Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus je zegt letterlijk ze zijn geobserveerd en ze waren asymptomatisch. En je vraagt je dan af waarom ik zeg dat er geen net is.

Het probleem is dat er gewoon geen duidelijke richtlijnen zijn om naar Europa te komen. Eens ze hier zijn dan zijn er duidelijke protocolen. Maar de quarantaine zou in china moeten blijven, en niet mensen naar hier halen omdat ze geen symptomen kunnen waarnemen. Om na degelijk onderzoek vast te stellen dat er toch iemand drager is.

Nu goed we moeten de boel ook niet opkloppen. Maar dit is nu toch niet het toonbeeld van hoe je zo een situatie degelijk aanpakt.

Het schrijnende vond ik nog dat men in de tweede kamer van Nederland geen spoedoverleg wou plegen aangaande het coronavirus. Daar achtte de meerderheid het niet urgent genoeg om onmiddelijk beslissingen te nemen.
    We moeten de boel niet opkloppen zeg je zelf.
    Dus we halen burgers terug om hier voor ze te zorgen, ipv in de overvolle (en soms twijfelachtige) ziekenhuizen in China. Om zo de druk ginds te verlichten.
    De burgers die we terughalen, worden hier eerst getest, symptomatisch of niet.
    Iedereen die getest is, wordt dan nog 14d in quarantaine gehouden.

Dan is het toch niet meer dan bangmakerij om te zeggen dat er "geen net" is? Dat is net een uitgebreid net, en eentje dat afdoende blijkt in dit geval. Want in tegenstelling tot wat jij zegt, is het virus niet "echt" op Belgische grond. Het is in quarantaine.

Over je claim over de Tweede Kamer vind ik niks terug, behalve dat er wel degelijk overleg is gepleegd, maar dan niet in spoed of zo? Als alle experts zeggen dat urgentie in dit geval niet nodig is, hoeft niet elk dossier waarin het woord "corona" voorkomt met spoed behandeld te worden, hoor.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik zou inderdaad gaan voor testen voor ze het land kunnen verlaten. En indien positief zullen ze verplicht zijn in China te blijven en dienen ze daar behandeld te worden.

Het punt is net dat door ze naar hier te vliegen je het virus ook naar hier vliegt. Dat je ze hier dan in quarantaine zet neemt het feit nog niet weg dat het op virus wel al op Europese bodem is. En in deze op Belgisch grondgebied. Het is vrij makkelijk om uwzelf te verschuilen achter het feit dat je niks zou kunnen doen, dat uw handen gebonden zijn.
    Zo werkt dit natuurlijk niet.

Je kan een Belgische burger die zich toevallig in het gebied bevindt en wil terugkomen niet tegenhouden. Die mensen hebben evenveel recht op de beste medische behandeling die we kunnen bieden. Hen daar laten, al dan niet overgeleverd aan de Chinese ziekenzorg, is niet acceptabel. Dat zou net de gemakkelijke oplossing zijn. Ziek? Creperen maar! Of moeten we dan personeel naar daar sturen om die mensen daar te verzorgen?

Allez ik verschiet wel van uw reactie. Verplaatst u is in de schoenen van een dergelijke persoon en zijn of haar geliefden en familie. Je voelt toch aan dat zoiets niet juist is.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Leg anders uit hoe het dan wel zit.
    Ik volg dit wel https://aerospace.pall.com/content/d...air_travel.pdf
    Rechtstreeks uit je bron

The risk of disease transmission within the confinedspace of the aircraft cabin is difficult to determine.Insufficient data prohibits meta-analysis,
    Daaronder staat figuur twee waaruit blijkt dat een SARS uitbraak aan boord van een vlucht zich over 13 rijen verspreidde...
    Laatst gewijzigd door Avilowca; 5 februari 2020 om 08:39
    3 leden vonden dit bericht nuttig.  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Ik zou inderdaad gaan voor testen voor ze het land kunnen verlaten. En indien positief zullen ze verplicht zijn in China te blijven en dienen ze daar behandeld te worden.

Het punt is net dat door ze naar hier te vliegen je het virus ook naar hier vliegt. Dat je ze hier dan in quarantaine zet neemt het feit nog niet weg dat het op virus wel al op Europese bodem is. En in deze op Belgisch grondgebied. Het is vrij makkelijk om uwzelf te verschuilen achter het feit dat je niks zou kunnen doen, dat uw handen gebonden zijn.
    5 minuten verder denken: je test iemand op een ziekte en die blijkt in China negatief te zijn. en dan zou je hem naar België laten vliegen.

