Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    De meeste mensen die momenteel op de IC liggen zijn anders wel jonger dan 60 jaar ...
    Klopt mogelijk, maar daar moet ge wel een paar nuances bij plaatsen. Jonge mensen liggen daar meestal een pak langer dan oudere mensen (aangezien die minder weerstand hebben en dus sneller sterven). Ook kiezen oudere mensen er vaker voor om niet naar IC te gaan als ze weten dat de kans vrijwel onbestaande is dat ze nog gaan genezen.

EDIT: Maar ik ben voor alle duidelijkheid niet akkoord met Fransz, wiens voorstel gewoon lachwekkend is.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Twee minuten gekeken en terug afgezet. Wat een farce die kadee.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Twee minuten gekeken en terug afgezet. Wat een farce die kadee.
    ik zie hem wel graag bezig met de journalisten. Hoe dat hij altijd met hen in clinch gaat als ze hem wijzen op een vroegere uitspraak.

anyway, van pasen is al geen sprake meer voor het einde, maar nu zegt hij dat met Pasen ze mogelijk hun piek in aantal doden zouden bereiken en de social distancing guidelines zijn verlengd tot 30 april.

Af en toe zijn ook de wetenschappers aan het woord en die zijn eerlijk en leggen zaken goed uit.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kimme1975 Bekijk bericht
    Die corona-spuwers mogen ze toch ook zwaar beboeten/straffen men dunkt.. zucht..
    Idd, maar dat zal toch ook wel gebeuren zeker?
    Het kan toch niet zijn dat ze zoiets ongestraft zouden laten?
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Die testkits waarover Trump sprak:

The FDA has approved emergency use of a new coronavirus test that delivers positive results in 5 minutes and negative results in 13
    https://www.businessinsider.nl/fda-a...onal=true&r=US
    https://www.latimes.com/business/sto...ronavirus-test

The company will ramp up its production to make 50,000 units per day beginning next week.
    Laatst gewijzigd door Oldskooler; 30 maart 2020 om 01:26
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zeg eh...mtb'en mag dat eigenlijk nog? Is wel fietsen ma bon...
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    En daarenboven, Het Laatste Nieuws gaf gisteren ook aan dat er uitzonderlijk veel rouwberichten waren.
    Maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben met het feit dat lente gestart is.
    HBvL ook:
    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200327_...jdensberichten
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Je hebt dat al gezegd, maar niemand reageerde omdat 90% van uw posts toch zever zijn. De eerste keer lachte je ze daarmee zelfs uit, terwijl dat een normale maatregel is gezien ze continue met mensen in aanraking komen en blijkbaar zelfs bespuwd worden (wat voor marginalen leven er hier eigenlijk?). Ze vragen trouwens geen chirurgische maskers, want die helpen niet tegen covid-19, maar FFP2 maskers.
    Toch wel logisch dat ze mondmaskers willen, met de job die ze doen.
    Enerzijds om zichzelf te beschermen, maar ook om andere mensen niet te besmetten in het geval zijn het zouden hebben, maar dat nog niet weten.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    alle hop, hier gaan we weer.

Mag ik alvast de bron dat we beter af gingen geweest zijn moest men draconische maatregelen in januari genomen hebben?
    Ik zeg hier niks over maatregelen die al dan niet genomen hadden moeten worden, ik heb het over verschillende mensen die het hier altijd over "hindsight" hebben, maar de feiten waren tijdig gekend, dus er is helemaal geen sprake van hindsight. Stom daar dus gewoon mee.

In januari was er bij ons nog niks, dus maatregelen bij ons waren toen nog niet aan de orde.
    Dat heb ik ook nooit gezegd.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Dat zei ik 4u geleden ook al, maar dat ging er niet in om een of andere reden.
    jij zei dat scholen niet gesloten waren, ik nuanceerde dat sommige types scholen wél gesloten waren, zoals samko ook bevestigt... wat je "4 uur geleden" zei was dus gewoon niet correct. Wat bij ons het hoger middelbaar is, is bij hen momenteel gesloten (lessen gaan wel online door).
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Ik zeg hier niks over maatregelen die al dan niet genomen hadden moeten worden, ik heb het over verschillende mensen die het hier altijd over "hindsight" hebben, maar de feiten waren tijdig gekend, dus er is helemaal geen sprake van hindsight. Stom daar dus gewoon mee.

