Pagina 2 van 2 Eerste 12

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeRossi46 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Kennen jullie trouwens iets van die elektroshocktherapie?
    Schijnt te werken blijkbaar.
    Begrijp me niet verkeerd aub, maar ik zal zeker de stap zetten erover te praten met men huisarts.
    Ik weet dat die begrip zal tonen en ook zal luisteren en advies zal geven.
    Maar ik kamp hier al mee sinds men +- 24 jaar.
    Dus al 13 jaar voel ik mij enorm slecht.
    Ik ben gewoon niet 100% overtuigd dat gesprekken mij hieruit gaan halen..of medicatie.
    Ik lees dan ook dat sommige anti depressiva een nog meer nefaste werking kunnen hebben.
    Die elektroshocktherapie blijkt erg succesvol te zijn precies.
    Dat wordt enkel als laatste redmiddel gebruikt heb ik begrepen. Wanneer je al jarenlang allerlei therapieën etc hebt uitgeprobeerd maar niets helpt.

https://www.uzgent.be/nl/zorgaanbod/...patienten.aspx

Staat hier ook goed uitgelegd.
    Laatst gewijzigd door Mulan; 25 oktober 2019 om 09:17

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Elektroshocktherapie... is dat niet iets wat nog afstamt ten tijde van de lobotomie.
    Dat laatste was ook redelijk effectief voor de zwaardere gevallen, is zelfs een nobelprijs voor uitgereikt.

Maar nu zijn er toch redelijk goede pillen?
    Heb je al eens deftige pillen gebruikt?
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    259 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    klinkt misschien wat opportuun voor dit forum, maar waarom vul je je locatie gegevens niet in in je profiel?

hier worden vaak 9lives meetings gehouden ook per regio, en eventueel afspreken, en nieuwe mensen / vrienden ontmoeten, kan ook veel doen.
    make america great again

ValeRossi46's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    klinkt misschien wat opportuun voor dit forum, maar waarom vul je je locatie gegevens niet in in je profiel?

hier worden vaak 9lives meetings gehouden ook per regio, en eventueel afspreken, en nieuwe mensen / vrienden ontmoeten, kan ook veel doen.
    Ik ben woonachtig te Tremelo vl Brabant,ik werk in de Kempen.
    Locatie Catalunya is eigelijk waar mijn favoriet circuit gelegen is en een beetje mijn hart heb verloren destijds.
    Mensen dat wat motorsport volgen kunnen dat al uit men naam uitmaken.
    Ik wil zeker en vast mensen leren kennen,maar zo actief ben ik hier niet.
    Maar dat zou zeker niet slecht zijn.
    Op het internet ben ik graag anoniem,al akelige ervaringen gehad met facebooktoestanden etc waar ik dus ook niet meer te vinden ben.
    Zelfs men huistelefoon van de gouden gids laten halen. Wel om een gegronde reden.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Elektroshocktherapie... is dat niet iets wat nog afstamt ten tijde van de lobotomie.
    Dat laatste was ook redelijk effectief voor de zwaardere gevallen, is zelfs een nobelprijs voor uitgereikt.

Maar nu zijn er toch redelijk goede pillen?
    Heb je al eens deftige pillen gebruikt?
    Neen,ik heb ook nog nooit echt een stap ondernomen er iets aan te doen.
    Ik merk vooral in mijn directe omgeving dat er geen plaats is voor zo een gesprek.
    Ik krijg letterlijk antwoorden a la.."herpakt u gewoon."
    Alsof ik een computer ben met een reset knop.
    Ik leef echt tussen mensen waar empathie blijkbaar gezien wordt als een zwakke eigenschap.
    Terwijl ikzelf altijd heel behulpzaam ben geweest en voor sommige mensen dingen heb gedaan die een ander nooit zou doen.
    Simpel vb is dat ik het niet kon aanzien een ander zien weg te kwijnen onder schulden..aan werk heb geholpen en letterlijk voor 1000enden euros schuldeisers heb afbetaald.
    Nooit niks teruggehad..uiteindelijk zelf men job opgeven omdat ze het daar te bont maken enz..
    Ik doe zo een zaken nu niet meer,uiteindelijk krijg je vroeg of laat door dat ze enkel profiteren.
    Zeker na het zoveelste bericht dat ik iets wil voorschieten..en als je vraagt iets te doen..ne simpele film gaan zien bvb,is dat onmogelijk als ik überhaupt al reactie krijg.
    Ik kan men vrienden tellen op 1 hand waarvan er 4 vingers zijn geamputeerd.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben er altijd vanuitgegaan dat als je goed bent voor iemand,daarom niet enkel financieel,talloze voorbeelden kan ik geven,dat dat in dank resulteert.
    Misschien is dat iets streekgebonden,of zit ik niet op mijn plaats..maar niks is minder waar.
    In mijn vorig leven was ik 2de graad metser,opgegeven omwille v rugklachten die ik met mijn 2 meter lengte niet kan vermijden.
    Kheb een hele bijbouw gezet bij de buren..ze zeiden schrijf uw uren maar op.
    Gans mijn bouwverlof v smorgens tot 22 a 23 uur savonds aan aan het werken geweest. Resultaat is mooie uitgebreide keuken en waskot keiproper en professioneel afgewerkt want voor mij moet dat 100% in orde zijn.
    Weliswaar in het zwart en als dank heb ik zonder zever een hogedrukreiniger twv 230 euro gehad.
    En zeggen ze ge had uw uren moeten opschrijven,kzeg jullie zijn buren..geef gewoon wat je zelf aanvaardbaar vind..blijkbaar is dat 0 euro.
    Ik moet er geen tekening bijmaken dat ik tegen die mensen nog geen goeiedag meer zeg.
    En men leven zit echt rijkelijk gevuld met dat soort.

