Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Discussie: Wifi blokkeren

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Intergalactic Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Inloggen op Mijn Telenet
    Internet > Je wifi-paspoort
    Dan kan je ergens klikken op "modeminstellingen"
    Algemeen > Draadloos signaal > Uitgeschakeld zetten > Bewaar (onderaan)
    Repeat voor Wi-Free (maar denk dat dan mee op uitgeschakeld komt)
    Dan modem aan- en uitzetten (ik heb gewoon de stekker uitgetrokken, even gewacht en terug ingestoken, vermoedelijk niet de juiste manier), en normaal weg draadloos internet

Wanneer terug nodig, zet je terug op ingeschakeld, en modem terug aan- en uitzetten, en daar is de wifi terug

Thnx , das ook ne goeie tip.
    Mss nog de simpelste oplossing.

KerberosX's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DeGreg Bekijk bericht
    't Gaat me om 't principe. Ze moeten hier thuis niets doen. Hebben alles wat ze willen. Het enige wat wij , als ouders vragen is dat ze met een goed rapport thuiskomen.
    Of dat ze tenminste de moeite doen. Als je dan ziet dat de zoon constant video's of andere zaken is aan 't bekijken terwijl hij de dag nadien examens heeft van z'n hoofdvakken heeft , dan wil ik als ouder kunnen ingrijpen.

Het ergste vanal is dat hij de capaciteiten heeft om het ver te schoppen maar alles maar op z'n beloop laat gaan.
    15 jaar en andere prioriteiten zeker ? Ik herken mezelf daarin , als 15 jarige dan. Had ook nooit zin om te studeren,typisch pubergedrag zeker ? Nu wel spijt van omdat ik nu hard(er) moet werken voor m'n centen.
    Volgens mij kweek je zo luiheid hoor. Hier moet iedereen gewoon meehelpen met alles (uiteraard aangepast aan de leeftijd). Daardoor leer je hen dat er een tijd voor een werken is en een tijd voor ontspanning. Door ze altijd hun goesting te laten doen, kan je niet verwachten dat plots wanneer het nodig is (examens bv) ze de knop kunnen omdraaien. Het feit dat je nu het internet moet "plat leggen" zegt toch wel genoeg?
    aRe YoU nOt EnTeRtAiNeD?

DeGreg's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KerberosX Bekijk bericht
    Volgens mij kweek je zo luiheid hoor. Hier moet iedereen gewoon meehelpen met alles (uiteraard aangepast aan de leeftijd). Daardoor leer je hen dat er een tijd voor een werken is en een tijd voor ontspanning. Door ze altijd hun goesting te laten doen, kan je niet verwachten dat plots wanneer het nodig is (examens bv) ze de knop kunnen omdraaien. Het feit dat je nu het internet moet "plat leggen" zegt toch wel genoeg?

Wonen in een duplex , dus in de tuin werken moet niet. Afwasmachine vullen en leegmaken lukt nog net.
    In 'huis' doet de vriendin alles.
    Zoon speelt voetbal , 4x trainen , weekend match.
    Is ook al vakantiewerk komen doen bij mij in 't bedrijf. Als 't moet kan hij zich wel inzetten maar als het op studeren aankomt kan hij zich er niet op toeleggen.
    Op dat vlak is de dochter een heel ander type.

Ach , zal wel de aard v/h beestje zijn maar ik wil niet dat hij later afkomt met 't argument dat we hem niet genoeg achter z'n pluimen hebben gezeten.
    Dan zal hij 't met de handen moeten doen.
    Op zich niets tegen hoor , doe het zelf ook.
    Maar zou em toch wel alle kansen willen geven nu dat alle mogelijkheden voor z'n toekomst nog openliggen.

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Het is niet omdat de vriendin alles doet dat hij niet kan helpen
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Er is voor de overgrote meerderheid dan ook geen enkel nut om met een CLI te kunnen werken. Da’s zoals uw pa die zegt dat hij met een fax kan werken en jij niet.
    Maar een legacy fax is gewoon papier insteken, telefoonnummer intoetsen, en op Start duwen. Of modern emuleren met een software op uw computer.

Voor CLI, dat het eerste is dat je nodig hebt als je iets moet doen dat de GUI niet voorziet, is het net iets gecompliceerder.