2 problemen:
    - een ziekte is quasi nooit direct detecteerbaar. Je riskeert toch nog de ziekte te importeren. Er is niet voor niets een quarantaine van 2 weken.
    - van zijn ziekenhuis of woning moet die Belg nog naar zijn vliegtuig. Opnieuw risico, dus in België toch sowieso weer quarantaine?
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    no votes  

MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht

Over je claim over de Tweede Kamer vind ik niks terug, behalve dat er wel degelijk overleg is gepleegd, maar dan niet in spoed of zo? Als alle experts zeggen dat urgentie in dit geval niet nodig is, hoeft niet elk dossier waarin het woord "corona" voorkomt met spoed behandeld te worden, hoor.
    https://youtu.be/zQy1cxcqb8U

De vraag is gesteld, tot tweemaal toe, en werd niet door voldoende fractie's ondersteund.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    5 minuten verder denken: je test iemand op een ziekte en die blijkt in China negatief te zijn. en dan zou je hem naar België laten vliegen.

2 problemen:
    - een ziekte is quasi nooit direct detecteerbaar. Je riskeert toch nog de ziekte te importeren. Er is niet voor niets een quarantaine van 2 weken.
    - van zijn ziekenhuis of woning moet die Belg nog naar zijn vliegtuig. Opnieuw risico, dus in België toch sowieso weer quarantaine?
    Klopt daarom dat niemand naar China zou mogen gaan. En mensen die daar toch zijn zouden verplicht lang genoeg daar in quarantaine moeten blijven tot blijkt dat ze effectief geen drager zijn.

Sommige doen hier precies of dat is die mensen laten sterven. Allesbehalve. Dat is het probleem lokaal aanpakken en indijken. Toch zeker als het virus zich zo snel verspreid is indijking een strak plan. Mensen overbrengen om ze hier te behandelen is nobel, maar dat is bijdragen aan de verspreiding. Daarbij is onderzoek en behandeling van dit virus ideaal in de broeihaard aangezien je daar het grootste aantal specimen kan bekomen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    23 Post(s)
    Klopt daarom dat niemand naar China zou mogen gaan. En mensen die daar toch zijn zouden verplicht lang genoeg daar in quarantaine moeten blijven tot blijkt dat ze effectief geen drager zijn.

Sommige doen hier precies of dat is die mensen laten sterven. Allesbehalve. Dat is het probleem lokaal aanpakken en indijken.
    heb je eigenlijk wel gelezen wat ik schreef? Je KAN NIET zeker zijn dat iemand geen drager is als hij daar in quarantaine gezeten heeft, hoe goed de zorg ook daar zou zijn. Tenzij je hem zelf een vliegtuig laat besturen tot hier en hem zelf laat inchecken ofzo.
    Mensen overbrengen om ze hier te behandelen is nobel, maar dat is bijdragen aan de verspreiding.
    Euh, nee. Enkel verplaatsing van een patiënt, geen bijdrage aan de verspreiding.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    https://youtu.be/zQy1cxcqb8U

De vraag is gesteld, tot tweemaal toe, en werd niet door voldoende fractie's ondersteund.

Sommige doen hier precies of dat is die mensen laten sterven. Allesbehalve. Dat is het probleem lokaal aanpakken en indijken. Toch zeker als het virus zich zo snel verspreid is indijking een strak plan. Mensen overbrengen om ze hier te behandelen is nobel, maar dat is bijdragen aan de verspreiding. Daarbij is onderzoek en behandeling van dit virus ideaal in de broeihaard aangezien je daar het grootste aantal specimen kan bekomen.
    Hm... Heb je ook gekeken? Op 2/02 vraagt Baudet een spoedoverleg. Daar zeggen ze dat het allemaal al besproken is, dat er geen extra overleg nodig is, en dat het eerstvolgende sowieso al is op 06/02.
    Lijkt me dus vooral veel posturing en profileringsdrang bij zitten, niet? Hij moét het absoluut 4d eerder hebben, maar hij kan niet uitleggen waarom of wat er precies moet besproken worden dat nog niet besproken wordt. Beetje makkelijk om dan te zeggen dat Nederland het probleem niet ernstig neemt, omdat ze dat specifieke verzoek niet inwilligen.

En je negeert mijn hele post eigenlijk. Er zijn toch heel duidelijke redenen waarom je de Chinese ziekenhuizen zou ontlasten, waarom je Belgische burgers terug hoort te halen, en duidelijke bewijzen dat er niet "geen net" is, maar het tegenovergestelde: Een uiterst afdoende net. Het heeft niks te maken met "nobel", het heeft te maken met de ziekte zo efficiënt mogelijk aan te pakken wereldwijd.
    no votes  

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Hm... Heb je ook gekeken? Op 2/02 vraagt Baudet een spoedoverleg. Daar zeggen ze dat het allemaal al besproken is, dat er geen extra overleg nodig is, en dat het eerstvolgende sowieso al is op 06/02.
    Lijkt me dus vooral veel posturing en profileringsdrang bij zitten, niet? Hij moét het absoluut 4d eerder hebben, maar hij kan niet uitleggen waarom of wat er precies moet besproken worden dat nog niet besproken wordt. Beetje makkelijk om dan te zeggen dat Nederland het probleem niet ernstig neemt, omdat ze dat specifieke verzoek niet inwilligen.

En je negeert mijn hele post eigenlijk. Er zijn toch heel duidelijke redenen waarom je de Chinese ziekenhuizen zou ontlasten, waarom je Belgische burgers terug hoort te halen, en duidelijke bewijzen dat er niet "geen net" is, maar het tegenovergestelde: Een uiterst afdoende net. Het heeft niks te maken met "nobel", het heeft te maken met de ziekte zo efficiënt mogelijk aan te pakken wereldwijd.
    Op 28 januari stelt hij de vraag.
    2 februari is een zondag... En dan kom jij af met "heb je ook gekeken?". Geweldig

Daarnaast is er niet reeds overleg geweest. Mocht dat reeds gebeurd geweest zijn dan was er geen nood aan het te bespreken op een AO. En was de vraag voor een debat ook niet zinvol geweest. Daarnaast moet je opmerken dat niet iedereen de vraag weigert. Sommige willen ook graag een debat eerder houden. Wederom "heb je ook gekeken", ik wel ja.

En hoe gaan we volgens jou deze persoon dan behandelen hier in België? Welke inzichten kunnen wij bereiken met één specimen? Tegenover China waar er duizenden zijn?
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Op 28 januari stelt hij de vraag.
    2 februari is een zondag... En dan kom jij af met "heb je ook gekeken?". Geweldig

Daarnaast is er niet reeds overleg geweest. Mocht dat reeds gebeurd geweest zijn dan was er geen nood aan het te bespreken op een AO. En was de vraag voor een debat ook niet zinvol geweest. Daarnaast moet je opmerken dat niet iedereen de vraag weigert. Sommige willen ook graag een debat eerder houden. Wederom "heb je ook gekeken", ik wel ja.

En hoe gaan we volgens jou deze persoon dan behandelen hier in België? Welke inzichten kunnen wij bereiken met één specimen? Tegenover China waar er duizenden zijn?
    Jij denkt dat de wetenschappers hier hun kennis niet delen met de wetenschappers in China en andersom? Dat ze apart van elkaar werken aan een behandeling?
    En het filmpje was van 02/02... en drie van de politici zeggen dat er al voldoende overlegd is. Liegen ze dan?
    no votes  

iTrader
    51 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Jij denkt dat de wetenschappers hier hun kennis niet delen met de wetenschappers in China en andersom? Dat ze apart van elkaar werken aan een behandeling?
    En het filmpje was van 02/02... en drie van de politici zeggen dat er al voldoende overlegd is. Liegen ze dan?
    Dat hoop ik van harte wel. Maar ik zeg het nogmaals één specimen is niet veel. Nu is deze specimen ook een druppel op een hete plaat in China, deze zal geen verschil maken. Bijdragen ja, maar de oplossing gaat echt wel uit specimens uit Azië moeten komen.

Mijn visie van dat een virus dat snel verspreid beter ingedijkt kan worden dan te introduceren in een land. Ik snap de persoonlijke standpunten, en die kloppen volledig. Maar we moeten ook niet doen alsof mensen daar houden gelijk staat aan ze aan hun lot overlaten. Of zelfs dat ze zouden sterven. China is niet Congo waar ze u moeten opereren met een scapel die bot is en anesthesie die vervallen is.

Het is geplaatst op 2/2 maar opgenomen op 28/1. Maakt ook niks uit hoor, vond het gewoon grappig dat je mij wou opspelden niet gekeken te hebben
    Voldoende overlegd met de inzichten toen. Maar zoals Baudet ook aangeeft verandert het snel en is het dus interessant om zeer kort op de bal te spelen. Hetgeen dat al overlegd was kan gerust op 28/1 al achterhaald geweest zijn. De meerderheid kiest om te wachten tot het AO omdat volgens heb de urgentie niet hoog genoeg is. Is dat of zo of niet dat laat ik in het midden. Maar het is ook niet alsof hij alleen maar vragende partij is om een eerder overleg. Dus er speelt wel effectief iets.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Rechtstreeks uit je bron

