Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AreVee Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Niet iedereen kan die 24 uur gebruiken zoals hij zelf wil? Je weet wel, werken (of studeren eventueel) om geld te verdienen/later geld te verdienen, jezelf te kunnen onderhouden, etc... . Daar zit al een eerste groot verschil tussen mensen.

"iedereen heeft 24u op een dag" is natuurlijk correct, maar niet iedereen heeft 24 u op een dag die hij volledig zelf kan invullen natuurlijk (niemand bijna zelfs, denk ik), die vergelijking maken voor iedereen dan is dan ook oneerlijk. Ja x kan toch sporten? En zijn dag telt ook maar 24u net als die van jou, nee die vlieger gaat niet op, imo.

Geen tijd hebben is niet altijd een andere constructie voor, ik vond x belangrijker, maar eerder voor een groot stuk al, ik zou graag niet vergaan van de honger en de dorst en geef in ruil daarvoor een groot deel van mijn tijd op aan een werkgever die mij daarvoor betaalt waardoor ik eten en drank kan kopen (of aan zelfvoorzien in je levensonderhoud als zelfstandige). Tenzij je natuurlijk verhongeren zet onder: ik vond x belangrijker want dan pleit zowat iedereen hier inderdaad schuldig.
    Het is nu ook niet alsof je 20 uur per dag aan het werk bent eh. En uiteindelijk wordt er ook nergens gesuggereerd dat je 7/7 moet gaan sporten en dit telkens 1 - 1,5 uur op verplaatsing. Maar op 7 dagen tijd niet 2-3 keer een half uurtje de tijd vinden om desnoods een toerke te gaan lopen? Nja, daar geloof ik nu niet veel van eerlijk gezegd.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Remake's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackOccult Bekijk bericht
    Slaaptekort wegens ziekte. Van dinsdag op woensdag een 5-tal uur geslapen en voel dat enorm vandaag. Straks op tijd m'n bed in dat ik tegen volgende week eindelijk genezen ben.
    Je moet gewoon meer tijd maken om te slapen. Prioriteiten stellen enzo. Ale, dat lees ik hier toch.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Niet iedereen kan die 24 uur gebruiken zoals hij zelf wil? Je weet wel, werken (of studeren eventueel) om geld te verdienen/later geld te verdienen, jezelf te kunnen onderhouden, etc... . Daar zit al een eerste groot verschil tussen mensen.

"iedereen heeft 24u op een dag" is natuurlijk correct, maar niet iedereen heeft 24 u op een dag die hij volledig zelf kan invullen natuurlijk (niemand bijna zelfs, denk ik), die vergelijking maken voor iedereen dan is dan ook oneerlijk. Ja x kan toch sporten? En zijn dag telt ook maar 24u net als die van jou, nee die vlieger gaat niet op, imo.

Geen tijd hebben is niet altijd een andere constructie voor, ik vond x belangrijker, maar eerder voor een groot stuk al, ik zou graag niet vergaan van de honger en de dorst en geef in ruil daarvoor een groot deel van mijn tijd op aan een werkgever die mij daarvoor betaalt waardoor ik eten en drank kan kopen (of aan zelfvoorzien in je levensonderhoud als zelfstandige). Tenzij je natuurlijk verhongeren zet onder: ik vond x belangrijker want dan pleit zowat iedereen hier inderdaad schuldig.
    Ik dacht er ook zo over, tot ik een workshop van 3u bij een spreker heb gevolgd die me daar anders naar heeft laten kijken.
    Die zei: " bijna niets moet, maar is een keuze. Ik moet gaan werken? Nee hoor, tienduizenden leefloners trekken ook prima hun plan zonder te gaan werken. Ik moet mijn rekeningen betalen? Nee hoor, je kan perfect als dakloze ervoor kiezen geen rekeningen te betalen of verantwoording af te leggen".
    Natuurlijk is dat drastisch en zijn dat extreme voorbeelden. Maar het kwam er wel op neer dat we bepaalde keuzes maken en dat die gevolgen hebben. Als de gevolgen ons niet bevallen, is het tijd om de keuze in vraag te stellen.
    Wil je meer tijd voor hobby's? Kijk dan voor een ander werkschema of een totaal andere job. Bvb jobs in de bewaking, zorg, fabrieksarbeider,.. Die hun voltijdse uren kunnen kloppen op 2 of 3 shifts en ook 1800 euro netto krijgen daarvoor.
    Niet iedereen zal zich daar in kunnen vinden natuurlijk, maar het komt wel degelijk neer op prioriteiten stellen als mensen klagen over te weinig uren hebben op een dag, als er geen medische problemen zijn die roet in het eten gooien. Je kan bvb tegen iemand met narcolepsie niet zomaar zeggen dat het een "keuze" is om tijd te "verspillen" met dutjes of iemand met een fysieke beperking dat die er voor kiest om elke dag kiné of andere begeleiding te volgen ipv "nuttig" bezig te zijn
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Mr.Anderson's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door straight_six Bekijk bericht
    Mijn broer is dakwerker en gaat ook nog gaan kickboksen na zijn werk. Slaat dus op niks.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Juist wel, anders doet hij zijn sport verkeerd.

Om eens mee te praten met die sporten na het werk discussie: vroeger ging ik 3x fitnessen, 1x zwemmen en 1x kickboksen in de week. Mijn vrouw werkt in ploeg en sinds er een kindje is, is sporten niet meer evident. Ik kan niet meer gaan lopen of het huis uit als de kleine in bed zit. Binnen een maand komt nr. 2 eraan.

Na wat research gedaan te hebben op internet omtrent calisthenics, zo'n 'power tower' aangekocht i.p.v. een fitness abo + andere materialen. Zo kan ik toch mits de nodige planning 1x 's avonds boksen in de week. En train ik thuis of ga lopen. Aangezien ik nog aan het verbouwen ben ook, heb ik 's avonds geen tijd. Maar dan ga ik een uur vroeger slapen en sta een uur vroeger op om te trainen/lopen.

Zoals hier gezegd: prioriteiten.
    Don't think you are, know you are...
    5 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    11 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Anderson Bekijk bericht
    Juist wel, anders doet hij zijn sport verkeerd.
    ❀❀❀Jawel, 9lives loopt ook dit jaar weer voor Kom Op Tegen Kanker!❀❀❀
    En we rekenen op JOU om het doel te bereiken! Vele kleintjes maken een grote!
    (Met de bijbehorende meet)

Storten kan hier, vanaf 40€ is het aftrekbaar: https://www.100kmrun.be/team/9lives

AreVee's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Het is nu ook niet alsof je 20 uur per dag aan het werk bent eh. En uiteindelijk wordt er ook nergens gesuggereerd dat je 7/7 moet gaan sporten en dit telkens 1 - 1,5 uur op verplaatsing. Maar op 7 dagen tijd niet 2-3 keer een half uurtje de tijd vinden om desnoods een toerke te gaan lopen? Nja, daar geloof ik nu niet veel van eerlijk gezegd.
    Daar ben ik het zeker nog voor een stuk mee eens. (T was vooral een reactie op flatsix die zei iedereen heeft 24u in een dag, en dat vind ik nogal makkelijk gesteld, niet iedereen heeft evenveel uren vrij te besteden aan een activiteit naar keuze, dat iedereen normaal gesproken nog wel ergens tijd heeft dat mss wel)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Ik dacht er ook zo over, tot ik een workshop van 3u bij een spreker heb gevolgd die me daar anders naar heeft laten kijken.
    Die zei: " bijna niets moet, maar is een keuze. Ik moet gaan werken? Nee hoor, tienduizenden leefloners trekken ook prima hun plan zonder te gaan werken. Ik moet mijn rekeningen betalen? Nee hoor, je kan perfect als dakloze ervoor kiezen geen rekeningen te betalen of verantwoording af te leggen".
    Natuurlijk is dat drastisch en zijn dat extreme voorbeelden. Maar het kwam er wel op neer dat we bepaalde keuzes maken en dat die gevolgen hebben. Als de gevolgen ons niet bevallen, is het tijd om de keuze in vraag te stellen.
    Wil je meer tijd voor hobby's? Kijk dan voor een ander werkschema of een totaal andere job. Bvb jobs in de bewaking, zorg, fabrieksarbeider,.. Die hun voltijdse uren kunnen kloppen op 2 of 3 shifts en ook 1800 euro netto krijgen daarvoor.
    Niet iedereen zal zich daar in kunnen vinden natuurlijk, maar het komt wel degelijk neer op prioriteiten stellen als mensen klagen over te weinig uren hebben op een dag, als er geen medische problemen zijn die roet in het eten gooien. Je kan bvb tegen iemand met narcolepsie niet zomaar zeggen dat het een "keuze" is om tijd te "verspillen" met dutjes of iemand met een fysieke beperking dat die er voor kiest om elke dag kiné of andere begeleiding te volgen ipv "nuttig" bezig te zijn
    Dat eerste stukt klopt natuurlijk, maar het is inderdaad wel een bepaald standpunt extreem doortrekken idd zoals je zegt. Is een dak boven je hoofd en enige financiële stabiliteit een keuze? Ja. Maar wel één (vind ik dan) van de meest logische die je kan maken. In zeker zin heb je gelijk ja, je zou minder kunnen gaan werken (om maar iets te noemen) om dan meer te kunnen sporten, dat is ook een keuze (maar wel weer een extreme vind ik).

Maar ja, als je het echt ver wil doortrekken dan klopt wat je zegt en dan is ook bv voltijds werken een keuze en laat je daar andere dingen voor vallen, ja. Ik ben wel benieuwd in welke mate je veel andere dingen, nog zal kunnen doen als dakloze of leefloner .
    Ik hou niet van vlees maar ik eet het uit principe (Hans Teeuwen).

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bezichtigers voor ons appartement te huren.
    Huisbaas was al iets vroeger bij ons om een klapke te doen wanneer de bel gaat en ik ga opendoen.

Afrikaanse familie met 4! kinderen voor een 2-kamer appartement.

Huisbaas: "dat is toch niet allemaal voor hier?"
    Man: "jawel, is geen probleem meneer"

Wanneer de huisbaas vriendelijk uitlegde dat dit echt niet kan, kwam het natuurlijk weer neer op racisme

Ja, want aan de telefoon was aan de naam en kennis Nederlands niet te vermoeden dat het om iemand exotisch ging

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Daar ben ik het zeker nog voor een stuk mee eens. (T was vooral een reactie op flatsix die zei iedereen heeft 24u in een dag, en dat vind ik nogal makkelijk gesteld, niet iedereen heeft evenveel uren vrij te besteden aan een activiteit naar keuze, dat iedereen normaal gesproken nog wel ergens tijd heeft dat mss wel)

Dat eerste stukt klopt natuurlijk, maar het is inderdaad wel een bepaald standpunt extreem doortrekken idd zoals je zegt. Is een dak boven je hoofd en enige financiële stabiliteit een keuze? Ja. Maar wel één (vind ik dan) van de meest logische die je kan maken. In zeker zin heb je gelijk ja, je zou minder kunnen gaan werken (om maar iets te noemen) om dan meer te kunnen sporten, dat is ook een keuze (maar wel weer een extreme vind ik).

Maar ja, als je het echt ver wil doortrekken dan klopt wat je zegt en dan is ook bv voltijds werken een keuze en laat je daar andere dingen voor vallen, ja. Ik ben wel benieuwd in welke mate je veel andere dingen, nog zal kunnen doen als dakloze of leefloner .
    Het moet natuurlijk niet zo extreem he, wij wonen ook in een rijhuis in een goedkope regio en het rechtstreekse gevolg is dat ik deeltijds kan werken om meer tijd thuis met de dochter door te brengen. Zouden we hier 1 straat verderop in een nieuwbouw rijwoning (excuseer, knusse stadswoning) wonen, zou onze hypotheek voor dezelfde ruimte als we nu hebben, 700 euro hoger liggen en zou ik voltijds moeten werken. Maar dan wél in een nieuwbouw kunnen wonen..... Prioriteiten zoals men zegt

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Huisbaas was al iets vroeger bij ons om een klapke te doen wanneer de bel gaat en ik ga opendoen.

Wanneer de huisbaas vriendelijk uitlegde dat dit echt niet kan, kwam het natuurlijk weer neer op racisme

Ja, want aan de telefoon was aan de naam en kennis Nederlands niet te vermoeden dat het om iemand exotisch ging
    Het zijn zo’n fratsen die racisten creëeren.
    Veel meer dan de pr stunts van een vb of DVL

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    zijn er vb die gaan reizen en daar af en toe werken, gewoon om rond te komen.

of je kan met je 4 kinderen in een 2 kamer appartement gaan wonen zoals hieronder.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht

die mensen doen dat wss uit financiele redenen.
    zijn genoeg marginale blanken die dit ook doen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sarcastr0 Bekijk bericht
    Het zijn zo’n fratsen die racisten creëeren.
    Veel meer dan de pr stunts van een vb of DVL

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    dit creëert geen racisten,

deftige mensen weten dat zulke situaties zich niet voordoen omdat die mensen een donkere huidskleur hebben.
    Sleep is the cousin of death
    Last.fm

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Suphafly Bekijk bericht
    dit creëert geen racisten,

deftige mensen weten dat zulke situaties zich niet voordoen omdat die mensen een donkere huidskleur hebben.
    Je overschat het percentage "deftige" mensen in de maatschappij die die link niet zouden leggen.

En daarbij is dit toch iets dat veel meer voorkomt in allochtone groepen (4 kinderen of meer) dan bij de autochtone bevolking, zeker als je er niet voor kunt betalen.
    Buiten wat marginale gezinnen zijn er maar weinig autochtone families die eigenlijk hun kinderen niet deftig financieel kunnen onderhouden en ze met 4 op één kamer steken.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    2 kinderen per kamer, ouders op de slaapbank in de living. Afhankelijk van de living en kamers kan dat toch? Niet ideaal, absoluut.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Buiten wat marginale gezinnen zijn er maar weinig autochtone families die eigenlijk hun kinderen niet deftig financieel kunnen onderhouden en ze met 4 op één kamer steken.
    Vergeet die "en" even, ik denk dat je geen idee hebt hoeveel verdoken armoede er is.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Vergeet die "en" even, ik denk dat je geen idee hebt hoeveel verdoken armoede er is.
    Procentueel onder de autochtone bevolking, en dan nog met 4 of meer kinderen? Zal niet veel zijn.

TNTim's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rekt Bekijk bericht
    Procentueel onder de autochtone bevolking, en dan nog met 4 of meer kinderen? Zal niet veel zijn.
    Tegenwoordig wel meer en meer heb ik de indruk, 3 à 4 kinderen uit vorige relaties zijn geen uitzondering...

Pagina 124 van 179 Eerste ... 2474114120121122123124125126127128134174 ... Laatste

Regels voor berichten