Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    straight_six's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Idd.

Ik snap het niet, ze hadden vandaag de kans om min of meer coherente regels uit te werken en ze doen het weer niet.
    Bende incompetente onnozelaars.

Waar zit de logica?
    Een fietser die 50km ver rijdt van zijn woonplaats mogen ze niet beboeten omdat hij alleen op baan is. Iemand die met de auto alleen een ritje maakt van 5km zal wel beboet worden.
    Naar een bos gaan in uw omgeving met de auto en daar gaan wandelen met uw kinderen mag niet. Naar hetzelfde bos gaan met de fiets en daar gaan wandelen met uw kinderen mag wel.
    -> besmettingsgevaar in beide gevallen even hoog, zelfs iets hoger met de fiets.

Maak gvd duidelijke regels, dan kan de politie tenminste handhaven:
    x-kilometer van uw woonst mag je nog gaan met eender welk vervoermiddel.
    Contact met anderen buiten 1 en telkens dezelfde vriend is verboden. De vriend die je hiervoor kiest, is door te geven op nr xxxx/xx.xx.xx
    Mensen die tijdens deze corona-crisis niet op hun officiële adres willen verblijven, mogen dit 1x wijzigen. Dit is door te geven op hetzelfde nr xxxx/xx.xx.xx
    Het gaat niet om het ritje, het gaat erom dat ze willen vermijden dat mensen met de auto ergens naartoe gaan om daar te gaan wandelen.

Jij gaat mss idd gewoon een toertje rijden met de auto maar dat zou iedereen dan gewoon zeggen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door YoDa-HaZe Bekijk bericht
    Dan zal ik er naar toe wandelen/fietsen. Hahaha te belachelijk voor woorden, op een fiets kan ik mss nog eventjes hoesten op andere mensen als ik passeer, in mijn auto zit ik nog beter afgesloten.

La magnifique Belge

Ik zal er niet op letten allesinds ;-)
    Dat argument met de auto hoor ik veel.
    Als jij zo begint, doet de rest het ook. Het beperken is een goeie maatregel om mensen te ontmoedigen om bijeenkomsten te houden.
    Dat is al stap 1.

Stap 2 is dat je niet weet wat er gebeurd onderweg. Denk dan aan bv panne, ongeval, etc.. zo besmet en/of wordt je mss besmet door omstaanders.
    Ooit moet je tanken ook trouwens..

Stap 3 is dat je gewoon asociaal bent.

Er zijn mensen die nu echt afzien door mensen als jij.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Idd. Typisch 'jama da past niet in mijn kraam dus he dan zeg ik dat het niet duidelijk is voila'
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KabouterLau Bekijk bericht
    De regels zijn toch helemaal niet zo vaag?
    Iedereen zoekt nu gewoon een loophole om toch maar zijn ding te doen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SomeDude Bekijk bericht
    Het is nochtans duidelijk: alleen essentiële verplaatsing en afstand houden (en handen wassen).

Sporten mag maar alleen de sport zelf (liefst alleen max met 2) & afstand houdend.
    Dus niet ergens naartoe met de auto om te gaan sporten en niet op een bank / openbaar terrein gaan zitten

Enkel zij die er zich niet in kunnen vinden, vinden de regels onduidelijk
    Ze merken zelf op dat een deel van de bevolking zich er niet aan kan houden
    Elke dag lees je inderdaad mensen die gaten zoeken in het net of waarom het op hun niet van toepassing is

Dan is het ofwel nog nie duidelijk genoeg en afgebakend wat kan en niet kan. Ofwel ben je al overheid niet dwingend.

Gehoorzaamheid moet je hier blijkbaar afdwingen en de politie weet niet wie men wel of niet moet beboeten.. Heel duidelijk dan

Voor mij is het duidelijk, ik ben bezig aan week 3 thuis en enkel met de vriendin gaan wandelen en boodschappen doen.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjs666 Bekijk bericht
    Rare vraag misschien maar toch:
    Nu dat het beter weer begint te worden en de natuur zijn gang gaat.
    Bvb het gras dat groeit.
    Mag ik bij mijn grootmoeder het gras gaan afrijden zonder bij mijn grootmoeder in contact te komen?
    Ik kan het toch geen maand laten verwilderen en mijn grootmoeder is zelf niet in staat om het af te rijden dat moge duidelijk zijn.
    De boodschappen doen mijn tante en ik maar die zetten we dus gewoon weg voor de deur zonder binnen te gaan.
    Waarom mag het niet verwilderen tot 3 mei?
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    25 Post(s)
    Sinds wanneer is elke Vlaming plots een profwielrenner geworden die dagelijks toerkes van 300 km moet kunnen fietsen?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    no votes  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    @straight_six
    Dat klopt, maar wat je zegt gaat ook op voor fietsers.
    Er zijn veel fietsers die misschien gewoon een toertje doen alleen, maar als ze ondertussen bij tante Georgette binnen gaan en daarna nog eens langs hun moeder passeren is er niemand die het kan controleren.

