iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Of het virus nu hier in quarantaine is of ginds, wat is precies het verschil?.
    ???
    het ging om de verspreiding, was de zieke ginder gebleven dan was het virus hier nog niet

nu hebben wij het virus geholpen om op 12u tijd ca 15 000km te overbruggen.
    (hopelijk ga je nu niet over vlieguren en afstand discussiëren want ik heb geen idee hoever Wuhan juist van Melsbroek ligt
    no votes  

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    ???
    het ging om de verspreiding, was de zieke ginder gebleven dan was het virus hier nog niet

nu hebben wij het virus geholpen om op 12u tijd ca 15 000km te overbruggen.
    (hopelijk ga je nu niet over vlieguren en afstand discussiëren want ik heb geen idee hoever Wuhan juist van Melsbroek ligt
    Nu heb je een besmette landgenoot bewust naar hier gehaald, met de juiste veiligheidsmaatregelen en kan het virus geen verdere schade toebrengen. Voor hetzelfde geld raakt die toch op een standaard vliegtuig naar hier en dan heb je het vlaggen.

Gecontroleerd terugbrengen is in zo’n geval beter dan totaal niets doen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Ik ben niet boos, eerder teleurgesteld omdat ik niet het idee heb dat je het document deftig hebt gelezen (en de eerste keer zelfs niet gelezen) en wat lukraak zit te citeren.
    De literatuurstudie zit vol met referenties naar studies en modellen die aantonen dat een goede luchtcirculatie die ook nog is gezoneerd is (wat de airco doet op moderne vliegtuigen) de verspreiding belemmert.
    De vlucht waar je over spreekt is de enige waar bij dit zo extreem was en er is ook niet verder onderzoek naar gedaan. Dat is ook duidelijk als je naar de bron kijkt.

Als uitschieters nu ook al bewijs zijn.
    Ik neem aan dat je nog wat rond het onderwerp gaat fietsen zonder zelf een duidelijke argumentatie op te bouwen...
    Commercial airlines are a suitable environment for thespread of pathogens carried by passengers or crew. Theenvironmental control system used in commercialaircraft seems to restrict the spread of airbornepathogens, and the perceived risk is greater than theactual risk.12 Transmission of infectious diseases probablyhappens more frequently than reported for variousreasons, including reporting bias and the fact that mostdiseases have a longer incubation period than air travel.Important questions include: what factors affect thetransmission of infectious diseases within the aircraftcabin? How effective are the ventilation systems usedwithin commercial aircraft with regard to emerginginfections? Further assessment of risk throughmathematical modelling is needed and will provideinsight into disease transmission within the aircraftcabin as well as control of outbreaks of different diseases.
    We kunnen zo nog even blijven doorgaan. Uit je bronmateriaal blijkt dat er ernstige uitschieters zijn en op verschillende plaatsen wordt vermeld dat we eigenlijk niet goed begrijpen hoe de verschillende variabelen elkaar beïnvloeden. Je mag daar nijdig op reageren als dat helpt.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    We kunnen zo nog even blijven doorgaan. Uit je bronmateriaal blijkt dat er ernstige uitschieters zijn en op verschillende plaatsen wordt vermeld dat we eigenlijk niet goed begrijpen hoe de verschillende variabelen elkaar beïnvloeden. Je mag daar nijdig op reageren als dat helpt.
    Mijn bron is een typische paper en proto-doctoraat. "Hier zijn x bronnen of y data, we moeten dit verder onderzoeken."
    Dit is eigen aan de wetenschap. Dat doet geen afbreuk aan de data die er wel is.

We kunnen inderdaad nog lang blijven doorgaan als ik de enige ben die zijn stelling probeert te ondersteunen met bronnen en jij geen duidelijke argumentatie kan opbouwen.
    Uw "dit zijn verzinsels" was gebaseerd op wat? Mijn bron die ik nog niet had gegeven maar je nu wel gebruikt?
    Misschien heb ik nog ergens een komma verkeerd geplaatst ofzo.
    Laatst gewijzigd door dee; 7 februari 2020 om 19:08
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Onze belg is ondertussen genezen verklaard en naar huis, maar staat zo nog altijd niet op de bekende site ...
    Updates worden dus toch niet zo goed verwerkt.
    no votes  

MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    10 (92%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk bericht
    Onze belg is ondertussen genezen verklaard en naar huis, maar staat zo nog altijd niet op de bekende site ...
    Updates worden dus toch niet zo goed verwerkt.
    Deze is heel goed en bijzonder snel op vlak van updates (rond 11u30-12u elke avond worden de cijfers aangepast, op basis van NHC data)
    https://www.worldometers.info/coronavirus/
    no votes  

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Dit vond ik ook een hele interessante analyse: https://www.cassandracapital.net/pos...k-has-worsened

