iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ach het is slechts een kwestie van tijd vooraleer er een facebookgroup wordt opgericht om deze moordenaar een lesje te leren.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan94 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vele kippen zijn gedood door een vos. Ook alle vossen uitroeien dan?
    dat was 30 jaar geleden bijna gelukt na vele eeuwen van bestrijding.

maar toen ontstond hetzelfde nimby probleem als bij wolven.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    Wat een verschrikkelijke egoïstische nimby reactie. Hoewel, heel deze zaak is eigenlijk een voorbeeld van het egoïstisch nimby syndroom. Dat anderen hun dieren afgeslacht zien is geen probleem, zolang ik aan de andere kant van het land maar het compleet nutteloze idee kan hebben dat er nog natuur is in België. Een mens zou bijna hopen dat alle huisdieren die jij hebt binnenkort sterven, maar helaas ben ik wel een dierenliefhebber.

En als we de natuur zijn gang laten gaan sterft die wolf gewoon van de honger, want er zijn hier niet voldoende natuurlijke prooidieren.
    dat was 30 jaar geleden bijna gelukt na vele eeuwen van bestrijding.
    maar toen ontstond hetzelfde nimby probleem als bij wolven.
    Ter info want je herhaalt dit woord nogal vaak: nimby betekent: not in my back yard.

Een verschrikkelijke egoistische nimby reactie is dus "schiet die wolf af want ik wil hem niet in mijn achtertuin".
    De reactie "laat die wolf maar rondlopen want de meerderheid heeft daar geen last van" is geen nimby reactie.

NIMBY (an acronym for the phrase "Not In My Back Yard"),[1][2] or Nimby,[3] is a characterisation of opposition by residents to a proposed development in their local area. It carries the connotation that such residents are only opposing the development because it is close to them and that they would tolerate or support it if it were built farther away.
    Laatst gewijzigd door Five-seveN; 27 december 2019 om 12:33
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    14 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Wordt ook al gedaan, your point?
    Dat wordt niet gedaan. Gecontroleerde, maar beperkte jacht. Dat is dus net het tegenovergestelde van uitroeien.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    En voor wie het nog niet wist: schade aan schapen door bedreigde diersoorten zoals wolven, worden vergoed
    https://www.vilt.be/vergoeding-voor-...rdt-uitgebreid
    Oja en een goed schaap kost ongeveer 150 euro, ons land zal er niet failliet aan gaan.

We gaan toch niet een wolf doodschieten omdat we onbetaalbare emotionele schade geleden hebben bij het overlijden van ons dierbaar schaapje?

Waar we er 550 miljoen per jaar van slachten btw.

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het gaat hem in eerste plaats over de kangoeroe's van deze week:
    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/12/25/wolf-kangoeroe/

En we gaan toch ook geen emotionele schade leiden als we een wolf doodschieten die we eigenlijk nooit zien ?
    Dat is wat er bij mij, bij veel van deze berichten, niet in gaat. Wat is jullie obsessie om die wolf hier terug te krijgen ?
    Wat is daar zo speciaal aan of wat maakt hem belangrijker dan de kangoeroe in kwestie of de schapen/andere dieren ?

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

En we gaan toch ook geen emotionele schade leiden als we een wolf doodschieten die we eigenlijk nooit zien ?
    Dat is wat er bij mij, bij veel van deze berichten, niet in gaat. Wat is jullie obsessie om die wolf hier terug te krijgen ?
    Wat is daar zo speciaal aan of wat maakt hem belangrijker dan de kangoeroe in kwestie of de schapen/andere dieren ?
    Laat misschien gewoon de natuur zijn gang gaan? Waarom moet je iets doodschieten? Wie interesseert zich nu in een kangoeroe.

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Allemaal schwik van de gwote bwoze wolf
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Ter info want je herhaalt dit woord nogal vaak: nimby betekent: not in my back yard.