Mike's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ValeRossi46 Bekijk bericht
    Ik ben er altijd vanuitgegaan dat als je goed bent voor iemand,daarom niet enkel financieel,talloze voorbeelden kan ik geven,dat dat in dank resulteert.
    Misschien is dat iets streekgebonden,of zit ik niet op mijn plaats..maar niks is minder waar.
    In mijn vorig leven was ik 2de graad metser,opgegeven omwille v rugklachten die ik met mijn 2 meter lengte niet kan vermijden.
    Kheb een hele bijbouw gezet bij de buren..ze zeiden schrijf uw uren maar op.
    Gans mijn bouwverlof v smorgens tot 22 a 23 uur savonds aan aan het werken geweest. Resultaat is mooie uitgebreide keuken en waskot keiproper en professioneel afgewerkt want voor mij moet dat 100% in orde zijn.
    Weliswaar in het zwart en als dank heb ik zonder zever een hogedrukreiniger twv 230 euro gehad.
    En zeggen ze ge had uw uren moeten opschrijven,kzeg jullie zijn buren..geef gewoon wat je zelf aanvaardbaar vind..blijkbaar is dat 0 euro.
    Ik moet er geen tekening bijmaken dat ik tegen die mensen nog geen goeiedag meer zeg.
    En men leven zit echt rijkelijk gevuld met dat soort.
    Ik woon in u buurt dus als ge is wilt buiten komen pm me maar

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ga naar een goede PSYCHIATER (= dokter) ipv psycholoog (<> dokter), geloof mij dat ik weet waarover ik spreek.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rumstarb Bekijk bericht
    Ga naar een goede PSYCHIATER (= dokter) ipv psycholoog (<> dokter), geloof mij dat ik weet waarover ik spreek.
    Dit dus absoluut niet. SSRI's zijn dan wel goed in het behandelen van de symptomen, ze nemen de oorzaken nooit weg. + na een tijd kan je niet meer zonder en wordt het zeer zwaar om terug af te bouwen terwijl aan de problemen zelf niets is veranderd. Bij zware depressies is het beter om psychotherapie en medicatie te combineren.

Enfin, ik zal ook even m'n verhaal doen moest het TS helpen.
    Ik heb zelf ook een tijdje in een depressie gezeten. Halverwege het middelbaar (3e/4e) begon ik in de knoop met mezelf te liggen. Ik heb me op m'n 15-16 geout als bi, en dat is bij m'n vader totaal niet in goede aarde gevallen. Hij moest totaal niets van dat "janettengedoe" weten, en daarom heb ik ook gebroken met hem. Gelukkig waren m'n ouders gescheiden en was m'n moeder zeer supportive.
    Desondanks dat ik een goede vriendenkring had en dat het op school en dergelijke goed onthaald werd, had ik steeds meer en meer de gedachte dat ik alleen was en een soort van 'freak' (iets waar quasi alle holebi's wel mee gekampt hebben). Vooral de homofobe opmerkingen die ik kreeg van onbekenden hebben wel wat sporen achtergelaten. Ik was toen nog niet zelfzeker genoeg om me echt verbaal goed te kunnen verweren. Ook die dagelijkse sleur van school deden mij absoluut geen deugd. Vooral tegen het einde van het middelbaar was ik zo 'op' dat ik voor niks nog goesting had. Toen ik afstudeerde wist ik eigenlijk totaal niet wat ik nu moest doen met m'n leven.
    Ik heb dan eerst een half jaar rechten gedaan, maar ik wist al na enkele weken dat dat totaal niets voor mij was. Ik zat dan zo diep dat m'n vrienden en moeder zich echt zorgen begonnen te maken.
    Het heeft mij toen heel wat moeite gekost (ik was niet iemand die snel met z'n problemen te koop liep) om eens langs te gaan bij een studentenbegeleider. Die heeft mij dan doorverwezen naar een externe psychotherapeut. Bij mij was het vooral een vorm van sociale fobie die waarschijnlijk een chronische depressie getriggerd heeft (of andersom) en elkaar in stand hielden. Ik kon mij dagenlang opsluiten en totaal afsluiten van de wereld wat mij nog slechter deed voelen. Tegelijk dat ik in therapie was heb ik de overstap gemaakt naar TEW, een richting die mij echt goed lag/ligt. Omdat ik door de therapie al terug wat meer zelfvertrouwen begon te krijgen heb ik mij ook wat in het studentenleven gaan beginnen mengen. Ook begon ik me steeds meer en meer open te stellen voor de gay scene en contact met andere holebi's (iets wat ik tot dan eigenlijk grotendeels onderdrukt had).
    Zo ben ik langzaamaan uit dat dal gekropen. Nu ben ik zo'n 2 jaar verder en heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Ik heb een enorm leuke vriendin (die ook bi is), een even leuke vriendenkring, leuke hobby's en het studeren lukt goed. Hoewel ik niet meer in therapie ben, heb ik nog altijd geregeld contact met m'n ex-psychotherapeute. Zij heeft mij enorm goed geholpen. De kans is groot dat ik nog dieper was gevallen zonder haar.

