iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ben niet echt thuis genoeg in de materie maar zeggen dat iets FDA of EU goedgekeurd is als voeding(supplement) zegt dus absoluut totaal niets over hun kwaliteit als inhaleerstof. Zeker dat schermen met FDA-approved* helpt uw punt niet.

Voor zover ik het volg (corrigeer mij aub als ik de bal mis sla he) is de algemene wetenschappelijke consensus dat er te weinig bekend is over de gevolgen op lange termijn maar is het hoogstwaarschijnlijk negatief.
    En daarom wil de wetgevende macht,mogelijks, preventief besluiten het dan maar niet toe te laten (Wie weet, misschien om niet over 100 jaar ook achter de feiten aan te moeten lopen zoals nu met tabak).

Beseffende dat ik het nu wel degelijk ook over de officiële producten heb, niet over wat Jefke-van-de-slachter in zijn keuken brouwt.

*de regelgeving is nu eenmaal heel anders als hier, soms lakser, soms strenger.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Yones's schermafbeelding
    iTrader
    148 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    En daarom wil de wetgevende macht,mogelijks, preventief besluiten het dan maar niet toe te laten (Wie weet, misschien om niet over 100 jaar ook achter de feiten aan te moeten lopen zoals nu met tabak).
    De wetgevende macht zit volgens mij meer in met het verlies aan accijnzen dan met de volksgezondheid. Als die verdomde vapers zijn niet goed voor de staatskas te spijzen.
    Xbox Live: kTs Yones

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromker Bekijk bericht
    Ik ben niet echt thuis genoeg in de materie maar zeggen dat iets FDA of EU goedgekeurd is als voeding(supplement) zegt dus absoluut totaal niets over hun kwaliteit als inhaleerstof. Zeker dat schermen met FDA-approved* helpt uw punt niet.

Voor zover ik het volg (corrigeer mij aub als ik de bal mis sla he) is de algemene wetenschappelijke consensus dat er te weinig bekend is over de gevolgen op lange termijn maar is het hoogstwaarschijnlijk negatief.

Beseffende dat ik het nu wel degelijk ook over de officiële producten heb, niet over wat Jefke-van-de-slachter in zijn keuken brouwt.

*de regelgeving is nu eenmaal heel anders als hier, soms lakser, soms strenger.
    Ik weet niet wat ik moet zeggen vriend, ik zeg net letterlijk in mijn vorige post dat ik niets beweer over dat vapen gezond is, het feit dat ik zei dat het approved was voor in de voedingssector was gewoon om het punt te weerleggen dat iemand zei dat het ''chemische zooi'' was.
    Chemische zooi is voor mij spuitbussen met een ''fris geurtje'' aka luchtverfrissers of dergelijke, dat is pure chemische kanker in een spuitbus en dat is pas chemisch aroma.

Beetje VG/PG en aroma in een liquid is dat niet want het allemaal van dezelfde kwaliteit als gebruikt in de voedingsector.
    En over dat lange termijn heb ik ook net een hele paragraaf gezet in mijn post net boven u dus ja geen idee wat ik nog moet zeggen.
    Ja de FDA is soms lakser dan de EU regels dat klopt, maar ze zijn goedgekeurd op beide niveaus voor in voeding dus als EU het ook goedkeurd naast de FDA blijft er weinig over om te zeggen ''dat is niet waar''.

Anyway de visie van non vapers ga je nooit veranderen hoor, zelfde met non rokers, wie nu een mening heeft na het zien van die idioot op het nieuws met cannabis olie gaat nie mening niet aanpassen ook al kom je af met goede punten over de herkomst van de ingredienten of de artikels waar men spreekt dat vapen 95% gezonder is dan roken.
    Daarmee ga ik hier ook het onderwerp laten rusten want voorstanders en tegenstanders die over iets discussie voeren zo kan je dagen/weken/maanden/jaren bezig blijven.

Nogmaals voor iemand me weer quote en woorden in mijn mond legt :

1) Neen vapen is niet gezonder dan vapen, het is wel gezonder dan roken.

2) Neen we weten niet alles over vapen op lange termijn want het bestaat nog geen 20 jaar, daarmee is het ook nutteloos om een hele discussie te voeren over ''wat als'' vertrouw je het niet dan vape je ook niet, blijf bij sigaretten of stop helemaal.

