iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ze hebben al -tig keer uitgelegd waarom men zo een grote maatregelen neemt .
    zeker?

https://www.youtube.com/watch?v=mgc_...ature=youtu.be
    dit soort rustige en duidelijke uitleg heb ik hier nog niet gezien of gehoord
    no votes  

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ja Tolya. Het is al zodanig vaak gezegd geweest dat mijn zoon van anderhalf de redenen kan reciteren. Doe een krant open, bezoek een nieuwswebsite of zet de tv aan: je wordt om de oren geslagen met Q&A's, FAQ's, how-to's, duiding en achtergrondinformatie.

De vragen die jij stelt zijn allemaal duidelijk beantwoord hoor.
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    44 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    zeker?

https://www.youtube.com/watch?v=mgc_...ature=youtu.be
    dit soort rustige en duidelijke uitleg heb ik hier nog niet gezien of gehoord
    https://www.info-coronavirus.be/nl/ en tientallen andere kanalen
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    no votes  

M°°nblade's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    als zij een idee hebben dan zou het beter zijn om een logische lijn aan te houden qua communicatie

"het is maar een griep" maar bij de 1e besmetting direct om 11u op een zondagochtend een persconferentie houden is niet logisch.
    dan voed je net de onzekerheid en wek je de indruk dat je zelf ook geen idee hebt. Krijg je dus deze week logischerwijze een storm op het UZA qua test (ongeveer iedereen die 2x hoest op een half uur)
    Maar er IS nu eenmaal veel onzekerheid. Mensen verwachten antwoorden van experts op vragen die nog helemaal niet beantwoord kunnen worden. Niemand weet wat corona op lange termijn zal betekenen. Daar bestaat geen data voor omdat Corona nieuw is.
    De maatregelen die genomen worden zijn drastisch omdat men deze onzekerheden incalculeert. Maar zoals je hier op het forum ziet, zien sommigen mensen die maatregelen als een valse blijk dat zekerheid dat corona zeer gevaarlijk is.
    Mensen kunnen gewoon zeer slecht omgaan met onzekerheden waardoor paniek ontstaat. 'Overheid zegt X maar doet Y dus de overheid liegt'. Feit is dat er geen data voorhande is om onzekerheden weg te werken. Anders zouden de beurzen niet crashen.

ik wacht nu stilaan eigenlijk op complottheorieën dat het een synthetisch virus is dat ontwikkeld werd door de Chinese overheid en dat dit gewoon een test is
    Tuurlijk dat. Wss besteld door onze ministers van pensioenen om de vergrijzing van de bevolking tegen te gaan. We ontwikkelen een virus dat de gepensioneerden velt ...
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    als zij een idee hebben dan zou het beter zijn om een logische lijn aan te houden qua communicatie

"het is maar een griep" maar bij de 1e besmetting direct om 11u op een zondagochtend een persconferentie houden is niet logisch.
    dan voed je net de onzekerheid en wek je de indruk dat je zelf ook geen idee hebt. Krijg je dus deze week logischerwijze een storm op het UZA qua test (ongeveer iedereen die 2x hoest op een half uur)

ik wacht nu stilaan eigenlijk op complottheorieën dat het een synthetisch virus is dat ontwikkeld werd door de Chinese overheid en dat dit gewoon een test is
    Maar wat jij vraagt, is helemaal geen communicatie. Jij wilt overtuigd worden dat hun aanpak de juiste is. En dat hoort bij de devaluatie van de experts die ik hier in het begin van het topic heb aangehaald. Ik hoef niet overtuigd te worden, want ik weet dat zij meer weten dan ik. Ik wil weten wat het plan is en wat ik moet doen. Dàt is de communicatie die belangrijk is.
    Eventueel mogen ze mij dat achteraf fijn uitleggen, zodat ik kan beslissen of ze het goed hebben gedaan. In het midden van een crisis komen eisen dat elke stap uitgelegd moet worden aan alle burgers, via alle mogelijke kanalen, met een heel betoog over waarom ze welke beslissing hebben genomen, dat lijkt me geweldig contraproductief.

