Bekijk resultaten enquête: Wat is jouw situatie?

Aantal stemmers
260. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ik werk op kantoor

28 10,77%
  • Ik werk deeltijds thuis

21 8,08%
  • Ik werk volledig thuis

149 57,31%
  • Ik ben economisch werkloos

50 19,23%
  • Ik ben ziek

12 4,62%
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En ik vind dat daar echt wel eens naar gekeken mag worden om te kijken hoe dat beter kan.
    Ik snap ook echt niet waarom dat eigenlijk een punt van discussie moet zijn zelfs, het was beter voor iedereen als we sneller hadden kunnen optreden en de ernst sneller was doorgedrongen.
    Ik versta niet waarom je daar tegen kan zijn.
    Sneller optreden? Hoe dan? Een lockdown terwijl er hier eigenlijk nog niets aan de hand was? Dat krijgt ge gewoon niet verkocht. Ze hebben de maatregelen gradueel uitgerold, en dat lijkt mij momenteel de juiste aanpak te zijn geweest. Het is een continue afweging geweest, aangezien het even goed op een nieuw SARS-scenario had kunnen uitdraaien. Als ge dan uw economie had platgelegd, had ge voor niks een economisch bloedbad veroorzaakt. En dan stonden dezelfde mensen nu te balken dat de maatregelen te zwaar waren.

En uiteraard moet ge hier lessen uit trekken. Nogmaals, het is de eerste keer in 100 jaar dat er iets op deze schaal gebeurt. Dan is het niet onlogisch dat uw parcours niet volledig foutloos is.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

NemesisBE's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De Block heeft NOOIT 'griepje' in de mond genomen. Geen idee waar iedereen dat vandaan blijft halen.
    Hier De Block op 28/1:
    https://www.youtube.com/watch?v=RCyu...ature=emb_logo

Zegt ze daar iets fout? Op die moment niet.
    achteraf bekeken? Ghoja. Captain Hindsight.
    "Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen." - Ludwig Wittgenstein

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Allez, de backlog aan games wegwerken vraagt toch veel tijd. Ik heb me nog geen seconde verveelt. Gamen, youtube en 9lives volgen, meer heb ik niet nodig. Time well wasted.
    Inderdaad. Lees een boek, steek wat meer tijd in het koken/huisgenoten/uzelf, klus wat, leer uzelf iets aan, verdiep u in de beurs, sport wat meer, probeer dt-fouten te vermijden, maak de tuin zomerklaar, een grondige poetsbeurt, laat u eens echt gaan in de rabbitholes op het internet,...
    Al een geluk dat we allicht een hele zomer gaan hebben om gebruikelijke buitenactiviteiten in te halen aangezien we misschien toch niet op vakantie kunnen gaan!

Ik snap dat mensen hun gebruikelijke buitenactiviteiten missen maar echt vervelen is iets dat ik niet snel zal begrijpen.

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Onzin. Zoals ik zeg, als ik rond mij hoor zijn er veel mensen die dit maar afdeden als een zware verkoudheid in het begin.
    En dat terwijl je afkomstig bent van één van de zwaarst getroffen regio's (Sint-Truiden). Je zou bijna beginnen denken dat er een verband is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Just terug vant containerpark. Ik was de enige (Herentals). Twas wel op afspraak. Toen ik vertrok kwam er nog iemand aan en die moest laten zien wat hij in de koffer had, stonden ze daar me 3 op ne vierkante meter naast mekaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Jezus, het niveau van de officiele corona virus website.
    Ik ben daar gewoon eens wat op aan het lezen in die FAQ.

● Zorg voor een afstand van 1,5 meter tussen personen. Ook bij het transport (auto, vrachtwagen, …). ● Doe je dit niet? Dan riskeert het bedrijf een boetes bij een eerste overtreding. Bij een tweede overtreding moet het sluiten.

Telewerk is verplicht bij alle niet-essentiële diensten. ● Dit is zo voor alle medewerkers, als dit kan. ● Dit is ook zo voor kleine organisaties of bedrijven.

Wanneer ten gevolge van deze opschorting de verplichting met dwingende termijnen niet kunnen worden nageleefd, zal aan de betrokken een uitstel worden verleend.

Vermijd om handen te geven of te kussen als je iemand begroet.

Administratieve dienstverlening moeten blijven functioneren
    Wie schrijft dat man?
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; Vandaag om 16:12

ganz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StoneBall Bekijk bericht
    Is wel degelijk toegelaten, had hetzelfde "probleem" en dan eens opgezocht:

" Mogen we ons verplaatsen naar de glascontainers, kledingcontainers, ondergrondse containers voor andere types afval?
    Ja, dat mag." (vanop https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/)
    Hier was dat ook uit de hand aan het lopen, eigenlijk voor niks dus.

En zo essentieel leek mij dat ook niet, maar soit. Morgen eens alles wegdoen.
    Beter een pens van het zuipen dan ne bult van het werken!

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Li1quid Bekijk bericht
    Ik ben ergens wel jaloers op de mensen die momenteel technisch werkloos thuis zitten..
    Dat loonsverlies is mij de vrije tijd wel waard.
    Hangt af van situatie tot situatie, hier tech. werkloos met volledig loonbehoud (en ondertussen wel de vergoedingen opstrijken die alle tech. werklozen nu krijgen).
    Veel sporten, lezen en traden en zo gaat de tijd wel voorbij.

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Sneller optreden? Hoe dan? Een lockdown terwijl er hier eigenlijk nog niets aan de hand was? Dat krijgt ge gewoon niet verkocht. Ze hebben de maatregelen gradueel uitgerold, en dat lijkt mij momenteel de juiste aanpak te zijn geweest. Het is een continue afweging geweest, aangezien het even goed op een nieuw SARS-scenario had kunnen uitdraaien. Als ge dan uw economie had platgelegd, had ge voor niks een economisch bloedbad veroorzaakt. En dan stonden dezelfde mensen nu te balken dat de maatregelen te zwaar waren.

En uiteraard moet ge hier lessen uit trekken. Nogmaals, het is de eerste keer in 100 jaar dat er iets op deze schaal gebeurt. Dan is het niet onlogisch dat uw parcours niet volledig foutloos is.
    Ah voila dan zijn we het eens.

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Regenneger Bekijk bericht
    Inderdaad. Lees een boek, steek wat meer tijd in het koken/huisgenoten/uzelf, klus wat, leer uzelf iets aan, verdiep u in de beurs, sport wat meer, probeer dt-fouten te vermijden, maak de tuin zomerklaar, een grondige poetsbeurt, laat u eens echt gaan in de rabbitholes op het internet,...
    Al een geluk dat we allicht een hele zomer gaan hebben om gebruikelijke buitenactiviteiten in te halen aangezien we misschien toch niet op vakantie kunnen gaan!

Ik snap dat mensen hun gebruikelijke buitenactiviteiten missen maar echt vervelen is iets dat ik niet snel zal begrijpen.
    Mja, sport wat meer.. Ik doe normaal 5-6 keer per week aan heavy lifting. Ik kom nu al drie weken niet meer in de buurt van mijn gebruikelijke intensiteit en zeker de eerste weken heb ik daar (fysiek en mentaal) enorm hard van afgezien omdat dat pure ontwenning is. Da's niet zo simpel als 'doe even iets anders', spijtig genoeg.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

Regels voor berichten