KBE's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Orange, je pakket is klaargemaakt.
    Wij hebben niets besteld.

Ons adres, ons email adres maar andere naam.
    Bellen naar Orange, ja we weten niet hoe dit kan. Ja ik weet het ook niet
    We zullen het eens bekijken, snap echt niet hoe iemand anders een afstandbediening kan bestellen en dat ons email en adres erop geplakt wordt.
    De persoon zelf kennen we niet.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

IbifaHo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KBE Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Orange, je pakket is klaargemaakt.
    Wij hebben niets besteld.

Ons adres, ons email adres maar andere naam.
    Bellen naar Orange, ja we weten niet hoe dit kan. Ja ik weet het ook niet
    We zullen het eens bekijken, snap echt niet hoe iemand anders een afstandbediening kan bestellen en dat ons email en adres erop geplakt wordt.
    De persoon zelf kennen we niet.
    Laatste tijd is er wel zo een scam dat rondgaat. Wordt pakje geleverd op u adres met andere naam op, dan komt de persoon wiens naam op het pakje staat het bij u afhalen omdat er zogezegd iets is misgegaan maar gij krijgt wel achteraf de factuur omdat die op u adres staat.

Zijn zo al paar mensen opgelicht. Politie raadt aan van pakje niet mee te geven als ze komen aanbellen.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk bericht
    Laatste tijd is er wel zo een scam dat rondgaat. Wordt pakje geleverd op u adres met andere naam op, dan komt de persoon wiens naam op het pakje staat het bij u afhalen omdat er zogezegd iets is misgegaan maar gij krijgt wel achteraf de factuur omdat die op u adres staat.

Zijn zo al paar mensen opgelicht. Politie raadt aan van pakje niet mee te geven als ze komen aanbellen.
    Bedankt voor de tip, even uitkijken ervoor dus.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Pijn aan linkerteelbal sinds een dikke week. Toch maar eens een afspraak gemaakt bij de huisarts

#ballfondlers
    Echo laten maken, beetje vocht op de bijbal wat wijst op een ontsteking. Gaat vanzelf over gaan en indien niet, antibiotica.

Ben toch content want zat er wat mee dat het misschien iets ergers was
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je haalt hier wat zaken door elkaar. Armoede heeft met inkomsten te maken, terwijl zuinig zijn met uitgaven te maken heeft.
    De 2 houden wel degelijk verband met elkaar maar als je dit niet wil zien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Neen maar dat zijn zaken die daarbij altijd naar boven komen.
    En ja dat bedrag mag elk jaar geïndexeerd of herbekeken worden.

Maar het probleem met deze definitie ligt trouwens bij de "gezinnen":
    Voor een alleenstaande lag de Belgische armoededrempel in 2018 op 1.187 euro per maand, voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen op 2.493 euro per maand.

Het is perfect mogelijk om met 2500 euro / maand goed rond te komen voor een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen, die "armoede drempel" ligt gewoon te hoog.
    Heel wat gezinnen waar maar één van de beide ouders werkt, zal hier onder die drempel vallen en zogezegd in "armoede" leven, slaagt nergens op.

Logisch ook, als je definitie deze gezinnen gewoon vergelijkt met gezinnen waar beide ouders wel werken.
    Maar de kosten zijn ook totaal anders voor beiden (kindercreche of niet, tweede auto of niet, ...) en daar wordt in de "armoede" definitie niet naar gekeken.
    Dan leven wij hier thuis (met 3, 2 volwassenen en een kind) in armoede aangezien we maandelijks met 2400euro rond komen. We verdienen wel meer maar dit word gespaard en belegd. Maar er word wel niks van gebruikt. Nochtans leven we niet slecht en word ons alleenstaand huis er ook mee afbetaald. Dus die armoededrempel ligt echt wel te hoog.

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nestorius Bekijk bericht
    Dan leven wij hier thuis (met 3, 2 volwassenen en een kind) in armoede aangezien we maandelijks met 2400euro rond komen. We verdienen wel meer maar dit word gespaard en belegd. Maar er word wel niks van gebruikt. Nochtans leven we niet slecht en word ons alleenstaand huis er ook mee afbetaald. Dus die armoededrempel ligt echt wel te hoog.

