Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Het zijn net diegene die het Chinees coronavirus oid willen noemen die een agenda hebben. Dat is ook waar die term vandaan komt.
    En het is geen griep dus niemand noemt het de Chinese griep, waar je dat vandaan haalt weet ik niet.
    Inderdaad. Als ik als niet-kenner het opzoek vind ik gewoon op wikipedia dit:
    Coronaviruses constitute the subfamily Orthocoronavirinae, in the family Coronaviridae, order Nidovirales, and realm Riboviria.[5][6]
    En voor de griep:
    Orthomyxoviridae (ὀρθός, orthós, Greek for "straight"; μύξα, mýxa, Greek for "mucus")[1] is a family of RNA viruses. It includes seven genera: Influenzavirus A, Influenzavirus B, Influenzavirus C, Influenzavirus D, Isavirus, Thogotovirus, and Quaranjavirus.
    Welke wetenschapper zou dan ook dit virus een griep noemen, dat is zoals honderden jaar geleden we namen gaven als vleermuis, want ja het trekt toch wel op een vliegende muis.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Kunnen we volgende links mss in de beginpost plaatsen?
    Of toch mensen enkel naar deze site linken als ze info willen.
    Hier staat enkele officiële info

Link naar de pagina van het crisiscentrum
    https://crisiscentrum.be/nl

Link naar de video's en livestreams van het crisiscentrum
    https://www.youtube.com/channel/UCZc...89otVHLjFpjnbg
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    De naam van het virus is SARS-CoV-2. De naam van de ziekte is COVID-19. Maar hier alsjeblieft geen "islaam vs islam" zijdiscussie van, zeg. Hier krijg ik echt scheve tanden van, hè. Spijkers op laag water zoeken, meteen al beginnen met het polariseren en politiseren van iets wat het helemaal niet is. Dit gaat om een pandemie en de wereldwijde aanpak daarvan. Verziek het niet met "links wil" of "rechts wil", dat kan in P&A.
    Ik kan een hoop virus uitbraken opnoemen dat niet een combinatie van hoofd en kleine letters en streepjes zijn en waar geen cijfers in zitten.

- German measles (rode hond)
    - Ziekte van Lyme
    - Zika virus
    - Spaanse griep
    - Japanse encefalitis
    - Guineaworm
    - MERS (middle east respiratory syndrome)
    - Marburg virus
    - Westnijl virus
    - Ebola virus
    - Mexicaanse griep

Maar nu moeten we plots overgaan naar SARS-CoV-2 en COVID-19. Waarom is dat? Heeft dat misschien juist wel te maken met politiek?
    no votes  

puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Posten om te kunnen lezen, de page bug is terug.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html
    no votes  

Anoniem13's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puni Bekijk bericht
    Posten om te kunnen lezen, de page bug is terug.
    Die is nooit weggeweest. Cache leegmaken en je bent er weer vanaf! Tenzij er plots heel wat berichten verdwijnen, dan moet je terug naar stap 1.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ik kan een hoop virus uitbraken opnoemen dat niet een combinatie van hoofd en kleine letters en streepjes zijn en waar geen cijfers in zitten.

- German measles (rode hond)
    - Ziekte van Lyme
    - Zika virus
    - Spaanse griep
    - Japanse encefalitis
    - Guineaworm
    - MERS (middle east respiratory syndrome)
    - Marburg virus
    - Westnijl virus
    - Ebola virus
    - Mexicaanse griep

Maar nu moeten we plots overgaan naar SARS-CoV2 en COVID-19. Waarom is dat? Heeft dat misschien juist wel te maken met politiek?
    Zie de posts van paradijsappel en mij, waarom mogen we de juiste naam niet gebruiken? Mag het niet te moeilijk zijn of wat is het eigenlijk? Niemand houdt je tegen om het "Chinees Coronavirus" te noemen, of Wuhan er in te zetten, dat zou dan wat minder wetenschappelijk zijn maar mensen weten wat je bedoelt. In officiële communicaties gebruikt men nu eenmaal de juiste naam hé, en het is geen griep.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    35 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Die is nooit weggeweest. Cache leegmaken en je bent er weer vanaf! Tenzij er plots heel wat berichten verdwijnen, dan moet je terug naar stap 1.
    Klopt. Posts als "posten om te kunnen lezen"...
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Even wat echte data, ipv. nutteloze discussies over kak en wc papier...

Lees dit er even op na: Imperial college UK study

https://www.imperial.ac.uk/media/imp...16-03-2020.pdf
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Het probleem met een benaming als "SARS-CoV-2" is dat het te abstract is waardoor niemand er verantwoordelijkheid moet voor nemen. Het gaat mij niet over schuld - want aan de wereldwijde verspreiding heeft elk land schuld - wel over wie de verantwoordelijkheid heeft om te vermijden dat dit in de toekomst opnieuw kan gebeuren. Die verantwoordelijkheid hoort toe aan de CCP.

Wetende hoe de Chinese cultuur in elkaar zit, in het bijzonder met hun "face"-concept en het feit dat ze zelf maar al te graag werken met zaken als "sociaal krediet," is m.i. de benaming "Chinees virus" en "Wuhangriep" de meest effectieve manier om de CCP te overhalen maatregelen te nemen om een SARS 3 te voorkomen. Ze gaan er alles aan doen om zo'n vernedering in de toekomst te voorkomen. Ze gaan natuurlijk ook woedend zijn op de landen die die namen hanteren, maar we moeten onszelf de vraag durven stellen wat er erger is: de woede van de CCP of een SARS 3 epidemie?

Nogmaals, het gaat er absoluut niet om om de Chinese bevolking te stigmatiseren, integendeel, dat is net het allerlaatste dat we moeten doen. We moeten de Chinezen net helpen met de CCP op hun verantwoordelijkheid te wijzen, want als een Chinese burger dit zou doen, is hij enkele dagen later "verdwenen". De Chinese bevolking zou zelf opnieuw het grootste slachtoffer zijn als er nu weer niets gebeurt en er een SARS 3 kan ontstaan, mogelijks veel dodelijker en besmettelijker.
    Laatst gewijzigd door CCatalyst; 17 maart 2020 om 17:06

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Waarom we vroeger wél spraken van de Spaanse griep en nu bewust grijpen naar een meer neutrale wetenschappelijke naam, en niet het Wuhan virus (griep zou dwaas zijn, het is geen influenzvirus), daar kan je over discussiëren. Ik vind de neutralere naam ook beter.

Dat neemt echter niet weg dat China in deze een verpletterende verantwoordelijkheid draagt, want het is geen toeval dat zowel SARS als COVID-19 daar ontstaan. Een absoluut minimum na deze crisis zou moeten zijn dat de internationale gemeenschap van China eist dat ze die wet markets compleet stillegt, net zoals bushmeat in Afrika overigens (een belangrijke kandidaat voor de oorsprong van het HIV-virus).
    Nu je met een vliegtuig op een dag van de ene kant van de wereld naar de andere kan reizen moet iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen om dergelijke zoönoses tegen te gaan.

Zoals ik in diezelfde thread echter ook zei: het Westen is ook niet vrij van zonde, wij zijn ook superbugs aan het kweken maar dan voornamelijk antibioticaresistente bacteriën dankzij onze vleesindustrie. Tijd voor een stevige portie zelfreflectie binnen een half jaar, zou ik dan toch hopen, maar ik vrees ervoor.
    no votes  

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Waarom we vroeger wél spraken van de Spaanse griep en nu bewust grijpen naar een meer neutrale wetenschappelijke naam, en niet het Wuhan virus (griep zou dwaas zijn, het is geen influenzvirus), daar kan je over discussiëren. Ik vind de neutralere naam ook beter.
    Het ironische is dan nog dat de Spaanse griep de Spaanse griep heet omdat (het tijdens WO1 neutrale) Spanje er als eerste over berichtte in de pers. De oorsprong van H1N1 lag waarschijnlijk in de Verenigde Staten (Kansas).
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Zoals ik in diezelfde thread echter ook zei: het Westen is ook niet vrij van zonde, wij zijn ook superbugs aan het kweken maar dan voornamelijk antibioticaresistente bacteriën dankzij onze vleesindustrie. Tijd voor een stevige portie zelfreflectie binnen een half jaar, zou ik dan toch hopen, maar ik vrees ervoor.
    Deze dagen leven we in zo'n surrealistische wereld dat je bijna kan dromen over wat de mensheid nog allemaal kan.

Wij kunnen absoluut zonder veeteelt, het zou ons juist nog meer binden en de dieren.
    Als de overheid morgen beslist dat alle veeteelt dicht moet en het gedaan is met vlees produceren, dan is dat gedaan, fini.

Wij kunnen onze auto 50% van de tijd thuis laten, kijk naar hoeveel mensen nu plots thuiswerk kunnen doen.

En als er morgen plots iets uitbreekt wat te maken heeft met de gigantische afvalberg, wedden dat iedereen dan plots slechts de helft zijn afval kan produceren?
    Wij denken dat vanalles niet kan, maar wat er vandaag gebeurt bewijst het tegendeel. Maar het kan blijkbaar alleen als er anders doden vallen.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 17 maart 2020 om 17:14
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Het ironische is dan nog dat de Spaanse griep de Spaanse griep heet omdat (het tijdens WO1 neutrale) Spanje er als eerste over berichtte in de pers. De oorsprong van H1N1 lag waarschijnlijk in de Verenigde Staten (Kansas).
    Niet enkel dat: in 1918 werd de naam bepaald door waar men woonde:: in Senegal woedde de Braziliaanse griep, in Brazilië de Duitse griep, in Polen de bolsjewistische ziekte en in Japan de sumogriep, omdat de eerste gevallen opdoken tijdens een worsteltoernooi. De naam die de machtigste naties van dat moment gebruikten won het pleit. Dus werd het: de Spaanse griep.

Geef mij dan ook maar liever de wetenschappelijke term.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Wij denken dat vanalles niet kan, maar wat er vandaag gebeurt bewijst het tegendeel..
    -- Nelson Mandela

Dat deze crisis m.i. de doorbraak van thuiswerken gaat zijn is iig wel mooi meegenomen. Elke crisis produceert ook positieve gevolgen, dat zal hier niet anders zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Geef mij dan ook maar liever de wetenschappelijke term.
    SARS (nu SARS 1) was een wetenschappelijke term, zodat niemand er verantwoordelijkheid voor moest nemen. Dat de kiemen onveranderd bleven is wellicht de directe aanleiding van SARS 2.

Als het kan voorkomen dat een epidemie zich herhaalt, geef mij dan maar de niet-wetenschappelijke term. In de geschiedenisboeken kunnen we dan wel de ware toedracht vereeuwigen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
    Niet enkel dat: in 1918 werd de naam bepaald door waar men woonde:: in Senegal woedde de Braziliaanse griep, in Brazilië de Duitse griep, in Polen de bolsjewistische ziekte en in Japan de sumogriep, omdat de eerste gevallen opdoken tijdens een worsteltoernooi. De naam die de machtigste naties van dat moment gebruikten won het pleit. Dus werd het: de Spaanse griep.
    En nu heeft 1 van de machtigste naties een virus, en dan noemt het natuurlijk SARS en COVID.
    Dus er is nog niks veranderd hoor.
    no votes  

Regels voor berichten