Waarschijnlijk krijg je in het UZA een boel mensen die voor een hoest binnenkomen. Dat zit er een beetje in vervat, maar via alle kanalen is herhaaldelijk gezegd: Ga naar de huisarts. Overspoel Spoed niet. Maar veel meer dan zeggen tegen de mensen wat ze wanneer moeten doen, dat is totaal inefficiënt, en ik snap niet waarom je dat zou willen? Dat is toch pas emotie boven wetenschap stellen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sir.Killalot Bekijk bericht
    De vragen die jij stelt zijn allemaal duidelijk beantwoord hoor.
    1 voorbeeld vd vrt

18. Heeft het zin om een mondmasker te dragen?
    "Onze mondmaskers moeten we voorbehouden voor onze dokters en verpleegkundigen die op de eerste lijn staan en voor de besmette patiënten. Wanneer iedereen bij de apotheek alle maskers gaat opkopen en China geen maskers kan uitvoeren, dan zitten we in een situatie dat er nu op de markt geen maskers zijn. We willen vermijden dat mensen mondmaskers in het straatbeeld gaan dragen, dat heeft geen zin."
    dit is een economische uitleg, geen medische waarom mondmasker overbodig zijn
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    1 voorbeeld vd vrt

Maar opnieuw wil jij overtuigd worden, in plaats van duidelijke communicatie krijgen.
    Edit: Verder staat er heel duidelijk een antwoord over wat je moet doen en waarom, meer moet je toch niet willen?
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Ik ben geen fan van Maggie (zeker niet op vreemedelingenzaken) maar ik vind haar voor volksgezondheid echt wel top.
    Praat met kennis van zaken en ze doet dat op een rustige, duidelijke en verstaanbare manier. Komt echt heel goed over vind ik.

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    1 voorbeeld vd vrt

https://www.npr.org/sections/goatsan...ng-coronavirus
    tl;dr Als je binnenshuis zo'n masker continue aanhoudt en je handen wast voor en na het aanraken van zo'n masker dan kan dit zin hebben. Het is ook beter dan niks als je zelf al besmet bent en anderen wilt beschermen. Het heeft meer zin om een FFP2-masker aan te doen aangezien dat beter aansluit op je gezicht. Buitenshuis hebben maskers geen zin omdat de kans op infectie laag is.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ik ben geen fan van Maggie (zeker niet op vreemedelingenzaken) maar ik vind haar voor volksgezondheid echt wel top.
    Praat met kennis van zaken en ze doet dat op een rustige, duidelijke en verstaanbare manier. Komt echt heel goed over vind ik.
    We krijgen twee ministers van volksgezondheid voor de prijs van een, dus dat kan ook niet anders!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    1 voorbeeld vd vrt

Op de website staat het probleem wel veel beter uitgelegd
    https://www.maggiedeblock.be/helpt-e...t-coronavirus/

Je kan in een 30 minuten durend journaal niet 15 minuten lang argumenteren hoe het zit met het dragen van mondmaskers alleen dus ga je die informatie moeten condenseren.
    Laatst gewijzigd door M°°nblade; 2 maart 2020 om 10:57
    First the dodo died, then Dodi died, Di's dead, and Dando died. I bet Dido is crapping herself!
    no votes  

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    no votes  

iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Zou inderdaad zeer 'slim' zijn, zeker als je die tientallen miljarden euro incalculeert dat het de Chinese overheid al zou gaan kosten. Het verlies aan inkomsten door toerisme alleen al is om achterover van te vallen.
    no votes  

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Er zullen er nog wel een pak bijkomen ook.
    De exodus en nu terugkeer van de Krokusvakantie kon op geen slechtere moment komen.
    PSN: Shaddix-be
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Die paniek en hoe dat gevoed wordt door oa Vrt nws en Vtm nieuws op Facebook, arme mensen als er hier ooit een oorlog uitbreekt gaan bedrijven van luiers gouden zaken doen...

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Ik denk niet dat de kostprijs van de tests de reden is. Er is gewoon niet genoeg labocapaciteit om op zo'n schaal testen uit te voeren.

Is iemand hier om de hoogte van de False Positive Rate van de test?
    Wel ... technisch gezien is die labocapaciteit er wel.
    Deze test wordt gedraaid op high througput labo automaten zoals Panther Fusion die in theorie 10.000 analyses per week kunnen draaien indien nodig.

Op dit moment is dat echter niet nodig.
    no votes  

Regels voor berichten