Pagina 4 van 4 Eerste 1234
    Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ah ja, nog eentje: de vrouwelijke collega's die metalen armbanden aanhebben en elke keer als ze iets moeten typen met die armband tegen hun bureau dreunen. En als ze dan ganse conversaties op sociale media moeten typen ga ik lopen...

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn er hier nog die bepaalde geluiden totaal niet kunnen verdragen? Voor mij is het ergste een lepel tegen plastiek of een tas. Iemand die roert in zijn koffie, daar kom ik helemaal zot van. Zelfs agressief. Dan moet ik even de tafel verlaten want anders zouden er ongelukken gebeuren. Weinig mensen hebben dit, maar misschien vind ik er hier enkele? Het heeft een naam maar die ben ik vergeten en heeft iets te maken met de jeugd (klein trauma)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Misofonie is de term denk ik.
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Misofonie

Ik heb al enige tijd het idee dat ik mij meer dan normaal kan ergeren aan geluiden en nu ik bovenstaande pagina bekijk herken ik daar heel veel van.

Ik heb het dan niet gewoon over geluidjes die ik irritant vind (krassen op bord, etc, de normale zaken), maar over bepaalde zaken die mij echt triggeren, waarvan ik kwaad tot woedend zou worden op een manier die mij naar eigen aanvoelen niet meer normaal lijkt.

Mijn triggers zijn vooral:
    - fluisteren, vooral versterkt in bvb. ASMR-filmpjes en op TV- en radioreclames (Tamaris-reclame, bvb)
    - bepaalde lichaamsgeluiden die opzettelijk overdreven worden gebracht. Enkele voorbeelden:
    >> Iemand die bvb. in reclames een drankje drinkt en je dat ook moet horen, die slokgeluiden - afschuwelijk
    >> mensen die kussen op TV/radio
    >> onlangs een online cursus gevolgd waarin 1 van de lesgevers vaker dan gewoonlijk (en opvallender dan gewoonlijk) zijn speeksel moest doorslikken. Ik werd er echt lastig tot bijna kwaad van en werd er ook heel hard door afgeleid

De rode draad lijkt te zijn dat het steeds weer artificieel versterkte lichaamsgeluiden zijn op TV en radio.

In het echt heb ik er zelden problemen mee.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Heb daar ook enorm last van. Mensen die een appel eten, maar daar eigenlijk aan zitten knagen zoals een eekhoorn, instant agressie-opwellingen
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht

Ik heb het dan niet gewoon over geluidjes die ik irritant vind (krassen op bord, etc, de normale zaken), maar over bepaalde zaken die mij echt triggeren, waarvan ik kwaad tot woedend zou worden op een manier die mij naar eigen aanvoelen niet meer normaal lijkt.
    Herkenbaar. Ik verschiet er zelf soms van wat dat kan 'losmaken'. Een onnozel geluidje dat u bijna doet koken vanbinnen.
    In het verleden al meermaals van tafel gegaan omdat ik mij begon te fixeren op iets. :')

Het resultaat is wel dat ik me zeer bewust ben van de geluiden die ik misschien zelf maak, en dat dus probeer te vermijden.
    Ik zal niet snel een appel eten in het bijzijn van iemand anders, en hoe mensen rustig een zakje chips kunnen eten in de cinema begrijp al helemaal niet.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oij Bekijk bericht
    Het resultaat is wel dat ik me zeer bewust ben van de geluiden die ik misschien zelf maak, en dat dus probeer te vermijden.
    Ik zal niet snel een appel eten in het bijzijn van iemand anders, en hoe mensen rustig een zakje chips kunnen eten in de cinema begrijp al helemaal niet.
    Same.. Ik heb nen vriend die elke chip eerste drie keer met mond open kapot bijt, en dan pas met mond toe. In de cinema is dat nog erger dan. Denk dat ook het deels te maken heeft met dat ik denk dat het andere mensen ook zou storen, dan maak ik mij nog meer druk.

Het heeft in feite nog een grote impact op mijn leven. Het was één van de grote redenen waarom ik mijn stiefpapa niet afkon vroeger omdat hij at gelijk EEN VET ZWIJN. Maar nu dat ik alleen woon heb ik er geen last van dus is de haat minder Mijn broer en papa hebben hier ook last van.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Collega met een overdreven intonatie en te opgewekte stem.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Op maandag om 8u

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Googke Bekijk bericht
    Ik ben zo 1 van die mensen... Opgewekt, 10 decibel luider dan nodig, vrolijk "goeiemorgen!" blèrend. Die dan nog eens onbewust meezingt met de radio of loopt te neuriën. De absolute nachtmerrie van iedereen met een ochtendhumeur dus ;p

Robin75's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik ben zo 1 van die mensen... Opgewekt, 10 decibel luider dan nodig, vrolijk "goeiemorgen!" blèrend. Die dan nog eens onbewust meezingt met de radio of loopt te neuriën. De absolute nachtmerrie van iedereen met een ochtendhumeur dus ;p
    maak je bij mij al geen kans op...immers geen radio op in onze bureau als ik werk.
    Mensen moeten ook gewoon eens durven zeggen als iets hen niet bevalt (op een normale manier )

Denk nog aan een rotgeluid: mensen die de godganse dag hun neus optrekken. Dan zeg ik gewoon of ze een zakdoek kunnen gebruiken. Ben al lang gestopt om op te letten niet op andermans teentjes te trappen.

mrc's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    heb eens een collega tegenover mij gehad die de hele dag door op vicks-achtige muntes zat te smakken. Dat was een smakgeluid om de paar seconden. Ik kon hem ook doodslaan. De dingen dat ik die mens in mijn hoofd toegewenst heb, ik ben er niet trots op. Heb hem daar ook op aangesproken of hij daar aub mee kon stoppen.
    Verder: een lepel die in een tas roert. Kippenvel over mijn rug. Collega's die de hele dag liggen te slurken (hun snot liggen doorhalen), nog iets waar ik foxwild van kan worden, ook de reden dat ik niet graag met indiers samenwerk.

Misokinesia heb ik trouwens ook. Als ik op de trein iets aan het kijken ben op de tablet en iemand zit in mijn ooghoek met zijn been te wiebelen ofzo, echt waar. Ik moet mij verzetten dat ik het niet meer zie of ik zou die persoon echt doodslaan.
    Control your life through insanity

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik word zot van mensen die 'komen' ipv 'worden' gebruiken. Verschrikkelijk

Ja dit is serieus.
    Het klinkt gewoon zo fout...en is zo misschien toch nog een beetje on-topic
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arkaine Bekijk bericht
    ik word zot van mensen die 'komen' ipv 'worden' gebruiken. Verschrikkelijk

Ja dit is serieus.
    Het klinkt gewoon zo fout...en is zo misschien toch nog een beetje on-topic
    Toch iemand!
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik kom daar ook razend van.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Pagina 4 van 4 Eerste 1234

Regels voor berichten