kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    En dan zie ik 's morgens weer waarom we beter gewoon quarantaine uitroepen.
    Komt een oudere vrouw aan de balie bij ons doodleuk binnen voor wat gewone, niet dringende inlichtingen.

ik blijf op afstand en zeg dat die mensen ziek zijn. "Ah en wanneer zijn die terug want ik wil graag geholpen worden"
    Ffs snappen die mensen het niet.

Why for fucks sake komt ge helemaal tot bij ons als ge ook kunt bellen? En hoe durft ge zo opdringerig te zijn als ge ook maar een beetje inlevingsvermogen hebt.

Echt man, zo een mensen word ik misselijk van.

En dat gaan de mensen zijn die het voor de rest verbrodden. Ik kom ook nog buiten met de hond of om es te wandelen in de natuur, wandel dan schoon in ne boog rondom iedereen. Maar zo een mensen bollen heel het stad door, want die hebben tijd zat, en stappen dan maar overal binnen.

Sjans dat het kantoor dicthgaat want....
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik hoest al 25 jaar door een longaandoening, dat geeft me niet minder recht om mijn eten te gaan kopen dan een ander. Is nu wel handig om de persoonlijke ruimte te bewaren.
    Nee, het gaat ook niet om jou. Het was de puberdochter die mee was omdat ze haar anders gewoon aan 't vervelen was thuis. Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik zeg niet dat iedereen die hoest moet verhongeren. Het is gewoon een voorbeeld van hoe mensen nog steeds de simpelste aanbeveling niet opvolgen - bewust of onbewust. Nog steeds niet - NA het uitgebreid in het nieuws komen van de lockdownfeestjes en het exporttoerisme.
    no votes  

the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-be Bekijk bericht
    Nee, het gaat ook niet om jou. Het was de puberdochter die mee was omdat ze haar anders gewoon aan 't vervelen was thuis. Je moet mijn woorden niet verdraaien, ik zeg niet dat iedereen die hoest moet verhongeren.
    Dus omdat hij nu anoniem den uitleg doet, mag hij het wel; maar andere mensen waar je totaal geen idee hebt van de situatie ga je wel veroordelen?

Voor hetzelfde geld hoest die puberdochter ook al gans haar leven door een longaandoening + heeft die andere fysieke/mentale problemen waardoor die niet alleen gelaten kan worden. Die mensen moeten dus wel verhongeren volgens u?
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Ik zie een patroon van communicatie terugkeren.
    Gisteren Van Ranst: lockdown is nog niet aan de orde als iedereen zich verantwoordelijk opstelt.
    Vandaag professor infectieziektes: Strengere maatregelen toch nodig
    Morgen: Lockdown

Was net hetzelfde bij sluiten scholen, café's enz ...
    no votes  

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    45 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the_fox Bekijk bericht
    Dus omdat hij nu anoniem den uitleg doet, mag hij het wel; maar andere mensen waar je totaal geen idee hebt van de situatie ga je wel veroordelen?

Voor hetzelfde geld hoest die puberdochter ook al gans haar leven door een longaandoening + heeft die andere fysieke/mentale problemen waardoor die niet alleen gelaten kan worden. Die mensen moeten dus wel verhongeren volgens u?
    Om een specifiek voorbeeld te geven: ik ken iemand die recent een longtransplantatie heeft gehad voor MS. Voor zo'n mensen is de huidige situatie een hel, want ze moeten eigenlijk op controle maar alle longartsen hebben andere dingen te doen.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    16 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Ik ben er mee akkoord dat het op dat punt absurd moeilijk was om te beslissen, maar verschillende mensen in mijn omgeving hebben het toen wel aangekaart dus het besef was er zeker.
    Er waren ook mensen uit mijn omgeving die aankaarten dat NIEMAND uit Wuhan mocht terugkomen, namelijk in mijn omgeving op 9lives.
    Die dus niet akkoord waren dat er toch Belgen terugkwamen die vervolgens 2 weken in quarantaine gingen.
    En jij wil nu gaan beweren dat die mensen "gelijk hadden" op basis van wat zich nu afspeelt?

Dat is gelijk zeggen "ja in mijn omgeving in de jaren 30 waren er mensen dat een muur rond Belgie wilden bouwen omdat ze zagen dat Hitler meer en meer macht kreeg in Duitsland.
    Die werden toen zot verklaard maar ze hadden uiteindelijk wel gelijk! We hadden naar ze moeten luisteren! Zij hadden de wijsheid en wij waren dom. Kijk wat er gebeurt is!".

Of bijvoorbeeld "Ik ken iemand die in 2012 bitcoin gekocht heeft en nooit verkocht! Dat is een enorm slimme mens! Argumenten of gegevens had hij indertijd niet echt, maar de toekomst is zijn bewijs van slimheid geweest!".

