Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    Milanello's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Hoe meer dragers er op dit moment zijn, hoe positiever (no pun intended) uiteraard.

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milanello Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Op basis van wat maak je de conclusie dat het een pak minder dodelijk is?
    Als ik mij niet vergis heeft de griep een sterfte percentage van 0,1%.
    Als we bvb zeggen dat dit bij Corona 0,05% is en we hebben op dit moment 353 overlijdens. Dat zou betekenen dat er zo'n 700k besmettingen waren een 10 tal dagen geleden (het heeft tijd nodig eer iemand sterft). Aan de tempo dat het virus zich verspreidt zou dan nu bijna heel de Belgische bevolking ondertussen besmet zijn? Ik hoop dat je gelijk hebt
    zoals ugar zei:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    De steekproef van het UZ in Brussel is ondertussen nog wat groter. 150 personen, 8 % besmet. Dat zijn mensen die dus voor regulier onderzoek naar de kliniek komen, niet voor klachten ivm Corona.
    Er is dus bijna 10% van de Belgische bevolking besmet met Corona. Van Ranst heeft eergisteren gezegd dat een besmettingsgraad van 10% plausibel is. Er zijn mensen die buiten een loopneus geen enkele klacht ervaren (ik ken een verpleegster die positief testte op Corona, en die had dus alleen wat last van een loopneus).
    https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200326_04903622

als je uitgaat van een onderrapportering van een factor 100, en dus meer dan een miljoen besmettingen en 350 doden, dan kom je op een sterftecijfer dat 1/3 is van dat van de griep.

en we zijn al 2 weken in quarantaine, en er komen nog steeds hopen nieuwe gevallen bij. italie is zelfs al bijna 3 weken in lockdown, en de piek is nog altijd niet bereikt.
    dat wil dus zeggen dat het dus ofwel al lang overal moet gezeten hebben voor die quarantaine inging, ofwel dat het een nooit geziene extreme besmettelijkheid heeft die alleen via de lucht kan gebeuren.
    maar als het werkelijk zo besmettelijk is, dan moet het aantal gevallen in belgie al zeker een miljoen zijn.

zoals loser zegt: ofwel is het zeer dodelijk , en dan moeten er veel minder gevallen zijn en is het dus niet zo besmettelijk. ofwel is het minder dodelijk, maar dan moeten er heel veel gevallen zijn.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    zoals ugar zei:

als je uitgaat van een onderrapportering van een factor 100, en dus meer dan een miljoen besmettingen en 350 doden, dan kom je op een sterftecijfer dat 1/3 is van dat van de griep.

en we zijn al 2 weken in quarantaine, en er komen nog steeds hopen nieuwe gevallen bij. italie is zelfs al bijna 3 weken in lockdown, en de piek is nog altijd niet bereikt.
    dat wil dus zeggen dat het dus ofwel al lang overal moet gezeten hebben voor die quarantaine inging, ofwel dat het een nooit geziene extreme besmettelijkheid heeft die alleen via de lucht kan gebeuren.
    maar als het werkelijk zo besmettelijk is, dan moet het aantal gevallen in belgie al zeker een miljoen zijn.

zoals loser zegt: ofwel is het zeer dodelijk , en dan moeten er veel minder gevallen zijn en is het dus niet zo besmettelijk. ofwel is het minder dodelijk, maar dan moeten er heel veel gevallen zijn.
    Een nuance: Een hoop van die besmettingen (als het er zoveel zijn) zitten in hun beginfase en hebben nog niet heel het stadium doorlopen. Ook van die mensen gaan er nog sterven. Ge moet eigenlijk rekenen dat ge nu het sterftecijfer hebt van de besmette personen van 2-3 weken geleden. Ik twijfel er, ondanks dat hoopgevend percentage, ook sterk aan dat er al zoveel besmettingen zijn.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Diatonico Bekijk bericht
    CHINA Wuhan, endless queues for ashes of coronavirus dead cast doubts on numbers

Ben er nooit overtuigd van geweest dat de cijfers van de CCP correct waren.
    Artikel op HBvL:
    https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200328_..._BT=2239454718
    no votes  

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Waarom kijkt men niet naar jongeren kinderen? voor zover ik weet hebben die toch geen last van Corona? hebben de kinderen iets dat de volwassenen niet meer hebben?
    Is toch een goed piste om te onderzoeken wat er juist verschillend is tussen kind en volwassen mensen?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Waarom kijkt men niet naar jongeren kinderen? voor zover ik weet hebben die toch geen last van Corona? hebben de kinderen iets dat de volwassenen niet meer hebben?
    Is toch een goed piste om te onderzoeken wat er juist verschillend is tussen kind en volwassen mensen?
    Tis al gezegd, kinderen hebben wel last van corona, maar inderdaad in mindere mate. Zijn ook verschillende theorieën voor, maar geen daarvan helpt bij de bestrijding. Het meest interessante idee is dat kinderen hun immuunsysteem nog niet volledig ontwikkeld is, wat in dit geval een goeie zaak is (geen hyperrespons van het immuunsysteem die meer kwaad dan goed doet).
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gentei Bekijk bericht
    Er zijn tal van ziektes die je pas kan krijgen(jaja besmet vs ziek) als je volwassen bent. Ik weet er te weinig van, maar ik vermoed dat het niet zo simpel is.
    no votes  

Mulan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mcgrave Bekijk bericht
    Zijn er hier trouwens mensen die een masker en handschoenen draagt als men naar buiten gaan. Of alleen maar tijdens het werk? Of al helemaal niet?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Aangezien ik dik 2 weken ziek ben geweest, enkel met masker buiten gekomen (enkel strikt noodzakelijke verplaatsingen en aangezien mijn man nóg zieker was geen andere optie dan zelf buiten te komen) zodat ik een ander niet zou besmetten.
    Geen handschoenen maar wel alcogel in onze wagens staan en direct bij thuiskomen schoenen en jas uit + onmiddellijk handen grondig gaan wassen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soulreaper Bekijk bericht
    Of de dokters ( huisartsen ) gaan nog te veel af op de bekende symptomen? Mijn vrouw heeft al 3 dagen spierpijnen en ademhalingsproblemen, maar géén koorts. Wel regelmatige zware hoest. Huisarts: Mevrouw, blijf maar ff thuis, maar u heeft geen corona. Wie zegt dat?
    Hier ook direct: geen koorts, geen corona!
    Maar toen ik griepsymptomen begon te krijgen (we zijn ingeënt tegen de griep) kreeg ik voor het zekerste antibiotica voorgeschreven en moest het slechter worden, moest ik terugbellen voor een doorverwijzing naar de triage. Slechter is het niet geworden gelukkig maar op zich is het advies wel correct, wie ziek is moet in quarantaine. Of het nu de griep, corona of bronchitis is. Ik hoop vooral dat ook jouw arts heeft aangegeven dat je terug contact moet opnemen als het slechter wordt?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Maar toen ik griepsymptomen begon te krijgen (we zijn ingeënt tegen de griep) kreeg ik voor het zekerste antibiotica voorgeschreven
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    18 Post(s)
    zoals ugar zei:

Er is nog een nuance. Als er effectief 10% van de bevolking besmet is, dan lijkt het virus minder dodelijk dan voorzien. Maar dat is dan te danken aan de lockdown.
    Het virus wordt een stuk dodelijker wanneer de IC capaciteit de beperking wordt: in Lombardije zijn ondertussen 5942 mensen gestorven op een bevolking van 10 miljoen. Vrijdag nog 542 doden... Die zitten nu dus al aan 0.06%. Ik vrees dat die dus boven de 0.1% uit gaan komen, en ook dat is met een (wel relatief late) lockdown.
    no votes  

knuster's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ach ja, we kunnen hier met zn allen met duizenden theorieen en grafiekjes afkomen, het ding is, ze weten gewoon nog niet genoeg over dit nieuwe virus!
    Als zelfs virologen, artsen, andere kenners,... werelwijd met allemaal andere bevindingen komen, zou het dan niet het veiligste zijn om altijd van een worst case scenario uit te gaan? Als het dan minder erg is uiteindelijk, des te beter!

En dan nog over de economische kant...
    Zou de korte pijn, dus een full lockdown buiten de echt essentiele dingen, niet minder schadelijk geweest zijn voor de economie, dan nu weken na weken te moeten verlengen en uiteindelijk veel langer met de maatregelen van nu te moeten doorgaan?
    De korte pijn is toch altijd de beste zeggen ze he!
    no votes  

BlackOccult's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    22 Post(s)
    BlackOccult, not the woman we deserve but the woman we need. - @PolletPoulet
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    87 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
    Ach ja, we kunnen hier met zn allen met duizenden theorieen en grafiekjes afkomen, het ding is, ze weten gewoon nog niet genoeg over dit nieuwe virus!
    Als zelfs virologen, artsen, andere kenners,... werelwijd met allemaal andere bevindingen komen, zou het dan niet het veiligste zijn om altijd van een worst case scenario uit te gaan? Als het dan minder erg is uiteindelijk, des te beter!

