Pagina 1 van 18 1234511 ... Laatste
    KBE's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)

Hoe zie jij de toekomst van 9lives

Dit topic zit nu al even in men gedachten, hoe zien jullie de toekomst van 9lives.
    Laten we eerlijk zijn, echt veel leven in dit forum zit er niet meer.
    Enkel nog een bepaald aantal topics dat wat leven in de brouwerij brengt.

Voor de rest zijn ze allemaal uitgestorven bijna.

Maar voor games moet je hier nog amper zijn.
    Daarvoor moeten we al uitwijken naar de concurrentie, en het is niet dat er geen nieuwe topics worden open gedaan ivb met nieuwe games.
    Waar zitten al die gamers van vroeger eigenlijk.
    Laatst gewijzigd door KBE; 21 februari 2020 om 19:47
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC C24G1 144 HZ : Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    PS4 Slim : Xbox one S
    Steam : Sync
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Mensen worden ouder en krijgen andere prioriteiten. Ik heb zelf ook nooit iets bijgedragen tot de fora buiten algemeen eigenlijk.De nieuwe instroom is ook gewoon kleiner denk ik doordat sociale media overal is en mensen daar ook hun ei op kwijtkunnen, op zich is een forum dan wat trager en verouderd. Door die grote hackhistorie is er dan een hoop volk verdwenen, en nu is het minder (misschien wel stabiel?)

Persoonlijk denk ik dat 9lives een hoogtepunt heeft gekend, er toen veel subfora zijn gemaakt, en nu met de huidige gebruikersaantallen dat een beetje te veel is. Wat krimpen zou misschien het gevoel van leven kunnen terugbrengen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

Shyheim's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Hoe zie jij de toekomst van 9lives

Heb het gevoel dat fora over ‘t algemeen wat aan ‘t uitsterven zijn. Was vroeger een plek waarop mensen connecteerden en informatie konden krijgen, maar dat is nu met sociale media en vooral reddit natuurlijk veel makkelijker en toegankelijker. De community van toen is het wat ontgroeid, en de nieuwe generatie(s) gebruiken dan die nieuwe platformen.

Zit bv. al sinds jaar en dag op een Amerikaans forum waar ge vroeger op F5 kon drukken en uw topic stond al op pagina 3. Tegenwoordig is dat op piekmomenten af en toe nog zo, maar meestal een stuk minder. En daar zijn ook al topics als deze ontstaan

“De mooie tijden van vroeger” eh. Toen .gif-avatars l33t waren, zwam nog een echte community was (en geen spamforum), mensen met een clantag subfora opeisten, ... en ik ga nooit de UT99-community van hier vergeten en “de traantjes van geluk”-topic.

Het oude forum (pre-games.telenet - heette dat Pandora? Geen idee meer) had zijn charmes, maar in de tijd van games.telenet heeft dit forum zijn piek gekend. Bij mij is ‘t een beetje beginnen minderen met 9lives. Heb helemaal niks met die naam, dat merk, het logo of de kleuren.

Edit: uiteindelijk dus al een 20-tal jaar lid (incl. oud forum). Nou.
    Laatst gewijzigd door Shyheim; 21 februari 2020 om 16:30

vloet's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wat krimpen zou misschien het gevoel van leven kunnen terugbrengen.
    Lijkt me geen slecht idee. Vooral alles dat met games te maken heeft, is nogal sterk uitgesplitst.

Zelf zou ik meer volk willen zien in de films, series, muziek segmenten.

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dat forums zowiezo aan het sterven zijn is not true want plaatsen zoals tweakers.net of fok.nl oa zijn nog steeds even sterk of sterker dan 10-15 jaar geleden.

Wat 9Lives de nek heeft gedraaid is dat debacle in 2014 waar het bijna 3 maand offline was.
    Ik zit hier ook al van 2002 en dat was altijd ongeveer even druk , zelfs nog in 2010 of 2011 maar na dat gedoe in 2014 is het een heel deel minder en vooral na 22u.

Soms zie je dat al op sommige dagen waar de laatste post in Algemene discussies al is rond 19u30 ofzo en dan de rest van de avond niks meer, gebeurd niet vaak maar soms zie je het wel.

En vergeleken met vroeger kunnen mods met niks meer lachen, voor het minste is het al forum konijn van links of forum konijn van rechts.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    En vergeleken met vroeger kunnen mods met niks meer lachen, voor het minste is het al forum konijn van links of forum konijn van rechts.
    Ik heb thans net het gevoel dat er veel minder infractions worden uitgedeeld dan vroeger, alvast toch de subfora waar ik mod ben.
    En ik kan het weten, want vroeger vaak aan den lijve ondervonden
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Booka Shade Bekijk bericht
    Ik heb thans net het gevoel dat er veel minder infractions worden uitgedeeld dan vroeger, alvast toch de subfora waar ik mod ben.
    En ik kan het weten, want vroeger vaak aan den lijve ondervonden
    Dat is ook logisch als er veel minder volk is
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 21 februari 2020 om 20:18
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dit? Sommige subfora worden kapotgemodereerd, en als je er iets van zegt dan heb je een ban aan uw broek
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Dit? Sommige subfora worden kapotgemodereerd, en als je er iets van zegt dan heb je een ban aan uw broek
    Misschien konden vroeger de posters ook tegen iets en gingen ze niet voor elke infraction of ban full retard natuurlijk.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Wat mij vooral stoort is dat in sommige subforums de moderator zeer veel reacties plaatst in de topics die hij zelf modereert. Als je bepaalde topics het aantal reacties of woorden per lid zou rangschikken, dan staat de moderator vaak top 3, het zou me niet eens verbazen als die geregeld bovenaan staat. Als die reacties dan van een bedenkelijk niveau zijn, dan daalt het respect voor de moderatie. En in die subforums is er dus vrijwel geen enkel respect meer voor de moderatie. Voor mij liever schaarse reacties van moderatie, op hoog niveau, dan overstelpt worden met meningen van moderatie, op gemiddeld of laag niveau. Natuurlijk gaat men dan "full retard" als zo'n moderator iemand een ban of infraction uitdeelt.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Ik geef het nog 5 posts en dan is dit opnieuw een “gezaag over Loser” topic.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Geen instroom / teveel subfora / te weinig kwaliteit/nieuwigheden qua posts wat beter is hebt bij tweakers / Reddit /...

Te weinig kwalitatieve posts in p&a, niks nieuws te ontdekken daar. Ieder topic heeft een beetje hetzelfde verloop daar. Afgezakt naar hln-niveau
    o/

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DogFacedGod Bekijk bericht
    Geen instroom / teveel subfora / te weinig kwaliteit/nieuwigheden qua posts wat beter is hebt bij tweakers / Reddit /...

Te weinig kwalitatieve posts in p&a, niks nieuws te ontdekken daar. Ieder topic heeft een beetje hetzelfde verloop daar. Afgezakt naar hln-niveau
    Dat is eigenlijk forum 101 management. Dé manier om een forum er dood te laten uitzien is om veel te veel categorieën te hebben. Subfora zouden organisch moeten onstaan.

Ik zou de forums zoveel mogelijk groeperen. Kan er ineens ook gesneden worden in het aantal mods (ik ben beschikbaar voor suggesties te geven). Win-win situatie.

Scifo's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik lees hier reddit en weet dat het enorm populair is maareuh..

dat is toch echt een bulk aan topics met veel onzin. Hoe kunde zoiets deftig volgen.

Mss word ik te oud

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Scifo Bekijk bericht
    Ik lees hier reddit en weet dat het enorm populair is maareuh..

dat is toch echt een bulk aan topics met veel onzin. Hoe kunde zoiets deftig volgen.

Mss word ik te oud
    Ik zit ook op reddit, maar ik volg gewoon de shit dat ik wil volgen.
    Sim racen, pc gaming, paar games dat ik speel en dan zie ik enkel in men feed wat ik volg.
    Kan je dan nog apart naar de sectie gaan ook.
    Intel I7 7700k 4.5 ghz : Msi Z270 Sli Plus : Geforce 1070 GTX 8GB : Corsair Vegeance LPX 16 GB Ram: AOC C24G1 144 HZ : Corsair K70 Rapid Fire : Logitech G500s : Corsair MM300 : Steelseries Artic 3 : MXL 990 Microphone + Behringer XENYX 802 USB Mixer
    PS4 Slim : Xbox one S
    Steam : Sync

Regels voor berichten