Een verschrikkelijke egoistische nimby reactie is dus "schiet die wolf af want ik wil hem niet in mijn achtertuin".
    De reactie "laat die wolf maar rondlopen want de meerderheid heeft daar geen last van" is geen nimby reactie.
    je hebt gelijk.
    uw reactie is inderdaad net het tegenovergestelde van nimby.

je bent niet tegen iets omdat je er zelf nadeel van ondervindt, je bent voor iets omdat je er zelf geen enkel nadeel van ondervindt.
    wat dus nog veel erger en egoïstischer is dan nimby, want je ondervindt zelf ook geen enkel voordeel.

je bent dus voor het berokkenen van schade aan anderen, zonder dat daar voor jezelf of iemand anders een voordeel tegenover staat. dus gewoon vandalisme eigenlijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    En voor wie het nog niet wist: schade aan schapen door bedreigde diersoorten zoals wolven, worden vergoed
    https://www.vilt.be/vergoeding-voor-...rdt-uitgebreid
    Oja en een goed schaap kost ongeveer 150 euro, ons land zal er niet failliet aan gaan.

We gaan toch niet een wolf doodschieten omdat we onbetaalbare emotionele schade geleden hebben bij het overlijden van ons dierbaar schaapje?

Waar we er 550 miljoen per jaar van slachten btw.
    we gaan toch niet jaarlijks honderden dieren op een gruwelijke wijze aan stukken laten scheuren, gewoon omdat we emotionele schade zouden kunnen hebben door het overlijden van een wolf die we nog nooit gezien hebben?

als moslims een schaap slachten om op te eten wordt er moord en brand geroepen, als een wolf voor zijn plezier massa's schapen verscheurt en traagjes laat sterven dan zouden we dat maar gewoon moeten laten gebeuren omdat ...
    ja, waarom eigenlijk?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Laat misschien gewoon de natuur zijn gang gaan? Waarom moet je iets doodschieten? Wie interesseert zich nu in een kangoeroe.
    de mensen die die kangoeroe houden misschien? mag ik anders uw hond of kat komen halen om ze in de zoo aan de tijgers te voederen?

wil je wolven, ga dan naar siberie of alaska waar er wel nog natuur is. of naar bellewaerde of planckendael, want dat is blijkbaar hoe velen zich hier inbeelden hoe natuur eruit ziet.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)

Wat kan ons die kangoeroe schelen. Kangoeroe's hebben hier nooit voorgekomen, wolven wel dus feitelijk maakt die meer aanspraak om hier zijn territorium te hebben. En het is niet omdat men die vroeger wilde uitroeien dat men dit nu terug moet doen of gaan we anders terugkeren naar die o zo leuke oude tijd, lekker vergif sproeien, alles opstoken en misschien nog wat in de kolonies het varken gaan uithangen. Ja vroeger was alles toch beter

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    je hebt gelijk.
    uw reactie is inderdaad net het tegenovergestelde van nimby.

je bent niet tegen iets omdat je er zelf nadeel van ondervindt, je bent voor iets omdat je er zelf geen enkel nadeel van ondervindt.
    wat dus nog veel erger en egoïstischer is dan nimby, want je ondervindt zelf ook geen enkel voordeel.

je bent dus voor het berokkenen van schade aan anderen, zonder dat daar voor jezelf of iemand anders een voordeel tegenover staat. dus gewoon vandalisme eigenlijk.

we gaan toch niet jaarlijks honderden dieren op een gruwelijke wijze aan stukken laten scheuren, gewoon omdat we emotionele schade zouden kunnen hebben door het overlijden van een wolf die we nog nooit gezien hebben?

als moslims een schaap slachten om op te eten wordt er moord en brand geroepen, als een wolf voor zijn plezier massa's schapen verscheurt en traagjes laat sterven dan zouden we dat maar gewoon moeten laten gebeuren omdat ...
    ja, waarom eigenlijk?

de mensen die die kangoeroe houden misschien? mag ik anders uw hond of kat komen halen om ze in de zoo aan de tijgers te voederen?