En dan nog over de economische kant...
    Zou de korte pijn, dus een full lockdown buiten de echt essentiele dingen, niet minder schadelijk geweest zijn voor de economie, dan nu weken na weken te moeten verlengen en uiteindelijk veel langer met de maatregelen van nu te moeten doorgaan?
    De korte pijn is toch altijd de beste zeggen ze he!
    De virologen zeggen in dit geval maar 1 ding. De enige die met zelfverzonnen theorietjes komt die die van de virologen zou moeten ontkrachten, ben jij.

Dat is hetzelfde als dat de experts zeggen dat de wereld rond is. En jij komt zeggen: Misschien wel plat, want ik zie geen bolle horizon. Of misschien wel een grote kubus. Of misschien zweven we zonder dat we het weten.

Vervolgens leggen mensen je uit waarom dat onzin is, en dan antwoord je: Ach ja, we kunnen nog zo veel bedenken als we willen, als zelfs de experts het niet weten.

Luister, voor sommige dingen gaat dat op. Sommige dingen weten we inderdaad nog niet hiervan. Maar dit is elementaire basisstatistiek. Dat weten we wel. Geen verwarring zaaien waar er geen is.

En @denkimi: de vergelijking met griep heb ik nooit gemaakt, want daarvoor moet jij even twijfelachtige statistiek gebruiken als degene tegen wie je reageert. 100x minder dodelijk, ook zonder lockdown, daar zijn totaaaal geen cijfers voor.

Als we ons nu eens gewoon houden aan de meest vaststaande informatie en de theorieën in de extreemste hoeken behandelen als niet meer dan dat: theorieën. Dan wordt het al veel leesbaarder.
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Blood from people who recover from coronavirus could provide a treatment

New York Gov. Andrew M. Cuomo (D) announced his state would begin trying the treatment in patients stricken with covid-19, the disease caused by the coronavirus. The Food and Drug Administration announced Tuesday it was helping facilitate access to the experimental treatment, while underscoring the need to establish safety and effectiveness. Mount Sinai Health System in New York announced this week that it plans to begin transfers of antibody-rich plasma from recovered patients to people who are severely ill.

https://www.washingtonpost.com/healt...sma-treatment/
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    15 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Ja, maar jij koppelt daar de foute conclusie aan. Die uitspraak betekent dat het virus ook 10x minder dodelijk is dan verwacht. Het aantal coronabesmettingen hangt af van het aantal testen je doet, het aantal doden is er. Dat is een veel duidelijker cijfer. Als het aantal doden niet stijgt, maar het aantal besmettingen blijkt 10x groter te zijn, dan is het virus dus 10x minder dodelijk, zorgt het voor 10x minder IC-patiënten dan gedacht, etc.

Je kunt niet de helft van die uitspraak nemen, en de keerzijde van die medaille negeren.
    Dat is ook wat Van Ranst zei toen men hem vroeg of het géén ramp is dat er 10x meer besmettingen zijn dan gedacht. En hij zei neen want dat wil zeggen dat dan ook het aantal doden in percentages 10x lager ligt.

Maar natuurlijk wil dit niet zeggen dat we het virus zomaar op de maatschappij mogen loslaten, want dan gaan er nog altijd miljoenen doden vallen op zéér korte tijd. En als de ziekenhuis het niet meer aankunnen dan gaat het cijfer van overlijdens wel verder stijgen omdat men dan niet alle mensen meer kunnen helpen.

dit.

het is dus een stuk besmettelijker dan de griep, maar het ziet er naar uit dat het ook een stuk minder dodelijk zal zijn dan de griep.
    En wie zegt dat de cijfers van de griep correct zijn? Volgens mij hebben ook 10x meer mensen jaarlijks griep tov de officiele cijfers hoor

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Er is nog een nuance. Als er effectief 10% van de bevolking besmet is, dan lijkt het virus minder dodelijk dan voorzien. Maar dat is dan te danken aan de lockdown.
    Het virus wordt een stuk dodelijker wanneer de IC capaciteit de beperking wordt: in Lombardije zijn ondertussen 5942 mensen gestorven op een bevolking van 10 miljoen. Vrijdag nog 542 doden... Die zitten nu dus al aan 0.06%. Ik vrees dat die dus boven de 0.1% uit gaan komen, en ook dat is met een (wel relatief late) lockdown.
    Ik heb het al een paar keer gezegd: De sterftegraad van dit virus is het probleem helemaal niet. Het virus is gewoon zéér besmettelijk. De lockdown moet voorkomen dat de ziekenhuizen overvol komen te liggen. (Waardoor er véél mensen die normaal gered kunnen worden, ook zullen overlijden)
    Laatst gewijzigd door makila; 29 maart 2020 om 10:35
    no votes  

Regels voor berichten