3) Of op lange termijn de liquid verhitten en vaporizen schadelijk is ( bv een effect op de longen door het verhitten of de damp op zich ) weten we ook niet, enkel dat de ingredienten ervan 100% veilig zijn als liquid op zich ( dus geen chemische brol ) voor het verhitten ALS je bij een A merk koopt want ze zijn van food grade quality en dat er geen schadelijke stoffen zoals teer/co2 etc etc etc in zitten zoals bij sigaretten.

Al de rest zijn persoonlijke meningen van rokers vs non rokers en/of nutteloze ''what if'' meningen omdat er nog paar pas een kleine 10-13 jaar vapen bestaat en we nog niet kunnen spreken over long term effecten want we kunnen nog geen long term onderzoek doen, dus vape op eigen risico net zoals je op eigen risico rookt.
    Voila, geen idee hoe ik nog duidelijker mijn standpunt in een post zou kunnen zetten.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ok, misschien kom ik een beetje "tegen" over, dat was niet de bedoeling. Mijn opmerking is/was in hoeverre "food grade" (orale inname eigenlijk) ook maar iets zegt over inhalatie. En net omdat er niks/weinig al gekend is over de gevolgen.
    Zout bvb kan ook foodgrade, zelfs als ge binnen de normen voor dagelijks aanbevolen hoeveelheid blijft zou ik toch niet aanraden zoutwater te vapen.

Het enige wat je kan zeggen is dat, tot op heden, bepaalde producten goedgekeurd zijn voor consumptie maar dat de kans reëel is dat dat gaat veranderen.

PS:zelf al te lang verstokte roker en geen probleem met vapers of vapen, al veel kameraden gestopt dankzij vapen, mij is het niet gelukt (mijn psychologische verslaving, het roken/ritueel an sich, is groter dan mijn fysieke)

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Schokkend hoeveel fietsers (jong en oud) ik vanochtend tegen ben gekomen zonder enige verlichting.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

Yvezz's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Schokkend hoeveel fietsers (jong en oud) ik vanochtend tegen ben gekomen zonder enige verlichting.
    Inderdaad, en diegene die wel licht hebben verblinden u de helft van de tijd.
    Corsair Graphite 780T//Antec Truepower 650W/Asus Prime Z370a/Intel I5 8600k(Delid by lestef)//Corsair H115i//Corsair 16GB DDR4 Ram/Asus ROG Strix GTX1070 8G/Soundblaster ZX/256GB C:\-/1,99TB Games/2TB Opslag//Logitech G15/Logitech G502/Logitech G25//Logitech G640//Afterglow XBOX ONE Wired//Logitech C310//TrackIR V_5//Playseat Evo White// --Klaksken, Pletskop en Kloefkapper--
    Ik zit wat anders in elkaar.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mensen die verschrikkelijk veel tijd hebben en dan tegen u telkens komen zeggen "tijd moet je maken".

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Mensen die verschrikkelijk veel tijd hebben en dan tegen u telkens komen zeggen "tijd moet je maken".
    Klopt toch? Tijd moet je maken. Prioriteiten stellen is iets wat veel mensen niet lijken te kunnen.

Toen een medestudent zijn taken niet had afgewerkt in het hoger zei de lector simpelweg "Heb je geslapen sinds ik u die taak gegeven heb en vandaag", waarop de student uiteraard "Ja" zei. "Dan heb je tijd gehad". Waarmee die lector heus niet wil zeggen dat je niet mag slapen, maar wel dat je moet leren prioritiseren.

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag pas het schitterende idee gekregen om met een bevriend koppel en de kinderen een huisje in de Ardennen te huren voor oudejaarsavond.

Uiteraard te laat dus lol
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Sorry dat ik je in de bijtende kou om 17u39 terwijl ik op de bus wacht niet vermaak door de correcte spelling in Engels op te zoeken in een andere tab op mijn smartphone, daarbij ging het om 2 letters in 1 naam die op elkaars plek stonden dus wat minder op je paard zitten.

