Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    7 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Nee, ik moest eerst dringend pipi doen van de koffie.
    Daar moet ik eerder van kakken.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Daar moet ik eerder van kakken.
    Ik alleen 's morgens

cram's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    De zoveelste slechte ervaring met dpd. Krijg je vandaag een mail dat het pakket (besteld bij bol.com) wordt geleverd. Oke geen probleem, maar even later gaat de deurbel en nog geen 10 seconden later als ik de deur open doen zie ik de chauffeur wegrennen met het pakket in zijn handen richting zijn camionette en weg rijden. Riep hem nog na, maar blijkbaar verstond hij geen Nederlands of was hij doof. En ja hoor een briefje in de bus dat hij duidelijk op voorhand had geschreven met een onleesbaar geschrift waar ik het pakket kon afhalen. Echt dat bedrijf wordt slechter met de dag. Vinden ze daar geen werkvolk dat zijn werk doet hoe dat het hoort?

Pana's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cram Bekijk bericht
    De zoveelste slechte ervaring met dpd. Krijg je vandaag een mail dat het pakket (besteld bij bol.com) wordt geleverd. Oke geen probleem, maar even later gaat de deurbel en nog geen 10 seconden later als ik de deur open doen zie ik de chauffeur wegrennen met het pakket in zijn handen richting zijn camionette en weg rijden. Riep hem nog na, maar blijkbaar verstond hij geen Nederlands of was hij doof. En ja hoor een briefje in de bus dat hij duidelijk op voorhand had geschreven met een onleesbaar geschrift waar ik het pakket kon afhalen. Echt dat bedrijf wordt slechter met de dag. Vinden ze daar geen werkvolk dat zijn werk doet hoe dat het hoort?
    Jij weet nog waar je het kan afhalen.
    Wij kregen onlangs geen briefje, maar wel een mail met "Je kan je pakket afhalen op de volgende pickup locatie: *blanco*"

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pana Bekijk bericht
    Jij weet nog waar je het kan afhalen.
    Misschien weet hij het niet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cram Bekijk bericht
    En ja hoor een briefje in de bus dat hij duidelijk op voorhand had geschreven met een onleesbaar geschrift waar ik het pakket kon afhalen.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

cram's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Misschien weet hij het niet
    Uiteindelijk het geschrift dan toch kunnen ontcijferen en het pakket dan maar zelf afgehaald. Een pirrewitje (2 in 1 Trapsteekwagen )verpakt in de doos, helemaal te voet gedragen (bijna ne kilometer lang). Was eigenlijk wel zwaar na een tijdje. Had beter te plaatse da geval ineen gestoken zodat ik er mee naar huis kon rijden. dan het te dragen. Maar thuis gekomen heb ik het beneden in de hal het dan toch ineen gestoken, en via de trap naar de tweede verdiep gerold. (bespaar ik te minste mijn rug door met dat pakket de trap niet te beklimmen.)

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Mensen in een broodjeszaak die ''een smos kaas'' of '' een smos hesp '' zeggen ipv '' een broodje kaas '' of ''een broodje hesp '' omdat ze niet snappen dat ''ne smos'' een broodje is met zowel kaas als hesp tesamen.

Tomski's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Mensen in een broodjeszaak die ''een smos kaas'' of '' een smos hesp '' zeggen ipv '' een broodje kaas '' of ''een broodje hesp '' omdat ze niet snappen dat ''ne smos'' een broodje is met zowel kaas als hesp tesamen.
    In sommige zaken staat dat zelfs zo op de kaart. Meerdere keren al tegengekomen dat je daar een smos hesp, kaas of kaas&hesp kan bestellen. Ook een smos tonijn al gezien.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Oeie, ik dacht dat een smoske gewoon met groenten en mayo wou zeggen.

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Is dit zoals de curryworstdiscussie, dat ze in sommige achtergestelde gebieden gewoon willekeurig andere namen verzinnen voor hun voedsel?
    Smos is met groenten en mayo, dat heeft niks met het beleg zelf te maken!!

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht

Is dit zoals de curryworstdiscussie, dat ze in sommige achtergestelde gebieden gewoon willekeurig andere namen verzinnen voor hun voedsel?
    Smos is met groenten en mayo, dat heeft niks met het beleg zelf te maken!!
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Broodje_smos

Een broodje smos, soms smos of smoske genoemd, is de Vlaamse naam voor een broodje of een stuk stokbrood vaak belegd met kaas, ham, groenten en schijfjes ei.[1]

Eerste 2 seconden als ik ''Smos'' op Google in geef, ik heb nog in ieder geval nooit in een broodjeszaak een smos rosbief of een smos prepare of een smos spek gehoord of gelezen.

''In de provincie Antwerpen gebruiken ze het woord smos voor een broodje zonder kaas en ham met alleen groenten er op. In dat geval bestel je een smos en zeg je het beleg wat er op gaat erna (bijvoorbeeld een smos kaas of smos ham). Als je een smos bestelt in West-Vlaanderen of in Antwerpen kun je hierdoor verschillende broodjes ontvangen.''

Dus ja het is zoals de frikandel vs curryworst.
    Enige conclusie die ik kan maken is dat er dan een Antwerpenaar in mijn Limburgse broodjeszaak stond voor mij, hoe die man zo ver van huis is geraakt weet ik niet maar hij had uiteindelijk toch een ''smos kaas'' ontvangen dus kudos voor hem.

Dus ja voor u betekend dat groenten + mayo, voor mij en mensen uit mijn regio betekend dat ham + kaas + mayo + groenten, wie de achtergestelde regio is kan ik niet zeggen want ik weet niet waar '' locatie - '' zich bevind.
    Anyway dit is leuke wetenschap voor als er weet eens een curryworst discussie is, dan kan de Smos erbij.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Smos = kaas + ham + groentjes + ei + mayonaise. Smos kaas is zonder ham en smos ham is zonder kaas.

Ik zeg altijd gewoon wat ik op het broodje wil, dan hoef ik niet naar de menu te staren. Smos word ik snel beu, ik pak eerder tomaat, mozzarella, pesto en cresson of
    iets als brie, honing, walnoten en rucola.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

cram's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hoe moet het dan volgens u? Een broodje kaas/hesp gevuld met smos?

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Broodje_smos

Een broodje smos, soms smos of smoske genoemd, is de Vlaamse naam voor een broodje of een stuk stokbrood vaak belegd met kaas, ham, groenten en schijfjes ei.[1]

Eerste 2 seconden als ik ''Smos'' op Google in geef, ik heb nog in ieder geval nooit in een broodjeszaak een smos rosbief of een smos prepare of een smos spek gehoord of gelezen.

''In de provincie Antwerpen gebruiken ze het woord smos voor een broodje zonder kaas en ham met alleen groenten er op. In dat geval bestel je een smos en zeg je het beleg wat er op gaat erna (bijvoorbeeld een smos kaas of smos ham). Als je een smos bestelt in West-Vlaanderen of in Antwerpen kun je hierdoor verschillende broodjes ontvangen.''

Dus ja het is zoals de frikandel vs curryworst.
    Een smos prepare is hier wel vrij gewoon, en trouwens ook veel beter dan een overrated martino!

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Voor mij ne smos curryworst

Regels voor berichten