Ja nee, helemaal niet. Moest nu binnen 5 jaar een soortgelijke toestand zich voor doen, denk je dan echt dat Europe alle grenzen zou dichtgooien als er met mondjesmaat informatie uit Afrika binnen komt over een virus? Denk je dat echt? Ik ben daar helemaal niet van overtuigd.
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    79 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    uiteindelijk is wat er letterlijk gezegd is niet relevant. Als bij een groot deel van de bevolking de perceptie leeft dat het eerst ( en/of nog steeds) gewoon een griep was dan heeft de communicatie gefaald en dan mogen degene die daar verantwoordelijk voor zijn er gerust voor bekritiseerd worden.
    Ja, en nee. Ik kan me daar wel in vinden, hè. Maar ten eerste vind ik dat wel heel goedkoop. "Ze hebben het niet letterlijk gezegd, maar ik heb dat ervan gemaakt, en dat is hun schuld".
    Maar vooral, ik vind het een beetje een logische verderzetting van iets wat ik al jaren heel vervelend vind: Dat de politiek alles is. Alles is politiek, en de politiek moet ook maar alles oplossen.

Niet elke fout is een politieke. Niet alle eindverantwoordelijkheid van alle zaken ligt bij de politiek, wat mij betreft. En zeker niet bij individuele politici. Maar toch vinden we dat ze ons handje moeten vasthouden. Voor alles. Als de politica het in dit geval heel juist benoemd, dan is het weer niet goed, want "het had verkeerd verstaan kunnen worden"... Een klein beetje eigen verantwoordelijkheid en zelf nadenken kan geen kwaad. Ik weet goed dat je daar zeker niet tegen bent, het is dan ook niet tegen jou, maar eerder een algemeen gevoel, hoor.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandervdw Bekijk bericht
    Om een specifiek voorbeeld te geven: ik ken iemand die recent een longtransplantatie heeft gehad voor MS. Voor zo'n mensen is de huidige situatie een hel, want ze moeten eigenlijk op controle maar alle longartsen hebben andere dingen te doen.
    Tuurlijk is die situatie voor die mensen een hel. En longaandoening = risicogroep.

Maar het ging er mij om dat @j-be opeens geen problemen heeft met @Remake zijn situatie omdat die hier de uitleg geeft; maar dan wel mensen waar hij niets van weet (en mogelijks in een soortgelijke situatie zitten) gaat veroordelen...
    no votes  

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)

Dat was exact wat ik probeerde te verduidelijken inderdaad.
    no votes  

iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Dat was exact wat ik probeerde te verduidelijken inderdaad.
    Ik weet het, maar het drong blijkbaar niet door
    Mensen hebben blijkbaar ook massaal oogkleppen gehamsterd
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Ja, die moeten verhongeren. Of nog beter, tegen de muur, dan kunnen we hun resterend eten in beslag nemen!

Jongens toch. Ik wou gewoon aanduiden dat er mensen zijn die momenteel nog steeds alle aanbevelingen naast zich neer leggen. Ja, er is een kans van 0.01% dat die vrouw geen zo'n geval was - sorry dan, onbekende vrouw, dat ik je in mijn hoofd veroordeeld heb. Maar er zijn nog altijd veel te veel voorbeelden van mensen die gewoon knal hun zin doen en je gaat niet voor elk van hen een "jamaar wat als" verhaaltje kunnen maken hoor.
    no votes  

Shaddix's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TooChé Bekijk bericht
    Ik zie een patroon van communicatie terugkeren.
    Gisteren Van Ranst: lockdown is nog niet aan de orde als iedereen zich verantwoordelijk opstelt.
    Vandaag professor infectieziektes: Strengere maatregelen toch nodig
    Morgen: Lockdown

Was net hetzelfde bij sluiten scholen, café's enz ...
    Van Ranst zei in De Afspraak nochtans duidelijk dat er wel een Lockdown ging komen op een bepaald punt. Hij zei wel dat gisteren nog niet de juiste moment was voor België (en deed uitschijnen dat dat meer aan de politiek dan aan de wetenschap lag).
    PSN: Shaddix-be
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Het is te zot voor woorden dat na de eerste SARS uitbraak deze soort markten nog bestaan. Is het nu echt zo moeilijk om gewone dieren te eten?

Nu heb je exotische dieren die met uitsterven bedreigd worden omdat ze helende krachten hebben.

Als ze China niet verantwoordelijk stellen voor deze uitbraak dat is er toch iets goed mis in deze wereld.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Van Ranst zei in De Afspraak nochtans duidelijk dat er wel een Lockdown ging komen op een bepaald punt. Hij zei wel dat gisteren nog niet de juiste moment was voor België (en deed uitschijnen dat dat meer aan de politiek dan aan de wetenschap lag).
    Hetzelfde voltrekt zich als donderdagmiddag ook.
    Toen begonnen de mensen al toiletpapier te hamsteren, zag ik de ene na de andere boksclub op facebook aankondigen dat ze dicht gingen.
    Nu zie ik hetzelfde met gewone handelszaken en mijn gevoel zegt me dat het hamsteren op levensmiddelen nu gaat beginnen, ga straks naar de colruyt dus zal het weten te zeggen.
    Het zit weer in een spiraal.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Aan de Colruyt en de Aldi die ik deze ochtend in Aalst passeerde stond buiten al een lange rij. Wij zoeken al enkele dagen tevergeefs achter groeimelk voor onze dochters, ze willen enkel die uit de Aldi. Aan alle egoïstische hamsteraars die thuis 10 kratten of meer hebben staan, bedankt, mijn dochters zullen aan jullie denken als ze honger hebben.
    no votes  

Regels voor berichten