Daaronder staat figuur twee waaruit blijkt dat een SARS uitbraak aan boord van een vlucht zich over 13 rijen verspreidde...
    Dat paper refereert naar meerdere studies waaronder een aantal modellen die de directe link leggen tussen ziekte en verspreiding ervan via de luchtverplaatsing in een vliegtuig.
    Dat je er dan een incident uitpikt die afwijkt en waar men zegt dat die onderzocht moeten worden naar andere oorzaken is intellectueel oneerlijk.
    Ik geef je onderzoek na je oneliner, jij geeft me nog wat oneliners. Fantastische discussie. Volgende keer zal ik naar expert Avilowca luisteren.
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Dat hoop ik van harte wel. Maar ik zeg het nogmaals één specimen is niet veel. Nu is deze specimen ook een druppel op een hete plaat in China, deze zal geen verschil maken. Bijdragen ja, maar de oplossing gaat echt wel uit specimens uit Azië moeten komen.
    Een redenering die ik nog nooit heb gehoord. Volgende keer er een virus uitbreekt dan best iedereen bij elkaar in hetzelfde land want het aantal "specimens" is kennelijk uiterst belangrijk. West-Afrika zal blij zijn, kunnen ze ebola aanpakken.

Dat ze in China meer patienten hebben dan ze aankunnen, en dus een ziekenhuis aan het bouwen zijn, lijkt mij een redelijk goed argument voor een land om zijn eigen burgers te beschermen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

Avilowca's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dee Bekijk bericht
    Dat paper refereert naar meerdere studies waaronder een aantal modellen die de directe link leggen tussen ziekte en verspreiding ervan via de luchtverplaatsing in een vliegtuig.
    Dat je er dan een incident uitpikt die afwijkt en waar men zegt dat die onderzocht moeten worden naar andere oorzaken is intellectueel oneerlijk.
    Ik geef je onderzoek na je oneliner, jij geeft me nog wat oneliners. Fantastische discussie. Volgende keer zal ik naar expert Avilowca luisteren.
    Maar wat wil je dan precies. Je maakt enkele stellingen (overigens zelf niet meer als drie oneliners) en wanneer ik uit je eigen bronmateriaal gegevens haal die je stellingen tegenspreken word je boos?
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Euh, nee. Enkel verplaatsing van een patiënt, geen bijdrage aan de verspreiding.
    9lives in actie

we zetten een virus op een vliegtuig naar de andere kant vd wereld. Dat betekent niet dat we meehelpen om het te verspreiden
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    24 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tolya Bekijk bericht
    9lives in actie

we zetten een virus op een vliegtuig naar de andere kant vd wereld. Dat betekent niet dat we meehelpen om het te verspreiden
    Of het virus nu hier in quarantaine is of ginds, wat is precies het verschil?
    Het virus "leeft" niet op Belgische bodem als het in quarantaine is. Dat is het punt. Of heb je wél goeie argumenten om Belgen ginds te laten, ondanks dat de ziekenhuizen daar zo overvol zijn. Andere dan "dat een ander het maar oplost", dan.
    no votes  

dee's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avilowca Bekijk bericht
    Maar wat wil je dan precies. Je maakt enkele stellingen (overigens zelf niet meer als drie oneliners) en wanneer ik uit je eigen bronmateriaal gegevens haal die je stellingen tegenspreken word je boos?
    Ik ben niet boos, eerder teleurgesteld omdat ik niet het idee heb dat je het document deftig hebt gelezen (en de eerste keer zelfs niet gelezen) en wat lukraak zit te citeren.
    De literatuurstudie zit vol met referenties naar studies en modellen die aantonen dat een goede luchtcirculatie die ook nog is gezoneerd is (wat de airco doet op moderne vliegtuigen) de verspreiding belemmert.
    De vlucht waar je over spreekt is de enige waar bij dit zo extreem was en er is ook niet verder onderzoek naar gedaan. Dat is ook duidelijk als je naar de bron kijkt.

Data on in-flight transmission updated
    Following receipt of more complete data, WHO is updating its statistics on cases of in-flight transmission of SARS. The number of flights during which transmission of SARS may have occurred remains at four. The total number of cases resulting from exposure during these four flights has been revised to 27. One flight alone, CA112, which flew from Hong Kong to Beijing on 15 March, is now know to have accounted for 22 of the 27 cases.

WHO is aware of an additional 31 flights with symptomatic probable SARS cases on board. No evidence indicates that in-flight transmission occurred on any of these flights. No flights have been implicated in the transmission of SARS after 23 March 2003.

Complete data on seating information for all cases has not been obtained. However, it is now known that, on one flight, persons sitting seven rows in front and five row behind a person with symptomatic SARS developed the disease. WHO is aware of four flight attendants, of which two were on the CA112 flight, who have become infected.
    Als uitschieters nu ook al bewijs zijn.
    Ik neem aan dat je nog wat rond het onderwerp gaat fietsen zonder zelf een duidelijke argumentatie op te bouwen...
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")*
    no votes  

Regels voor berichten