Ik kan een fax sturen ahv de CLI. Maar het faxapparaat kan niet werken in mijn CLI.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net iets gecompliceerder? CLI is ook simpel hoor, eerste resultaat die je tegenkomt op google is vaak al het correcte.
    En dat is wat iedereen tegenwoordig doet, googlen.
    Als je al meer dan 1 stap moet doen in CLI ben je al bezig met dingen die 99% van de bevolking nooit gaat of wil doen.
    Dus hoezo is het echt nuttig om te weten hoe je met de CLI werkt?

OT:
    voor de mac adressen te weten kan je vaak een app downloaden op je gsm a la wifi sniffer of iets dergelijks.
    Die gaat dan alle IP adressen ophalen met bijbehorend mac adress en ook de naam van het ip toestel.
    Of op een windows computer kan je in command 'arp -a' gebruiken dacht ik. Kan je fancy doen met de CLI

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Maar een legacy fax is gewoon papier insteken, telefoonnummer intoetsen, en op Start duwen. Of modern emuleren met een software op uw computer.

Voor CLI, dat het eerste is dat je nodig hebt als je iets moet doen dat de GUI niet voorziet, is het net iets gecompliceerder.

Ik kan een fax sturen ahv de CLI. Maar het faxapparaat kan niet werken in mijn CLI.
    Maar dat verandert niets aan de zaak dat CLI voor bijna niemand enig belang geeft om ermee te kunnen werken.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    89 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Trekt de prise uit en speel Scrabble mee madam
    PSN: MagicHandsV3_0

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik wil dat ook wel eens weten of er zoiets bestaat. Ik ben er streng op maar mijn vrouw totaal niet.

Als ik naar mijn werk ben dan zouden ze de hele dag niks anders doen dan op een scherm zitten.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Uw kinderen of uw vrouw?
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Natuurlijk bestaan er oplossingen. Het is alleen maar de vraag hoe ver je wenst te gaan en hoe goed je kinderen zijn met techniek. Als het enkel thuis is dan kan je hun MAC-adres toegang tot het internet weigeren tussen bepaalde uren. Zoek een router die dat ondersteunt. Je kan ook blokkeren à la Pihole, maar dat is al wat moeilijker om aan te passen aan individuele gebruikers.

Vantham's schermafbeelding
    iTrader
    21 (96%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    als uw kinderen geen schermpjes mogen hebben omdat ze examens hebben of wat dan ook, PAK DAT DAN GEWOON AF he seg, komaan. Hoe moeilijk kan je doen en direct oplossingen gaan zoeken in techniek ipv gewoon oldschool de dingen weg te houden bij de gasten.

Onze oudste heeft tijdens de examens altijd zijn GSM beneden laten liggen en is boven gaan studeren, zonder morren of gezeur. kwestie van opvoeden noem ik dat dan
    There's no such thing as too much snow

firemen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    In mijnen tijd was het met nen nokia 3410 via het mobiele internet surfen. Er was dan zelfs nog geen facebook maar twas nog myspace of netlog. Daarnaast had ik een tv'tje op mijn kamer die ik af en toe eens aanzette als ontspanning. Ik studeerde misschien een uur langer maar heb me tenminste niet suf geblokt. Ik ben er ook geraakt en veel verder dan veel van mijn klasgenoten die tot twee minuten voor de examens nog aan den blok waren.

Iedereen is verschillend. Ik weet niet of het de juiste manier is om uw WIFI uit te shakelen. Zo verkrijg je enkel maar wrefel en miserie. Vraag hun om de gsm beneden te laten liggen of te studeren met de kamerdeur open? Ik

Anderzijds: https://www2.telenet.be/nl/klantense...dem-instellen/
    en: https://www.goedgezind.be/jongvolwas...ns-de-examens/

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Uw kinderen of uw vrouw?
    Mijn vrouw. Dan staat mijn eten niet klaar als ik thuis kom en moet ik weer safletten beginnen uitdelen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Ik wil dat ook wel eens weten of er zoiets bestaat. Ik ben er streng op maar mijn vrouw totaal niet.

Als ik naar mijn werk ben dan zouden ze de hele dag niks anders doen dan op een scherm zitten.
    Voor Android smartphones is Family Link wel handig. Vrij uitgebreid in te stellen qua opleggen van restricties. Algemene schermtijd, schermtijd per app, volledige apps blokkeren, on the fly eventjes wat extra tijd toelaten, ...

iOS zal ook wel zoiets hebben.

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten