iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inderdaad, een servertje bijzetten dat kan niet. Dit fnuikt de massale telewerkoproep.
    VPN licenses (seat counts) worden door alle aanbieders nu gratis weggegeven omwille van de crisis. Dat mag het probleem niet zijn. Cisco bv: https://www.cisco.com/go/covid19

Maar als de capaciteit er gewoon niet is, is het natuurlijk een ander verhaal. Op een creatieve manier het werk verdelen dan. Of richting cloud capaciteit eventueel, daar kan je servertjes bijzetten à volonté (in theorie).
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe zit het met de bouw? Mag je bijvoorbeeld met 5 arbeiders op een werf van pakweg 30x30m werken? Mag je samen in de camionette ernaar toe rijden?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Dat was het punt niet. in een winkel zoals die in centrum Leuven komt het gros van de mensen met de fiets of te voet. Aangezien er nu al een beperking gaat zijn van het aantal personen binnen de winkel gaat ge sowieso buiten moeten wachten. Dus uw nummerkessysteem is er de facto al, alleen zonder nummers. En of ge daar nu met of zonder nummer staat, als er 50 man staat te wachten, veel succes met die gescheiden te houden.
    In centrums zou dat minder werken maar in de grote invalswegen... Wees maar zeker dat dat zou werken. 95% van 't volk komt met hunne auto. En ipv dan buiten te wachten blijven ze gewoon in hunne auto. Ik zie echt niet in waarom dat niet zou geprobeerd kunnen worden. Beter dan allemaal buiten in een rij te wachten. Geeft personeel ook de tijd om de karren bijv te desinfecteren als ze die aan de persoon met 't juiste nummerke geven...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Als het niet kan, zijn er nog altijd redelijk wat parameters waaraan voldaan moeten worden. Is dat niet zo, gewoon een klacht indienen (desnoods anoniem) en dan komen ze uw boite wel sluiten.
    Het gaat mij niet om de boite te sluiten maar het gebrek aan respect voor mensen die arbeid doen die wel noodzakelijk is maar niet van thuis uit kan. En social distancing is in sommige gevallen toch wel erg moeilijk. Maar weeral vergeet de politiek die mensen. Of wat dachten we van thuisverpleegkundigen die geen mondmaskers hebben. Social distancing he. Of was uw eigen ouwe. Nul respect voor handenarbeid of mensen die niet op het "bureauke" zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik vrees echter dat het morgen nog steeds hetzelfde gaat zijn. Nog altijd mensen die in groepjes wandelingen gaan maken, hoogstwaarschijnlijk thuisfeestjes in het weekend,...

Op dat vlak heeft @Avilowca gelijk, Macron was duidelijk: blijf binnen of ge krijgt een zware boete als ge geen geldige reden hebt. Hier blijft het nog steeds op aanbevelingen lijken als je naar de persconferentie kijkt.
    Dat groepje kan toch evengoed een gezin zijn of groep die sowieso al samen zit?

Verder denk ik dat macron zijn boodschap om niet buiten te komen geen goed idee is. Als je de mensen 3 weken echt binnen wilt laten zitten onploft dat vroeg of laat. Als dan verdere quarantaine nodig is veegt iedereen zijn voeten er aan.
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Hier is een idee voor de warenhuizen. Ze zien dat er maar een ingang is en daar krijgt ne nummer. Mensen blijven in den auto tot hun nummer afgeroepen of geprojecteerd wordt. Dan pas mogen ze binnen en maximum x-aantal items halen.
    Hebt alleen ne megafoon of display nodig en zo een toestel zoals bij de slager...

Geen contact met de mensen en geen gehamster...
    Mensen die slechthorend/doof zijn, zijn met dat idee zwaar in het nadeel.
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yusifer Bekijk bericht
    Mensen die slechthorend/doof zijn, zijn met dat idee zwaar in het nadeel.
    Ja en mensen die zwak zijn en in een rij staan met ne zieke gaan misschien dood... Allee voor alles is een oplossing. Die mensen zijn vaak vindingrijk in het dagelijks leven weet ik uit ervaring... Als die naar de slager moeten lossen ze da ook op hé.
    no votes  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door taylor Bekijk bericht
    Dat groepje kan toch evengoed een gezin zijn of groep die sowieso al samen zit?

