Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Discussie: Slaapmiddel

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)

Slaapmiddel

Zopas een reclame gezien van Sediplus Forte. Werkt dit slaapmiddel? Iemand ervaringen mee? Soms kan ik wel zo eentje gebruiken, en dan spreek ik toch over 5x per maand. Iemand ervaringen met een slaapmiddel en of tips? Alvast bedankt.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik gebruik dat af en toe.
    Ik werk in shiften, en na m'n nachten helpt het wel om terug beter te slapen.
    Ik gebruik het meestal de eerste 2 gewone nachten nadat ik s'nachts gewerkt heb

Soms ook om beter te slapen als ik de dag erna de vroege heb.

Is ook volledig natuurlijk e. Is gewoon Melatonine in een pilletje. Dat is het hormoon dat uw lichaam aanmaakt om te slapen.
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Voor 5 keer per maand niet goed te slapen heb je geen slaapmiddel nodig. Er zijn al onrustwekkend veel Belgen verslaafd aan slaappillen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Ascari's schermafbeelding
    iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Voor 5 keer per maand niet goed te slapen heb je geen slaapmiddel nodig. Er zijn al onrustwekkend veel Belgen verslaafd aan slaappillen.
    Dat zijn geen echte slaappillen dat ge op voorschrift kan krijgen. Die Sediplus is gewoon een natuurlijk product met Valeriaan dat helpt om makkelijker in slaap te vallen.

Ik heb die gewone Sediplus een tijdje genomen en dat werkt voor geen meter bij mij.
    Battle.net id: Chaoz#21712 - Origin id: Kayoz1
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    11 (93%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Dus toch een aanrader die Sediplus Forte? Ok, eens proberen dan. Deze is toch gewoon bij de apotheker te verkrijgen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ascari Bekijk bericht
    Dat zijn geen echte slaappillen dat ge op voorschrift kan krijgen. Die Sediplus is gewoon een natuurlijk product met Valeriaan dat helpt om makkelijker in slaap te vallen.

Ik heb die gewone Sediplus een tijdje genomen en dat werkt voor geen meter bij mij.
    Het zal wel niet de Valeriaan zijn die dat effect heeft, maar de melatonine die er ook in zit.

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Het zal wel niet de Valeriaan zijn die dat effect heeft, maar de melatonine die er ook in zit.
    Dat weet ik ook wel, maar die Valeriaan i.c.m. melatonine geeft je een rustig gevoel om in't slaap te vallen.

Echte valeriaan is een kruidachtige plant uit de kamperfoeliefamilie. De soort komt voor in de gematigde delen van Eurazië. Uit de wortelstok wordt een extract verkregen dat toepassing vindt als bestanddeel voor rustgevende middelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Dus toch een aanrader die Sediplus Forte? Ok, eens proberen dan. Deze is toch gewoon bij de apotheker te verkrijgen.
    Voor zo'n 'pillen' moet je inderdaad geen voorschrift hebben en kan je rechtstreeks bij de apotheek halen.
    Intel Core i7-5820K @4.3 GHz @full custom loop - ASUS X99-E WS/USB3.1 @Bitspower AIX99 monoblock - Kingston HyperX Savage 32GB DDR4-2666 -
    Inno3D RTX2080 iChill Frostbite - Samsung 950 Pro 512GB NVMe M.2 SSD - 2x Crucial MX300 750GB - Corsair HX1200i - Hex Gear R80 - LG 34UB88-B IPS monitor - Astro A40 TR Headset + MixAmp
    Corsair Glaive mouse - Corsair Strafe RGB MX Silent keyboard - Corsair MM600 Dual sided Mousepad

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Bij mij hielp dormeasan forte van Alfred vogel (vrij te verkrijgen in de apotheek of online) wel enkele jaren om door te slapen. Het hielp voor mij totaal niet om in te kunnen slapen.

Helpen die middelen? Soms. Hangt ècht af van de oorzaak. En dat is iets dat met je huisarts moet besproken worden als je je slaap als een probleem ervaart.

Google ook eens op slaaphygiëne, volg die regels eens heel nauwgezet op gedurende 2 weken en evalueer dan. Geen "ja, maar...." maar gewoon doen. 2 weken is de doelstelling, dat kan iedereen wel. Ik hoor vooral vrienden zagen over de schermtijd en op een vast tijdstip gaan slapen als ze die regels lezen. Tja... Dan kan je slaapprobleem toch nog niet zo een groot probleem zijn

MaTi's schermafbeelding
    iTrader
    66 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    5x/maand is nu ook geen probleem, lijkt me.

Kunt ook melatonine halen in het kruidvat. Moet ge wel elke avond nemen, anders heeft dat geen zin.

Mensen zijn ook veels teveel gefixeerd op slapen. Liefst binnen de 5 min in slaap vallen, 8h doorslapen en fris wakker worden.

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht

Google ook eens op slaaphygiëne, volg die regels eens heel nauwgezet op gedurende 2 weken en evalueer dan. Geen "ja, maar...." maar gewoon doen. 2 weken is de doelstelling, dat kan iedereen wel. Ik hoor vooral vrienden zagen over de schermtijd en op een vast tijdstip gaan slapen als ze die regels lezen. Tja... Dan kan je slaapprobleem toch nog niet zo een groot probleem zijn
    Ik zal het tegen mijn baas zeggen: "Baas in de late ga ik vanaf nu om 20u00 stoppen, want met de vroege moet ik om 21u00 gaan slapen om voldoende uren slaap te hebben. Omwille van slaaphygiėne dien ik vanaf nu elke dag op een vast uur te gaan slapen. Dus dat lijkt me de enige optie. Volgens Mulan zijt ge immers maar ne klager zonder echt slaapprobleem als een vast tijdstip al niet mogelijk is."
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Al jaren maak ik sporadisch gebruik van Actifed (vroeger hier vrij te verkrijgen, nu niet meer in België maar wel in Italië/Portugal). Een halve pil is genoeg om mij dik 8 uur te laten doorslapen. Kost ook bijna niets.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guazala Bekijk bericht
    Ik zal het tegen mijn baas zeggen: "Baas in de late ga ik vanaf nu om 20u00 stoppen, want met de vroege moet ik om 21u00 gaan slapen om voldoende uren slaap te hebben. Omwille van slaaphygiėne dien ik vanaf nu elke dag op een vast uur te gaan slapen. Dus dat lijkt me de enige optie. Volgens Mulan zijt ge immers maar ne klager zonder echt slaapprobleem als een vast tijdstip al niet mogelijk is."
    Jup, dat is exact wat ik zeg! Tegen mijn vrienden... Die allemaal een kantoorjob hebben... Met ofwel kantooruren ofwel zelf te kiezen uren...

iTrader
    132 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Jup, dat is exact wat ik zeg! Tegen mijn vrienden... Die allemaal een kantoorjob hebben... Met ofwel kantooruren ofwel zelf te kiezen uren...
    Voor mij helpt dat amper. Ik heb te afwisselende uren in de week. Merendeel is het om 3u30 opstaan om om 5u te vertrekken naar waar we moeten zijn die dag. Soms is dat pas 5 of 6u opstaan en op vrijdag moet ik pas tegen 7u opstaan.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als je slaapproblemen hebt en geen vast schema er op na houdt dan lijkt me dat alvast de belangrijkste verandering te zijn die je kan doen.

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    hehe idd, en wij hebben dan nog 9u gewone nachten ,12u weekendnachten, 12 weekenddagshiften , buiten de reguliere vroeges en lates. Een heerlijke mix voor m'n bioritme.

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten