iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Dus jullie gebruiken 93 euro minder met 3 personen dan de armoedelimiet voor 4 personen (het totaal inkomen dus) en sparen en beleggen met de overschot, en daaruit leid je af dat die limiet te hoog is.

Sterk.
    Als je de afbetaling van ons huis meerekend (een 1200euro)blijft er nog 1200euro over. Laatst is er nog verteld geweest dat de gemiddelde huurprijs voor een sociale woning 306 euro is. Volgens mij kan er dan nog gerust een 4e persoon bij.

Maar ja, waarschijnlijk mis ik iets aangezien iedereen dit bedrag te laag vind.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Qu'ils mangent de la brioche!
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Als je de afbetaling van ons huis meerekend (een 1200euro)blijft er nog 1200euro over. Laatst is er nog verteld geweest dat de gemiddelde huurprijs voor een sociale woning 306 euro is. Volgens mij kan er dan nog gerust een 4e persoon bij.

A) niet iedereen WIL een sociale huurwoning
    B) de wachtlijsten ervoor zijn zo lang dat je er letterlijk jaren op staat, het is niet dat ze tot dan maar lekker dakloos moeten wezen hé..

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht

Wat je "mist" is dat het absurd is een laag totaal inkomen gelijk te stellen aan vrijwillig even weinig uitgeven en de overschot te sparen of in eigendom te steken.

Als jij morgen je auto perte totale rijdt dan gebruik je je spaargeld om voor vervanging te zorgen of al die extra spaarcapaciteit om een afbetaling te financieren. Iemand die gewoon zoveel verdient in het totaal komt dan in de problemen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    https://www.wonenvlaanderen.be/socia...ale-huurwoning

Ik had er zelf totaal geen idee van, maar hier wordt dus gesproken over 22% van het inkomen als huurprijs. Oftewel uw belastbaar inkomen gedeeld door 55.

Dus voor die huurprijs van 306 euro, verdienen die mensen minder dan 17.000 euro belastbaar inkomen per jaar. Whooptie big spenders!
    Laatst gewijzigd door Mulan; Gisteren om 15:44

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    https://www.wonenvlaanderen.be/socia...ale-huurwoning

Ik had er zelf totaal geen idee van, maar hier wordt dus gesproken over 22% van het inkomen als huurprijs. Oftewel uw belastbaar inkomen gedeeld door 55.

Dus voor die huurprijs van 306 euro, verdienen die mensen minder dan 17.000 euro belastbaar inkomen per jaar. Whooptie big spenders!
    Men moeder betaald iets van 230 euro voor haar sociale woning, maar is wel gehandicapt nu en niet meer in staat te werken.
    Loon per maand is 1100 euro.
    Het heeft wel 7 jaar geduurd eer ze haar eerste woning kreeg. Nu is ze moeten verhuizen naar een nieuwer huis omdat de oude afgebroken worden.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Men moeder betaald iets van 230 euro voor haar sociale woning, maar is wel gehandicapt nu en niet meer in staat te werken.
    Loon per maand is 1100 euro.
    Het heeft wel 7 jaar geduurd eer ze haar eerste woning kreeg. Nu is ze moeten verhuizen naar een nieuwer huis omdat de oude afgebroken worden.
    Hoe werkt dat eigenlijk? Collega van mij betaalt een kleine 500 euro omdat hij een zoon heeft die 100% invalide is en deze thuis woont. Zijn vrouw werkt ook, en de zoon gaat overdag naar een opvang. Hun inkomen zal wel wat hoger liggen, maar de kosten waarschijnlijk ook.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Dat was eigenlijk mijn hele punt niet. Maar dat was dan mssh wat verkeerd uitgedrukt van mij. Het ging over dat artikel dat 70procent leende om cadeau's te kopen voor hun kinderen en dar men dan direct moet appeleren dat er veel verdoken armoede is. Terwijl gewoon een hoop mensen zwaar boven hun stand leeft. Daarom vind ik het ook idioot om een bedrag te kleven op die armoededrempel. Er zijn wel degelijk mensen die rond komen met lagere bedragen dus kan je wel stellen dat er langs uitgaven zijde bij sommigen wel wat scheef zit. Maar klaarblijkelijk mag je dit hier niet zeggen. Zo zal een zieke met hoge ziekenhuisfacturen zelfs met 3000euro per maand in de problemen komen. Maar die mens is toch niet arm want hij zit boven de armoedegrens.

Dus ocharme die mensen die moeten lenen om cadeau's te kopen of om hun nieuwe iphone en cirytrip naar Parijs te bekostigen. Laat de staat hen aub wat geld geven.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik denk dat weinigen het hier oneens zijn met de stelling dat wie leent voor schone schijn of om zwaar boven zijn stand te kunnen leven, vooral arm is aan zelfwaarde (compensatiegedrag?) en/of realiteitszin

Ik ben daarvoor onder andere heel blij dat mijn man en ik op dezelfde lijn staan hierin, genoeg koppels waarbij de ene boven de stand wil leven en de ander tot grote frustratie het budget maar moet laten kloppen...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik denk dat weinigen het hier oneens zijn met de stelling dat wie leent voor schone schijn of om zwaar boven zijn stand te kunnen leven, vooral arm is aan zelfwaarde (compensatiegedrag?) en/of realiteitszin

Ik ben daarvoor onder andere heel blij dat mijn man en ik op dezelfde lijn staan hierin, genoeg koppels waarbij de ene boven de stand wil leven en de ander tot grote frustratie het budget maar moet laten kloppen...
    Dat is een feit maar toch blijven mensen medelijden hebben met zo'n personen. Als die uiteindelijk door een tegenslag of een iets te optimistische berekening effectief in de armoede belanden terwijl ze wel effectief wat konden gespaard hebben om deze tegenslag te overbruggen staat men wel klaar om ze financieel te helpen. En dat is nog mijn grootste ergernis. Wie zorgt dat hij financieel sterk staat wordt hier nergens voor beloond in Belgie. Wie het geld over de balk gooit en daarna hulp nodig heeft wordt met open armen ontvangen. Voor mij mag er gerust een wat eerlijker systeem komen waarbij diegene die het echt nodig heeft als door ziekte, echte tegenslagen (niet als we hebben massa's op lening gekocht en zijn te ver gegaan) of wat dan ook voor problemen het verdienen.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remake Bekijk bericht
    Hoe werkt dat eigenlijk? Collega van mij betaalt een kleine 500 euro omdat hij een zoon heeft die 100% invalide is en deze thuis woont. Zijn vrouw werkt ook, en de zoon gaat overdag naar een opvang. Hun inkomen zal wel wat hoger liggen, maar de kosten waarschijnlijk ook.
    Ze moet jaarlijks op controle bij een arts voor te zien dat ze in staat is om te werken, maar het is eigenlijk tijd verdoen zegt die dokter maar ze moet wel gaan.
    Sociale woning is berekend op je loon, mijn zus had ook een appartement redelijk goedkoop. Maar toen ze een vriend had die ook werkte en bij haar ging inwonen.
    Dan ging dat van 300 euro naar 650 euro, wat ook logisch is. Ondertussen is ze er van weg en is het terug gezakt naar 300 euro.

Sociale woning is goed als je alleen bent of dat er 1 iemand werkt, vanaf je met 2 vast inkomen hebt dan betaal je de prijs als op de prive.
    Wat ik logisch vindt.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Met welke hulp worden ze dan met open armen ontvangen?
    De mensen die ik ken die schulden hebben gemaakt die ze niet langer konden betalen, komen terecht in schuldbemiddeling, zwarte lijst van de nationale bank waardoor ze geen nieuwe leningen meer af kunnen sluiten,.... Weinig fun aan om elke week of elke maand uw "zakgeld" te krijgen van een advocaat of ocmw lijkt me en dat gedurende jaren!

Inzetten op educatie en van aso tot bso leren omgaan met een budget, prijsvergelijking, realistische lonen en uitgaven,... Zou al een heel goede stap zijn, veel nuttiger dan 2u/week godsdienst of zedenleer te geven.
    En ipv mensen met schulden enkel in schuldbemiddeling te duwen, ook nog eens een verplicht traject van minimum 20u omgaan met een budget waarbij die mensen leren hoe ze het kunnen voorkomen want weinig mensen gaan de eerste keer de mist in en leren dan op magische wijze hoe ze de rest van hun leven zonder schulden door kunnen komen omdat dat nergens voorzien of geëist wordt, tenzij je een heel goede maatschappelijke assistent hebt bij je schuldbegeleiding...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net wat ik al een serieus eind terug gezegd had. Voor mij mag er gerust eerst een verplichte financiele opleiding gegeven worden voor men enige financiele steun krijgt.

Pagina 129 van 129 Eerste ... 2979119125126127128129

Regels voor berichten