Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
261. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,73%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,05%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,09%
  • Ik ben economisch werkloos

51 19,54%
  • Ik ben ziek

12 4,60%
    AlexisS's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mijn vriendin en ik wonen elks apart.
    Afgelopen weekend hebben we elkaar niet bezocht, nu zou ik dit weekend haar toch nog graag eens zien.
    We zijn geen van beiden ziek noch hebben we symptomen.

Op internet lees ik veel tegenstrijdige informatie, doch zegt de site info-Corona virus.be me het volgende:

Wat als ik niet onder hetzelfde dak woon met mijn partner?

Je moet het contact beperken tot je gezin en eventueel één extra persoon. Je mag dus nog jouw partner bezoeken. Doe het natuurlijk niet als je zelf of hij/zij ziek is of symptomen vertoont.

Kan ik haar bezoeken? Ze woont wel 15km verderop dus ik zou de auto nemen.
    no votes  

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    17 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hoop dat we daar echt een kentering gaan in zien want wat vele afdoen als verkouden kan evengoed een begin van een virus zijn, jou kind heeft er verder miss niet veel last van een ander kan er miss serieus ziek van worden.

Neem nu het Rsv virus dit lijkt enorm hard op een verkoudheid en heeft ook niet altijd koorts als symptoom.
    Zijn we niet al bepamperd genoeg man. Als een kind RSV heeft weet je het maar al te snel en zal je het zeker en vast niet naar school (kunnen) brengen. Hoeveel kinderen (mijn inclusief) lopen rond als kleuter met poliepen, tijdelijke allergieën en andere dingen die een snotneus veroorzaken. Volgens mij ga je op de lange termijn die zaken verergeren door nóg voorzichtiger te zijn.
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Je kan niet alles en iedereen die in de toekomst eens 3 keer hoest en 2 keer z’n neus snut een week in quarantaine zetten.
    Uiteraard niet maar je kan ook niet gaan ontkennen dat er geen probleem op dat punt is, leerkrachten/directie vooral in het lager/kleuter klagen er ook genoeg over.

Vele kunnen dan wel denken ohh hij hoest en snotterd al maar een paar dagjes maar ik doe hem toch school want ja hun moeten daar maar hun plan mee trekken, dat je kind miss het Rsv virus met zich meedraagt wie zou het moeten boeien...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Zijn we niet al bepamperd genoeg man. Als een kind RSV heeft weet je het maar al te snel en zal je het zeker en vast niet naar school (kunnen) brengen. Hoeveel kinderen (mijn inclusief) lopen rond als kleuter met poliepen, tijdelijke allergieën en andere dingen die een snotneus veroorzaken. Volgens mij ga je op de lange termijn die zaken verergeren door nóg voorzichtiger te zijn.
    Euhh niet dus, want niet alle kinderen krijgen er koorts van of hebben er erge hoest door.

Erger maken, zijn daar bronnen van die dat staven? dacht dat ze in Japan daar al eer zeer strikt beleid in hebben zijn daar meer zieke kinderen sinds toen?
    no votes  

iTrader
    25 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlexisS Bekijk bericht
    Mijn vriendin en ik wonen elks apart.
    Afgelopen weekend hebben we elkaar niet bezocht, nu zou ik dit weekend haar toch nog graag eens zien.
    We zijn geen van beiden ziek noch hebben we symptomen.

Op internet lees ik veel tegenstrijdige informatie, doch zegt de site info-Corona virus.be me het volgende:

Wat als ik niet onder hetzelfde dak woon met mijn partner?

Je moet het contact beperken tot je gezin en eventueel één extra persoon. Je mag dus nog jouw partner bezoeken. Doe het natuurlijk niet als je zelf of hij/zij ziek is of symptomen vertoont.

Kan ik haar bezoeken? Ze woont wel 15km verderop dus ik zou de auto nemen.
    risico zit erin dat je op een controle botst en een boete moet betalen wegens geen noodzakelijke rit in de auto. Tussen de lijntjes door raden ze het ook af...
    Als ik niet genoeg liefde heb om op te houden met roddelen of anderen te verlagen maak ik niet alleen een hoop nutteloos lawaai. Maar ben ik gewoonweg destructief
    (Dorothy Law Nolton)
    no votes  

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Niet al te veel volk gezien op mijn tocht vanavond. Zou het zijn zoals de goede voornemens met nieuwjaar? Gedaan na 1 week... e

Natuurlijk. In het hinterland der Vlaamsche Ardennen komt ge sowieso niet zoveel volk tegen
    no votes  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Maar is het echt noodzakelijk dat beide ouders dan een fulltime job hebben of is dat omdat je naast een kind ook nog én een carrière én een hoop luxeproducten wilt?
    Soms moet je nu eenmaal keuzes maken en zelfs als kinderloze lijkt het mij logisch dat je kind dan altijd op de eerste plaats komt, maar blijkbaar denkt de huidige generatie ouders in de eerste plaats toch vooral aan zichzelf.
    Wat een veralgemeningen weer.

Als je überhaupt met twee werkt, fulltime of niet, is de puzzel met kinderen moeilijk te leggen.
    Al eens bekeken hoeveel schoolvakanties er nog maar zijn om te overbruggen als je kleine kinderen hebt?
    Als je dan ook nog eens verlof moet nemen elke keer als uwe kleinen een snotneus heeft, waar ga je dat verlof halen denk je?
    no votes  

makila's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    13 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nordicwalker Bekijk bericht
    ben eens benieuwd tot wanneer ze gaan verlengen... en eventueel sectoren laten opstarten
    Ik heb een reis geboekt van 5 tem 9 mei dus de maatregelen zullen verlengd worden tem 3 mei.
    Speciaal om mij te kloten om dan een week voor ik vertrek aan te kondigen dat ze het toch nog eens gaan verlengen ..