Ik heb ook nergens gezegd dat vapen gezonder is dan niet vapen dus waarom probeer je woorden in mijn mond te leggen ? ik heb enkel gezegd dat het geen chemische zooi is zoals Carrion zei maar allemaal ingredienten die ook in voeding en dergelijke zitten en alle 3 zijn ze approved door de FDA en de EU om in voeding te zitten dus vape juice is geen chemische bucht.
    Dat ik daarmee zeg dat vapen gezonder is dan niet vapen leg jij je me in de mond want daarover heb ik met geen woord gerept in mijn post..
    Sorry, maar als ik mensen de expert zie uithangen, om dan in een Nederlandse tekst een Engelse naam te gebruiken, en dat dan nog verkeerd te doen, dan zet ik die op hun plaats, zeker als ze met "ontwetenheid" schermen. Dan mag je daar nog 5 lijnen redenen voor schrijven, iemand met kennis van zaken schrijft propyleenglycol wel juist. Chemische bucht bestaat niet, alles is chemisch, daar gaan zowel jij als Carrion mee in de mist. Omdat iets een moeilijke naam heeft is het niet ongezond, net zoals het niet gezond is omdat je het soms ook opeet. Concentraties en manier van toedienen zoals ik al zei.

Als je op een post die vapen als ongezond omschrijft afkomt met "onwetenheid" en hoe alles ook in voeding voorkomt, dat lijkt het mij toch dat je wil aantonen dat het allemaal zo ongezond niet is? En kijk, je bent zelf betrokken partij.

Verder doet iedereen zijn zin hoor, en het zal nu wel beter zijn dan sigaretten roken, maar het beste is nog altijd om gewoon niet te roken/vapen.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.

iTrader
    0
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Musk Bekijk bericht
    Vandaag pas het schitterende idee gekregen om met een bevriend koppel en de kinderen een huisje in de Ardennen te huren voor oudejaarsavond.

Uiteraard te laat dus lol
    Air bnb al geprobeerd?

Musk's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulan Bekijk bericht
    Air bnb al geprobeerd?
    Uiteraard

Gebruiken we jaarlijks voor op vakantie te gaan.

Voorwaarde is dan wel de volledige woning te krijgen.
    DJ Gear: 2 x Technics SL1210 MK-II / 2 x Ortofon Concorde Pro S / Ecler NUO-2 / 2 x JBL LSR 2328P / 1 x JBL LSR 2310SP / Focusrite Saffire 14 Pro / AKG K-171 Studio

Desktop: Coolermaster Elite 370 / ASRock 870 Extreme3 / AMD Phenom II X6 1055T / Gelid Tranquillo CPU Cooler / 2 x 2 GB Kingston DDR3 1333Mhz / EVGA GTX670 2Gb FTW / Crucial RealSSD 64GB / Samsung F3 1Tb / Be Quiet 550W 80Plus

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlatSix Bekijk bericht
    Klopt toch? Tijd moet je maken. Prioriteiten stellen is iets wat veel mensen niet lijken te kunnen.

Toen een medestudent zijn taken niet had afgewerkt in het hoger zei de lector simpelweg "Heb je geslapen sinds ik u die taak gegeven heb en vandaag", waarop de student uiteraard "Ja" zei. "Dan heb je tijd gehad". Waarmee die lector heus niet wil zeggen dat je niet mag slapen, maar wel dat je moet leren prioritiseren.
    Dus wanneer iemand die in het onderwijs staat tegen jou gaat zeggen dat je tijd moet maken om elke dag om 17u te kunnen gaan sporten dan is dat louter een kwestie van prioriteiten stellen?

Oij's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    PostNl

We komen zaterdag langs.
    Ahnee, het zal voor maandag zijn.
    Pakt dinsdag.
    Bij nader inzien; het zal eerder woensdag zijn.

En ik heb zo'n flauw vermoeden dat het ook niet voor vandaag zal zijn. :v

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kelderke Bekijk bericht
    Dus wanneer iemand die in het onderwijs staat tegen jou gaat zeggen dat je tijd moet maken om elke dag om 17u te kunnen gaan sporten dan is dat louter een kwestie van prioriteiten stellen?
    Ga ook in het onderwijs gaan staan. Of begin vroeger met werken. Of ga gaan doppen.

Of heb je andere prioriteiten?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Pagina 120 van 177 Eerste ... 2070110116117118119120121122123124130170 ... Laatste

Regels voor berichten