Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Al veel landen in lockdown.

De Belg kreeg een inspirerende boodschap van de koning.
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Bon zal mijne post aanpassen:

Hopelijk vanavond weer geen Corona feestjes omdat we morgen in lockdown gaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Ik ben helemaal geen panikeur.
    Ik had gewoon een rationele reactie op een ongekend virus dat tekenen gaf van heel gevaarlijk te kunnen zijn.

Vanaf het begin zei ik dat het mogelijk was dat dit zou kunnen uitdraaien op iets niet zo gevaarlijk, maar dat het serieus nemen en beetje paniek toch goed zou zijn omdat:
    - Paniek beter is in het begin van een crisis wanneer een systeem nog robuust is.
    - De kost van overdreven reactie in het begin sowieso minder zou zijn dan moest het toch serieus blijken we we te laat reageren.
    - Overheden en instituten (zoals het WHO) het niet ernstig genoeg namen en geen teken gaan van uit voorzorg te handelen, wat een recept is voor een crisis (indien het effectief gevaarlijk zou blijken dit virus).

Zelfs moest dit een gewone griep geweest zijn waren er rationele redenen om toch fel te reageren in het begin.
    Zelfs moest het risico laag geweest zijn dat dit ernstig werd zou het rationeel geweest zijn om ernstig te reageren.
    Waarom?
    Omdat ondanks zelfs een laag risico er voldoende tekenen waren dat moest het fout lopen het wel eens ZEER fout zou kunnen lopen. En dat zijn exact situaties waar voorzorgsprincipe van toepassing wordt.

Ik heb nooit beweerd dat dit zo erg zou worden als dat het nu is, want zoiets heb ik nooit geweten. Enige dat ik altijd zei dat die kans er was en we best een overreactie hadden op iets ongevaarlijk dan onderreactie op iets zeer gevaarlijk.
    Op dat vlak had ik meer dan gelijk en was ik een van de weinige die rationeel nadacht. Dat is geen paniek of complotdenken. Het is louter rationeel en risicogericht denken.

En @Loser, het is idd al sinds enkele weken dat heel wat links van media en media verschijningen niet meer werken en verdwenen zijn.
    Dat leert mij ook veel bij over de eeuwigheid van informatie op het internet.
    Dat die links verwijdert zijn of moeilijk te vinden nu (mij lukt het niet in ieder geval) betekent niet dat gij nu de revisionist kunt uithangen. Want dat is wat ge aan het doen zijt, de geschiedenis herschrijven.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bon zal mijne post aanpassen:

Hopelijk vanavond weer geen Corona feestjes omdat we morgen in lockdown gaan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Aan de kust deze keer de feestjes!:

"16 minuten ·
    Gouverneur Carl Decaluwé roept op om NIET naar de kust af te zakken, ook niet met het mooie weer. "Als er te veel volk naar de kust trekt, is het niet langer mogelijk om voldoende afstand te bewaren."

Een corona beach party!

Haha

In Frankrijk controleert het leger de boel al, en hier....kom niet naar de kust a.u.b!

Straks mag je weer niet zeggen: "veel te laat ingegrepen jongens"
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    78 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ik ben helemaal geen panikeur.
    Ik had gewoon een rationele reactie op een ongekend virus dat tekenen gaf van heel gevaarlijk te kunnen zijn.

Vanaf het begin zei ik dat het mogelijk was dat dit zou kunnen uitdraaien op iets niet zo gevaarlijk, maar dat het serieus nemen en beetje paniek toch goed zou zijn omdat:
    - Paniek beter is in het begin van een crisis wanneer een systeem nog robuust is.
    - De kost van overdreven reactie in het begin sowieso minder zou zijn dan moest het toch serieus blijken we we te laat reageren.
    - Overheden en instituten (zoals het WHO) het niet ernstig genoeg namen en geen teken gaan van uit voorzorg te handelen, wat een recept is voor een crisis (indien het effectief gevaarlijk zou blijken dit virus).

Zelfs moest dit een gewone griep geweest zijn waren er rationele redenen om toch fel te reageren in het begin.
    Zelfs moest het risico laag geweest zijn dat dit ernstig werd zou het rationeel geweest zijn om ernstig te reageren.
    Waarom?
    Omdat ondanks zelfs een laag risico er voldoende tekenen waren dat moest het fout lopen het wel eens ZEER fout zou kunnen lopen. En dat zijn exact situaties waar voorzorgsprincipe van toepassing wordt.

Ik heb nooit beweerd dat dit zo erg zou worden als dat het nu is, want zoiets heb ik nooit geweten. Enige dat ik altijd zei dat die kans er was en we best een overreactie hadden op iets ongevaarlijk dan onderreactie op iets zeer gevaarlijk.
    Op dat vlak had ik meer dan gelijk en was ik een van de weinige die rationeel nadacht. Dat is geen paniek of complotdenken. Het is louter rationeel en risicogericht denken.

En @Loser, het is idd al sinds enkele weken dat heel wat links van media en media verschijningen niet meer werken en verdwenen zijn.
    Dat leert mij ook veel bij over de eeuwigheid van informatie op het internet.
    Dat die links verwijdert zijn of moeilijk te vinden nu (mij lukt het niet in ieder geval) betekent niet dat gij nu de revisionist kunt uithangen. Want dat is wat ge aan het doen zijt, de geschiedenis herschrijven.
    Van in het begin had je het over een sterftegraad van 40% en reproductiecijfer van 7. "Niet zo gevaarlijk maar serieus nemen" was absoluut niet wat je zei, want dat zou erger dan de pokken, en dodelijker dan de longpest.

En ik wil gerust even verder ingaan op die "verdwenen" links. Op het moment dat je het zei, heb ik je al om de links gevraagd. Toen kwam je ook met links die niet zeiden wat jij zei dat erin zou staan. Toen werd je daar ook op gewezen. Ik heb je gisteren nog die berichten geciteerd. Dus niks geschiedenis herschrijven, toen stonden ze er ook al niet.
    Nee, nu kun je zeggen "ze stonden er, geloof me maar", en dan kan ik niet bewijzen dat ze er niet stonden. Zo werkt het niet, dat is geen eerlijke manier om te praten. De bewijslast ligt bij jou, jij komt met de stelling dat het gezegd werd en het is nog niet één keer, ik herhaal niet één keer bewezen. Dus doen alsof Van Ranst en De Block niet eens de absolute basis van hun vak kennen, is op z'n minst lasterlijk.

Voor mij hoeft het geen welles-nietes spelletje te worden. Maar ik laat je onzin en complottheorieën ook niet ongecontesteerd staan, hoor. En ik ben het beu dat het om de paar pagina's weer terugkomt, dus lijkt het me duidelijk: Bewijzen of hou ermee op.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    no votes  

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    19 Post(s)
    uiteindelijk is wat er letterlijk gezegd is niet relevant. Als bij een groot deel van de bevolking de perceptie leeft dat het eerst ( en/of nog steeds) gewoon een griep was dan heeft de communicatie gefaald en dan mogen degene die daar verantwoordelijk voor zijn er gerust voor bekritiseerd worden.
    *** Also sprach Zarathustra ***
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    8 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Van in het begin had je het over een sterftegraad van 40% en reproductiecijfer van 7. "Niet zo gevaarlijk maar serieus nemen" was absoluut niet wat je zei, want dat zou erger dan de pokken, en dodelijker dan de longpest.

En ik wil gerust even verder ingaan op die "verdwenen" links. Op het moment dat je het zei, heb ik je al om de links gevraagd. Toen kwam je ook met links die niet zeiden wat jij zei dat erin zou staan. Toen werd je daar ook op gewezen. Ik heb je gisteren nog die berichten geciteerd. Dus niks geschiedenis herschrijven, toen stonden ze er ook al niet.
    Nee, nu kun je zeggen "ze stonden er, geloof me maar", en dan kan ik niet bewijzen dat ze er niet stonden. Zo werkt het niet, dat is geen eerlijke manier om te praten. De bewijslast ligt bij jou, jij komt met de stelling dat het gezegd werd en het is nog niet één keer, ik herhaal niet één keer bewezen. Dus doen alsof Van Ranst en De Block niet eens de absolute basis van hun vak kennen, is op z'n minst lasterlijk.

Voor mij hoeft het geen welles-nietes spelletje te worden. Maar ik laat je onzin en complottheorieën ook niet ongecontesteerd staan, hoor. En ik ben het beu dat het om de paar pagina's weer terugkomt, dus lijkt het me duidelijk: Bewijzen of hou ermee op.
    Bewijzen zal niet lukken want ik heb gewoon de tijd niet door een zee van google results en verwijderde nieuwsberichten te zoeken. Ik zal mij volledig terugtrekken uit deze topic.
    Ik heb toch niets meer toe te voegen aangezien de schade al lang gedaan is.
    Unlimited Potential!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zucht. Ik word onnozel van collega's die totaal onnodig toch maar naar de bureau gaan werken "omdat ze thuis maar alleen zaten"...
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    uiteindelijk is wat er letterlijk gezegd is niet relevant. Als bij een groot deel van de bevolking de perceptie leeft dat het eerst ( en/of nog steeds) gewoon een griep was dan heeft de communicatie gefaald en dan mogen degene die daar verantwoordelijk voor zijn er gerust voor bekritiseerd worden.
    Daar komt het op neer in één zin.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    36 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Daar komt het op neer in één zin.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Badger Bekijk bericht
    En betere plannen ivm het aanpakken van zulk een virus. Mensen nog naar Italië laten vertrekken was een ramp die ieder zinnig mens kon voorspellen.
    Inderdaad, maar dat is ook het probleem van die hele globalistische visie in de EU en de wereld (enfin toch in de hogere echolons, de bevolking minder).
    "We zijn allemaal één, de wereld moet samenkomen, grenzen zijn niet nodig"