Verder denk ik dat macron zijn boodschap om niet buiten te komen geen goed idee is. Als je de mensen 3 weken echt binnen wilt laten zitten onploft dat vroeg of laat. Als dan verdere quarantaine nodig is veegt iedereen zijn voeten er aan.
    Helaas spreekt de kennis die we nu hebben dat tegen. Wuhan, Zuid-Korea, Singapore, ... Allen hebben ze ronduit draconische maatregelen moeten invoeren om de situatie in te dammen. Daarvoor is een ijzeren hand van de overheid nodig gecombineerd met een zeer hoge discipline van de bevolking. De Europese Unie en per extensie ons land maakt zich op internationaal niveau eigenlijk compleet belachelijk.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door polar bear Bekijk bericht
    Hoe zit het met de bouw? Mag je bijvoorbeeld met 5 arbeiders op een werf van pakweg 30x30m werken? Mag je samen in de camionette ernaar toe rijden?

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Geen idee. Grote bouwen gaat lastig worden idd, maar de huizen lijkt me nog wel mogelijk.

Wij wouden net kleerkast en vliegenraam bestellen, kan dat eventueel via mail (offerte tekenen) maar komen ze nog opmeten? Vliegenraam is buiten dus geen probleem maar de kast
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Ja en mensen die zwak zijn en in een rij staan met ne zieke gaan misschien dood... Allee voor alles is een oplossing. Die mensen zijn vaak vindingrijk in het dagelijks leven weet ik uit ervaring... Als die naar de slager moeten lossen ze da ook op hé.
    Mja I dunno, ik ben zelf zwaar slechthorend dus ik zou zeker niet direct iets op vinden buiten rekenen op goodwill.
    no votes  

iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yusifer Bekijk bericht
    Mja I dunno, ik ben zelf zwaar slechthorend dus ik zou zeker niet direct iets op vinden buiten rekenen op goodwill.
    Ja daar staat nu toch overal ne security man om te controleren op die 10 vierkante meter. Die zou ge kunnen aanspreken bijv. Enfin 't lijkt mij eerlijk gezegd echt een betere optie dan hoe 't er nu aan toe gaat.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

youri_69's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net een bericht gekregen van mijn baas datter toch verder gewerkt moet worden. Ik werk in een winkel die truck accessoires verkoopt.
    Hij gaat de winkel sluiten maar wij moeten achter gesloten deuren verder werken. Zo wordt er werk gedaan in het magazijn bvb, en kan hij die vergoeding per dag (4000 euro?) opstrijken.
    Wat moet ik doen en bij wie kan ik hiermee terecht?
    We're by far the greatest team, the world has ever seen! Arsenal FC!
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Inderdaad, een servertje bijzetten dat kan niet. Dit fnuikt de massale telewerkoproep.
    Technisch heb ik geen gedacht hoe snel dit kan gebeuren of hoe groot ik dit moet zien.

Maar ik kan alleen maar zeggen wat ik natuurlijk gehoord heb van mensen die met IT in onze onderneming bezig zijn.

Let op ik wou niet bedoelen dat telewerk niet nuttig of zo is. Sterker nog perfecte oplossing! Maar als je natuurlijk tegen technisch boundaries aanbotst dan is dat zeer lastig. Dan draait het snel uit op dat niet iedereen thuis zal kunnen werken, maar gewoon thuis zal moeten zitten. Dan komen we in de discussie of je betaald zou moeten worden als je niet werkt.

Dit is nu niet aan de orde, maar mocht ik loonsverlies lijden dan zou ik daar niet mee kunnen lachen. En navenant de grote van het resterend loon is dit zelfs problematisch.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ook Waals minister-president Elio Di Rupo zei op de RTBF dat er "politiecontroles zullen zijn". Volgens de christelijke politievakbond is er echter onvoldoende beschermingsmateriaal voor de politiediensten.
    no votes  

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het is een dramatische situatie. Maar om de zaken toch een beetje in perspectief te zetten en wat positiviteit te brengen...
    https://www.worldometers.info/world-population/

De mens blijft onverminderd doorgaan. Met of zonder Covid19.

TODAY
    Births today
    354,627
    Deaths today
    148,881
    Population Growth today
    205,746

THIS YEAR

Births this year
    29,523,232
    Deaths this year
    12,394,560