Je geraakt uit een depressie nooit op 1 2 3 uit. Je moet veel kleine stapjes maken vooraleer je echt verbetering ziet. Ik moest zelf heel m'n leven terug opnieuw indelen (bv. terug een regelmatig slaapritme, meer sporten, matigen met alcohol, jezelf echt verplichten om buiten te komen en zaken niet uit te stellen, ...) en vooral veel praten over je problemen en uit die spiraal van negatieve gedachten geraken. In het begin was dat heel zwaar, maar na een tijd komt er licht aan het eind van de tunnel. Ik heb nu nog altijd wel dagen dat ik me down voel, maar tegenwoordig kan ik de charme van een dagje me-time vaak enorm appreciëren.
    Of zoals Dirk De Wachter onlangs nog zei, zonder ongeluk bestaat er ook geen geluk.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Nordkapp's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fransz Bekijk bericht
    Kijk ook eens naar de miserie van een ander. Je bent echt niet de enige met problemen hoor.

Ik ken er die:
    - hun vader nooit hebben gekend
    - hun kindje gestorven is na 4 jaar
    - geen armen hebben
    - kanker hebben
    - gestorven zijn toen ze 17 waren

Met zelfbeklag kom je nergens. Als ge uwe pa dan toch zo graag zag, maak dan iets van je leven, haal er het maximale uit en zorg dat hij fier op jou zou geweest zijn. Of als je er in gelooft, dat hij fier op jou is.
    Ik sluit me hier bij aan.
    Zelf heb ik vaak depressieve gedachten gecombineerd met soort van dwanghandelingen (die ik toch al wat meer onder controle heb) en wat ik vooral kan aanraden is om te relativeren.
    Als je iets voor hebt of je voelt je slecht weet dan dat er altijd mensen zijn die het slechter hebben. Je moet maar eens naar het journaal kijken.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nordkapp Bekijk bericht
    Ik sluit me hier bij aan.
    Zelf heb ik vaak depressieve gedachten gecombineerd met soort van dwanghandelingen (die ik toch al wat meer onder controle heb) en wat ik vooral kan aanraden is om te relativeren.
    Als je iets voor hebt of je voelt je slecht weet dan dat er altijd mensen zijn die het slechter hebben. Je moet maar eens naar het journaal kijken.
    Men kan dit soort reacties natuurlijk niet uitsluiten.
    U ff down voelen is geen depressie,een neuroloog kan een depressie waarnemen via scans,das iets dat u overkomt en de ene is daar meer vatbaar voor door gen dan de andere.
    Da heeft nu is gen klote te maken met u ff down voelen,das ne constante staat v ongevoeligheid,neerslachtigheid en extreem gebrek aan motivatie,zelfs liefde kent geen plaats meer.
    Iedereen wilt terug naar zen oude zelf die ermee te maken krijgt,ma das gene knop dat ge indrukt..Informeer u vooraleer onzin uit te kramen.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Valerossi slaat de nagel op de kop, iemand die wat down is, kan wél nog relativeren.
    Iemand met een zware depressie ziet de voorbeelden die jullie aanhalen enkel als extra redenen om niet meer deel te nemen aan deze wereld (ofwel door je af te sluiten, ofwel door er een einde aan te maken) want de wereld is toch om zeep, maakt niet uit of je goed of slecht bent, je best doet of niet, we are all doomed.
    Maar ik blijf er op hameren, een depressie hoeft geen levenslang vonnis te zijn mits de juiste begeleiding
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten