat te schenken. Zal m’n kas hier wat opfretten op’t forum!
    Geen leven? Wat denk je je dan hoe het is om in china te leven? Niet teveel overdrijven he.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

Regels voor berichten