Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bekijk de adviezen van Van Ranst eens toen hij iedereen nog vrolijk naar Italië liet vertrekken
    Zag er ongeveer zo uit. En dat is gwn eentje dat direct beschikbaar was. Als ik 5 minuten zou googlen dan vind ik wel het interview/tweet waar hij het virus vergeleek met een griepje

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/0b7affdf94abb32403f72fd74f13ef67.jpg[/MG]

Ons Maggie in de kamer :

[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200329/92d025d960e0254721965433b4ac4301.jpg[/MG]

Maar dat zijn de experts eh, die weten alles

Edit: nesjamag is beter in googlen dan ik

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    nog niet aan gedacht dat als china serieus liegt over het aantal cijfers, de impact onmogelijk juist in te schatten was? dat de schuld hier volledig bij china ligt?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Die tweets heb ik nu al 100x gezien. Subiet het filmpje nog van de VRT zeker? NERGENS noemt hij het daar ‘maar een mild griepje’. Dus verzinsels.

En net wanneer ik zeg dat je alles op 1 hoop gooit om je punt te kunnen maken, weerleg je dat door... alles op 1 hoop te gooien. Maggie is het beleid. Van Ranst is de expert.
    Haha de semantiek neukers zijn weer daar.

Als ge in 30 interviews zegt: mensen niet bang zijn van dat Corona virus, wees liever bang van de griep want dat maakt elk jaar veel meer doden...

Dan zeg je dat Corona milder is dan de griep.

Maar zoals altijd lig jij weer te comma neuken. HiJ zEgT nIeT MeT LeTtErLiJke WoOrdEn “milde griep” DuS FaKe NiEuWs.

Hou toch op met uw onzin.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van interviews waar van Ranst dit virus afserveert als klein bier vergeleken met wat griep elk jaar aan slachtoffers maakt.

Mensen lustig naar Italië laten vertrekken, lockdowns waren onzin, etc.

Eind februari is men de kar beginnen keren omdat duidelijk werd dat dit toch een andere grootorde ging zijn.

Je kan het de mensen dan ook niet kwalijk nemen dat ze de “exporten” in twijfel trekken
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Ik begrijp wel dat ze een autobedrijf niet laten werken. Ik heb zelf op Volvo gewerkt en op sommige plaatsen kan je de social distancing gewoon niet toepassen. En dan hebben we het nog niet gehad over het aantal toiletten per afdeling en de hygiënische toestand ervan. En in de productie zelf staat alles propvol, dus even een mondmasker-productielijn ertussen zetten gaat gewoonweg niet. Laat staan dat de arbeiders in staat zouden zijn om dat te goei vast te naaien.

Het zal maar met een beperkt aantal mensen zijn, geen vol fabriek.

Hoe ze nu ginds mondmaskers maken:
    https://www.youtube.com/watch?v=71vQtw2eZog
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Bekijk de adviezen van Van Ranst eens toen hij iedereen nog vrolijk naar Italië liet vertrekken
    Zag er ongeveer zo uit. En dat is gwn eentje dat direct beschikbaar was. Als ik 5 minuten zou googlen dan vind ik wel het interview/tweet waar hij het virus vergeleek met een griepje

Ons Maggie in de kamer :

Maar dat zijn de experts eh, die weten alles

Edit: nesjamag is beter in googlen dan ik

Dus omdat jullie alles uit de context rukken en weigeren om het in perspectief te zien zijn de experts idioten? Sorry maar van Ranst heeft ondertussen wel nog altijd gelijk met zijn vergelijking, er sterven nog altijd duizenden mensen aan al die ziekten die hij opsomde. En als hij het virus vergeleek met griep was dit om aan een gewone leek uit te leggen waar je het mee kan vergelijken en aangezien de meeste mensen nu eenmaal weinig kennis hebben van ziekten was dit mss het enige soortgelijke voorbeeld dat men kon aanhalen. Maar misschien heeft hij inderdaad wel sommigen overschat in de gedachte dat men het dan wel ging snappen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    nog niet aan gedacht dat als china serieus liegt over het aantal cijfers, de impact onmogelijk juist in te schatten was? dat de schuld hier volledig bij china ligt?
    Dat kan zeker.
    Maar dan moet je ook niet beweren dat de exporten hier evangelie verkondigen en gewoon toegeven dat er te weinig geweten is.
    no votes  

kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De cijfers die de komende 3 dagen gaan vrijkomen zullen de "weekendmodus" cijfers zijn om het zo te zeggen.. dus deze best met een korrel of zak zout nemen best.. aangezien in het weekend de cijfers minder goed doorkomen zoals de experten zeggen.. Een "goednieuws show" is uit den boze denk ik dan?
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

Brecht's schermafbeelding
    iTrader
    33 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Dat kan zeker.
    Maar dan moet je ook niet beweren dat de exporten hier evangelie verkondigen en gewoon toegeven dat er te weinig geweten is.
    ik beweer hier niets. of je dat nu wilt of niet, die mensen zijn ongeveer de enige die enige autoriteit hebben om claims te maken ivm het virus, aan de hand van de data die ze hebben. meer kan je toch niet verwachten ervan?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dus omdat jullie alles uit de context rukken en weigeren om het in perspectief te zien zijn de experts idioten? Sorry maar van Ranst heeft ondertussen wel nog altijd gelijk met zijn vergelijking, er sterven nog altijd duizenden mensen aan al die ziekten die hij opsomde. En als hij het virus vergeleek met griep was dit om aan een gewone leek uit te leggen waar je het mee kan vergelijken en aangezien de meeste mensen nu eenmaal weinig kennis hebben van ziekten was dit mss het enige soortgelijke voorbeeld dat men kon aanhalen. Maar misschien heeft hij inderdaad wel sommigen overschat in de gedachte dat men het dan wel ging snappen.