Als je er een straal rond uw woning op plakt van bijv 5km dan is er al heel veel uitgesloten, zijn de maatregelen niet discriminerend én kunnen ze deftig gehandhaafd worden.
    no votes  

hjs666's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom mag het niet verwilderen tot 3 mei?
    Dat het tegen die tijd moeilijk gaat zijn om het af te rijden?
    Het is nog niet afgereden deze periode,maar ze blijft erover zagen dat het stilaan tijd wordt.
    no votes  

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Idd.

Ik snap het niet, ze hadden vandaag de kans om min of meer coherente regels uit te werken en ze doen het weer niet.
    Bende incompetente onnozelaars.

Waar zit de logica?
    Een fietser die 50km ver rijdt van zijn woonplaats mogen ze niet beboeten omdat hij alleen op baan is. Iemand die met de auto alleen een ritje maakt van 5km zal wel beboet worden.
    Naar een bos gaan in uw omgeving met de auto en daar gaan wandelen met uw kinderen mag niet. Naar hetzelfde bos gaan met de fiets en daar gaan wandelen met uw kinderen mag wel.
    -> besmettingsgevaar in beide gevallen even hoog, zelfs iets hoger met de fiets.

Maak gvd duidelijke regels, dan kan de politie tenminste handhaven:
    x-kilometer van uw woonst mag je nog gaan met eender welk vervoermiddel. Als er zich in die straal ook een supermarkt/apotheek bevindt, mag je je nooit buiten die straal begeven tenzij voor het werk of als je op weg bent naar de Spoed. Indien op baan voor het werk is een attest van de werkgever vereist.
    Contact met anderen buiten 1 en telkens dezelfde vriend is verboden. De vriend die je hiervoor kiest, is door te geven op nr xxxx/xx.xx.xx
    Mensen die tijdens deze corona-crisis niet op hun officiële adres willen verblijven, mogen dit 1x wijzigen. Dit is door te geven op hetzelfde nr xxxx/xx.xx.xx

Regering mag me steeds contacteren als ze zelf niet over genoeg capabel personeel beschikken, ik kan zelfs van thuis uit werken.
    Je kan dat niet in duidelijke regels gieten zonder honderden absurde situaties te bekomen en rekening te houden met duizenden uitzonderingen, daarom doen ze dat niet. Dat is voor zowel de burger als de politie niet haalbaar.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Ze merken zelf op dat een deel van de bevolking zich er niet aan kan houden
    Elke dag lees je inderdaad mensen die gaten zoeken in het net of waarom het op hun niet van toepassing is

Dan is het ofwel nog nie duidelijk genoeg en afgebakend wat kan en niet kan. Ofwel ben je al overheid niet dwingend.

Gehoorzaamheid moet je hier blijkbaar afdwingen en de politie weet niet wie men wel of niet moet beboeten.. Heel duidelijk dan

Voor mij is het duidelijk, ik ben bezig aan week 3 thuis en enkel met de vriendin gaan wandelen en boodschappen doen.
    Ze kunnen je een PV geven en verwijzen naar de correctionele rechtbank. Is dat niet genoeg ?
    Politie kan gewoon moeilijk controleren. We hebben nog geen attest voor verplaatsing nodig.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Als je vijftig kilometer wilt gaan fietsen en je wordt daarop betrapt, dan ben je het gewoon aan het uitlokken. Hier bij ons worden hier boetes uitgeschreven als je geen geldige reden hebt waarom je buiten bent.

Ik heb geen hoge pet van de politie. Ik kan je garanderen dat ze wel bekwaam zijn om in te schatten wanneer er iemand op de bon vliegt. Het zijn weeral de recreatieve fietsers die hier om uitzonderingen vragen, het zal schoon zijn als iedere organisatie een uitzondering vraagt voor zijn situatie.

Verder hebben flikken een appreciatie recht zij kunnen inschatten wanneer het gelegitimeerd om een boete uit te schrijven.

Degene die naar de lockdown party’s waren geweest daar zijn de eerste van al in het ziekenhuis genomen.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Wat als ik niet onder hetzelfde dak woon met mijn partner?
    Je moet het contact beperken tot je gezin en eventueel één extra persoon. Je mag dus nog jouw partner bezoeken. Doe het natuurlijk niet als je zelf of hij/zij ziek is of symptomen vertoont.

Dit staat ook nog eens op de officiele site van https://www.info-coronavirus.be/nl/faqs/

Dus geen blaaskes wijsmaken aan de mensen op het forum hier, dat is net wat zovelen hier zeggen, ipv meer duidelijkheid te scheppen.
    Ik zal allesinds geen euro betalen als dit zo officieel op de site staat.

En uiteraard beperk ik dit ook, ik ga niet elke dag op en af rijden etc.. Maar ik zie niet in hoe kan gaan joggen/fietsen/wandelen, met meerdere mensen buiten atm NIET schadelijker kan zijn als enige persoon in de auto te rijden en uit te stappen voor de woning van desbetreffende persoon.
    Waar staat dat? Zie dat snel gelezen nergens.
    Wel 'onder zelfde dak' en 'indien nodig'
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Gelukkig breekt hier waarschijnlijk nooit een oorlog uit want stel u voor dat sommige dan niet meer zou mogen fietsen, wandelen, naart containerpark gaan, naar de bouwmarkt of naar de kust
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

YoDa-HaZe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat argument met de auto hoor ik veel.
    Als jij zo begint, doet de rest het ook. Het beperken is een goeie maatregel om mensen te ontmoedigen om bijeenkomsten te houden.
    Dat is al stap 1.

Stap 2 is dat je niet weet wat er gebeurd onderweg. Denk dan aan bv panne, ongeval, etc.. zo besmet en/of wordt je mss besmet door omstaanders.
    Ooit moet je tanken ook trouwens..

Stap 3 is dat je gewoon asociaal bent.

Er zijn mensen die nu echt afzien door mensen als jij.
    Asociaal ?? Ik zit al 2 weken thuis met een lichte verkoudheid, en ben niet gaan werken voor mijn collega's te beschermen die ook in leeftijd catogerie 50 plus vallen. En tanken mag btw, ik denk dat jij nog niet genoeg de regels gelezen hebt op de site..
    Er ziet NIEMAND af door mij.
    Het zijn de idioten ja die de regels aan hun laars lappen voor te gaan joyriden, of de debiele wielrennerkes die nog in groep gaan fietsen en inderdaad even bij tante Sidonya stoppen..
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niemandsland Bekijk bericht
    Als je vijftig kilometer wilt gaan fietsen en je wordt daarop betrapt, dan ben je het gewoon aan het uitlokken. Hier bij ons worden hier boetes uitgeschreven als je geen geldige reden hebt waarom je buiten bent.

Ik heb geen hoge pet van de politie. Ik kan je garanderen dat ze wel bekwaam zijn om in te schatten wanneer er iemand op de bon vliegt. Het zijn weeral de recreatieve fietsers die hier om uitzonderingen vragen, het zal schoon zijn als iedere organisatie een uitzondering vraagt voor zijn situatie.
    Alleen fietsen gaat virus niet verspreiden is al duidelijk door virologen gezegd. Maar je moet idd niet bij Jan Piet en Jos stoppen onderweg. Simpel en iedereen die ik ken die met fiets rijdt houdt zich daar ook aan
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Asociaal ?? Ik zit al 2 weken thuis met een lichte verkoudheid, en ben niet gaan werken voor mijn collega's te beschermen die ook in leeftijd catogerie 50 plus vallen. En tanken mag btw, ik denk dat jij nog niet genoeg de regels gelezen hebt op de site..
    Er ziet NIEMAND af door mij.
    Het zijn de idioten ja die de regels aan hun laars lappen voor te gaan joyriden, of de debiele wielrennerkes die nog in groep gaan fietsen en inderdaad even bij tante Sidonya stoppen..
    Ik weet dat tanken mag.
    Maar het is nu verstandig om ervoor te zorgen dat je niet meer aan dat station staat dan nodig.
    no votes  

Regels voor berichten