Pagina 61 van 91 Eerste ... 115157585960616263646571 ... Laatste
    paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol als dat waar is.. Ga al elk jaar naar de plaatselijke bos hier om kastanjes op te rapen. Vandaag nog geweest en nooit opmerking gekregen, maar goed, typisch Vlaanderen met zijn stomme wetgevingen.

Edit: vind er toch niks over terug dat het verboden is. Heb je een link ofzo? Zou me ook verbazen moest het verboden zijn want ken genoeg scholen die in de herfst noten, kastanjes en bladeren verzamelen.
    U vraagt, wij draaien.

Artikel 97. (29/06/2019- ...)

§ 1. Onverminderd de verbodsbepalingen in wetten, decreten en reglementen is het, zonder toestemming van de eigenaar en machtiging van het Agentschap of zonder dat het bepaald is in het goedgekeurd beheersplan, in alle openbare bossen verboden:
    1. het strooisel te verwijderen;
    2. het dode hout, op de grond liggend of nog aan de stam bevestigd, te verwijderen tenzij het behoort tot een partij verkochte bomen;
    3. knoppen, scheuten, twijgen, bloeiwijzen, kegels, vruchten, zaden te verzamelen en te verwijderen;
    4. bomen op te snoeien, behoudens wanneer deze maatregel werd opgenomen in het goedgekeurd beheersplan;
    5. keten, loodsen en alle andere constructies en verblijfsgelegenheden op te richten en in stand te houden, en tenten en woonwagens, al dan niet op wielen, te plaatsen, met uitzondering van die welke vereist zijn voor het beheer en de bewaking van de bossen en voor de veiligheid en het welzijn van de personen die op rechtmatige wijze in het bos aanwezig zijn;
    6. reclame aan de bomen te bevestigen, reclameborden te plaatsen en onverschillig welk ander middel van commerciële reclame te gebruiken;
    7. de rust in het bos en van de bezoekers op welke wijze ook te verstoren;
    8. resten, vuilnis en afval, van welke aard ook, achter te laten buiten de daartoe ter beschikking gestelde verzamelplaatsen, met uitzondering van houtafval en boomschors die achterblijven na een toegestane exploitatie;
    9. dieren te houden binnen omheiningen;
    10. bomen te beschadigen, planten weg te nemen, uit te rukken of af te snijden;
    11. onverschillig welk voorwerp dat tot de uitrusting van het bos behoort te vernielen, te beschadigen, te verplaatsen en te misbruiken;
    12. prikkeldraad aan te brengen en/of in stand te houden in en om de bossen, tenzij anders voorzien in het beheersplan.
    Een meer leesbare versie zegt het volgende:
    In het bos

Het bosdecreet is heel duidelijk: je mag geen dingen meenemen uit het bos. Die regel is er om de biodiversiteit en de natuur in onze bossen te beschermen. Maar als het om individueel gebruik gaat, is de wetgeving wat soepeler volgens het Agentschap Natuur en Bos: "Stel dat je aan het wandelen bent met de kinderen of met je partner en daar hangen toevallig braambessen, dan mag je er uiteraard wel een paar plukken. We hechten heel veel belang aan de beleving van een boswandeling".

Het is uiteraard niet de bedoeling dat je doosjes vol bessen vult of georganiseerd gaat plukken. Word je daarop betrapt, dan riskeer je een boete.

Bij kastanjes en beukennoten is het principe hetzelfde. In theorie mag je ze niet meenemen aangezien het voedsel is voor de eekhoorns en andere dieren. "Het is niet de bedoeling dat onze bossen leeggeroofd worden, maar het is geen prioriteit van onze boswachters om daarop toe te zien".

Guazala's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gines Bekijk bericht
    Lol als dat waar is.. Ga al elk jaar naar de plaatselijke bos hier om kastanjes op te rapen. Vandaag nog geweest en nooit opmerking gekregen, maar goed, typisch Vlaanderen met zijn stomme wetgevingen.

Edit: vind er toch niks over terug dat het verboden is. Heb je een link ofzo? Zou me ook verbazen moest het verboden zijn want ken genoeg scholen die in de herfst noten, kastanjes en bladeren verzamelen.
    https://m.standaard.be/cnt/dmf201910...791D6DC48C4B01
    I don't have an attitude problem. You have a perception problem.

Mefke's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Schandalig. Ons klein mannen doen elk jaar een uitstap met het school naar het bos om blaadjes, eikels en kastanjes te rapen en verzamelen. Die worden gewoon van kleinsaf aangezet om het verkeerde pad op te gaan. Misschien beter van school veranderen voordat ze helemaal in de criminaliteit verzeilen

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk
    PC: Intel Core i5-6500 Boxed - 16GB Ram - Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G - 525GB SDD + 420GB HD + 1TB HD
    Console: PSX - PS3

[LRRP]'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Is hetzelfde als tijdens de verkiezingen daar, ook een hoop “Belgische” Turken die op Erdogan stemden. Het is natuurlijk makkelijk om voor een dictator te kiezen als je zelf niets van z’n bewind merkt zijn in beiden gevallen geen Belgen in mijn ogen maar gewoon Turken. Belgische nationaliteit afnemen en met prior opsturen naar hun geliefde dictator, kunnen ze daar gezellig mee soldaatje gaan spelen.