Begrijp me niet verkeerd, ik neem Van Ranst niets kwalijk.
    Hij communiceerde op basis van de info die hij had.

Het stoort mij gwn dat mensen zoals Loser iedereen die de experten niet blindelings geloven als ware het ze Het Evangelie afkondigen afserveren als mongolen.
    Ik vind het best begrijpbaar als je ziet hoe zelfs de experten hun kar hebben moeten keren.

no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Die tweets heb ik nu al 100x gezien. .
    waarom blijf je dan staalhard ontkennen dat onze beleidsmakers en experten in januari, februari en ook nog maart consequent geminimaliseerd hebben?
    tweets, interviews, radio, journaal (zowel vtm als VRT)
    Ok, zelfs als Van Ranst nooit letterlijk gezegd heeft dat Corona maar een griepje is, hij heeft toch de indruk gewekt dat het niets ergs zou zijn, laat staan een ramp zoals we nu zien.
    terwijl men nog steeds vrij weinig weet en regelmatig nieuwe dingen ontdekt. Nu zou het zijn dat zelfs 1,5m afstand ruim onvoldoende is en dan zit je nog met dat verhaal van die kat. Waarom heeft en in godsnaam da beest getest?

als je iets niet kent dan hanteer je het voorzorgsprincipe ,

sarcastro
    Van RANst en co handelden NIET op basis vd kennis die ze hadden. Ze negeerden de weinige kennis gewoon staalhard.
    onze experten dachten in januari gewoon dat het virus wel in Azie zou blijven, zoals MERs en SARS
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
    ik beweer hier niets. of je dat nu wilt of niet, die mensen zijn ongeveer de enige die enige autoriteit hebben om claims te maken ivm het virus, aan de hand van de data die ze hebben. meer kan je toch niet verwachten ervan?
    Nee, maar noem dan mensen die wat sceptischer zijn over al dat karkeerderij van “experts” ook geen nutjobs

no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    @Nesjamag je hebt deze gemist, kan je eens antwoorden hoe/wat ze moeten voorbereiden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    En hoe? Want ik heb u ook enorm veel commentaar zien geven op de vernietiging van de stock mondmaskers in 2017. Klein detail daarbij: shelf life voor een FFP2 masker is 5jaar. Die waren in 2009 (met de H1N1 uitbraak) aangekocht. Ze waren dus al 3j "vervallen" toen ze vernietigd waren. Dus zelfs indien die stock er nog was, zou het een groter risico geweest zijn om ze te gebruiken (vals veiligheidsgevoel wegens masker maar mogelijks niet meer 100% werkende omdat het membraan gedegradeerd was) dan niet te gebruiken...

En wat moet men nog allemaal aankopen dat maar een beperkte shelf-life heeft volgens u dan? Moet men het houden bij FPP2 maskers of moet men gaan voor half/full face respirators? Of nog een stap verder en massaal PAPR (Powered air-purifying respirator, dus een volledig mondmasker met een elektrische filtratie) of nog zotter doen en voor PPPS (Positive pressure personnel suits, volledig bodeysuit dus) gaan?
    En wie zegt dat de volgende ziekte die uitbreekt niet op een andere manier overdraagbaar is?

Allez, gij hebt zo zitten roepen bij vorige uitbraken ook, is nooit iets van gekomen. Een kapotte klok is natuurlijk ook 2x per dag juist.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Begrijp me niet verkeerd, ik neem Van Ranst niets kwalijk.
    Hij communiceerde op basis van de info die hij had.

Het stoort mij gwn dat mensen zoals Loser iedereen die de experten niet blindelings geloven als ware het ze Het Evangelie afkondigen afserveren als mongolen.
    Ik vind het best begrijpbaar als je ziet hoe zelfs de experten hun kar hebben moeten keren.

Ik denk dat Loser ( en nog wel meer mensen) er zich vooral aan stoort is dat mensen hier zaken verkondigen als ware ze 1000maal slimmer dan de experts. Experts kunnen inderdaad ook missen en zijn voor een groot deel afhankelijk van de data die ze krijgen. Het feit blijft dat ze nog altijd meer kennis hebben van de zaak dan een ander ( dat is ook de reden dat ze expert zijn, namelijk dat ze meer kennis hebbeb omtrent het onderwerp dan een ander, niet dat ze alles weten) en we dus best gewoon volgen wat zij voorstellen. Niet meer en niet min om toch nog maar de boel wat te proberen onder controle te houden. Want 100 verschillende meningen en werkwijzes van de gemiddelde tooghanger uit het dorp zullen ook niet werken.

3 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik heb een berisping en strafpunten opgelopen omwille van het posten van die filmpjes die ondersteunen dat Van Ranst het effectief heeft vergeleken met de griep.
    Dus wees voorzichtig met wat ge op dit forum zegt.
    Unlimited Potential!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    @Nesjamag je hebt deze gemist, kan je eens antwoorden hoe/wat ze moeten voorbereiden?
    Nesjamag negeert gewoon de zalen waar hij niet kan op antwoorden/geen raad mee weet. Een echte expert dus als ik hoor hier op het forum hoe een expert werkt.

no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ik heb een berisping en strafpunten opgelopen omwille van het posten van die filmpjes die ondersteunen dat Van Ranst het effectief heeft vergeleken met de griep.
    Dus wees voorzichtig met wat ge op dit forum zegt.
    Echt man, nu ga je nog impliceren dat het forum gecensureerd wordt terwijl jij net al maanden de meest ongefundeerde menig mag zitten verkondigen. De wereld op zijn kop.

4 leden vonden dit bericht nuttig.  

Regels voor berichten