Dus jullie gebruiken 93 euro minder met 3 personen dan de armoedelimiet voor 4 personen (het totaal inkomen dus) en sparen en beleggen met de overschot, en daaruit leid je af dat die limiet te hoog is.

Sterk.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)

Je verdient meer dus nee.

Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    "Het voornaamste probleem met de armoedecijfers is dat ze vooral ongelijkheid meten. Zo wordt eerst gekeken naar het middelste inkomen in een land. Wie minder dan 60 procent van dat mediaaninkomen verdient, geldt als ‘arm’. Dat is zowat 10,3 procent van de bevolking in Vlaanderen. Stel nu dat we van vandaag op morgen alle inkomens verdubbelen. Iedereen is plots dubbel zo rijk, maar ook het mediaaninkomen en dus ook de armoedegrens zouden verdubbelen.
    Paradoxaal genoeg zou het percentage armen ongewijzigd blijven. Het armoedecijfer meet immers vooral ongelijkheid en niet noodzakelijk materiële achterstelling. Zo is het percentage armen in Hongarije en Tsjechië lager dan in Vlaanderen, terwijl mensen er met veel minder geld rond moeten komen en ook de levensverwachting er lager ligt."

Uit mijn persoonlijk frustratie-topic: https://www.9lives.be/forum/politiek...selbank-5.html

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sylverscythe Bekijk bericht
    Dus jullie gebruiken 93 euro minder met 3 personen dan de armoedelimiet voor 4 personen (het totaal inkomen dus) en sparen en beleggen met de overschot, en daaruit leid je af dat die limiet te hoog is.

Sterk.
    Wat ik vooral afleid is dat die cijfers noch kant nog wal raken. Je kan imo niet gewoon een bedrag plakken op arm zijn. Als je wil weten of men arm is moet men gaan kijken naar de inkomsten en uitgaven. En laat ons maar gerust stellen dat er bij velen aan de uitgavenzijde dingen scheef zitten, die aan het einde van hun geld nog wat maand over hebben. Maar zijn die daarom arm? Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen.
    Maar ja, het is leuker hier in Belgie om te staan roepen dat armen meer geld moeten krijgen ipv die mensen wat meer financiele scholing te geven en dan pas wat extras toe te stoppen. Kwestie van toch zeker zijn dat al die organisaties een mooie structuur hebben waar er geld genoeg kan verdwijnen in zakken die het niet nodig hebben.

paradijsappel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Wat ik vooral afleid is dat die cijfers noch kant nog wal raken. Je kan imo niet gewoon een bedrag plakken op arm zijn. Als je wil weten of men arm is moet men gaan kijken naar de inkomsten en uitgaven. En laat ons maar gerust stellen dat er bij velen aan de uitgavenzijde dingen scheef zitten, die aan het einde van hun geld nog wat maand over hebben. Maar zijn die daarom arm? Dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen.
    Maar ja, het is leuker hier in Belgie om te staan roepen dat armen meer geld moeten krijgen ipv die mensen wat meer financiele scholing te geven en dan pas wat extras toe te stoppen. Kwestie van toch zeker zijn dat al die organisaties een mooie structuur hebben waar er geld genoeg kan verdwijnen in zakken die het niet nodig hebben.

In plaats van gewoon je fout toe te geven haha.

Pan's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    We zouden een 9lives politieke partij moeten oprichten gericht op de middenklasse en met als doel zoveel mogelijke heilige huisjes slopen. Kennis zit hier duidelijk genoeg.

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mensen die last minute afzeggen en zo andere mensen wat in de problemen brengen.
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    In plaats van gewoon je fout toe te geven haha.
    Welke fout. Dat armoede en uitgaven wel degelijk met elkaar verband houden?

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Welke fout. Dat armoede en uitgaven wel degelijk met elkaar verband houden?

Neen, die waarop Sylverscythe antwoordde.

Pagina 128 van 183 Eerste ... 2878118124125126127128129130131132138178 ... Laatste

Regels voor berichten