In januari was er bij ons nog niks, dus maatregelen bij ons waren toen nog niet aan de orde.
    Dat heb ik ook nooit gezegd.
    Nochtans ging het wel over Nesjamag, waarvan ik aangetoond heb dat we volgens hem dingen al geweten moesten hebben die nog gingen gebeuren. Ze gingen op basis van een rapport van WHO, die pas op 28 februari uitkwam, moeten beslissen dat mensen niet op reis moesten gaan met de krokusvakantie. Een krokusvakantie die al begonnen was.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dat rapport van de WHO was gewoon veel te laat, dat is een feit.
    Maar dat wilt niet zeggen dat we niet wisten waar het over ging, wat er zou gaan gebeuren en wat er gedaan moest worden om dat te vermijden.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    46 Post(s)
    Dat rapport van de WHO was gewoon veel te laat, dat is een feit.
    dus als iemand zegt dat er iets moest gebeuren op basis van het WHO-rapport nog voor dat gepubliceerd wordt, dan is dat hindsight. (allez, erger nog eigenlijk)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
    Maar dat wilt niet zeggen dat we niet wisten waar het over ging, wat er zou gaan gebeuren en wat er gedaan moest worden om dat te vermijden.
    We wisten niet vanaf het begin (november) waarover het ALLEMAAL ging, wisten niet wat er ALLEMAAL zou gaan gebeuren en wisten niet wat er ALLEMAAL gedaan moest worden. Dat is net het punt. Er is voortschrijdend inzicht over vanalles en nog wat.

Sommige dingen wisten we vanaf het begin, sommige dingen leren we nu onderweg en sommige dingen zullen we nooit weten.

En ja, de kans bestond dat je met zaken die je vanaf het begin kon toepassen, veel vermeden kon hebben, als je ze kon toepassen. Maar om dan af te komen (zoals Nesjamag deed) dat we vanaf de eerste vaststellingen (31 december) al direct de grenzen vanaf januari moesten afsluiten en enkele weken (of max 2 maand) later in full quarantaine gaan, dat is ofwel met een olifant op een mug schieten ofwel een compleet irreële maatregel. Zoals al vaak gezegd: sommige zaken zijn gewoon niet toepasbaar (volledig afsluiten van grenzen beperkt onze bevoorrading, doorlaten van goederen maakt dat je ook Covid-19 importeert via transporteurs), sommige zijn maar beperkt toepasbaar (wegens beperkt meewerken bevolking, wegens 'vermoeidheid' qua maatregelen na verloop van tijd, vermijden van paniekaankopen) en sommige conflicteren met elkaar (massaal aankopen mondmaskers, maar wel de grenzen maandenlang sluiten voor het productieland?) en sommige zijn ook niet haalbaar economisch (zie wat een beperkte quarantaine nu al kost) of hebben weinig nut als je buurlanden niet hetzelfde toepassen (zie de "import via transporteurs")
    Rosa Parks

Mij nodig? Tag me @JPV
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    En ondertussen bouwen ze een nood hospitaal in Central Park..

Gg trump
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PieperLever Bekijk bericht
    Ik heb al spijt dat ik die link van sterftecijfers per dag hier gezet heb.

Ik wou daar niets mee aantonen, ik vond dat oprecht iets interessant om te weten.
    Ik geef sommige hier wel gelijk als ze zeggen dat de media énorm focust op het aantal corona-doden en daarmee heel veel mensen onterecht mee bang/kwaad maken.
    Ik las net nog een artikel van de jongste (14 jaar) corona-dode in Europa. Waarom is dit nodig en wat draagt dit bij buiten paniek veroorzaken. De reacties onder het artikel bevestigen dit alleen maar. "Wanneer gaat deze hel stoppen" of "Ik eis complete lockdown. Wij willen 0 doden". Sommige personen zijn er zich niet bewust van dat iedere dag een paar jongens/meisjes van 14 jaar sterven in Europa en in véél gruwelijke omstandigheden. Het maakt mij een beetje triest dat sommige niet kunnen inzien dat een corona-dode niet belangrijker is dan iemand die sterft aan een andere ziekte en de media speelt hierin een vieze rol.

Daarmee gezegd;. Alle huidige maatregelen zijn terecht en ik hoop op harde controles zodat de curve snel kan afzwakken en andere zieke mensen en gewonden ook netjes verzorgd kunnen worden.
    Ik deel toch je mening hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

Regels voor berichten