PS. De kans dat ik op reis kan gaan acht ik héél erg klein, maar waarschijnlijk gaat het zoiets zoals hierboven zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Général Zantas Bekijk bericht
    Flikken willen gewoon boetes kunnen uitschrijven ja.
    Net zoals bij de gewone burgers lopen er ook eikels rond bij agenten. Dat is een minderheid maar voldoende om agenten in een slecht daglicht te stellen.

Er gaat ergens wel een agent zijn die de meetlat bovenhaalt en iemand beboet die amper 1 meter afstand houdt ipv 1,5.
    Er gaat ergens wel een agent zijn die naar uw moeke rijden een niet essentiële verplaatsing vindt, en u beboeten
    Maar de meeste agenten zijn redelijk en schrijven pas boetes uit als je echt disrespekt toont (in groep, rondrijden om 2u in de nacht, toerke doen aan de zee ..)
    Laatst gewijzigd door makila; 26 maart 2020 om 21:36
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Wat een veralgemeningen weer.

Als je überhaupt met twee werkt, fulltime of niet, is de puzzel met kinderen moeilijk te leggen.
    Al eens bekeken hoeveel schoolvakanties er nog maar zijn om te overbruggen als je kleine kinderen hebt?
    Als je dan ook nog eens verlof moet nemen elke keer als uwe kleinen een snotneus heeft, waar ga je dat verlof halen denk je?
    Hoe heb ik dat toch 2.5 jaar alleen kunnen doen en dan nog met een job in de bouw, en kijk...

Miss eens een kleinere puzzel maken.
    no votes  

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    48 Post(s)
    Hoe heb ik dat toch 2.5 jaar alleen kunnen doen en dan nog met een job in de bouw, en kijk...

Maar allez, hoe ver heen moet je zijn om te denken dat omdat jij iets kan, iedereen dat sowieso kan?

EN IN DEN BOUW DAN NOG AMAI!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)

Dit is hier zwaar offtopic aan het worden...

Ik vermoed dat je de helft van het jaar economisch werkloos thuis zat, anders kon je het niet overbruggen. Wat win ik?
    Maar vertel het me aub, hoe overbrug je met een klein kind dat je niet alleen kan laten bijna 4 maanden schoolvakantie én elke keer ze een snotneus/hoestje hebben?
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    edit
    De Block die qua fietsen dus krek het tegendeel zegt.
    volgens haar moogt ge zo ver fietsen als ge wilt.

maar ge moogt hier geen bedenkingen bij dit soort "communicatie" hebben
    De context van dat interview niet vergeten. Ze zei dat dit haar mening was en dat men daarover vanavond ging samenzitten om concretere regels te creëren aangezien ze gemerkt hebben dat er verwarring rond is (zoals blijkt uit de tegengestelde meningen van ministers zelf). Haar mening is geen regel, de regel ging nog bepaald worden. Maar ze had haar mening eigenlijk beter voor zichzelf gehouden want nu gaan mensen alleen maar dat onthouden. Want als er een ding is gebleken de laatste dagen is dat mensen blijkbaar enkel dat horen wat (nog net) in hun kraam past, voor de rest zijn ze selectief doof.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Wat heeft het laatste eigenlijk nog met corona te maken? Gewoon weer de zoveelste circlejerk dat kinderen de grote aansteker zijn van alle epidemie's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

Mus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    In het UZ van Brussel testen ze sinds deze week iedereen die binnenkomt met een CT-scan, ook als ze niet binnenkomen met symptomen of voor iets anders. Het is nog vroeg en een zeer beperkte testcase maar daar komt voorlopig wel uit voort dat 10% van de geteste personen corona hebben zonder symptomen. .
    Maar dus, die hebben geen symptomen maar dan wel longschade? Want wat zien ze anders op de scan?
    Te-veel-ver-beel-ding
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TNTim Bekijk bericht
    Dit is hier zwaar offtopic aan het worden...

Ik vermoed dat je de helft van het jaar economisch werkloos thuis zat, anders kon je het niet overbruggen. Wat win ik?
    Maar vertel het me aub, hoe overbrug je met een klein kind dat je niet alleen kan laten bijna 4 maanden schoolvakantie én elke keer ze een snotneus/hoestje hebben?
    Opvang is u dat vreemd? genoeg scholen die opvang van 06.30 tot 19.00 aanbieden...

Ziek tja als je met 2 zijt blijft één van de 2 thuis he, ik ben in de 2.5 jaar 3x een paar dagen moeten thuis blijven was geen probleem

Van Ranst bij de Afspraak:

Ziek zijn en gaan werken is bij ons nog veel te veel normaal, zo van ziet hem eens hoe goed hij is ziek en toch komen werken
    ziek gaan werken gaat bij ons er ook uit moeten gaan, in andere landen kan dit al langer niet meer.

Voor school zal het ook wel niet lang uitblijven.
    no votes  

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    @Funky22
    Pfoeh, dat vind ik dan triest om mijn kinderen ganser dagen in de opvang te steken.
    Als er geen andere mogelijkheid is, moet het natuurlijk wel...
    no votes  

Regels voor berichten