wil je wolven, ga dan naar siberie of alaska waar er wel nog natuur is. of naar bellewaerde of planckendael, want dat is blijkbaar hoe velen zich hier inbeelden hoe natuur eruit ziet.
    Misschien moet je de natuur de kans terug geven om terug zoals siberie of alaska te worden want als we uw redenering moeten geloven moeten we geen bomen meer planten ook, er is hier toch geen plaats voor natuur.
    En een wolf dood nu eenmaal niet traag maar kom, teveel tekenfilms gezien zeker.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

Als een marter kabels kapot bijt van mijn auto, dan moeten we toch niet ineens alle marters gaan vernietigen?
    Als mijn kat overreden wordt door een auto, dan moeten we toch niet ineens alle auto's gaan afschaffen?

Je bent precies alle voeling met de natuur kwijt als je zulke dieren enkel nog in een dierentuin wil zien. Ga je elke vierkante meter in Vlaanderen verkavelen misschien?

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bloembak Bekijk bericht
    Als een marter kabels kapot bijt van mijn auto, dan moeten we toch niet ineens alle marters gaan vernietigen?
    Als mijn kat overreden wordt door een auto, dan moeten we toch niet ineens alle auto's gaan afschaffen?

Je bent precies alle voeling met de natuur kwijt als je zulke dieren enkel nog in een dierentuin wil zien. Ga je elke vierkante meter in Vlaanderen verkavelen misschien?
    Men houdt wel degelijk rekening met gevaar voor mens/dier bij inrichten van circulatieplannen. Dat er dan nog ongelukken gebeuren daar kan je niet omheen.

Ik denk dat velen hier eerder de voeling met natuur kwijt zijn als zij denken dat natuur gelijk staat aan 'laat alles maar begaan'.
    Wil je dat, dan ga je de mensheid van het platteland moeten halen en de natuur daar maar laten gedijen.
    Helaas zie je dan ook al dat dit geen optie gaat zijn, en een wolf hoort nu eenmaal niet tussen de mensen en hun beschaving te zitten.

Vind je erop jagen te ver ? Vlieg ze dan naar alaska of dergerlijks.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Wat kan ons die kangoeroe schelen. Kangoeroe's hebben hier nooit voorgekomen, wolven wel dus feitelijk maakt die meer aanspraak om hier zijn territorium te hebben. En het is niet omdat men die vroeger wilde uitroeien dat men dit nu terug moet doen of gaan we anders terugkeren naar die o zo leuke oude tijd, lekker vergif sproeien, alles opstoken en misschien nog wat in de kolonies het varken gaan uithangen. Ja vroeger was alles toch beter

Das toch nogal wat kronkels in je argumentatie hoor:
    - wolf was hier vroeger dus heeft meer recht
    - we gaan toch niet zoals vroeger leven met vergif etc !?

Het komt er wel op neer dat iemand die kangoeroe verzorgde en er dus een band mee had. Dat sommige kinderen die dagelijks zagen, etc.
    Die wolf ? die ziet niemand, is een wild dier waar je niks aan hebt. Die richt enkel economische en emotionele schade aan.

Als we al eens zouden stoppen met die wolf telkens te verheerlijken dan zijn we al goed vertrokken.

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Als we al eens zouden stoppen met die wolf telkens te verheerlijken dan zijn we al goed vertrokken.
    Het gaat niet om de wolf, het gaat om het verbeteren van een ecosysteem en de wolf is daar een klein deeltje van.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Het gaat niet om de wolf, het gaat om het verbeteren van een ecosysteem en de wolf is daar een klein deeltje van.
    Maar dat is net mijn punt, welke verbetering ?
    Ik zie enkel miserie voor de eigenaar/liefhebbers van bv. die kangoeroe.

Pagina 149 van 226 Eerste ... 4999139145146147148149150151152153159199 ... Laatste

Regels voor berichten