Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb mij dat ook al afgevraagd: je ziet overal bedrijven plots andere dingen beginnen doen. Dat moet toch in uw statuten staan...
    De regelneverij zal hopelijk wel wat aan de kant geschoven worden als het bedrijven toelaat om de moeilijke economische situatie te overbruggen.
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    De regelneverij zal hopelijk wel wat aan de kant geschoven worden als het bedrijven toelaat om de moeilijke economische situatie te overbruggen.
    Puur theoretisch kan dat. Tot er eentje failliet gaat omdat hij een te grote voorraad van spullen heeft ingekocht die hij niet verkocht krijgt. Dan valt volgens mij uw "beperkte aansprakelijkheid" al weg bvb.
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Opvallende bocht trouwens over de mondmaskers. Van Ranst geeft nu toe dat deze wel nut kunnen hebben. Volgens zijn commentaar in Ter Zake heeft het geen nut op straat, maar op plaatsen waar mensen elkaar tegenkomen zoal in de supermarkt zou het nu plots wel zinvol zijn. Wat sommigen dus al dachten klopt dus, er was een bewuste strategie vanuit de overheid om mondmaskers af te raden omdat er gewoonweg geen waren. Mochten mondmasker wel massaal voorradig zijn dan zouden ze van in het begin van de crisis wél aangeraden zijn.

Natuurlijk hebben die nut. Maar dan voor de gewone bevolking in de eerste plaats om anderen te beschermen wanneer ze zelf ziek zijn. Voor puur jezelf te beschermen hebben die mondmaskers en handschoenen veel minder zin, tenzij je een van de enkelingen bent die wéét hoe je die dingen deftig gebruikt. Voor de meeste mensen geven mondmaskers en handschoenen een vals gevoel van veiligheid, terwijl ze door foutief gebruik net meer risico lopen op besmetting dan mensen die ze niet gebruiken maar er wel een goeie hygiëne op na houden.

Hoeveel mensen ik intussen al niet heb gezien die met hun handschoentjes aan, aan hun gezicht zie komen, of hun gsm pakken, of ze eens aan-en uit doen, of ... Zelfde met die mondmaskers. De helft van de tijd hangt die op de kin ipv voor de mond, dan zitten ze er continue aan te wriemelen met hun handen om hem weer goed aan te doen, dragen ze elke dag dezelfde, ... Dan heeft dat allemaal geen nut he. Da's gelijk die pippo's bij broodjeszaken en dergelijke die voor de hygiëne handschoenen dragen, maar met die handschoenen wel cash geld aannemen.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Natuurlijk hebben die nut. Maar dan voor de gewone bevolking in de eerste plaats om anderen te beschermen wanneer ze zelf ziek zijn. Voor puur jezelf te beschermen hebben die mondmaskers en handschoenen weinig zin, tenzij je een van de enkelingen bent die wéét hoe je die dingen deftig gebruikt. Voor de meeste mensen geven mondmaskers en handschoenen een vals gevoel van veiligheid, terwijl ze door foutief gebruik net meer risico lopen op besmetting dan mensen die ze niet gebruiken maar er wel een goeie hygiëne op na houden.
    De WHO raadt ze nog altijd af.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    @JPV: een serieuze vraag: Wat voor loon krijgen leerkrachten nu? Ik vermoed een gewoon voltijds loon?
    Echt terecht is dat toch niet, als je als werknemer in dezelfde situatie zit val je op 1400€ netto terwijl een leerkracht gewoon zijn loon blijft trekken?
    even eerlijk als sommigen hier die dan 1400€ krijgen, de rest bijgepast door de werkgever tot het normale nettoloon plus de extra dagvergoeding en energiepremie.

Ik denk ook dat het verschilt van leraar tot leraar. Op smartschool volg ik de opdrachten van mijn zoons wat op. De ene stuurt alle dagen, geeft 3 keer per week een vragenuurtje op teams per klas en antwoord binnen het uur op vragen. Mijne jongste zoon zit in 3BSO en daar hebben de praktijkleerkrachten nu echt wel een schone tijd. Die heeft maar 3 verschillende klassen, en het enige wat hij al gedaan heeft is een mailtje gestuurd met blijf gezond.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ford Motor CEO on shifting production from cars to ventilators
    77,452 views•Mar 24, 2020
    https://www.youtube.com/watch?v=Ip9_tjIhvxE
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    3M to boost U.S. production of respirator masks to 50 million as demand soars

(Reuters) - 3M Co expects to ramp up U.S. monthly production of N95 respirator masks to 50 million in June, the industrial giant said on Tuesday, as demand surges from healthcare professionals and first responders battling the coronavirus pandemic.
    The company is also looking to produce 2 billion N95 respirators globally within the next year, again doubling capacity to produce the masks designed to filter 95% of airborne particles.
    With medical facilities running low on ventilators and protective masks and hampered by limited diagnostic testing capacity, the outbreak has led to the deaths of over 2,800 Americans and infected over 160,000 as of Tuesday, surpassing the case counts of China and Italy.
    The U.S. Department of Health and Human Services has said that over the next 18 months it aims to buy 500 million masks for the Strategic National Stockpile, the nation's supply of pharmaceuticals and medical supplies.
    3M said it was working with several sterilization companies to find a way for hospitals to safely clean, reuse and extend the life of the respirators.
    The company also plans to boost production of its air-purifying respirators by six-fold within the next 60 to 90 days through its partnership with Ford Motor Co.
    U.S. companies are rushing to manufacture ventilators and masks as the outbreak spreads.
    Ford has said it will produce 50,000 ventilators over the next 100 days at a plant in Michigan in cooperation with General Electric's healthcare unit, while larger rival GM plans to produce up to 10,000 ventilators a month by this summer at a plant in Kokomo, Indiana.

https://kfgo.com/2020/03/31/3m-to-bo...-demand-soars/

GM today announced manufacturing details around building much-needed medical face masks. According to the company’s press release, it took the company less than seven days to go from nothing to producing the first production-made mask. The automotive giant said today in a released statement it expects to deliver 20,000 masks on April 8 and soon after, able to produce 50,000 masks a day once the production line is at full capacity.

These face masks are a vital piece of personal protective equipment (PPE) used by front-line healthcare staff to protect themselves against the virus-causing droplets that are spread by patients through coughing and sneezing in clinical settings.
    GM turned to global partners to create this manufacturing line within a week. The company sourced material from GM’s existing supply chain and acquired manufacturing equipment from JR Automation in Holland, Michigan, and Esys Automation in Auburn Hills, Michigan. As the company’s press release says, GM even created an ISO Class 8-equivalent cleanroom in GM’s Warren manufacturing plant. GM and the UAW will seek two dozen volunteers to staff this new assembly line.

“The first people we called were those who work with fabric vehicle components,” said Karsten Garbe, GM plant director, Global Pre-Production Operations. “In a few days, the company’s seat belt and interior trim experts became experts in manufacturing face masks.

While this team was creating a face mask assembly line, others within GM were working towards creating ventilators. Last Friday, March 27, President Donald Trump signed a presidential directive ordering GM to produce ventilators and to prioritize federal contracts. This came hours after the automaker announced plans to manufacture the critical medical equipment needed for patients suffering from COVID-19, the disease caused by the coronavirus.

Other automakers joined the fight, as well. Ford and GE Healthcare licensed a ventilator design from Airon Corp and plan to produce as many as 50,000 of them at a Michigan factory by July as part of a broader effort to provide a critical medical device used to treat people with COVID-19. Under this partnership, Ford said it expects to produce 1,500 Airon ventilators by the end of April, 12,00 by the end of May, and 50,000 by July.

https://techcrunch.com/2020/03/31/ge...e-masks-a-day/
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 1 april 2020 om 01:02
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Verstandig? Ik denk dat als de politieke partijen verenigd met een goed verhaal komen van solidariteit en een 'we mogen dit nooit meer laten gebeuren'-insteek, dat je zeker wel een soort 'corona-taks' zou kunnen laten passeren. Beetje utopisch in dit land natuurlijk, maar bon.

Een vlakke, iedereen €1000 taks gaat uiteraard niet pakken. Maar met een duidelijke verdeling, duidelijke waarom en duidelijke waarvoor ... ja, waarom niet? We slikken wel al die andere belastingen.
    Tja, zo zijn er al veel zaken gepasseerd die over de loop van de jaren ondergesneeuwd werden door andere schandalen en hype. Maar dat maakt het niet oké.

Er zullen nog zo zaken gebeuren, maar dan uit andere hoeken. Wat gaan we met al die dreigingen en risico's doen? Hoe kunnen we in de toekomst sneller de juiste beslissingen nemen?

Maar dat is de praktische kant. Langs de financiële/budgettaire kant is er geen excuus. We zitten met een begrotingstekort van 10 miljard na jaren goede economie. Dat is wanbeleid, pur sang.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik weet dat niet iedereen x bedrag kan missen. Daarom dat wij een sociaal zorgstelsel hebben waar iedereen aan bijdraagt. En dat is niet enkel in de toffe momenten dat het goed gaat en er her en der eens een pacemaker gedtoken moet worden maar ook op momenten als dit.

Ik ben ook maar standaard middenklasse, absoluut niets bijzonders of het grote geld in bezit. Maar voor bepaalde doelen wil ik gerust enkele jaren als een pater op water en brood leven.
    Mijn punt is dat, gegeven de hoge belastingsdruk in dit land, dat het onvoorstelbaar is dat we NOG MEER moeten afgeven om dit op te vangen. Hallucinant. Zeker omdat we net JAREN groei achter de rug hebben en NOG STEEDS met een tekort zitten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    't Is dubbel. Op kleine schaal is dat nu geen probleem — 't is te begrijpen dat ondernemers creatief zijn en inkomsten willen. Maar langs de andere kant: veel van die regels zijn er om consumenten te beschermen en de concurrentie evenwichtig te houden. Eenmaal je regeltjes begint te buigen... Gelukkig is dit in principe een korte termijnsituatie, dus normaal geen groot issue.
    Laatst gewijzigd door Diatonico; 1 april 2020 om 01:15 Reden: Politieke topics verwijderd
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    100.000 mondmaskers voor Vlaamse revalidatiehuizen onbruikbaar: “Verpakt in gebruikte bananendozen”
    Niet uit China, maar Colombia

Bij ontvangst van de maskers stelde het Antwerpse revalidatieziekenhuis RevArte vast dat ze volledig onbruikbaar zijn. “Ze bleken niet, zoals gezegd, uit China maar uit Colombia te komen. Ze zaten verpakt in gebruikte bananen- en cornflakesdozen, wat ingaat tegen de voorschriften. In een doos hebben we dan ook nog eens fecaliën van een of ander dier gevonden”, zegt directeur Ludo Splingaer. “Het gevolg is dat wij nog altijd onvoldoende geschikte maskers hebben om ons personeel te beschermen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kSAS7BtHKWeL1c

Extreem weer :v

Die Duitse autofabrieken hadden heel Europa al kunnen voorzien met maskers, hadden ze de wil gehad.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 1 april 2020 om 01:22
    no votes  

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    Tja, zo zijn er al veel zaken gepasseerd die over de loop van de jaren ondergesneeuwd werden door andere schandalen en hype. Maar dat maakt het niet oké.

Er zullen nog zo zaken gebeuren, maar dan uit andere hoeken. Wat gaan we met al die dreigingen en risico's doen? Hoe kunnen we in de toekomst sneller de juiste beslissingen nemen?

Maar dat is de praktische kant. Langs de financiële/budgettaire kant is er geen excuus. We zitten met een begrotingstekort van 10 miljard na jaren goede economie. Dat is wanbeleid, pur sang.

Mijn punt is dat, gegeven de hoge belastingsdruk in dit land, dat het onvoorstelbaar is dat we NOG MEER moeten afgeven om dit op te vangen. Hallucinant. Zeker omdat we net JAREN groei achter de rug hebben en NOG STEEDS met een tekort zitten.
    Vergeten dat we ook een vergrijzing hebben ? Sociale uitgaven stijgen meer dan de economische groei. BBP per capita staan we nog altijd lager dan 2008-2009.
    o/
    no votes  

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Redden zou ik het niet noemen, eerder "tijdelijk (of korstondig) verlengen". Het is gemakkelijk om hier nu te komen roepen "ja dat moet", maar hier hangt wel een enorme rekening aan vast die betaald zal moeten worden. Ik zou liever hebben dat de overheid de kosten nu rechtstreeks zou doorrekenen aan de burgers: Bijv. de lockdown tijdens maart kostte de overheid 13 miljard EUR. Hiervoor zal nu elke Belg proportioneel 1.000€ moeten afstaan volgende maand (bij werkenden wordt het van het loon afgehouden, bij gepensioneerden van het pensioen, bij werklozen van de uitkering, ...). Kijk dan nog eens hoe enthousiast iedereen zal zijn om door te doen met deze overstrenge regeltjes.
    Het alternatief "geen maatregelen" zou ook geld gekost hebben. Dat is nu wel iets dat je vergeet in rekening te brengen.

https://www.thelocal.se/20200317/wha...wedish-economy
    https://www.thelocal.se/20200316/swe...crisis-package

Ook niet bepaald gratis voor de Zweden met hun aanpak .
    o/
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Niemand die claimde dat dit heel waardevol is. Ik reageerde gewoon op je claim dat ze geen toelating hadden voor die foto's en namen. Waar je momenteel gewoon over rond de pot draait.
    Tuurlijk, journalisten doen alles correct. Die foto's nemen ze gewoon van andere bronnen... Nemen zonder toestemming
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LSDsmurf Bekijk bericht
    Zeer anekdotisch maar besmettingen die terug gaan tot januari of nog vroeger zouden mij niet verbazen. Mijn vader heeft in januari/februari ook wekenlang COVID-19 achtige klachten gehad. Hoesten, vaak koorts, weinig energie. Meermaals onderzocht, geen oorzaak te vinden toen.

Enkele dagen terug hoorde ik ook van iemand die in januari een gelijkaardig ziektebeeld had en waarbij na onderzoek ook niets bijzonder te vinden was. Die werd vorige week door een arts opgebeld met melding dat het ziektebeeld van toen wel veel gelijkenissen met corona vertoonde..

En na CES 2020 in Las Vegas (begin januari), waar toch ook een massale Chinese aanwezigheid was, waren er volgens Amerikaans kennissen dit jaar opvallend veel mensen die achteraf een veel zwaardere "CES flu" hadden dan gebruikelijk.

Kan allemaal puur toeval zijn natuurlijk.
    Tja, stel dat het al veel vroeger bij ons terecht is gekomen, dan zou ik het ook gehad kunnen hebben.

Ik heb eind december, vanaf de nacht / morgend van 22 december plots hele zware buikgriep gekregen met plots ook heel hoge koorts, net geen 40°C.
    Ik ben ziek geweest tot begin januari, 2 weken verder, dus dat was geen gewoon buikgriepje.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oldskooler Bekijk bericht
    100.000 mondmaskers voor Vlaamse revalidatiehuizen onbruikbaar: “Verpakt in gebruikte bananendozen”
    Niet uit China, maar Colombia

Bij ontvangst van de maskers stelde het Antwerpse revalidatieziekenhuis RevArte vast dat ze volledig onbruikbaar zijn. “Ze bleken niet, zoals gezegd, uit China maar uit Colombia te komen. Ze zaten verpakt in gebruikte bananen- en cornflakesdozen, wat ingaat tegen de voorschriften. In een doos hebben we dan ook nog eens fecaliën van een of ander dier gevonden”, zegt directeur Ludo Splingaer. “Het gevolg is dat wij nog altijd onvoldoende geschikte maskers hebben om ons personeel te beschermen.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...kSAS7BtHKWeL1c

Extreem weer :v

Die Duitse autofabrieken hadden heel Europa al kunnen voorzien met maskers, hadden ze de wil gehad.
    D'r was toch ook al zeker 1 Belgisch bedrijf dat zijn productielijn aangepast had om mondmaskers te maken.
    Ik weet niet of er ondertussen al meerdere bedrijven zijn?
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anoniem90' Bekijk bericht
    Tuurlijk, journalisten doen alles correct.
    beweer ik nergens
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anoniem90
    Die foto's nemen ze gewoon van andere bronnen... Nemen zonder toestemming
    Opnieuw gewoon hetzelfde statement. Zonder enige argumentatie of commentaar op mijn tegenargumenten.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

Regels voor berichten