Hopelijk iets te negatief. Het is me ook niet duidelijk hoe gegrond de autheur zijn kennis is, hij heeft er in ieder geval wel werk in gestoken.
    PSN: Shaddix-be
    no votes  

Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaddix Bekijk bericht
    Dit vond ik ook een hele interessante analyse: https://www.cassandracapital.net/pos...k-has-worsened

Hopelijk iets te negatief. Het is me ook niet duidelijk hoe gegrond de autheur zijn kennis is, hij heeft er in ieder geval wel werk in gestoken.
    Auteur vermeldt in zijn analyses van de mogelijke scenarios oa vogelgriep en varkenspest, en dat er economische schade e.d. kan optreden zoals in het verleden. Misschien vergis ik het me verkeerd, maar ik kan mij echt heel weinig schade herinneren van SARS, vogelgriep of varkenspest.

Langs de ene kant heb ik de gedachte dat men serieus aan het overdrijven is. Langs de andere kant denk ik dat zonder die serieuze overdrijving en als dit zou voorkomen in 1918, we ondertussen ook wel aan een tien- of hondervoud zouden zitten van het aantal slachtoffers.
    le Général Zantas, dictateur de Palombie
    no votes  

iTrader
    19 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik vermoed dat SARS, vogelgriep op een macro-level wel degelijk economische impact zal hebben gehad. Gezien die mens zijn schrijven doorgaans over economie en investeringen gaat zal dat deel van de analyse misschien nog wel het meest onderbouwd zijn.

Zorgwekkend vind ik wel de nieuwe gevallen in Italië. Dat gaat al niet meer om rechtstreeks vanuit China te gaan. Vermoedelijke besmetting bij de bron van de cluster zou een etentje van die man zijn met iemand die in China is geweest. Die man heeft bijna een maand rond gelopen voordat zijn besmetting vast gesteld werd. Ook zijn cafévrienden zijn besmet (bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...oronagevallen/).

Echter lijkt het Westen zich nog wel vooral te focussen op mensen die uit Azië, en vooral China komen.

Volgens BNO zijn de 6 bekende cases in Italië ook allemaal in kritische toestand (bron: https://twitter.com/BNODesk/status/1230877734492082176). Gezien in Azië maar een deel van de cases (13.8% ernstig, 4.7% kritisch, bron: https://www.bbc.com/news/world-asia-china-51540981) er kritiek ziek van werken wil dat dus zeggen dat er waarschijnlijk meer besmettingen zijn (gelukkig is er wel een hoop volk in quarantaine geplaatst).

Het grote gevaar lijkt nu te zijn dat de besmettingen in het Westen pas bekend geraken wanneer ze ernstig zijn. Niet onlogisch gezien de symptomen (hoest, koorts, kortademigheid) wel gelijkaardig zijn aan een stevige verkoudheid.
    PSN: Shaddix-be
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Langste incubatieperiodes die ik gelezen heb zijn 27 dagen en 38 dagen.

50000 mensen in Italië onder lockdown en alles dicht in 10 dorpen in Italië.
    Gelukkig is het daar warmer want zoals de experts zeggen zal het virus zo minder kunnen verspreiden, zoals in Singapore en Australië.

Ik wacht weer een hoop experts, journalisten en een minister af dat we ons zeker geen zorgen moeten maken en ons land zeker voorbereid is.
    Unlimited Potential!
    no votes  

Nesjamag's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zoals verwacht:
    https://www.gva.be/cnt/dmf20200222_0...oger-schakelen

We moeten een versnelling hoger schakelen na de feiten.
    De versnelling hoger was niet nodig om de pandemie te vermijden. Toen was alles no worries.

gg
    Unlimited Potential!
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nesjamag Bekijk bericht
    Ik wacht weer een hoop experts, journalisten en een minister af dat we ons zeker geen zorgen moeten maken en ons land zeker voorbereid is.
    Zoals verwacht:
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

SithCloud's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    hebben wij eigenlijk maar 1 viroloog in dit land?
    When in trouble, fear or doubt, run in circles, scream and shout
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Zoals verwacht:

De versnelling hoger was niet nodig om de pandemie te vermijden. Toen was alles no worries.

gg
    Haal de mondmaskers maar boven en iedereen in quarantaine. Vanaf mogen alle winkels dicht. Openbaar vervoer stil en verboden om nog buiten je eigen stad/gemeent te komen. Kwestie van geen risico's te nemen. Zie dat we allemaal sterven.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
    no votes  

.Sinister.'s schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SithCloud Bekijk bericht
    hebben wij eigenlijk maar 1 viroloog in dit land?
    Absoluut niet.
    Maar gezien ze allemaal hetzelfde zouden zeggen moet je er geen 5 aan het woord laten hé
    no votes  

Regels voor berichten