In de ogen van politici is grenzen dichtgooien een nationalistische reflex die niet in hun wereldbeeld past. Tot nu natuurlijk de hel hier uitgebarsten is, tja dan is het te laat.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen
    no votes  

RB26DETT's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Er is vooralsnog geen bewijs dat beter weer voor een noemenswaardige daling van het aantal geïnfecteerden zal zorgen.
    Het is niet het warmere weer op zich maar het feit dat mensen minder binnen op elkaar zitten als het goed weer is, maar of dat nu nog effect gaat hebben nu alle sociale activiteiten al zijn afgeschaft is de vraag.
    Ik heb over alles en iedereen een mening. Vraag er naar!
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Je mag zeggen wat je wil dat strengere maatregelen nodig waren, maar de mensen snappen het toch niet. Gisteren in de Colruyt om de nodige waren in te slaan, was er een moeder met puberdochter aan het rondlopen die continu aan het hoesten was. Zelfsal zou die al negatief getest hebben op Corona, mens.... 't is niet dat een kind van 15 niet alleen thuis kan blijven als ge naar de winkel gaat hé.

Mocht het land 2 of 3 weken geleden in lockdown gegaan zijn zou er een storm van protest geweest zijn en zou dat zoveel mogelijk straal genegeerd worden. Zelfsal zouden alle politici en experts volledig de ernst benadrukken. Want "alle policiti liegen en die experts zijn toch maar van die arrogante van de universiteit die niet weten hoe het echte leven werkt".

Als je het leger op straat stuurt zal er wel een een "knuffel het leger om te tonen hoe hard we ze appreciëren" actie op poten zetten.
    no votes  

desolation's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Mentioned
    20 Post(s)
    Hamsteren is niks mis mee, maar als ge een beetje verstand hebt doet ge dat gefaseerd. Ik ben nu op 2 weken tijd een paar keer naar de winkel gegaan tot we voldoende voorraad hebben van conserven, droge voeding, diepvries en water (en 200 flessen wijn maar dat lag er al )
    Hygieneproducten kopen wij altijd int groot dus daar was sowieso stock genoeg van.

Wat ik wel int groot besteld heb is honden en katten voeding, kattenbakvulling, etc.... Als het wat escaleert gaat dat niet prioritair zijn en die beestjes moeten ook eten.
    no votes  

SomeDude's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    20 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door desolation Bekijk bericht
    Hamsteren is niks mis mee, maar als ge een beetje verstand hebt doet ge dat gefaseerd. Ik ben nu op 2 weken tijd een paar keer naar de winkel gegaan tot we voldoende voorraad hebben van conserven, droge voeding, diepvries en water (en 200 flessen wijn maar dat lag er al )
    Hygieneproducten kopen wij altijd int groot dus daar was sowieso stock genoeg van.

Wat ik wel int groot besteld heb is honden en katten voeding, kattenbakvulling, etc.... Als het wat escaleert gaat dat niet prioritair zijn en die beestjes moeten ook eten.
    Tot die beestjes eten worden
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De levensverwachting is op een eeuw tijd gestegen met een goede 25 jaar.
    Denk dat de medische ondersteuning van zieke mensen daar een héél grote invloed op heeft. Maar dan moet iedereen toch beseffen dat deze groei niet mogelijk is om te blijven handhaven? Begin vorige eeuw waren we met 2 miljard en nu met 7 miljard op onze wereldbol, dit eindigt ooit....

Hoe erg het ook was, en dit kunnen wij ons nu niet voorstellen, maar vroeger stierven de zwakkere in de maatschappij gewoon een vroege dood en was daar niets aan te doen. Nu proberen we, en dit is niet meer dan normaal omdat de kennis en middelen er nu zijn, iedereen zo lang mogelijk in leven te houden maar indirect verzwak je uw volledige samenleving.
    In mijn ogen hangt de sterkte van zo een virus samen met de 2 zaken die hier betrekking met hebben ==> overbevolking en geen natuurlijke schifting in de samenleving.

En de mensen verzwakken zichzelf toch ook door voor alles wel een pilletje te slikken? Dan is het toch normaal dat je lichaam wel denkt dat het zal geholpen door iets extern en zelf niet de gepaste actie onderneemt?

Ik hou mij verder aan alle voorschriften en probeer alle contact te vermijden en ik hoop in het diepst van mijn hart dat er lessen uit dit virus worden genomen...al maak ik mij daar weinig illusies in want het eigenbelang zal terug snel opspelen.
    no votes  

Regels voor berichten