Maar als puntje bij paaltje komt is het hier blijkbaar nog niet zo slecht, in het Goddeloze Westen. Kijk maar naar die groep geiten die zich aan IS hebben toegevoegd en nu de Nederlandse staat aansprakelijk stellen voor hun leed indien ze hen daar niet weghalen. Mooi laten zitten en rotten, dag en bedankt.
    +1
    Liever een diesel waar de chauffeur deftig kan rijden dan een patser in een benzine! - Serial
    Mijn dieselke heeft 420pk aan nog geen 2500rpm Beat that naft! - |) ][ |V| ][
    [/url]

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik spendeer echt veel te veel tijd op sociale media. Hoeveel tijd ik niet “verlies” met doelloos wat rondsurfen op facebook of instagram. Waar ik dan vaak een hoop negatieve berichten / slecht nieuws lees wat dan weer een invloed heeft op m’n gemoed.
    Hell must be empty, all the devils are here.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Ik spendeer echt veel te veel tijd op sociale media. Hoeveel tijd ik niet “verlies” met doelloos wat rondsurfen op facebook of instagram. Waar ik dan vaak een hoop negatieve berichten / slecht nieuws lees wat dan weer een invloed heeft op m’n gemoed.
    1j Facebookvrij (een timer app geïnstalleerd en ik bleek elke dag 4u op fb bezig te zijn) en eigenlijk geen last van gehad, na een week zei ik al stomverbaasd tegen mijn man dat ik eigenlijk geen afkickverschijnselen had. Soms denk ik wel eens "hoe zou het nog met die -en-die zijn?" maar daar blijft het ook bij. Wel 2 weken op voorhand bekend gemaakt dat ik ging stoppen en enkele mensen aangesproken of we niet via WhatsApp in contact konden blijven.

Nu zaagt mijn man dat ik moet stoppen met 9lives omdat ik hier te veel tijd doorbrengen

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    1j Facebookvrij (een timer app geïnstalleerd en ik bleek elke dag 4u op fb bezig te zijn) en eigenlijk geen last van gehad, na een week zei ik al stomverbaasd tegen mijn man dat ik eigenlijk geen afkickverschijnselen had. Soms denk ik wel eens "hoe zou het nog met die -en-die zijn?" maar daar blijft het ook bij. Wel 2 weken op voorhand bekend gemaakt dat ik ging stoppen en enkele mensen aangesproken of we niet via WhatsApp in contact konden blijven.

Nu zaagt mijn man dat ik moet stoppen met 9lives omdat ik hier te veel tijd doorbrengen
    En zoals elke keer.. WhatsApp == Facebook
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    En zoals elke keer.. WhatsApp == Facebook
    Absoluut niet, er is ook een verschil tussen 5 mensen op WhatsApp toevoegen en 50 pages actief volgen op fb he ik denk dat ik 20 minuten per dag op WhatsApp bezig ben, waarvan 15 minuten werkgerelateerd is (makkelijkste manier als je maar met 6 man samen werkt waarvan 2 per dag de baan op zijn).

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hij wil zeggen dat Whatsapp eigendom is van Facebook.

Hier 0 sociale media behalve ne professionele LinkedIn ... en kzou het niet anders willen.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Absoluut niet, er is ook een verschil tussen 5 mensen op WhatsApp toevoegen en 50 pages actief volgen op fb he ik denk dat ik 20 minuten per dag op WhatsApp bezig ben, waarvan 15 minuten werkgerelateerd is (makkelijkste manier als je maar met 6 man samen werkt waarvan 2 per dag de baan op zijn).
    Je kan ook enkel Messenger gebruiken zonder een Facebookprofiel te hebben.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lint Bekijk bericht

Hier 0 sociale media behalve ne professionele LinkedIn ... en kzou het niet anders willen.
    Technisch gezien is een forum als dit en zeker zaken als Reddit ook sociale media.
    *** Also sprach Zarathustra ***

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Aaaah, op die manier!
    Voor mij geldt alvast dat het gebruik totaal anders is, fb= verslavend voor mij, WhatsApp niet. Oef

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

LinkedIn, het facebook van de werkende mens.

Nathrakk's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Dan nog kan je toch wel iets minnelijk schikken onder de 800k lijkt me, dan is het toch gewoon geldrapen.
    Zo is het toch gegaan?
    Hij moet die 800k niet betalen. Enkel de opbrengst van dat huis.
    Fameuze korting imo

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    waarschijnlijk omdat een leek slecht het verschil kent tussen een eetbare en een dodelijke paddenstoel.
    Toevallig vandaag in de gazet
    https://www.hln.be/de-krant/paddenst...leeg~a7e5454c/

Pagina 61 van 91 Eerste ... 115157585960616263646571 ... Laatste

Regels voor berichten