Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    kimme1975's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Juist naar de winkel geweest en op de weg lijkt het precies alweer ne gewone vrijdag...
    Zoveel volk op de baan waarvan in vele auto’s meer dan 2 personen, wielertoeristen in groepen van +15 man, groepjes wandelaars,....
    Zo gaan we er nooit komen!!

Ik blijf erbij, zonder een soort van wuhan lockdown gaan we het nooit kunnen indijken denk ik!
    En ook nog eens een paar miljoen mensen die nog dagelijks elkaar kunnen besmetten op het werk omdat meneer jambon de economie belangrijker vind dan een mensenleven...
    Ik zeg korte pijn en 2 weken wuhan style lockdown en daarna afbouwen naar de soft lockdown die we nu hebben.
    Inderdaad.. dat lijkt mij ook de beste oplossing maar daar hebben ze hier geen oren naar.. en is ook de discipline niet voor bij de mensen.. dat is meer dan duidelijk geworden de afgelopen weken helaas..
    Hack & slash hell yeah!!

PSN: kimme1975
    Xbox Live: kimme1975
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Andersom is toch hetzelfde te zeggen? Overal hebben we het over het virus, behalve daar in Sint-Truiden, daar wordt er gesproken over integratie.
    Ik volg echt niet wat je bedoelt.
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    @Funky22 over zieke kinderen: Euhm lees uw eigen discours nog eens na. Ge begint met te zeggen dat elk kind dat ietwat ziek is (snotteren) thuis moet blijven EN niet naar iemand anders mag. Ge moet het als ouder zelf doen. Dat is makkelijk , want gij hebt dat ook 2,5 jaar (alleen zelfs !) gedaan.
    Men vraagt hoe, en uw antwoord is "naschoolse opvang".
    ... Erm whut? Als een kind niet naar school mag wegens ziekte, haalt naschoolse opvang ook niks uit eh.

Dus concrete vraag waar je nog steeds geen antwoord op hebt gegeven: Hoe hebt gij dat, 2,5 jaar & alleen, geregeld om full time te werken + een kind op te vangen tijdens vakanties + zelf in te staan als ietwat ziek (snotteren).

Ter info, ge moet 81 (75 - 10 + 16) werkdagen overbruggen:
    • Er zijn 75 schoolvakantie dagen tijdens de werkweek als ik goed tel: https://www.feestdagen-belgie.be/sch...es-2020-belgie
    • Er zijn 10 wettelijke feestdagen: https://www.wettelijke-feestdagen.be/
      Ik ga genereus zijn en zeggen dat al die 10 dagen in de schoolvakanties vallen
    • Verkoudheden: "een kind doet gemiddeld 5 tot 10 van deze infecties op per jaar tijdens de eerste levensjaren.". Laten we 7,5 nemen als het midden, en ik zal met 3 dagen elk rekenen = 22,5 (wederom, genereus, dat zijn ENKEL de koortsdagen, waar gij eigenlijk over snotteren spreekt). Pak hiervan 5/7e (weekends eruit) = 16: https://www.kindengezin.be/gezondhei.../verkoudheden/
    • En ik zal NOG wat genereuzer zijn, ik zal alle andere ziektes en de woensdag namiddagen niet meetellen

... 1-2-3 GO, ik ben oprecht benieuwd. Dit is zelfs maar de berekening voor 1 kind.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Wat een veralgemeningen weer.

Als je überhaupt met twee werkt, fulltime of niet, is de puzzel met kinderen moeilijk te leggen.
    Al eens bekeken hoeveel schoolvakanties er nog maar zijn om te overbruggen als je kleine kinderen hebt?
    Als je dan ook nog eens verlof moet nemen elke keer als uwe kleinen een snotneus heeft, waar ga je dat verlof halen denk je?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Hoe heb ik dat toch 2.5 jaar alleen kunnen doen en dan nog met een job in de bouw, en kijk...

Miss eens een kleinere puzzel maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Dit is hier zwaar offtopic aan het worden...

Ik vermoed dat je de helft van het jaar economisch werkloos thuis zat, anders kon je het niet overbruggen. Wat win ik?
    Maar vertel het me aub, hoe overbrug je met een klein kind dat je niet alleen kan laten bijna 4 maanden schoolvakantie én elke keer ze een snotneus/hoestje hebben?
    Opvang is u dat vreemd? genoeg scholen die opvang van 06.30 tot 19.00 aanbieden...

Ziek tja als je met 2 zijt blijft één van de 2 thuis he, ik ben in de 2.5 jaar 3x een paar dagen moeten thuis blijven was geen probleem
    Hoor er veel ja maar ze kan niet thuis blijven we moeten beide werken tja dan zijn scholen toch ook gewoon opvangplaatsen waar men les geeft.

Men dochter zat op opvang van 07.00 tot 16.30.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Kom eens wonen en werken regio Genk, dan zie je hoe koppig en hardleers de gemiddelde Turk is. Dat zeggen veel Turken in mijn omgeving zelf ook hoor, heb je geen cijfers voor nodig
    Ondertussen lezen we hier het ene na het andere bericht over mensen die door autochtone vrienden worden uitgenodigd om iets te gaan drinken, maar de Turken zijn hardleers
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuster Bekijk bericht
    Juist naar de winkel geweest en op de weg lijkt het precies alweer ne gewone vrijdag...
    Zoveel volk op de baan waarvan in vele auto’s meer dan 2 personen, wielertoeristen in groepen van +15 man, groepjes wandelaars,....
    Zo gaan we er nooit komen!!

Ik blijf erbij, zonder een soort van wuhan lockdown gaan we het nooit kunnen indijken denk ik!
    En ook nog eens een paar miljoen mensen die nog dagelijks elkaar kunnen besmetten op het werk omdat meneer jambon de economie belangrijker vind dan een mensenleven...
    Ik zeg korte pijn en 2 weken wuhan style lockdown en daarna afbouwen naar de soft lockdown die we nu hebben.
    Nogmaals, strengere regels hebben geen zin wanneer de deze al niet worden opgevolgd. We hebben gewoon nog wat meer controle nodig
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou niks met niemand gaan drinken .Ik zou ook aan uw eigen denken die mannen kunnen u ook aansteken en gij steekt dan uw gezin in gang .

En zo woekert dieje nest maar verder , spijtig maar het is nu zo.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Ondertussen lezen we hier het ene na het andere bericht over mensen die door autochtone vrienden worden uitgenodigd om iets te gaan drinken, maar de Turken zijn hardleers
    Nee het ging erom hoe het kwam dat er zoveel Turken in het ziekenhuis werden opgenomen.
    Dat de Vlaming hardleers is klopt ook. Maar dat is niet de reden waarom er zoveel turken worden opgenomen

Het één kan ook samen met het ander hé maar heeft niks met elkaar te maken
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ugar Bekijk bericht
    Dat zijn ze zeker. En da's ook geen verwijt. Maar ik ben opgegroeid in deze omgeving en da's gewoon zo.

Dat ne gemiddelde Belg ne koppige mens is, is dan natuurlijk ook weer waar
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    https://www.health.harvard.edu/blog/...-2020032319279

toch relatief hoge cijfers voor jonge kinderen
    *** Also sprach Zarathustra ***
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    54 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik volg echt niet wat je bedoelt.
    Ik vind het een formidabel oninteressante discussie, vandaar dat ik me er wat buiten houd.
    Maar wat ik bedoelde met mijn zin was dat we het overal hebben over het virus, de maatregelen, hoe besmettelijk het is, de R-factor... In China, in Zuid-Korea, behalve in Sint-Truiden, daar hebben we het over integratie. Als bepaalde politieke strekkingen er garen bij kunnen spinnen, wordt alles een integratieprobleem, zelfs dit.

Maar veel meer woorden wil ik er echter niet aan vuilmaken, onder andere omdat dat dicht bij de politieke kant komt (waar ik van walg, dat politiseren dat je wel ziet), en dat hoort in P&A.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    Ik vind het een formidabel oninteressante discussie, vandaar dat ik me er wat buiten houd.
    Maar wat ik bedoelde met mijn zin was dat we het overal hebben over het virus, de maatregelen, hoe besmettelijk het is, de R-factor... In China, in Zuid-Korea, behalve in Sint-Truiden, daar hebben we het over integratie. Als bepaalde politieke strekkingen er garen bij kunnen spinnen, wordt alles een integratieprobleem, zelfs dit.

Maar veel meer woorden wil ik er echter niet aan vuilmaken, onder andere omdat dat dicht bij de politieke kant komt (waar ik van walg, dat politiseren dat je wel ziet), en dat hoort in P&A.
    Ja, moet je deze keer toch wel tegen JPV zeggen die ineens terug over allochtonen begon terwijl het over Alken ging

En ja ik kan het u niet kwalijk nemen als Antwerpenaar maar het is eerder de regio Genk, Beringen en Heusden waar de Turken zitten. In Sint Truiden zijn het vooral Polen en Indiërs
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    wauw. Je stelling is wel héél gedurfd: Wanneer een agent een fout (onterechte boete) maakt, is dat wel degelijk de agent zijn fout?

Dit verdient een nobelprijs.
    Een agent kan niet zomaar een boete uitschrijven, moet ook altijd vermelden waarom je beboet bent. Als dat nu zou zijn omwille van het feit dat je in Antwerpen aan het fietsen bent als Lanakenaar, dan kan ej daar perfect iets tegen doen. Want er is geen wettelijke basis.
    Als je een boete krijgt, maar er zijn getuigen dat die boete onterecht is, kan je daar ook iets tegen doen. Meestal is dus sterk uitgedrukt. Zeker in deze discussie.

wat is het nu? Zijn het de ouderen of de jongeren die de huidige regels aan hun laars lappen?
    Dat eerste was een antwoord op Loser die zei dat een boete van een agent altijd terecht is, wat totaal onjuist is.

Bij veel boetes is het gewoon woord tegen woord, omdat je nergens bewijs hebt dat de bewering van de agent niet klopt.
    En dan mag je nog 1000 keer gelijk hebben, de leugen van de agent word als waarheid aanzien.

En dat laatste, een stukje uit een bericht gaan quoten en zo volledig uit de context gaan halen? Goed bezig.
    De bewijzen zijn er, wat iedereen ziet, tegen de oudere generatie, geen afstand houden in de winkel, wanneer ze met de buren gaan praten, nog altijd handen willen geven, ...
    Dat wilt daarom niet zeggen dat de jongeren engeltjes zijn, maar zij doe het mss gewoon meer verdoken waardoor het allemaal minder opvalt?
    Dat is nu de zoveelste keer dat ik dit hier kom uitleggen, ik hoop dat dit de laatste keer is en dat iedereen het nu eindelijk begrijpt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Knight rider, stop eens met onnozel doen. Precies alsof de agenten hun loon hangt af van boetes uitschrijven.

Of die nu 2000 euro boetes per maand uitschrijft of geen enkele. Hij gaat evenveel betaald zijn. Het is niet dat ze daar hun eigen kistje met geld hebben die op het einde van de maand uitgedeeld wordt.

En als je doet wat je moet doen dan krijg je geen boetes. Iedere boete die ik al gehad heb was terecht.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Alweer iets wat ik nooit gezegd heb, uiteraard hebben de boetes niets met het loon te maken.

Goed voor jou dat iedere boete bij jou al terecht was.
    Bij mij was er nog nooit een terecht en ik heb ze ook altijd kunnen aanvechten omdat ik het bewijs ervoor had, behalve de laatste van eerder deze maand.
    Ik heb voorbeelden genoeg, maar het ging hier over het coronavirus dacht ik?
    Laatst gewijzigd door knight-rider; 27 maart 2020 om 15:01
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Dat eerste was een antwoord op Loser die zei dat een boete van een agent altijd terecht is, wat totaal onjuist is.

Bij veel boetes is het gewoon woord tegen woord, omdat je nergens bewijs hebt dat de bewering van de agent niet klopt.
    En dan mag je nog 1000 keer gelijk hebben, de leugen van de agent word als waarheid aanzien.
    Ge zit weer in hetzelfde straatje als uw anekdotisch bewijs van uw oude mensen die de lockdownvoorwaarden schenden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Jij walgt van het polariseren, ik vind het daarentegen triest dat je in België "eilanden" (en dat is dan nog een vriendelijk woord) van mensen hebt die je niet kan bereiken in één van de landstalen of in het Engels, maar waarbij je Turks, Arabisch, Farsi, etc. moet gaan gebruiken om je wetten te gaan afdwingen, en waarbij misinformatie het land binnenstroomt via Turkse televisiezenders ("prop ééns wat jodium in je neus tegen Corona"). Dat laatste heb ik overigens van Het Belang Van Limburg, niet bepaald een extreem-rechts medium.
    Wanneer dan vervolgens ministers of comedians in het Turks gaan oproepen om die mensen alsnog te gaan bereiken, dan komt er kritiek dat er een bepaalde gemeenschap geviseerd wordt... Il faut le faire.

Plus ook niet onbelangrijk:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja, moet je deze keer toch wel tegen JPV zeggen die ineens terug over allochtonen begon terwijl het over Alken ging

En ja ik kan het u niet kwalijk nemen als Antwerpenaar maar het is eerder de regio Genk, Beringen en Heusden waar de Turken zitten. In Sint Truiden zijn het vooral Polen en Indiërs
    Dit. Als je niet van Limburg bent, dan is het natuurlijk minder evident, maar in Sint-Truiden en de fruitstreek van Haspengouw zijn de belangrijkste migrantengemeenschappen eerder Sikhs en recenter Oost-Europeanen.
    De Turkse gemeenschap situeert zich eerder rond Genk en andere oud-mijngemeenten (bv. Beringen), net als ook de Marokkaanse en Italiaanse gemeenschap.

Ik vind het eigenlijk net jammer dat al die gemeenschappen samen onder de noemer allochtonen worden gegroepeerd, want sommige van die gemeenschappen zijn véél beter geïntegreerd dan anderen, problemen met allochtonen situeren zich dan ook weer proportioneel meer andere gemeenschappen. Maar goed, de redenen daarvoor horen eerder in P&A thuis.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    54 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht

Haha, wat? Oké, dan mag je mij eens laten zien waar ik dat zeg.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

Regels voor berichten